Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Το thebest.gr μπήκε στον πυλώνα Μ4 της Γέφυρας – Πώς κατασκευάστηκε; Τι θα γίνει σε περίπτωση σεισμού; ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Πάτρα: Το thebest.gr μπήκε στον πυλώνα Μ...
Χριστακόπουλος Θάνος

Στο πλαίσιο της περιήγησης των Patrinistas

Τα μέλη των Patrinistas υποδέχθηκαν το περασμένο Σάββατο στην Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης οι υπεύθυνοι για την λειτουργία του έργου. Οι οικοδεσπότες Gefyristas (εντός ή εκτός βάρδιας) και οι διευθύνσεις των εταιρικών οντοτήτων της Γέφυρας, είχαν φροντίσει να αναβαθμίσουν τον ερχομό των συμπολιτών σε πλήρες «πακέτο» επίσκεψης με πρόσβαση στον πυλώνα Μ4 και περιήγηση στον εκθεσιακό χώρο του Αντιρρίου.

Πέραν της φιλοξενίας, το σκεπτικό από την πλευρά των ανθρώπων της Γέφυρας ήταν μια δοκιμή που θα βοηθούσε στη διαμόρφωση των όρων του ανοίγματος του ζωντανού εθνικού μνημείου στην πλήρη επισκεψιμότητα που ξεκινά πιλοτικά φέτος το καλοκαίρι.

Το πρώτο συμπέρασμα προέκυψε από τη στιγμή που οι άνθρωποι της Γέφυρας βρέθηκαν στο Ρίο για να προϋπαντήσουν τους φίλους: Η προσδοκία του να βρεθεί κανείς σε σημεία στα οποία έχει πρόσβαση μόνο το τεχνικό προσωπικό, σχεδόν διπλασιάζει τον μέγιστο προσυμφωνημένο αριθμό επισκεπτών.

Ευθύς μετά την πρόσβαση στη βάση του πυλώνα Μ4, οι «ξεναγοί» έκαναν ξεκάθαρο πώς ο χώρος της επεξηγηματικής διήγησης κάτω από το οδικό κατάστρωμα θα υποστεί ουσιαστικές μεταβολές, προκειμένου να εξυπηρετηθεί τόσο η ασφάλεια του κοινού, όσο και η απόδοση ενός ιδιαίτερου «χρώματος» στην ίδια τη διήγηση.

Στο τέλος όμως των τεχνικών και γενικών πληροφοριών, αλλά και των ερωτήσεων που ακολούθησαν, είχε γίνει προφανές ότι το γεγονός πως «ξεναγοί» όντες οι ίδιοι οι άνθρωποι που έχουν χτίσει και λειτουργούν τη Γέφυρα, προσδίδουν βιωματικό «χρώμα» ανθρώπινων εμπειριών, το οποίο κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον ενός «γκρουπ».

 

 

Το thebest.gr ήταν εκεί και παρακολούθησε ολόκληρη την ξενάγηση στα έγκατα του πυλώνα Μ4 όπου οι υπεύθυνοι της Γέφυρας περιέγραψαν πώς κατασκευάστηκε το έργο, τις τεχνικές δυσκολίες που υπήρξαν, το τι συναντά σήμερα κανείς στον πάτο του πυλώνα που βρίσκεται πολλά μέτρα κάτω από το νερό, καθώς και πώς, τα ειδικά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί εκεί (αμορτισέρ κ.α.) απορροφούν τους κραδασμού που δημιουργεί στο οδόστρωμα ο κυκλοφοριακός φόρτος.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε το «θεωρητικό σενάριο καταστροφής» που περιέγραψαν οι υπεύθυνοι της Γέφυρας, σε περίπτωση μεγάλου σεισμού. Όπως εξήγησαν στους συμπολίτες:

«Σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχει μια «ασφάλεια» η οποία  σπάει και προκειμένου να να μπορέσει η γέφυρα να «παίξει» και να μην σπάσει και καταστραφεί το υπόλοιπο κομμάτι. Όταν είχε γίνει ο σεισμός του 2008 έσπασε αυτή η «ασφάλεια» αλλά αποδείχθηκε ότι ο συνδυασμός ήταν σωστός και η Γέφυρα δεν είχε κάποιο πρόβλημα».

Εξήγησαν επίσης ότι η περιοχή του Ρίου-Αντιρρίου τα τελευταία 2.000 χρόνια δεν έχει δώσει ποτέ σεισμό πάνω από 6,5 Ρίχτερ. Επιστημονικά δεν προκύπτει σενάριο μεγαλύτερου σεισμού αλλά οι κατασκευαστές είχαν λάβει υπόψη τους, κατά τη διάρκεια της μελέτης και κατασκευής, πράγματα που δεν επρόκειτο να συμβούν.

Έχει δηλαδή κατασκευαστεί ουσιαστικά η Γέφυρα για να αντέχει έναν σεισμό πάνω από 7 Ρίχτερ. Επίσης αντέχει πρόσκρουση με τάνκερ, όπως και ανέμους 220 χιλιομέτρων την ώρα που στο Ρίο-Αντίρριο δεν ξεπερνούν τα 120 χιλιόμετρα.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις