Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ο Πατρινός πιανίστας Τάσος Πάππας σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Πατρινός πιανίστας Τάσος Πάππας σήμερα...

Πρόκειται για μία φιλόδοξη μουσική παραγωγή που εντάσσεται στον κύκλο «Ειδικές Εμφανίσεις».

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα παρουσιάσει έναν 3ήμερο μουσικό μαραθώνιο, για πρώτη φορά στη χώρα μας, από την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής (σε όργανα εποχής) και τον βραβευμένο με ECHO Klassik αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου, που θα περιλαμβάνει 9 μεγαλειώδη έργα του Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν (1770-1827) την Παρασκευή 12, το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου 2013 στις 20.30, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

Πρόκειται για μία φιλόδοξη μουσική παραγωγή που εντάσσεται στον κύκλο «Ειδικές Εμφανίσεις».

Μάλιστα στην 1η συναυλία την Παρασκευή 12/4 θα λάβει μέρος ως σολίστ και ο Πατρινός πιανίστας και συνεργάτης καθηγητής του Δημοτικού Ωδείου Πατρών, Τάσος Πάππας.

Οι καταξιωμένοι ερμηνευτές που συμμετέχουν και συνεργάζονται με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής τις τρεις βραδιές του αφιερώματος είναι εκτός από τον Τάσο Πάππα, οι πιανίστες Νίκος Λαάρης, Στέφανος Νάσος, Τίτος Γουβέλης, Θοδωρής Τζοβανάκης, Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, Θανάσης Αποστολόπουλος, Χαράλαμπος Αγγελόπουλος και Γιώργος Πέτρου, ο βιολονίστας Σέρτζιου Ναστάσα, ο τσελίστας Άγγελος Λιακάκης, έξι λυρικοί τραγουδιστές και η Μικτή Χορωδία του Δήμου Αθηναίων σε μουσική διδασκαλία Σταύρου Μπερή. Τις τρεις συναυλίες θα διευθύνει ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου.

Σημείο αναφοράς των τριών συναυλιών αποτελούν τα 9 μεγαλειώδη έργα του L.V. Beethoven, που χρησιμοποιούν το πιάνο ως σολιστικό όργανο και τα οποία θα απολαύσει το κοινό, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε όργανα κλασικής περιόδου, παρόμοια με αυτά που είχε στη διάθεσή του ο μεγάλος συνθέτης, όπως πνευστά του 1800, εντέρινες χορδές, δοξάρια αντίγραφα των πρώτων «κλασικών» δοξαριών που εμφανίστηκαν (Dooud) και μια αυθεντική άρπα Erard του 1803.

Επικεφαλής των οργάνων αυτών, ένα αυθεντικό φορτεπιάνο του σπουδαίου Άγγλου κατασκευαστή Robert Stodart του 1820, παρόμοιο στη φιλοσοφία και απόδοση με το θρυλικό πιάνο, που έστειλε ο άλλος μεγάλος Άγγλος κατασκευαστής, ο John Broadwood, ως δώρο στο Μπετόβεν το 1818.

Μέγας χορηγός της Καμεράτα, Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής για την περίοδο 2011-2013 είναι το Ίδρυμα Ωνάση.

Πρόγραμμα συναυλίας Παρασκευής 12/4/13

Η πρώτη βραδιά του αφιερώματος ξεκινά με την Καμεράτα να ερμηνεύει τα αποσπάσματα Ouverture, Introduction (tempesta) και Poco Adagio-Allegro con brio από το γοητευτικό μπαλέτο Τα πλάσματα του Προμηθέα, έργο 43, που ο Μπετόβεν ολοκλήρωσε το 1801 σε λιμπρέτο του Salvatore Viganο.

Αφιερωμένο στην αυτοκράτειρα Μαρία Θηρεσία, το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Hoftheater της Βιέννης και σημείωσε τεράστια επιτυχία, φτάνοντας τις 29 παραστάσεις.

Ακολουθεί το νεανικό Κοντσέρτο για πιάνο αρ.1, έργο 15 σε ντο μείζονα δημιουργία του 1797. Αν και είναι το πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του συνθέτη που εκδόθηκε, στην πραγματικότητα αποτελεί την τρίτη κατά σειρά συνθετική του απόπειρα στο συγκεκριμένο είδος.

Το έργο περιέχει σαφείς αναφορές στο στυλ γραφής των Χάυντν και Μότσαρτ, εντοπίζονται ωστόσο σε αυτό στοιχεία χαρακτηριστικά της μουσικής προσωπικότητας του Μπετόβεν, όπως για παράδειγμα οι αιφνίδιες μεταβολές στην αρμονία και οι αντιθέσεις. Το Κοντσέρτο παρουσιάστηκε το 1798 στην Πράγα με σολίστ στο πιάνο τον ίδιο το συνθέτη. Στη συναυλία θα το ερμηνεύσει ο πιανίστας Νίκος Λαάρης.

Στο ίδιο υφολογικό μοτίβο κινείται και το Κοντσέρτο για πιάνο αρ.2, έργο 19 σε σι ύφεση μείζονα που ακολουθεί, καθώς προέρχεται από την ίδια συνθετική περίοδο με το αρ.1 (1787-1789). Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη παρουσίαση του έργου στο Burgtheater της Βιέννης το Μάρτιο του 1795 από τον Μπετόβεν, σηματοδότησε τις δημόσιες εμφανίσεις του ως πιανίστα - μέχρι τότε εμφανιζόταν σε ιδιωτικά σαλόνια της Αυστρίας.

Σολίστ στο αρ. 2 αναλαμβάνει ο σπουδαίος πιανίστας, Στέφανος Νάσος.

Με το Κοντσέρτο για πιάνο αρ.5, έργο 73 σε μι ύφεση μείζονα, το οποίο θα παρουσιάσει ο Τάσος Πάππας ολοκληρώνεται το πρόγραμμα της πρώτης βραδιάς του αφιερώματος στο πιανιστικό έργο του μεγάλου γερμανού κλασικού.

Έργο του 1811 είναι αφιερωμένο στον αρχιδούκα Ροδόλφο της Αυστρίας, πάτρονα και αγαπημένο μαθητή του συνθέτη. Το έργο που έκανε πρεμιέρα το Νοέμβριο του 1811 στη Λειψία, έχει καθιερωθεί ως «το Αυτοκρατορικό Κοντσέρτο», επωνυμία που επινοήθηκε από τον Άγγλο εκδότη Johann Baptist Cramer.

Ο Τάσος Πάππας που έχει συμπράξει και με την Ορχήστρα Πατρών, άρχισε τις μουσικές του σπουδές με την μητέρα του, την καθηγήτρια πιάνου Εύη Πάππας και αποφοίτησε από την τάξη της Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα, παίρνοντας δίπλωμα πιάνου με άριστα και Α' βραβείο παμψηφεί.

Ως υπότροφος του Βρετανικού Συμβουλίου, του Ροταριανού Ομίλου Αθηνών Βορρά και του Ιδρύματος «Τζίνα Μπαχάουερ», συνέχισε κατόπιν τις μεταπτυχιακές του σπουδές κοντά στους V. Latrache και F. Wibaut, στη Royal Academy of Music στο Λονδίνο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις