Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Αναγκαία η δημιουργία μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για μαθητές με Αυτισμό

Πάτρα: Αναγκαία η δημιουργία μονάδας Δευ...

Αίτημα από την Εταιρία Ψυχικής Υγείας και Εκπαίδευσης του Παιδιού και Εφήβου με Αυτισμό Αχαΐας

Τη δημιουργία Σχολικής Μονάδας Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης για  μαθητές με Αυτισμό, ταυτόχρονα και στον ίδιο χώρο με την επικείμενη ανέγερση του πρότυπου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για μαθητές με διαταραχές του φάσματος του Αυτισμού στην Πάτρα, όπως αυτό έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ζητά η Εταιρία  Ψυχικής Υγείας και Εκπαίδευσης του Παιδιού και Εφήβου με Αυτισμό  Αχαΐας. Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας και δια βίου μάθησης κ. Αρβανιτόπουλο, τον  Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Κατσιφάρα και τον Περιφερειακό Διευθυντή Α’ βάθμιας και  Β’ βάθμιας εκπαίδευσης περιφέρειας  Δυτ. Ελλάδας κ. Γ. Παναγιωτόπουλο, ο πρόεδρος της Εταιρίας Δρ.  Θωμάς  Ι. Γκορίλας, αναφέρει τα εξής:

«Με πολύ μεγάλη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε ότι η ανέγερση πρότυπου Σχολείου Α΄βάθμιας εκπαίδευσης για παιδιά του φάσματος του Αυτισμού στην Πάτρα βρίσκεται πλέον στην τελική φάση της υλοποίησής του, δεδομένου ότι εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με το νέο Νόμο για την Ειδική Αγωγή  και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (υπ’ αριθ. 3699/2-10/2008), που αποτελεί σημαντικότατη πρόοδο στον τομέα της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα, η Α/θμια και Β/θμια (9 ετής) εκπαίδευση είναι πλέον υποχρεωτική και για τα άτομα  με αναπηρία.

Ωστόσο, για να καταστεί δυνατή η εφαρμογή αυτού του νόμου και να ωφεληθούν τα παιδιά και οι έφηβοι στους οποίους απευθύνεται, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις η δημιουργία, η ανάπτυξη και η στελέχωση κατάλληλων σχολικών μονάδων, ικανών να ανταποκριθούν εξατομικευμένα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του πληθυσμού αυτού, αλλά και η συνέχεια της εκπαίδευσης από την Α/θμια στη Β/θμια Εκπαίδευση.

Η εφαρμογή του νέου Νόμου είναι αδύνατη, χωρίς τη δημιουργία εξειδικευμένων σχολείων, ικανών να διασφαλίσουν τη συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αν η μετάβαση από την Α/θμια στη Β/θμια εκπαίδευση είναι σημαντική στη ζωή κάθε μαθητή, για τους μαθητές με αναπηρίες είναι σταθμός, που απαιτεί αναγνώριση, σεβασμό και ειδικές παροχές.

Οι σχολικές μονάδες Β/θμιας εκπαίδευσης στην πόλη της Πάτρας και στο Ν. Αχαΐας είναι σήμερα από ακατάλληλες έως ανύπαρκτες.

Για τους μαθητές με αυτισμό, για την εκπαίδευση των οποίων είναι καθοριστικής σημασίας η εξειδικευμένη γνώση του αντικειμένου, δεν υπάρχει σχολική μονάδα, ικανή να υποστηρίξει τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες  στο Νομό.

Επειδή η εκπαίδευση είναι ανθρώπινο αγαθό στο οποίο έχουν δικαίωμα όλοι οι άνθρωποι, όπως αναγνωρίζεται πλέον και στην Ελλάδα, είναι καθοριστικής σημασίας η συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη δημιουργία και Β΄βάθμιας σχολικής μονάδας για τα παιδιά με Αυτισμό.

Μια τέτοια μονάδα μπορεί να συμβάλλει ώστε διασφαλιστεί: «ολοκληρωμένη εκπαίδευση, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία» (άρθρο 1 παρ. 2 σ.ν. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 2008), για τα άτομα με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

Η δημιουργία σήμερα ενός σύγχρονου Ειδικού Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου Β΄βάθμιας Εκπαίδευση ή και Επαγγελματικής Κατάρτισης  (ΕΕΕΕΚ) στο Νομό Αχαΐας, παράλληλα με τη δημιουργία του Ειδικού Δημοτικού για μαθητές με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, θα εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την παροχή δεξιοτήτων απαραίτητων για επαγγελματική ενασχόληση και αποκατάσταση.

Η δημιουργία της προτεινόμενης Β΄βάθμιας σχολικής μονάδας είναι επιτακτική για να καλύψει το κενό που υπάρχει σήμερα στη Β/θμια εκπαίδευση και να συμβάλλει στην προώθηση της ανεξαρτησίας και της ποιότητας ζωής των μαθητών με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

Για τους λόγους αυτούς, χωρίς επί πλέον δαπάνη, δεδομένης και της δεινής οικονομικής συγκυρίας στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, προτείνουμε: με κατάλληλη τροποποίηση των οικοδομικών αρχιτεκτονικών σχεδίων να δημιουργηθεί και Σχολική Μονάδα Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης για τους μαθητές με Αυτισμό, που θα αποφοιτούν από την Α’ βάθμια Εκπαίδευση, ταυτόχρονα και στον ίδιο χώρο που θα  ανεγερθεί το πρότυπο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για μαθητές με διαταραχές του φάσματος του Αυτισμού στην Πάτρα.»

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις