Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Ποιος Καλλικράτης;

Ποιος Καλλικράτης;

Του Γιώργου Ζαφειρόπουλου

"Τα  πρόσφατα γεγονότα στην λειτουργία όχι μόνο  του Δημοτικού συμβουλίου αλλά και της Δημοτικής Αρχής αρχής γενικότερα, αναδεικνύουν   το αντιδημοκρατικό  νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης με τον πιο δραματικό τρόπο. Στο προηγούμενο Δημοτικό συμβούλιο που συμμετείχα ,με το άνοιγμα της συζήτησης από την Κυβέρνηση για αλλαγή του κώδικα λειτουργίας της τοπικής Αυτοδιοίκησης με το πρόγραμμα Καλλικράτης ,είχα εκφράσει έντονα τις αντιρρήσεις μου για τον τρόπο σκέψης που έφερνε η νέα μεταρρύθμιση .

Αυτό ξεκινούσε από τον αντιδημοκρατικό τρόπο εκλογής των Δημοτικών Συμβούλων με την κατάργηση της έννοιας του ενιαίου Δήμου και το σπάσιμο σε μικρές γεωγραφικές περιφέρειες και κατέληγε στο αναχρονιστικό  σύστημα διοίκησης και λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Την Πάτρα την διαίρεσε σε (8) οκτώ γεωγραφικά διαμερίσματα με αποτέλεσμα την εκλογή Δημοτικών συμβούλων της ίδιας παράταξης με λιγότερες ψήφους.

Έτσι τι κατάφερε το νέο πλαίσιο ;

Υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι στην ίδια παράταξη με τριπλάσιο αριθμό ψήφων να μην εκλέγονται, βιάζοντας έτσι με διοικητικά μέτρα την δημοκρατική βούληση  του εκλογικού σώματος  και να εκλέγονται στο Δημ. Συμβούλιο  με ελάχιστες ψήφους υποψήφιοι σε άλλο διαμέρισμα . Βέβαια όλοι μαζί υπηρετούν ένα ενιαίο όργανο το δημοτικό συμβούλιο της πόλης.

Έρχεται λοιπόν ως συνέπεια η υποβάθμιση του δημοτικού συμβουλίου αφού έμειναν εκτός οι αξιότεροι, κατά την κρίση του εκλογικού σώματος. Κανείς βέβαια στο Δημοτ. Συμβούλιο δεν λειτουργεί ως εκπρόσωπος του διαμερίσματος στο οποίο εξελέγη , αλλά ως σύμβουλος του ενιαίου Δήμου και αυτό είναι το σωστό.

Το φασιστικά Δημαρχοκεντρικό σύστημα διοίκησης του δήμου έρχεται σε αντίθεση με την λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου  και την αξία που πρέπει να έχει ως όργανο διοίκησης. Παράλληλα μηδενίζει  την αυτοτέλεια στον τρόπο σκέψης και δράσης των Δημοτικών Συμβούλων.  Το  άρθρο 68 του ν.3852/2010 που αναφέρετε  στις υποχρεώσεις των Δημ. Συμβούλων  σημειώνει << ο δημοτικός σύμβουλος εκφράζει την γνώμη του και ψηφίζει κατά συνείδηση, αποβλέποντας πάντοτε στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος του συνόλου των δημοτών.>> ενώ  εκλέγεται να εκπροσωπεί  ένα διαμέρισμα.

Εάν λοιπόν η γνώμη του δημ. Συμβούλου είναι αντίθετη από αυτή του Δημάρχου τότε ο δήμαρχος ως κυρίαρχος του παιχνιδιού πετυχαίνει την διαγραφή του. Διαγράφει βέβαια γνωρίζοντας ότι ο νόμος του παρέχει ισοβιότητα για 3,5 χρόνια αυτή την περίοδο και 5 χρόνια για μετά το 2014.

Γνωρίζει ασφαλώς πως και μόνος να μείνει χωρίς Δημ. Συμβούλους αυτός θα είναι δήμαρχος.

Άρα δεν υπάρχει συνείδηση των δημοτικών συμβούλων παρά μόνο η συνείδηση του δημάρχου, αυτό γίνεται σαφέστατα αντιληπτό.

Εάν ένας δήμαρχος όπως π.χ. της Πάτρας δεν ενεργεί με σοφία σωφροσύνη και σύνεση αλλά με εκδικητικότητα, αυταρχισμό,καχυποψία, εγωισμό και υπεροψία, διαγράψει μαζικά (9) εννέα δημοτικούς συμβούλους όπως  και έκανε ο κ. Δημαράς και χάνεται   η πλειοψηφία τι προβλέπει ο νόμος και πως θα λειτουργήσει ο δήμος ;

Δεν προβλέπει απολύτως τίποτα. Είναι γεγονός πως έχουν ταλαιπωρηθεί πολλοί δήμοι από τέτοιες συμπεριφορές και καταστάσεις, αλλά οι υπουργοί είτε έτσι είτε αλλιώς είναι μακριά από την   πραγματικότητα οπότε λύση χωρίς ενόχληση και πίεση  δεν πρέπει να περιμένουμε. Μία πρόταση που είχα στείλει στο υπουργείο όταν ο νόμος ήταν ακόμα στον σχεδιασμό ήταν η εξής: μετά την παρέλευση της πρώτης διετίας ο δήμαρχος για να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του θα πρέπει να λαμβάνει ψήφο εμπιστοσύνης. Με αυτό τον τρόπο θα υπήρχε σεβασμός στους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης του από τον δήμαρχο και βέβαια θα διασφάλιζε μια πιο δημοκρατική και ελεύθερη λειτουργία της δημοτικής αρχής και θα έδινε μια θετική  ποιοτική διαφορά  σε σύγκριση με το σήμερα.

Η τωρινή κατάσταση στον Δήμο Πατρέων μπορεί να συνεχιστεί έτσι ;

Ασφαλώς όχι. Είναι απαραίτητο να ληφθούν πρωτοβουλίες από όλους τους φορείς πολιτικούς και παραγωγικούς της πόλης για αποκατάσταση της λειτουργίας του δήμου  μέσα από νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει τα εξής:

1)την δυνατότητα συνεργασίας της δημοτικής αρχής με άλλες παρατάξεις  ώστε να δημιουργηθεί πλειοψηφούσα αρχή.

2)την καθιέρωση της ψήφου εμπιστοσύνης προς τον Δήμαρχο μετά την παρέλευση δύο ετών από την ανάληψη των καθηκόντων του και σε περίπτωση καταψήφισης να εκλέγεται δήμαρχος από την πλειοψηφούσα παράταξη .

3)Στην ακραία περίπτωση που δεν δώσουν διέξοδο οι πιο πάνω περιπτώσεις να διεξάγονται εκλογές για το υπόλοιπο της θητείας.

4Είναι αναγκαία η αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του Δημ. Συμβουλίου. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνεδριάζει το ανώτερο βουλευόμενο όργανο της κάθε Ελληνικής  πόλης είναι απαράδεκτες .

5 Αυτό δεν είναι Δημοκρατία είναι ασυδοσία.

6 Η δημοκρατία έχει αρχές και κανόνες και με κανόνες θα πρέπει να λειτουργήσει.

Είναι αδιανόητο σε μια τόσο δύσκολη περίοδο με τεράστια προβλήματα για τους συμπολίτες μας να μην υπάρχει ουσιαστικά  τοπική αυτοδιοίκηση.

Οι εκπρόσωποί μας στο κοινοβούλιο θα πρέπει άμεσα να πάρουν πρωτοβουλίες. Δεν  μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση ,πρέπει να δοθεί λύση".

 

Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

 

Ζαφειρόπουλος Γιώργος

Πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Πατρέων.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις