Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα:Πριν κλείσει 40 μέρες από το θάνατό του, γενέθλια για τον Σπ. Κρίβα

Πάτρα:Πριν κλείσει 40 μέρες από το θάνατ...

Του Γιώργου Μόσχου

Πριν κλείσει 40 μέρες από το θάνατό του, γενέθλια για τον Σπ. Κρίβα!


Οκτώ Ιουλίου 2016 και πριν συμπληρώσει 40 μέρες από το θάνατό του, σήμερα ο διαδικτυακός τόπος του FB μας θυμίζει πως είναι η ημέρα των γενεθλίων του. Οι μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο είναι άψυχες, δεν έχουν συναισθήματα. Μπορούν όμως σου υπενθυμίσουν, όπως η προσωπική σελίδα του αείμνηστου Δασκάλου στο fb. 

Μόνο, που πως να γράψεις ευχές για μακροημέρευση και ευτυχία; Το χαζομηχάνημα σου ανασκάλεψε τη μνήμη και τα δάκτυλά σου στο πληκτρολόγιο απλά «κτυπούν» αυτό το μεγάλο «γιατί» για τον άφατο φίλο.

Αυτό που έφυγε ξαφνικά στην Αχερουσία των Αθανάτων, επάνω στην ακμή του παραγωγικού επιστημονικού έργου του.

 

Ο λόγος για τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, τον άνθρωπο των επιστημών, Σπύρο Κρίβα. Αυτόν, που ο πρώην Διευθυντής Εκπαίδευσης Αχαΐας, Δημ. Φράγκος, που ήρθε από το Ναύπλιο στην Πάτρα για να εκφωνήσει τον επικήδειο, εντός του Ι.Ν. Αγ. Νικολάου Κ. Συχαινών, την Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016, πάνω από το φέρετρο του μεγάλου νεκρού και νααναφέρει πως πρόκειται   «...για έναν άνθρωπο, που δεν έβαλε ποτέ τα προσόντα του "στον τόκο", αλλά εξετέθη, στο όνομα των πεποιθήσεων και των αισθημάτων του»!

 

Λόγια με σημαίνουσα σημασία, όταν ακούγονται την ύστατη στιγμή του αποχωρισμού του από την ζώσα κοινωνία!  Και που την πλήρη διάστασή τους μπορούν να κατανοήσουν μόνον όσοι τον έζησαν από κοντά.

 

«Γεννήθηκα στην Τρίπολη Αρκαδίας στις 8/7/49» γράφει ο ίδιος στο σημείωμα που ανήρτησε στο διαδίκτυο.

 

Είχα την τιμή να γνωρίσω αυτόν τον μεγάλο δάσκαλο, τον Σπ. Κρίβα, που φεύγοντας φρόντισε να μας αφήσει πολύτιμη παρακαταθήκη το σπουδαίο επιστημονικό έργο του, που μόνον σε τίτλους καταλαμβάνει δεκαεπτά δακτυλογραφημένες σελίδες pdf, γραμμένες από τον ίδιο και αναρτημένες στο διαδίκτυο.

 

Άνθρωπος των γραμμάτων με ιστορική επίγνωση, φρόντισε ο ίδιος να καταγράψει  τον κατάλογο 22 αυτοτελών επιστημονικών εργασιών και δημοσιεύσεών του,  κατάλογο αντικειμένων διδασκαλίας και έρευνας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, συνεργασίες με άλλες επιστημονικές ομάδες και φορείς, εξήντα ένα συμμετοχές σε ερευνητικά και επιμορφωτικά προγράμματα, σεμινάρια, συνέδρια. Ο Σπ. Κρίβας ήταν μέλος επιστημονικών εταιρειών και οργανισμών, τουλάχιστον δεκαοκτώ τον αριθμό.

 

Τέλος είχε περάσει από την μεγάλη σχολή της ανανεωτικής Αριστεράς, το ΚΚΕ Εσ. στο οποίο παρέμεινε και ακολούθησε στο χώρο του ΣΥΝ, όπου τον γνώρισα από κοντά, μέχρι και τον ΣΥΡΙΖΑ!

 

Διαβάστε παρακάτω το έργο που μας άφησε, όπως το έγραψε ο ίδιος:

 

«ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΠΥΡΟΥ ΚΡΙΒΑ

Γεννήθηκα στην Τρίπολη Αρκαδίας στις 8/7/49. Το 1968 άρχισα τις σπουδές μου στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από όπου έλαβα το πτυχίο μου με το βαθμό «Λίαν καλώς» το έτος 1973.

Μετά τη στρατιωτική μου θητεία to 1976 άρχισα μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανε-πιστήμιο Iohann Wolfgang Goethe Φραγκφούρτης/Γερμανία .

 

Αντικείμενα των σπουδών μου ήταν:

 

Παιδαγωγική, Παιδαγωγική Ψυχολογία, Φιλοσοφία της Εκπαί-δευσης, Συμβουλευτική Ψυχολογία, Συμβουλευτική της Σταδιοδρομίας, Κοινωνιολο-γία της εκπαίδευσης, Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών.

Από το 1981-1985 υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισα τις σπουδές μου στο ίδιο πανεπισ-τήμιο, από όπου έλαβα: α. ΜΑ στις Επιστήμες της Αγωγής και β. Τον τίτλο του διδάκτορα στις Επιστήμες της Αγωγής με ειδίκευση στο Σχολικό –Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική, την Επικοινωνία και τη Έρευνα των ανθρωπίνων Συστημάτων.

Από το έτος 1989 που εκλέχτηκα λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών μέχρι σήμερα στράφηκα συστηματικότερα σε θέματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Επαγγελματικού προσανατολισμού και Συμβουλευτικής για την Σταδιοδρομία.

 

Αντικείμενα διδασκαλίας και έρευνας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο είναι:

 

1. Ανάπτυξη και συμβουλευτική της σταδιοδρομίας, 2.Οι συστημικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση, 3. Συστημική παιδαγωγική και Συμβουλευτική, 4. Συμπεριληπτική εκπαίδευση (inclusive education) , 5. Πολυπολιτισμική συμβουλευτική, 6. Επαγγελματική ανάπτυξη και επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών. Στα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα συμπεριλήφθηκαν και θέματα Περιβαλλοντικής Αγωγής με το σκεπτικό ότι ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης του περιβάλλοντος μέσα από τη διέγερση της οικολογικής συνείδησης των πολιτών ως μελ-λοντικών εργαζομένων και επαγγελματιών σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη και συμβουλευτική για τη Σταδιοδρομία. Τα θέματα αυτά αποτελούν αντικείμενα διδασ-καλίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, έρευνας και επιμόρφωσης εκπαι-δευτικών και άλλων πληθυσμιακών ομάδων.

Από το 1990 διευθύνω την Μονάδα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, η οποία πλέον λειτουργεί στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής για τη Σταδιοδρομία και την ερευνητική ομάδα για την Οικολογική-Συστημική Παιδαγωγική και Συμβουλευτική. Συνεργάτες μου στις διδακτικές και ερευνητικές μου δραστηριότητες είναι ομάδα πέντε ειδικευμένων επιστήμονες (Παιδαγωγοί με ειδίκευση στις καινοτομίες στο σχολικό χώρο και στην επικοινωνία, ψυχολόγοι με ειδίκευση στις διανθρώπινες σχέσεις και τη Συμβουλευτική για τη Σταδιοδρομία) και ασχολείται με τα παρακάτω επιμέρους αντικείμενα:

α. Με την έρευνα σε θέματα περιβαλλοντικής αγωγής και οικολογικής παιδείας ,τα οποία ενδιαφέρουν κυρίως τους χώρους αγωγής και εκπαίδευσης.

β. Με την έρευνα σχετικά με τη διαμόρφωση και εγκαθίδρυση της οικολογικής συνείδησης,

γ. Με παραγωγή υλικού για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τη συμβουλευτική για τη σταδιοδρομία και την περιβαλλοντική αγωγή.

δ. Με την επιμόρφωση διαφόρων ομάδων σε θέματα αγωγής για τη σταδιοδρομία και περιβαλλοντικής αγωγής

ε. Με την έρευνα σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής για τη σταδιοδρομία.

στ. Με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών αλλά και άλλων πληθυσμιακών ομάδων σε θέματα επικοινωνίας και σχέσεων στην οικογένεια, το σχολείο και τον εργασιακό χώρο κυρίως ως κοινωνικά συστήματα..

Το εργαστήριο και η ομάδα μετέχουν σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα και δίκτυα και συνεργάζεται με άλλες ερευνητικές ομάδες στο εσωτερικό και το εξωτερι-κό σε σχετικά με το αντικείμενο της ομάδας θέματα.

Από το 1997, με διακοπή στο χρονικό διάστημα 1999-2003, ίδρυσα και διευθύνω με απόφαση της Συγκλήτου του Παν. Πατρών το Γραφείο Διασύνδεσης/Επαγγελματικής Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής φοιτητών/τριών και αποφοίτων.

 

I. MEΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

 

1. Μέλος της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατο-λισμού, της οποίας υπήρξε συχνά αντιπρόεδρος και μέλος Δ.Σ.). Μέλος του ΔΣ για την τριετία 2002-2205.Nεοεκλεγείς αντιπρόεδρος της εταιρείας για την περίοδο 2013-2015.

2. Μέλος του εκτελεστικού γραφείου της FEDORΑ (Federation europeen d’ ori-entationacademique) για τα έτη 1997-2000 και 2000-2003.

3. Μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας, της οποίας υπήρξε για δύο περι-όδους μέλος του Δ.Σ.

4. Μέλος του Weltbund fuer Erneurung der Erziehung (Διεθνής Σύνδεσμος για την Ανανέωση της Αγωγής.

5. Μέλος της Gesellschaft zur Förderung pädagogischer Forschung.

6. Μέλος της NAAEE ( North American Association for Environmental Education.

7. Μέλος της ATEE (Association for Teacher Education in Europe, Workgroup 17: Environmental Education.

8. Μέλος της ΠΕΕΚΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

9. Μέλος του MER (Mediteterranean Education Network), Director: R. Sultana, University of Malta.

10. Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας για την προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

11. Mέλος της American Counseling Association.

12. Mέλος της .(I.A.E.V.G. International Association for Educational and Vocational Guidance.

13. Μέλος της Internationale ErichFromm Gesellschaft.

14. Εξωτερικός ( προσκαλούμενος) συνεργάτης του ΕΚΕΠ ( Εθνικό Κέντρο Ε-παγγελματικού Προσανατολισμού).

15. Εξωτερικός (προσκαλούμενος) συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε θέματα αξιολόγησης διδακτικού υλικού Σχολικού Επαγγελματικού Προσανα-τολισμού.

16. Μέλος οργανωτικής και επιστημονικής επιτροπής συχνά σε ελληνικά ή διεθνή συνέδρια της ΕΛΕΣΥΠ.

17. Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού ( εκλογή: Δεκέμβριος 2011)

18. Μέλος του κλάδου Συμβουλευτικής Ψυχολογία της ΕΛΨΕ ( Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία).

 

 

ΙΙ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ

 

 

1. Ομάδα Εργαστηρίου Γεωγραφίας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παι-δαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπ. Ιωαννίνων ( Α-ναπλ. Καθηγ. Αποστ. Κατσίκης ).

2. Συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Συστημικής Αναπαράστασης της Οι-κογένειας BertHellinger., Δντής Δρ. Δημ. Σταυρόπουλος, Ψυχ-Κοιν.

3. Fachbereich 12: Sachunterricht und Umwelterziehung ( Τμήμα πολιτικής και περιβαλλοντικής Αγωγής) der Freien Universität Berlin, (Καθηγ. J. Liepe).

4. Pädagogische Hochschule Ludwigsburg, ( Καθηγ. Η-G Seybold).

5. Fakultät für Pädagogik der Universität Bielefeld, Fachbereich Berufsentwichkung ( Τμήμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης) (Καθηγ. Hans-Uwe Otto).

6. Εθνικό Κέντρο Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ, Εξωτερικός Συνεργάτης).

7. Paedagogische Universitaet Graz

8. Member of the International Editorial Board of the “ Journal of Coumsellogy”, published by the university of Lower Silesia, Poland.

 

 

IΙΙ . ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ- ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ - ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 

1. Συμμετοχή ως επιστημονικού υπεύθυνου για τον ελληνικό χώρο διεθνούς κοινωνικοψυχολογικής έρευνας διαπολιτισμικού χαρακτήρα (cross-cultural research) με θέμα : “ Οι ιδέες των παιδιών” ( Επιστημ. Υπεύθυνος : Prof. Gisela Oestreich, Fachbereich Pädagogische Psychologie, Johann Wolfgang Universität, Frankfurt/Μ, 1985.

2. Συμμετοχή στο Αθηναϊκό Συμπόσιο για τη Διεργασία στην ομάδα, Αθήνα, 1988.

3. Συμμετοχή στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο για τη Εποπτεία στη Συμβουλευ-τική Εργασία),Gesamthochschule Kassel/Deutschland, 1985.

4. Ερευνητικό πρόγραμμα: Επαγγελματοποίηση των Δασκάλων και εκπαιδε-υτικές καινοτομίες ( Συνεργασία με το Πανεπ. Μάλτας, Prof. C.J. Farrugia,) 1986.

5. Συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα Σχεσιοδυναμικής Παιδ/κης και Συμβ/κης για εκπαιδευτικούς Αβαθμιας και Δβαθμιας Εκπαίδευσης ( Ε-πιστ. Υπεύθυνος καθ. Αλ. Κοσμόπουλος, 1986-1987.

6. Συμμετοχή ως εισηγητής στις επιμορφωτικές συναντήσεις νεοδιόριστων καθηγητών στο Κέντρο Ενημερωτικών Συναντήσεων Κονίτσης, 1987

7. 4ο Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας , Αθήνα, 1989

8. ΕRASMUS- COMMET- TEMPUS Conference, Πάτρα 1990

9. Ερευνητικό και Επιμορφωτικό Πρόγραμμα: Καινοτομίες και επαγγελμα-τισμός των Δασκάλων, (Innovationen und Professionalisierung der Lehrer, Συνεργασία με το Πανεπ. Potsdam, Καθηγ.Uwe Wyschkon), 1994.

10. Συμμετοχή στο Συμπόσιο « Δημιουργικότητα και Πολιτιστική Ταυτότητα στην Εκπαίδευση», Αρχαία Ολυμπία, 1991.

11. Συμμετοχή στο Europaeische Paedagogische Symposium (EPSO) στο Ba-den/ Austria, 7.8.91.

12. Συμμετοχή σε βιωματικό μαραθώνιο της προσωποκεντρικής Θεραπείας και Συμβουλευτικής με τη Nataly Rogers ( Συντονιστής Καθηγ. Αλ. Κοσ-μόπουλος).

13. Συμμετοχή ως επιστημονικός συνεργάτης και αξιολογητής στο ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα: « Οι νέοι κατά τη μετάβαση από το σχολείο στο ε-πάγγελμα: Ικανοποίηση από την εργασία- αυτοαντίληψη- πολιτικός προσανατολισμός». Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ΥΠΕΠΘ, 1992.

14. Συμμετοχή ως εκπροσώπου της ΕΛΕΣΥΠ ( Ελληνική Εταιρεία Συμβουλε-υτικής και Προσανατολισμού) στην ερευνητική επιτροπή της ευρωπαϊκής εταιρείας Euroorientation για την εκτέλεση του ερευνητικού προγράμμα-τος “ Staff training for the Educational and VocationalGuidance” ( Petra II Program), 1992.

15. Συμμετοχή στην ομάδα εργασίας της FEDORA για τη δημιουργία και αξιολόγηση ευρωπαϊκού γλωσσολογίου για το Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Karlsruhe/Germany, 1992.

16. Συμμετοχή ως εκπροσώπου της Ελλάδας στο επιστημονικό εργαστήριο στο πλαίσιο του προγράμματος PETRA II GUIDANCE, Αθήνα, 1992.

17. Οργάνωση διεθνούς σεμιναρίου σε συνεργασία με το CEDE/Italy (Coop-erative Insignias didInitiative Democratic= Συνεργασία Εκπαιδευτικών της εναλλακτικής Δράσης Democratic) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος: Evaluation and perspectives of the environmentaleduca-tion in Europe. Θέμα του σεμιναρίου ήταν: «Η οικολογική παιδεία και α-γωγή στη μόρφωση και επιμόρφωση των δασκάλων: Είναι δυνατή η δια-μόρφωση ενός ευρωπαϊκού μοντέλου ; », Πάτρα, 1993.

18. Συμμετοχή στο Ειδικό ερευνητικό και επιμορφωτικό συνέδριο με θέμα « Η εκπαίδευση των δασκάλων στα πλαίσιο τριβών ανατολικών και δυτικών ευρωπαϊκών παραδόσεων ( Fachtagungmit dem Thema: Lehrerbildung im Spannungsfeld Ost und westeuropaeioscher Traditionen),Potsdam, 1994.

19. Συμμετοχή στο Διεθνές Συνέδριο Συμβουλευτικής- Προσανατολισμού της ΕΛΕΣΥΠ, Αθήνα, 1994.

20. Συμμετοχή σε μαραθώνιο της προσωπoκεντρικής – μη κατευθυντικής θε-ραπείας/συμβουλευτικής με τον καθηγ. M. Lobrot.

21. Συμμετοχή ως επιστημονικός συνεργάτης και αξιολογητής από πλευράς Ελλάδας στη σύνθεση του European Handbook for Guidance Counselors και στο Report on Testing of Pilot Edition on the Handbook, Published by Commission of the European Communities, NE Task Force Human Re-sources, Education, Training and Youth, 1993.

22. Εκτέλεση ερευνητικού και επιμορφωτικού προγράμματος με θέμα: “ Oικολογικοποίηση των σχολικών εγχειριδίων και της σχολικής πρακτικής.” ( Χρηματοδότηση: Γεν. Γραμματεία Ν. Γενιάς, Αθήνα, 1994. Από το πρόγραμμα αυτό προήλθε σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, που εστάλη ως παραδοτέο στη Γραμματεία Ν. Γενιάς, αλλά και ομότιτλο εγχειρίδιο, που χρησιμοποιείται και ως πανεπιστημιακό σύγγραμμα μετά από έγκριση του Τομέα Παιδαγωγικής του Παν. Πατρών.

23. Οργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με θέμα: « Η εσωτερική μεταρρύθμι-ση του σχολείου και η περιβαλλοντική αγωγή- Όρια, δυνατότητες, προοπ-τικές». Πάτρα, 1994.

24. Επιστημονικός υπεύθυνος και αξιολογητής του εκπαιδευτικού προγράμ-ματος με τίτλο « Οικολογική Παιδεία στο Δημοτικό Σχολείο». Χρηματο-δότηση: ΥΠΕΠΘ,1994.

 

25. Ερευνητικό Πρόγραμμα: « Οικολογική παιδεία στο δημοτικό σχολείο: Θεωρητικό υπόβαθρο και ενδεικτική πρακτική σχετικού μοντέλου (Χρηματοδότηση: ΥΠΕΠΘ.)

26. Συμμετοχή στο ερευνητικό και επιμορφωτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικών: The ecologicalsystem in the Mediterranean area. A transnational project for the training of trainers in environmental education. Countries involved: Italy (CIDI), France, Greece, Spain.Διαμόρφωση Handbook με εκπαιδευ-τικό υλικό και διδακτική μεθοδολογία στο θέμα: «Πάτρα, μια μεσογειακή μεγαλούπολη», 1996.

27. Εκτέλεση ερευνητικού/ εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: « Η περι-βαλλοντική συνείδηση στον ελληνικό χώρο. Χρηματοδότηση: Γ-ΓΕΤ/ΥΠΕΡ, Αθήνα, 1996.

28. Συμμετοχή στο Subnetwerk 12 ( ATEE), 1996.

29. Οργάνωση επιστημονικής ημερίδας στο Πανεπιστήμιο Πατρών με θέμα : « Η κατάσταση του πλανήτη», Πάτρα, 1996.

30. Συμμετοχή στην οργανωτική και επιστημονική επιτροπή του Συνεδρίου του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: « Περιβάλλον-Πολιτισμός-Ανάπτυξη», Πάτρα, 1996.

31. Συμμετοχή στο διεθνές συνέδριο “ Hochschulabsolventen fuer den europaeischenArbeitsmarkt- eine Herausforderung fuer die Universitaeten ( Aπόφοιτοι πανεπιστημίου για την ευρωπαϊκή αγορά εργασίας), Rostock, 1996.

32. Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Initial Teacher education materi-als for teaching and learning about the green house and the ozone layer. (Erasmus ICP –94 ) -4012/05). Επιστημονικός υπεύθυνοι: Β. Κουλαϊδής- T. Brosnan, 1997.

33. .“ The Project Grundtvig Improving guidance methods - N° 101358-CP-1-2002-1-IT-GRUNDTVIG-G1. The project is a European project based on research and experience of new methodologies within guidance. Coordina-tor for this project was ORIENTAMENTO LAVORO Onlus – Laura Mazzolari. I participated in this project as external evaluator. , 2002

Responsible of the contract: ORIENTAMENTO LAVORO Onlus – Laura

Μazollari

34. Συμμετοχή σε επιμορφωτικό πρόγραμμα του ΠΕΚ ( Περιφερειακό Επι-μορφωτικό Κέντρο) Πατρών με τίτλο “ Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών της Δβαμιας Εκπαίδευσης στο ΣΕΠ-Συμβουλευτική, 1996-97.

35. Συμμετοχή ( όλης της ομάδας) σε (4) επιμορφωτικά σεμινάρια τρίμηνης διάρκειας, που οργανώθηκαν είτε από την ίδια την ομάδα (Πάτρα) είτε από φορείς (Σύμβουλοι Εκπ/σης, Ο.Τ.Α.: Δήμος Ν. Οίου Αργολίδος στην περιβαλλοντική αγωγή.)

36. Επιστημονικός υπεύθυνος του επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς της Αβαθμιας και της Δβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα διατήρη-σης της ενέργειας και χρήση των ήπιων μορφών ενέργειας σε συνεργασία με το Κ.Α.Π.Ε.,1997.

37. Συμμετοχή στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των Συμβούλων των Γραφε-ίων Διασύνδεσης των ΑΕΙ και ΤΕΙ της Ελλάδος.

38. Συμμετοχή στην ερευνητική ομάδα για το θέμα « Social competence in teacher education” του ευρωπαϊκού προγράμματος COMPARE-TE-Network (Coordination of Multilateral Project, Action Research, and Expertise in Teacher Education, Essen, 1997.

39. Ανάληψη και εκτέλεση ευρωπαϊκού επιμορφωτικού και ερευνητικού προγράμματος με τίτλο “DEDALUS” ( Ref-No 96/778/3040/GV/

 

πηγή

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις