Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας: Υπάρχει ανικανότητα ή σκοπιμότητα; Ο Π. Πρέζας κάνει δύο ενδιαφέρουσες προτάσεις

Θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας: Υπάρχει ανικ...

Παράλληλα θυμίζει όλο το ιστορικό που αφορά στη λιμενική ζώνη - παραλιακό μέτωπο της Πάτρας

Ο Παντελής Πρέζας, ο οποίος είναι μέλος του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών στο ακόλουθο αναλυτικό κείμενο του, με αφορμή το θέμα της διεκδίκησης του θαλασσίου μετώπου από τους Πατρινούς και δη το Δήμο, θυμίζει το ιστορικό της χρήσης και εκμετάλλευσης των χώρων του λιμανιού της Πάτρας, αναφέρεται στο πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου και του Οργανισμού Λιμένος της Πάτρας που υπεγράφη το 2010 επί πρωθυπουργίας του Γιώργου Α. Παπανδρέου ενώ στο τέλος κάνει και τις δικές του προτάσεις.

Ο κ. Πρέζας χαρακτηριστικά προτείνει είτε ο Δήμος να προβεί στην προκήρυξη αρχιτεκτονικής μελέτης, με μελέτη σκοπιμότητας και προϋπολογισμό αλλά και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να δείξει πως είναι έτοιμος και αποφασισμένος να αξιοποιήσει τη θαλάσσια ζώνη/ μέτωπο για τους πολίτες του, είτε να κινητοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες και φορείς της Πάτρας, για την από κοινού διεκδίκηση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου.

Το κείμενο του κ. Πρέζα που συνοδεύεται και από φωτογραφίες τοπογραφικών διαγραμμάτων αλλά και συνδέσμων – link, έχει ως εξής:

Ξανά αυτές τις ημέρες οι κάτοικοι της Πάτρας γινόμαστε δέκτες ενός καταιγισμού δημοσιευμάτων για την παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου f1 της πόλης μας, στους δημότες.

Όλοι διαγκωνίζονται σε αγωνιστικές κορώνες αλλά και σε αλληλοκατηγορίες για το ποιος φταίει που δεν έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση. Λες και ενδιαφέρει τον πολίτη αυτό. Ο πατρινός σήμερα ενδιαφέρεται που ξυπνά και κοιμάται κοιτάζοντας τη θάλασσα μέσα από κάγκελα.  Για να μπορέσει να δει θάλασσα πρέπει να βγει έξω από την πόλη. Για να κολυμπήσει πρέπει να κάνει μερικά έως πολλά χιλιόμετρα αν θέλει καθαρή θάλασσα.

Αλλά επειδή υπάρχει ένα θολό τοπίο στο τι ισχύει, τι πρέπει να γίνει και ποιος τελικά  “εμποδίζει” την ελεύθερη πρόσβαση των πατρινών στη θάλασσα, όσο γίνεται πιο περιληπτικά θα αναφερθώ σχετικά, παραθέτοντας στοιχεία:

1.         Στο άρθρο 7 του Ν 2942/1954, ορίζεται ότι η χρήση και εκμετάλλευση των χώρων του λιμένος Πάτρας, ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο. Αυτό, με το άρθρο 21 του Ν. 2932/2001, μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία κοινής ωφέλειας, ειδικότερα δε το Λιμενικό Ταμείο Πατρών σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πατρών Α.Ε.».

2.         Με το προεδρικό διάταγμα 26.11.1996 (Δ’ 1415), είχε εγκριθεί η «πρόσχωση» Θαλάσσιας έκτασης στην Ακτή Δυμαίων για την κατασκευή του έργου «Νέος Λιμένας Πατρών». Τότε, το 1996, άρχισε η κατασκευή του Νέου Λιμανιού.

3.         Στη συνέχεια, το 2001, προσδιορίσθηκαν τα όρια της ζώνης λιμένα με την 341/2001 απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας (Β΄ 1447), με παραπομπή σε πράξεις της Λιμενικής Επιτροπής Πατρών και τα σχετικά διαγράμματα.

4.         Η Επιτροπή Σχεδιασμού και ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) ενέκρινε με τέσσερις (4) αποφάσεις της, (τις υπ. Αριθμ.: 3/15.7.2002, 6/18.3.2003, 7/30.1.2004 και 10/22.1.2004) χρήσεις γης στη χερσαία ζώνη του «Νέου ΚΑΙ Παλαιού λιμένα Πάτρας και καθόρισε χρήσεις, όρους δόμησης και κυκλοφορίας στις ζώνες των Οικ. Τετραγώνων.

5.         Κατόπιν εντολών και οδηγιών του πρωθυπουργού Γιώργου Α. Παπανδρέου, υπογράφεται στις 30 Οκτωβρίου 2010  πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου και του Οργανισμού Λιμένος της Πάτρας, (παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλου), ικανοποιείται ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της πόλης, ενώ σε σύντομο  χρονικό διάστημα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί και όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες που απομένουν για την ολοκλήρωση αυτής της παραχώρησης.

6.         Στις 24.1.2012 υπογράφηκε  η σύμβαση προσωρινής παραχώρησης μεταξύ του Δήμου Πατρέων και του «Οργανισμού Λιμένος Πατρών Ανώνυμη Εταιρεία» για «το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης «των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων» σε περιοχή μήκους 3.500 μ. της χερσαίας λιμενικής ζώνης Πατρών, από τον π. Μείλιχο έως τον χ. Διακονιάρη. F2 , f3

7.         Κι ενώ είχε υπογραφεί η προσωρινή σύμβαση παραχώρησης, η Άννα Διαμαντοπούλου ως Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στην υπηρεσιακή κυβέρνηση του (Πατρινού) Παναγ. Πικραμένου, «κυρώνει» όλες τις πράξεις της Ε.Σ.Α.Λ. για το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας, μεταξύ των οποίων και τις ανωτέρω πράξεις (4η αναφορά του παρόντος) . Δημιουργώντας έτσι ουσιαστικά «τετελεσμένα».  Η Υπουργική απόφαση αυτή «Κυρώνεται και αποκτά ισχύ τυπικού νόμου, αναδρομικά…» στο άρθρο 15 του ν. 4081/2012 (Α΄ 184/27.09.2012), επί κυβέρνησης Α. Σαμαρά. f4 και f5

8.         Με το Ν.  2996/12-11-2012 έχει υπαχθεί το σύνολο της παραλιακής ζώνης της Πάτρας στο ΤΑΙΠΕΔ. f6

9.         Ο Κων. Πελετίδης και η δημοτική του παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση», έχουν δεσμευτεί με συγκεκριμένο τρόπο για την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας και μάλιστα με βίντεο που κυκλοφόρησε προεκλογικά στις δημοτικές εκλογές του 2014. f7

10.       Ο Αλέξης Τσίπρας στην προεκλογική του ομιλία στο στάδιο «Τόφαλος» της Πάτρας, στις 21-1-2015 είχε δεσμευτεί: "Κεφαλαιώδους σημασίας για την ανάπτυξη αυτής της πόλης είναι η απόδοση στους πολίτες και στο Δήμο της παραλιακής της ζώνης. Μετατρέπουμε σε οριστική την προσωρινή παραχώρησή της στο Δήμο Πατρέων. Αυτή η πολύτιμη, δημόσια περιουσία της πόλης δεν θα εκποιηθεί από κανένα ΤΑΙΠΕΔ – το οποίο, έτσι κι αλλιώς, από τη Δευτέρα μετράει μέρες. …».

Έκτοτε οι πολίτες τις Πάτρας δεχόμαστε καταιγισμό ειδήσεων για το θαλάσσιο μέτωπο, από όλους τους εμπλεκόμενους.  Κυβερνητικούς, αυτοδιοικητικούς, εθελοντές, απλούς πολίτες και γενικά άμεσα εμπλεκόμενους και μη. Ειδήσεις που είχαν σαν (σκοπό;) αποτέλεσμα να μην ξέρουν τι και ποιον να πιστέψουμε και να θεωρούμε το θαλάσσιο μέτωπο σαν «χαμένη ιστορία» πια για την Πάτρα και τους πατρινούς.

Τα παραπάνω αποτελούν αναπαραγωγή ειδησεογραφίας και παράθεση νόμων και ημερομηνιών. Θα ήθελα να όμως να εκφράσω και πρόταση για το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας.

Ο Δήμος της Πάτρας πιστεύω καλείται σήμερα να εργαστεί προς δυο κατευθύνσεις:

•           η μια κατεύθυνση είναι να οριστικοποιήσει ο δήμος Πατρέων τι θέλει να γίνει στο θαλάσσιο μέτωπο. Με αρχιτεκτονική μελέτη, με μελέτη σκοπιμότητας και προϋπολογισμό. Με μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Έτσι ώστε να γίνει σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις (εντός και εκτός) πως ο δήμος της Πάτρας  είναι αποφασισμένος αλλά και ΕΤΟΙΜΟΣ να αξιοποιήσει το θαλάσσιο μέτωπο  για τους πολίτες του. Με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ, ρεαλιστικό και κοινώς συμφωνημένο  σχέδιο. Κοστολογημένο πλήρως και αναλυτικά, μέσα από πόρους του ΕΣΠΑ, και με αυτοχρηματοδότηση (από δημοτικούς πόρους και από έσοδα ενοικίασης χρήσεων γης) και φυσικά από κρατική χρηματοδότηση.

•           η άλλη κατεύθυνση είναι να κινητοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες και φορείς  της Πάτρας, για την από κοινού διεκδίκηση και  αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου. Προς τις κατευθύνσεις της αειφορίας, της καλυτέρευσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων και της βιωσιμότητας. Προσωπικά είμαι υπέρ των λαϊκών κινητοποιήσεων που έχουν σκοπό - στόχο που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πολιτών και όχι κομματικές ή άλλες επιδιώξεις. Λαϊκές κινητοποιήσεις που έχουν προοπτική επιτυχίας κι όχι «πανηγυράκια».

f1 από Μείλιχο ως Διακονιάρη στο εξής

f2 http://www.pelop.gr/files/pdfs/SIMVASH.pdf

f3 http://www.pelop.gr/files/pdfs/PARARTB.pdf

f4      http://www.taxnews.info/news/nomos-4081-2012/

F6 http://www.patrasport.gr/cms/wp-content/uploads/2996-taiped.pdf.

*Το link του f5 παραλήφθηκε, καθώς δεν ήταν σωστό.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις