Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΜΠΑΣΚΕΤ

/

Η μεγάλη στιγμή του Κώστα και του Τάκη Πετρόπουλου

Η μεγάλη στιγμή του Κώστα και του Τάκη Πετρόπουλου
Σταθόπουλος Τάσσος
[email protected]

Τιμητική βράβευση

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, στο ιστορικό Μεγάλο Αμφιθέατρο της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΕΚΠΑ, του αρχαιότερου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της χώρας, η τιμητική βράβευση στους αδελφούς Κώστα και Τάκη Πετρόπουλου, από την Επιστημονική Κοινότητα της Σχολής Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Με την ευκαιρία της τιμητικής διάκρισης τους, ο Κώστας και ο Τάκης Πετρόπουλος, έκαναν την παρακάτω κοινή δήλωση:

«Η τιμή ανήκει στους αείμνηστους γονείς μας, Γιώργο Πετρόπουλο και Βάσω Ασπιώτη και στο Σύλλογό μας Απόλλωνα Πατρών, που μας διαμόρφωσαν, καθώς και στις οικογένειές μας που μας στήριξαν σε ό,τι προσπαθήσαμε στην εκπαίδευση, τον αθλητικό και τον κοινωνικό στίβο».

Διαβάστε στο sportin.gr

Η βράβευση έγινε στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 40 ετών της λειτουργίας και προσφοράς του τμήματος επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού του ΕΚΠΑ και πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό αμφιθέατρό του Πανεπιστήμιου, στην Δάφνη.

Οι διοργανωτές τίμησαν συνολικά έξι ανθρώπους για την προσφορά τους, τους Κώστα και Τάκη Πετρόπουλο, τον «δράκο» του ελληνικού μπάσκετ, Παναγιώτη Γιαννάκη, τον Ιωάννη Ζέρβα, τον Μπάμπη Γουναρίδη  και τον  Δημήτρη Χατζηχαρίστος ο οποίος έχει φύγει από την ζωή και την πλακέτα παρέλαβε μέλος της οικογένειας του.

 Η παρουσία δύο πατρινών σε μία τόσο ξεχωριστή εκδήλωση αποτελεί τιμή όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για την Πάτρα που είδε δυο ανθρώπους του αθλητισμού να βραβεύονται από ένα από τα κορυφαία επιστημονικά ιδρύματα της χώρας.

Τον  Κώστα Πετρόπουλο βράβευσε ο Κώστας Μπάγιος ο οποίος είναι ο πρόεδρος του συλλόγου επιστημονικού διδακτικού προσωπικού του ΤΕΦΑΑ του ΕΚΠΑ.

Ο «Νουρέγιεφ» κατά την διάρκεια του χαιρετισμού του, μεταξύ άλλων, είπε: «Πρώτα από όλα θέλω να ευχαριστήσω την επιστημονική κοινότητα της Σχολής, την Πρυτανεία και την κοσμητεία για αυτή την βράβευση.  Από εκεί και πέρα, θέλω να σταθώ στον ρόλο και την υποστήριξη του φοιτητικού κινήματος της σχολής από τους περισσότερους καθηγητές της τότε ΕΑΣΑ οι οποίοι εμφορούντο από δημοκρατικό φρόνημα και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη δική μας μετέπειτα πορεία. Ενιωσα πολύ μεγάλη συγκίνηση και υπερηφάνεια που οι κορυφαίοι επιστήμονες αναγνωρίζουν σε μένα και τον αδερφό μου Τάκη ότι βάλαμε το δικό μας λιθαράκι στην ιστορία της επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού» είπε ο Κώστας Πετρόπουλος.

Στη συνέχεια τιμήθηκε ο Τάκης Πετρόπουλος ο οποίος παρέλαβε την πλακέτα από τον Νίκο Γελαδά, καθηγητή και πρώην κοσμήτορα της σχολής επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού του ΕΚΠΑ.

Κατά την διάρκεια του δικού του χαιρετισμού ο Τάκης Πετρόπουλος αναφέρθηκε στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής και στις νέες προκλήσεις της επιστήμης φυσικής αγωγής και  αθλητισμού στη σύγχρονη εποχή της ψηφιακής επανάστασης, της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης.

Αναλυτικά:

"Θα ήθελα κατ’ αρχάς να συγχαρώ τον Σύλλογο Επιστημονικού Διδακτικού Προσωπικού της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού γι αυτή την υπέροχη εκδήλωση ιστορικής μνήμης, την Πρυτανεία και την Κοσμητεία που την στηρίζουν και να ευχαριστήσω θερμά για την τιμή που περιποιούν σε εμένα και την οποία ερμηνεύω ως απόδοση φόρου τιμής στη γενιά μου, σε όλους τους συναγωνιστές και τις συναγωνίστριες, τους συντρόφους και τις συντρόφισσες, σε όλους αυτούς που τους έπεσε ο ιστορικός κλήρος να ρίξουν τη σπορά του φοιτητικού κινήματος στην τότε Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής, με τα προωθημένα κοινωνικοπολιτικά αιτήματα και να βάλουν στο επίκεντρο τον εκδημοκρατισμό της Σχολής, την Ανωτατοποίηση της και την ισοτιμία των Καθηγητών Φυσικής με όλους τους υπόλοιπους καθηγητικούς κλάδους.

Είναι μεγάλη η συγκίνηση μετά από μισό αιώνα να βρίσκομαι σε αυτό τον ιστορικό, εμβληματικό χώρο, σε αυτό το βήμα από τον οποίο ξεκίνησαν όλα. Οι ρίζες αυτού του κινήματος βρίσκονται στα χρόνια της Χούντας. Πριν τα γεγονότα της Νομικής εκδηλώνονταν αποσπασματικές, ανοργάνωτες, αυθόρμητες αντιδράσεις ριζοσπαστών, προοδευτικών  φοιτητών, οι οποίες είχαν έναν ακτιβίστικο χαρακτήρα, ΄ταν εντελώς ασύνδετες μεταξύ τους και σε κάθε περίπτωση εξέφραζαν μία εσωτερική ηθική παρόρμηση, εξέφραζαν τη μεγάλη θέληση να απαλλαγούμε από αυτό που μας έκανε να ασφυκτιούμε χωρίς να εδράζει σε ένα συγκεκριμένο ιδεολογικοπολιτικό υπόβαθρο.

Μετά τα γεγονότα της Νομικής και πολύ περισσότερο μετά το Πολθυτεχνείο άρχισαν να δημιουργούνται οι πρώτοι πυρήνες των Νεολαιών και των Φοιτητικών παρατάξεων από όλα τα κόμματα και μετά την προδοσία της Χούντας στην Κύπρο, όλα ήταν έτοιμα κι έμοιαζε σαν να απασφαλίστηκε ένας εκρηκτικός μηχανισμός. Δεν θα μείνω άλλο στο φοιτητικό κίνημα, υπήρξαν οι αντιπαραθέσεις, ωραίες αντιπαραθέσεις, εγώ καθόμουν κάπου εκεί δεξιά.

Έχει μεγάλη σημασία όμως να δώσουμε το ιστορικό πλαίσιο εκείνης της εποχής. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο κορυφώθηκε σε όλο τον κόσμο η διαμάχη, που πήρε και οξύτατες μορφές ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα των Επιστημών. Στις Κοινωνικές – Ανθρωπιστικές Επιστήμες στις οποίες ανήκει και ο κλάδος μας, η Επιστήμη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού από τη μια μεριά και από την άλλη μεριά στις Φτσικές – θετικές Επιστήμες. Μία διαμάχη η οποία εκτονώθηκε με τη διατύπωση της θεωρίας της καθολικής Επιστήμης, αλλά ακόμη δεν έχει λυθεί όπως το ξέρετε καλύτερα οι Πρυτανικές αρχές και οι καθηγητές Πασνεπιστημίου, άλλωστε οι αντιθέσεις σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής βρίσκουν το δικό τους τρόπο να λυθούν και να προχωρήσει η εξέλιξη μέσα από τις συγκρούσεις.

Παράλληλα εκείνη την εποχή και λόγω της ισχυροποίησης του Σοσιαλιστικού στρατοπέδου με τις νέες σοσιαλιστικές χώρες που προέκυψαν από τα επαναστατικά κινήματα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Διαλεχτικός Υλισμός έδινε τη δική του μάχη με τις μεταφυσικές δυϊστικές ιδεαλιστικές φιλοσοφικές αντιλήψεις. Όσο ο Διαλεκτικός Υλισμός, ο οποίος δεν ξεχώριζε την ύλη από το πνεύμα, κέρδιζε έδαφος τόσο μεγαλύτερη ήταν η επίδραση του και στα δύο στρατόπεδα των Επιστημών. Στις κοινωνικές – Ανθρωπιστικές Επιστήμες που ανήκει και η δική μας Επιστήμη η επίδραση ήταν καίρια. Έγινε μία στροφή της έρευνας σε ζητήματα, που μέχρι τότε εθεωρούντο υποδεέστερα και αυτά ήταν τα φύλλα και κυρίως η Γυναίκα που ταυτόχρονα αναβαθμιζόταν ο κοινωνικός της ρόλος γιατί έμπαινε στην παραγωγική διαδικασία, στις φυλές και στο ανθρώπινο σώμα.

Αυτή λοιπόν η στροφή προς τη μελέτη του ανθρώπινου σώματος ευνόησε την ανάπτυξη της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού σε όλον τον αναπτυγμένο κόσμο, η οποία στη χώρα μας ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση λόγω κυρίως του μεταπρατικού χαρακτήρα της Ελληνικής οικονομίας και της ταξικής διάρθρωσης της Ελληνικής κοινωνίας, με την αστική τάξη να μην έχει διαμορφώσει ακόμη τότε εθνική συνείδηση και να μην υπάρχουν μεγάλες συγκεντρώσεις τόσο της εργατικής τάξης λόγω της χαμηλής βιομηχανικής ανάπτυξης όσο και των εργατών γης λόγω της κυριαρχίας του μικρού και μεσαίου κλήρου.

Έτσι λοιπόν στα μέσα της δεκαετίας του 1970 η κραυγαλέα αναντιστοιχία της εκπαίδευσης των δασκάλων της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού με τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας διαμόρφωνε τις αντικειμενικές συνθήκες ανάπτυξης ενός προοδευτικού, ριζοσπαστικού  φοιτητικού κινήματος στους κόλπους της τότε Εθνικής Ακαδημίας Σωματικης Αγωγής. Εμείς όλοι παίξαμε ένα ρόλο άλλος λίγο μικρότερο άλλος λίγο μεγαλύτερο. Οι άνθρωποι μπορούμε να επιταχύνουμε ή να επιβραδύνουμε την εξέλιξη με τη δράση μας και όταν αυτή δράση  γίνεται συλλογική και οργανωμένη, όταν έχει κινηματικά χαρακτηριστικά τότε η επίδραση των ανθρώπων είναι καταλυτική, αλλά η εξέλιξη είναι αντικειμενική και αναπόφευκτη.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω τρεις παράγοντες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο και ίσως είναι υποτιμημένοι. Ο πρώτος είναι το δημοκρατικό φρόνημα των περισσότερων καθηγητών της Σχολής και ειδικότερα του δικού μας καθηγητή στο Μπάσκετ του Λάκη Αναστασιάδη στον οποίο οφείλουμε πολλά, αλλά και της πλειοψηφίας των καθηγητών οι οποίοι στήριζαν το κίνημα.  Δεύτερος παράγοντας οι μεγάλοι αθλητές από όλα τα αθλήματα στήριζαν με το μεγάλο κύρος τους και την  επιρροή τους αποφασιστικά αυτό τον αγώνα. Ο τρίτος παράγοντας ήταν η ίδρυση του επιστημονικού μας φορέα, της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής.

Τελειώνοντας θέλω να επισημάνω ότι πέρα από τη βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών της Σχολής, που απαιτούνται σήμερα και αναφέρθηκαν ο κύριος Κοσμήτορας και άλλοι συνάδελφοι,  στις σύγχρονες συνθήκες της τεχνολογικής επανάστασης, της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, όπου πρωτοπόροι Φιλανδοί Γενετικοί Βιολόγοι κατέδειξαν μέσα από αξιόπιστες μακροχρόνιες έρευνες ότι η υποκινητικότητα την οποία επιβάλλει η σύγχρονη τεχνολογία, επιρρεάζει την ανάπτυξη συγκεκριμένων περιοχών του εγκεφάλου, συνεπώς προκύπτει ένα γενετικό ζήτημα, μέσα λοιπόν σε αυτές τις συνθήκες η Επιστήμη μας, η Επιστήμη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού βρίσκεται μπροστά σε μία νέα μεγάλη πρόκληση".

Πρόσκληση για διάλεξη

Μετά την εκδήλωση το τμήμα παρέθεσε γεύμα σε όσους βραβεύθηκαν και στο περιθώριο του, οι καθηγητές ΣΕΦΑΑ Ειρήνη Κοσσύβα,  Κώστας Μπουντόλος και Νίκος Πατσουπάρας ζήτησαν από τον Τάκη Πετρόπουλο να βρεθεί σύντομα πάλι στην σχολή για να κάνει διάλεξη στους φοιτητές με ελεύθερο θέμα στην αθλητική Κοινωνιολογία.

Η πρόκλησή ήρθε μετά τον χαιρετισμό του Τάκη Πετρόπουλου ο οποίος επιχείρησε μια ιστορική, κοινωνική και φιλοσοφική προσέγγιση των επιστήμων και της εξέλιξης του αθλητισμού στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να αποσπάσει τα εύσημα από όλους.

Ειδήσεις τώρα

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Sports