Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας- Ρίου

Οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν αναβάθμιση ...

Η γραμμή άλλους τους ενθουσίασε και άλλους τους ενόχλησε.

Οι «Οικολόγοι Πράσινοι» της Αχαΐας ζητούν την αναβάθμιση της  σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας -Ρίου και  προτείνουν ως αστικές συγκοινωνίες το Προαστιακό τραίνο, τραμ, αποκλειστικούς λεωφορειόδρομους και ποδηλατόδρομους.

Η ανακοίνωσή τους έχει ως εξής:

«Η επιτυχία της πρωτοβουλίας του ΟΣΕ για τακτική ωριαία γραμμή τραίνου από το Ρίο στην Πάτρα και αντίστροφα, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Ιουλίου, ήταν από τα καλά νέα αυτού του καλοκαιριού. Η γραμμή –σωστά- συνδέεται με λεωφορείο με το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.

Η επιτυχία αυτή έδειξε τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες και πλεονεκτήματα της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας σε μια εποχή που ο ΟΣΕ, δέχεται επικρίσεις πολύ πέραν των υπαρκτών πραγματικών του ευθυνών για τα ελλείμματά του (που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στις υποδομές – ευθύνη του Δημοσίου), και που, με πρόσχημα το μνημόνιο, προωθείται η δραστική περικοπή των δρομολογίων του στην Πελοπόννησο .

Έδειξε ακόμη εμμέσως ότι η προοπτική του τραμ ως βασικού συγκοινωνιακού μέσου δημόσιας μεταφοράς στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας είναι ρεαλιστική.

Επίσης όμως –και δυστυχώς- ενόχλησε. Επίμονες δημοσιογραφικές πληροφορίες μιλάνε για πιέσεις εκ μέρους του αστικού ΚΤΕΛ προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία δύο ενδιαμέσων στάσεων, κάτι που ζητήθηκε από κατοίκους των περιοχών του Καστελλοκάμπου και των Μποζαίτικων και που προφανώς θα ενίσχυε την παρεχόμενη εξυπηρέτηση του κοινού και την αποδοχή της γραμμής.

Ανάλογο σενάριο είχαμε δεί πριν λίγα χρόνια και στην περίπτωση της επίσης αρχικά πολύ επιτυχημένης γραμμής Αθήνας - Λουτρακίου, που οι πιέσεις του εκεί υπεραστικού ΚΤΕΛ δυστυχώς κατόρθωσαν να οδηγήσουν στην υποβάθμιση.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι της Αχαΐας υπογραμμίζουμε την ανάγκη να απορριφθούν  σθεναρά εκ μέρους των αρμοδίων οι πιέσεις αυτές.
Το απαξιωμένο και συκοφαντημένο τραίνο δεν είναι παρελθόν αλλά το βιώσιμο μέλλον των δημοσίων συγκοινωνιών. Αν το αστικό ΚΤΕΛ επιθυμεί να κρατήσει το μερίδιό του στις αστικές μεταφορές Ρίου Πάτρας, δεν έχει παρά να βελτιώσει τα δυστυχώς αραιά και ακριβά –ρωτήστε και τους φοιτητές μας- δρομολόγιά του προς Νοσοκομείο και Πανεπιστήμιο. Όχι να επιδιώκει μονοπωλιακές καταστάσεις.
Προαστιακό τραίνο, τραμ, αποκλειστικοί λεωφορειόδρομοι και ποδηλατόδρομοι μπορούν να δώσουν μια ολοκληρωμένη απάντηση στα ασφυκτικά φαινόμενα που προκαλεί η κυριαρχία της αυτοκίνησης στις αστικές μεταφορές και οι Οικολόγοι Πράσινοι θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για μια τέτοια πολιτική.
Στο πλαίσιο αυτό διαμαρτυρόμαστε για την πλήρη κατάργηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων στο τμήμα από Ρίο μέχρι Διακοφτό και απαιτούμε σαφές και σύντομο χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της γραμμής από Κιάτο προς Πάτρα, που συμπληρώνει ήδη ένα χρόνο διακοπής «λόγω έργων». Η Πάτρα δε μπορεί να περιμένει την ολοκλήρωση της νέας γραμμής, που δε θα είναι έτοιμη πριν το 2015 (10 χρόνια κατασκευής για μόλις 100 χιλιόμετρα γραμμής) και θα τερματίζει πιθανότατα στο Ρίο. Η πολύχρονη διακοπή λειτουργίας του τρένου αποτελεί πραγματικό σκάνδαλο προς όφελος της κοινοπραξίας της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, που απαλλάσσεται από τον ανταγωνισμό του σιδηροδρόμου μέχρι να ολοκληρωθεί το δικό της έργο.»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις