Mπαίνει στην πρίζα το πρώτο ελληνικό πλοίο, στο λιμάνι της Κυλλήνης!

Κοινωνία

Στις 20 Δεκεμβρίου

08/12/2018 06:00

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Ξεπαγιάζουν στο δικαστήριο της Αμαλιάδας - Διαμαρτύρεται ο Δικηγορικός Σύλλογος
Το ΚΚΕ Αχαΐας αποχαιρετά τον Γιώργο Τσουμπρή
Διαβάστε επίσης
Χιόνια στην Πάτρα το Σάββατο προβλέπουν το meteo και το windy! Θα είναι ιστορικός ο χιονιάς; Τα δύο πρόσωπα του καιρού
Χιόνια στην Πάτρα το Σάββατο προβλέπουν το meteo και το windy! Θα είναι ιστορικός ο χιονιάς;
Θα είναι ...ιστορικός ο χιονιάς του προσεχούς Σαββατοκύριακου; Οι μετεωρόλογοι απαντούν...Πολλά έχουν λεχθεί για το νέο κύμα κακοκαιριας που έρχεται από τα βόρεια
Θα είναι ...ιστορικός ο χιονιάς του προσεχούς Σαββατοκύριακου; Οι μετεωρόλογοι απαντούν...
Πάτρα: Αλλάζουν όψη οι σκάλες της Αγίου Νικολάου -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΘα φυτευτούν δένδρα και λουλούδια, ενώ θα γίνουν και επιδιορθώσεις στα κάγκελα
Πάτρα: Αλλάζουν όψη οι σκάλες της Αγίου Νικολάου -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ
φωτό απο inkefalonia.gr
 

Το πρώτο πλοίο που θα μπει στην..πρίζα θα είναι το «Fior di Levante» κατά τη διανυκτέρευσή του στο λιμάνι τα Κυλλήνης. Και κάπως έτσι παίρνει «σάρκα και οστά» ο σχεδιασμός για το πέρασμα της ελληνικής ναυτιλίας στην εποχή του ηλεκτρισμού.

Ένα σχέδιο πολλών ετών, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι, γίνεται πραγματικότητα. Στις 20 Δεκεμβρίου 2018 και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean), πραγματοποιούνται τα εγκαίνια με την ηλεκτροδότηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Fior di Levante» κατά τη διανυκτέρευσή του στο λιμάνι τα Κυλλήνης.

Την είδηση έδωσε ο διευθυντής ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd’s Register Παναγιώτης Μήτρου κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας των εργασιών της Ετήσιας Συνάντησης Ναυτικής Τεχνολογίας 2018 με χορηγό επικοινωνίας τη «Ν», η διοργάνωση του οποίου γίνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ). Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, που αφορά τη μετάβαση της χώρας μας σε πιο περιβαλλοντικές πρακτικές, αφού με τον τρόπο αυτό η επιβάρυνση στα λιμάνια θα ελαττωθεί κατακόρυφα, ενώ παράλληλα και το κόστος αναμένεται να είναι μικρότερο για τα πλοία, καθώς όταν βρίσκονται σε λιμενικές περιοχές χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 0,1%.

Το «μεγάλο στοίχημα» είναι η υιοθέτηση ανάλογων πρωτοβουλιών και στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, ο οποίος υποδέχεται δεκάδες πλοία σε καθημερινή βάση, η Θεσσαλονίκη και τα άλλη εθνικής σημασίας λιμάνια. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της η «Ν», στο λιμάνι του Πειραιά οι συζητήσεις ανάμεσα σε όλους τους φορείς είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Ήδη μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο, με πρωτοπόρα τα αμερικανικά, έχουν εγκαταστήσει παροχές ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς, τεχνολογία γνωστή και ως «cold-ironing», αναγκάζοντας τα πλοία να έχουν σβηστές τις μηχανές και τα φουγάρα τους.

Το δεύτερο στάδιο

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο κοινοτικό πρόγραμμα elemed σε δεύτερη φάση, η χώρα μας αναμένεται να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες ώστε να επιτύχει την ηλεκτρική κίνηση πλοίων σε πορθμειακές γραμμές. Σε θεωρητική μάλιστα βάση έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού καταμαράν, χωρητικότητας πλέον των 1.000 επιβατών, το οποίο θα δύναται να διανύει απόσταση 17-20 ναυτικών μιλίων.

Μελέτη

Στο πλαίσιο των εργασιών της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου του ΕΛΙΝΤ παρουσιάστηκε και μια μελέτη από την εταιρεία ΣΤΕΠ Α.Ε. για το ηλεκτροκινούμενο πλοίο για πορθμείο, με χρήση συστοιχίας επαναφορτιζόμενων από ξηράς μπαταριών. Η μελέτη προβλέπει ότι επί του πλοίου δεν θα είναι μόνιμα τοποθετημένες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες αλλά αφαιρούμενες προκειμένου να φορτίζονται στο λιμάνι. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη μελέτη, η οποία αφορά υπάρχον αμφίπλωρο πλοίο, οι μπαταρίες θα βρίσκονται μέσα σε containers. Το σενάριο προβλέπει πέντε ώρες λειτουργίας των μπαταριών και το δρομολόγιο από Πειραιά προς Αίγινα. Οι μπαταρίες που επιλέχθηκαν είναι Tesla και κάθε container θα διαθέτει 360 συσσωρευτές. Το κόστος για κάθε container θα είναι 1,8 εκατ. ευρώ και για τα 12 container που προβλέπονται στη μελέτη η επένδυση θα φτάσει τα 21,6 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή ενός ferry τέτοιου τύπου στην Ελλάδα θα έφτανε, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η μελέτη, στα 8 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά την κερδοφορία του πλοίου στη γραμμή της Αίγινας, υπολογίζεται να κερδίζει σε ετήσια βάση περί τα 3 εκατ. ευρώ ταξιδεύοντας 300 μέρες τον χρόνο, ενώ η περίοδος ζωής των μπαταριών υπολογίζονται στα 15 με 20 χρόνια. Με βάση το κόστος κατασκευής του πλοίου (8 εκατ. ευρώ) και το ημερήσιο κόστος για το πετρέλαιο (5.980 ευρώ την ημέρα), το πλοίο θα έχει απόδοση μετά το 7ο χρόνο λειτουργίας.

Με βάση την τεχνολογία ηλεκτρισμού και εφόσον το ημερήσιο κόστος φόρτισης είναι σχεδόν το μισό, από το πετρέλαιο η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 14ο έτος και μετά το 24ο γίνεται πιο κερδοφόρα από τη συμβατική περίπτωση.

πηγή: naftemporiki.gr

 

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 08/12/2018 06:00

Τυπώθηκε: 21/02/2019 16:36

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/509898

thebest.gr © 2019






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χιόνια στην Πάτρα το Σάββατο προβλέπουν το meteo και το windy! Θα είναι ιστορικός ο χιονιάς; Χιόνια στην Πάτρα το Σάββατο προβλέπουν το meteo και το windy! Θα είναι ιστορικός ο χιονιάς;
Θα είναι ...ιστορικός ο χιονιάς του προσεχούς Σαββατοκύριακου; Οι μετεωρόλογοι απαντούν... Θα είναι ...ιστορικός ο χιονιάς του προσεχούς Σαββατοκύριακου; Οι μετεωρόλογοι απαντούν...
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Τετάρτη 20 & την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Τετάρτη 20 & την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019
Ο Παύλος Γερουλάνος απάντησε για την ερωτική σχέση με τον Γκλέτσο! Ο Παύλος Γερουλάνος απάντησε για την ερωτική σχέση με τον Γκλέτσο!
Η φρενίτιδα για το "Casa de Papel" κατέλαβε το Πατρινό Καρναβάλι! Χιλιάδες θα παρελάσουν ως ...ληστές - ΦΩΤΟ Η φρενίτιδα για το "Casa de Papel" κατέλαβε το Πατρινό Καρναβάλι! Χιλιάδες θα παρελάσουν ως ...ληστές - ΦΩΤΟ
Πάτρα: Αλλάζουν όψη οι σκάλες της Αγίου Νικολάου -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ Πάτρα: Αλλάζουν όψη οι σκάλες της Αγίου Νικολάου -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ
Πάτρα: Συγκίνηση για το θάνατο του Κωνσταντίνου Κόμπλα Πάτρα: Συγκίνηση για το θάνατο του Κωνσταντίνου Κόμπλα
Δρόμοι της Πάτρας γέμισαν... πετρέλαιο κι "έφευγαν" ένα μετά το άλλο τα δίκυκλα  στις στροφές - ΦΩΤΟ Δρόμοι της Πάτρας γέμισαν... πετρέλαιο κι "έφευγαν" ένα μετά το άλλο τα δίκυκλα στις στροφές - ΦΩΤΟ
Αποστρατεύτηκε από την ΕΛ.ΑΣ. ο Θανάσης Παπανικολάου - Οι τοποθετήσεις των Ταξίαρχων Αποστρατεύτηκε από την ΕΛ.ΑΣ. ο Θανάσης Παπανικολάου - Οι τοποθετήσεις των Ταξίαρχων
Φαγοπότι εκατομμυρίων σε ξενοδοχεία της χώρας – Μονάδα στη Δυτική Ελλάδα καλείται να επιτρέψει 1,2 εκατ. ευρώ από επιδότηση Φαγοπότι εκατομμυρίων σε ξενοδοχεία της χώρας – Μονάδα στη Δυτική Ελλάδα καλείται να επιτρέψει 1,2 εκατ. ευρώ από επιδότηση