Mπαίνει στην πρίζα το πρώτο ελληνικό πλοίο, στο λιμάνι της Κυλλήνης!

Κοινωνία

Στις 20 Δεκεμβρίου

08/12/2018 06:00

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Ξεπαγιάζουν στο δικαστήριο της Αμαλιάδας - Διαμαρτύρεται ο Δικηγορικός Σύλλογος
Το ΚΚΕ Αχαΐας αποχαιρετά τον Γιώργο Τσουμπρή
Διαβάστε επίσης
Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα...Οι ... φατρίες της πόλης από το 1828 και μετά
Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα...
Αυτός είναι ο «καθηγητής» ψυχολογίας που διώκεται για απάτη – Έδινε διαλέξεις και στην ΠάτραΤα στοιχεία του δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Αστυνομία
Αυτός είναι ο «καθηγητής» ψυχολογίας που διώκεται για απάτη – Έδινε διαλέξεις και στην Πάτρα
Πάτρα: Θλίψη για τον θάνατο του Ηρακλή Καραθανάση- Δε θα ακουστεί ξανά το μπαγλαμαδάκι του Το μήνυμα της Σίας Αναγνωστοπούλου
Πάτρα: Θλίψη για τον θάνατο του Ηρακλή Καραθανάση- Δε θα ακουστεί ξανά το μπαγλαμαδάκι του
φωτό απο inkefalonia.gr
 

Το πρώτο πλοίο που θα μπει στην..πρίζα θα είναι το «Fior di Levante» κατά τη διανυκτέρευσή του στο λιμάνι τα Κυλλήνης. Και κάπως έτσι παίρνει «σάρκα και οστά» ο σχεδιασμός για το πέρασμα της ελληνικής ναυτιλίας στην εποχή του ηλεκτρισμού.

Ένα σχέδιο πολλών ετών, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι, γίνεται πραγματικότητα. Στις 20 Δεκεμβρίου 2018 και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean), πραγματοποιούνται τα εγκαίνια με την ηλεκτροδότηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Fior di Levante» κατά τη διανυκτέρευσή του στο λιμάνι τα Κυλλήνης.

Την είδηση έδωσε ο διευθυντής ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd’s Register Παναγιώτης Μήτρου κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας των εργασιών της Ετήσιας Συνάντησης Ναυτικής Τεχνολογίας 2018 με χορηγό επικοινωνίας τη «Ν», η διοργάνωση του οποίου γίνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ). Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, που αφορά τη μετάβαση της χώρας μας σε πιο περιβαλλοντικές πρακτικές, αφού με τον τρόπο αυτό η επιβάρυνση στα λιμάνια θα ελαττωθεί κατακόρυφα, ενώ παράλληλα και το κόστος αναμένεται να είναι μικρότερο για τα πλοία, καθώς όταν βρίσκονται σε λιμενικές περιοχές χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 0,1%.

Το «μεγάλο στοίχημα» είναι η υιοθέτηση ανάλογων πρωτοβουλιών και στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, ο οποίος υποδέχεται δεκάδες πλοία σε καθημερινή βάση, η Θεσσαλονίκη και τα άλλη εθνικής σημασίας λιμάνια. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της η «Ν», στο λιμάνι του Πειραιά οι συζητήσεις ανάμεσα σε όλους τους φορείς είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Ήδη μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο, με πρωτοπόρα τα αμερικανικά, έχουν εγκαταστήσει παροχές ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς, τεχνολογία γνωστή και ως «cold-ironing», αναγκάζοντας τα πλοία να έχουν σβηστές τις μηχανές και τα φουγάρα τους.

Το δεύτερο στάδιο

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο κοινοτικό πρόγραμμα elemed σε δεύτερη φάση, η χώρα μας αναμένεται να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες ώστε να επιτύχει την ηλεκτρική κίνηση πλοίων σε πορθμειακές γραμμές. Σε θεωρητική μάλιστα βάση έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού καταμαράν, χωρητικότητας πλέον των 1.000 επιβατών, το οποίο θα δύναται να διανύει απόσταση 17-20 ναυτικών μιλίων.

Μελέτη

Στο πλαίσιο των εργασιών της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου του ΕΛΙΝΤ παρουσιάστηκε και μια μελέτη από την εταιρεία ΣΤΕΠ Α.Ε. για το ηλεκτροκινούμενο πλοίο για πορθμείο, με χρήση συστοιχίας επαναφορτιζόμενων από ξηράς μπαταριών. Η μελέτη προβλέπει ότι επί του πλοίου δεν θα είναι μόνιμα τοποθετημένες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες αλλά αφαιρούμενες προκειμένου να φορτίζονται στο λιμάνι. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη μελέτη, η οποία αφορά υπάρχον αμφίπλωρο πλοίο, οι μπαταρίες θα βρίσκονται μέσα σε containers. Το σενάριο προβλέπει πέντε ώρες λειτουργίας των μπαταριών και το δρομολόγιο από Πειραιά προς Αίγινα. Οι μπαταρίες που επιλέχθηκαν είναι Tesla και κάθε container θα διαθέτει 360 συσσωρευτές. Το κόστος για κάθε container θα είναι 1,8 εκατ. ευρώ και για τα 12 container που προβλέπονται στη μελέτη η επένδυση θα φτάσει τα 21,6 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή ενός ferry τέτοιου τύπου στην Ελλάδα θα έφτανε, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η μελέτη, στα 8 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά την κερδοφορία του πλοίου στη γραμμή της Αίγινας, υπολογίζεται να κερδίζει σε ετήσια βάση περί τα 3 εκατ. ευρώ ταξιδεύοντας 300 μέρες τον χρόνο, ενώ η περίοδος ζωής των μπαταριών υπολογίζονται στα 15 με 20 χρόνια. Με βάση το κόστος κατασκευής του πλοίου (8 εκατ. ευρώ) και το ημερήσιο κόστος για το πετρέλαιο (5.980 ευρώ την ημέρα), το πλοίο θα έχει απόδοση μετά το 7ο χρόνο λειτουργίας.

Με βάση την τεχνολογία ηλεκτρισμού και εφόσον το ημερήσιο κόστος φόρτισης είναι σχεδόν το μισό, από το πετρέλαιο η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 14ο έτος και μετά το 24ο γίνεται πιο κερδοφόρα από τη συμβατική περίπτωση.

πηγή: naftemporiki.gr

 

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 08/12/2018 06:00

Τυπώθηκε: 15/12/2018 16:33

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/509898

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα... Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα...
Αυτός είναι ο «καθηγητής» ψυχολογίας που διώκεται για απάτη – Έδινε διαλέξεις και στην Πάτρα Αυτός είναι ο «καθηγητής» ψυχολογίας που διώκεται για απάτη – Έδινε διαλέξεις και στην Πάτρα
Πάτρα: Θλίψη για τον θάνατο του Ηρακλή Καραθανάση- Δε θα ακουστεί ξανά το μπαγλαμαδάκι του Πάτρα: Θλίψη για τον θάνατο του Ηρακλή Καραθανάση- Δε θα ακουστεί ξανά το μπαγλαμαδάκι του
Φρίκη! Νάρκωνε τον πατέρα και βίαζε την 13χρονη κόρη του! Ο "Γολγοθάς" της ανήλικης Φρίκη! Νάρκωνε τον πατέρα και βίαζε την 13χρονη κόρη του! Ο "Γολγοθάς" της ανήλικης
Πάτρα: Συγκίνηση για την Έφη Ροδοπούλου που έφυγε στα 73 της χρόνια Πάτρα: Συγκίνηση για την Έφη Ροδοπούλου που έφυγε στα 73 της χρόνια
Αυτό είναι το οριστικό χρονοδιάγραμμα για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα - Πότε θα φτάσει στην Κ. Αχαΐα  Αυτό είναι το οριστικό χρονοδιάγραμμα για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα - Πότε θα φτάσει στην Κ. Αχαΐα
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018
Θλίψη στο τοπικό ποδόσφαιρο του Αγρινίου για το θάνατο του 28χρονου Χρήστου Σιβρήκα Θλίψη στο τοπικό ποδόσφαιρο του Αγρινίου για το θάνατο του 28χρονου Χρήστου Σιβρήκα
Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή η κόρη της Μαρίας Μασσαρά, Θεοδώρα Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή η κόρη της Μαρίας Μασσαρά, Θεοδώρα
Χριστούγεννα στην Πάτρα κι… αλλού –ΔΕΙΤΕ, συγκρίνετε και βγάλτε τα συμπεράσματά σας- ΦΩΤΟ Χριστούγεννα στην Πάτρα κι… αλλού –ΔΕΙΤΕ, συγκρίνετε και βγάλτε τα συμπεράσματά σας- ΦΩΤΟ