Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

"Το κράτος πρέπει να εγγυάται την ασφάλεια του καταναλωτή στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων"

"Το κράτος πρέπει να εγγυάται την α...

Απάντηση του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης σε Ερώτηση του Μ. Μπεκίρη

Το ζήτημα των  δράσεων που αναλήφθηκαν, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, από την ίδια την ελληνική κοινωνία για την προμήθεια αγροτικών προϊόντων και τροφίμων άμεσα από τους παραγωγούς, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφόρων εκπροσώπων της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, είχε θέσει  με Ερώτηση του ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός  Μιχάλης Μπεκίρης προς  το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  και ανέμενε με ιδιαίτερη προσοχή την σχετική  απάντηση  .
Τα βέβαιο είναι πως οι δράσεις αυτές αποτελούν έκφραση της ευαισθησίας των Ελλήνων πολιτών στην εθνική προσπάθεια στήριξης των Ελληνικών προϊόντων αλλά και δυναμική άσκηση του δικαιώματος των καταναλωτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή, ποιοτικά και σε προσιτή τιμή καταναλωτικά αγαθά.
Το ζητούμενο σε όλη αυτή την έκφραση αποτελεί η υγιεινή και η ασφάλεια των καταναλωτών την οποία θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να διασφαλίζει με όλα τα μέσα που διαθέτει .
Προς απόδειξη των ανωτέρω παραθέτουμε την απάντηση του αρμοδίου  Υπουργού  η οποία έχει ως εξής :
«Απαντώντας στην παραπάνω Ερώτηση που κατέθεσε  ο  Βουλευτής κ. Μ. Μπεκίρης, σας πληροφορούμε τα εξής :
Οι δράσεις που αναλήφθηκαν, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, από την ίδια την ελληνική κοινωνία για την προμήθεια αγροτικών προϊόντων και τροφίμων άμεσα από τους παραγωγούς, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφόρων εκπροσώπων της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, αποτελούν έκφραση της ευαισθησίας των Ελλήνων πολιτών στην εθνική προσπάθεια στήριξης των Ελληνικών προϊόντων αλλά και δυναμική άσκηση του δικαιώματος των καταναλωτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή, ποιοτικά και σε προσιτή τιμή καταναλωτικά αγαθά.
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) είναι προφανές ότι οφείλει, εκ του ρόλου του. θεσμικά να εξασφαλίζει την προστασία του εισοδήματος των αγροτών αλλά και την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, που τηρούν τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, ώστε να προστατεύεται ταυτόχρονα η δημόσια υγεία.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, το ΥΠΑΑΤ προχώρησε σε μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της αγοράς αγροτικών προϊόντων και τη ρύθμιση των τιμών τους, την ενίσχυση συλλογικών δομών οργάνωσης (οργανώσεις παραγωγών, διεπαγγελματικές οργανώσεις), την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών της εφοδιαστικής αλυσίδας, την προώθηση της συμβολαιακής γεωργίας.
Οι στόχοι αυτοί ορίζονται με σαφήνεια στις ακόλουθες νομοθετικές ρυθμίσεις:
1. «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους» (Ν. 4015/2011). Συγκεκριμένες διατάξεις του Νόμου αφορούν στις διεπαγγελματικές οργανώσεις, στις αγροδιατροφικές συμπράξεις, στις συμβάσεις μελλοντικής πώλησης αγροτικών προϊόντων, στα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων.
Οι συλλογικές μορφές οργάνωσης των αγροτών, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση αλλά και οι τοπικές κοινωνίες αποτελούν την κινητήρια δύναμη δομών, όπως:
Οι αγροδιατροφικές συμπράξεις, που μπορούν να συσταθούν με πρωτοβουλία των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων και τη σύμπραξη, Δήμων, Συλλογικών Αγροτικών Οργανώσεων της Περιφέρειας, φορέων της βιομηχανίας, του εμπορίου που δραστηριοποιούνται στο χώρο των διατροφικών αγροτικών, του τουρισμού, της εστίασης και των καταναλωτών, Ανώτατων Εκπαιδευτών Ιδρυμάτων και Ερευνητικών Κέντρων, με σκοπό την προώθηση των τοπικών διατροφικών προϊόντων και των  «καλαθιών της Περιφέρειας».
Για την ενίσχυση του έργου των αγροδιατροφικών συμπράξεων της Περιφέρειας μπορεί να υπάρξει χρηματοδότηση από το ΥΠΑΑΤ (Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας), εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα.
Τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων μπορούν να συμμετέχουν Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις, οι κατά τόπον αρμόδιες Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις και Ο.Τ.Α., ιδιώτες, επιμελητήρια καθώς και το Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από το ΥΠΑΑΤ, με σκοπό τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων μέσου των δημοπρατηρίων.
2.«Ενιαίο Μητρώο Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, Εφοδίων και Εισροών και άλλες διατάξεις» (Ν. 3955/2011), που θα συμβάλλει στην κατεύθυνση της διαφάνειας και ελέγχου των υποχρεώσεων των εμπόρων προς τους πωλητές-αγρότες αλλά και της υγιούς λειτουργίας της αλυσίδας των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων που φτάνουν στο τραπέζι του καταναλωτή.
ΚΥΑ 412/8932 (ΦΕΚ 149/03.02.2012) για τον «Έλεγχο της ελληνικής αγοράς κρέατος σε σχέση με την προέλευση – καταγωγή του και τήρηση μηνιαίων ισοζυγίων κρέατος», στην οποία προβλέπεται:
Η υποχρέωση κατοχής και λειτουργίας ζυγιστικής μηχανής, η οποία εκδίδει αυτόματα αυτοκόλλητες ετικέτες, που αναγράφουν και την καταγωγή - προέλευση του κρέατος, από τα κρεοπωλεία, τα καταστήματα λιανικής πώλησης με τμήμα κρεοπωλείου και όσους ασχολούνται με την εμπορία κρέατος, σε όλη τη χώρα, ανεξαρτήτως πληθυσμού του οικείου Δήμου ή Κοινότητας της έδρας της επιχείρησης.
Η υποχρεωτική τήρηση, κάθε μήνα, ισοζυγίου αγορών και πωλήσεων από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία, διακίνηση τεμαχισμό και τυποποίηση κρέατος και η αποστολή τους, υποχρεωτικά, στον ΕΛΓΑ -ΔΗΜΗΤΡΑ.
Επιπλέον, προβλέπονται έλεγχοι σε όλη τη χώρα και οι παραβάτες αντιμετωπίζουν αυστηρές κυρώσεις όταν επιχειρείται η «ελληνοποίηση» των κρεάτων.
Ωστόσο, είναι αναγκαίο να επισημανθεί ότι, πέραν της υποστήριξης που παρέχει το ΥΠΑΑΤ με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου πετυχαίνουν το σκοπό τους όταν οι συλλογικοί φορείς ενεργοποιούνται και προχωρούν δυναμικά στην υλοποίησή τους (πχ δημοπρατήρια, συλλογικές μορφές οργάνωσης).
Είναι προφανές ότι, η δημιουργία συλλογικών μορφών οργάνωσης αποτελεί σημείο «κλειδί», καθώς ενισχύει τη διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών, εξασφαλίζει δικαιότερο εισόδημα για τους ίδιους αλλά και λογικότερες τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή.»

Το ζήτημα των δράσεων που αναλήφθηκαν, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, από την ίδια την ελληνική κοινωνία για την προμήθεια αγροτικών προϊόντων και τροφίμων άμεσα από τους παραγωγούς, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφόρων εκπροσώπων της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, είχε θέσει με Ερώτηση του ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ανέμενε με ιδιαίτερη προσοχή την σχετική απάντηση.

"Τα βέβαιο είναι πως οι δράσεις αυτές αποτελούν έκφραση της ευαισθησίας των Ελλήνων πολιτών στην εθνική προσπάθεια στήριξης των Ελληνικών προϊόντων αλλά και δυναμική άσκηση του δικαιώματος των καταναλωτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή, ποιοτικά και σε προσιτή τιμή καταναλωτικά αγαθά.

Το ζητούμενο σε όλη αυτή την έκφραση αποτελεί η υγιεινή και η ασφάλεια των καταναλωτών την οποία θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να διασφαλίζει με όλα τα μέσα που διαθέτει." σχολίασε σχετικά με το θέμα ο Αχαιός βουλευτής.

Προς απόδειξη των ανωτέρω παραθέτουμε την απάντηση του αρμοδίου Υπουργού η οποία έχει ως εξής :

«Απαντώντας στην παραπάνω Ερώτηση που κατέθεσε  ο  Βουλευτής κ. Μ. Μπεκίρης, σας πληροφορούμε τα εξής :

Οι δράσεις που αναλήφθηκαν, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, από την ίδια την ελληνική κοινωνία για την προμήθεια αγροτικών προϊόντων και τροφίμων άμεσα από τους παραγωγούς, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφόρων εκπροσώπων της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, αποτελούν έκφραση της ευαισθησίας των Ελλήνων πολιτών στην εθνική προσπάθεια στήριξης των Ελληνικών προϊόντων αλλά και δυναμική άσκηση του δικαιώματος των καταναλωτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή, ποιοτικά και σε προσιτή τιμή καταναλωτικά αγαθά.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) είναι προφανές ότι οφείλει, εκ του ρόλου του. θεσμικά να εξασφαλίζει την προστασία του εισοδήματος των αγροτών αλλά και την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, που τηρούν τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, ώστε να προστατεύεται ταυτόχρονα η δημόσια υγεία.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, το ΥΠΑΑΤ προχώρησε σε μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της αγοράς αγροτικών προϊόντων και τη ρύθμιση των τιμών τους, την ενίσχυση συλλογικών δομών οργάνωσης (οργανώσεις παραγωγών, διεπαγγελματικές οργανώσεις), την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών της εφοδιαστικής αλυσίδας, την προώθηση της συμβολαιακής γεωργίας.

Οι στόχοι αυτοί ορίζονται με σαφήνεια στις ακόλουθες νομοθετικές ρυθμίσεις:

1. «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους» (Ν. 4015/2011). Συγκεκριμένες διατάξεις του Νόμου αφορούν στις διεπαγγελματικές οργανώσεις, στις αγροδιατροφικές συμπράξεις, στις συμβάσεις μελλοντικής πώλησης αγροτικών προϊόντων, στα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων.

Οι συλλογικές μορφές οργάνωσης των αγροτών, η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση αλλά και οι τοπικές κοινωνίες αποτελούν την κινητήρια δύναμη δομών, όπως:

Οι αγροδιατροφικές συμπράξεις, που μπορούν να συσταθούν με πρωτοβουλία των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων και τη σύμπραξη, Δήμων, Συλλογικών Αγροτικών Οργανώσεων της Περιφέρειας, φορέων της βιομηχανίας, του εμπορίου που δραστηριοποιούνται στο χώρο των διατροφικών αγροτικών, του τουρισμού, της εστίασης και των καταναλωτών, Ανώτατων Εκπαιδευτών Ιδρυμάτων και Ερευνητικών Κέντρων, με σκοπό την προώθηση των τοπικών διατροφικών προϊόντων και των  «καλαθιών της Περιφέρειας».

Για την ενίσχυση του έργου των αγροδιατροφικών συμπράξεων της Περιφέρειας μπορεί να υπάρξει χρηματοδότηση από το ΥΠΑΑΤ (Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας), εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα.

Τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων μπορούν να συμμετέχουν Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις, οι κατά τόπον αρμόδιες Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις και Ο.Τ.Α., ιδιώτες, επιμελητήρια καθώς και το Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από το ΥΠΑΑΤ, με σκοπό τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων μέσου των δημοπρατηρίων.

2.«Ενιαίο Μητρώο Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, Εφοδίων και Εισροών και άλλες διατάξεις» (Ν. 3955/2011), που θα συμβάλλει στην κατεύθυνση της διαφάνειας και ελέγχου των υποχρεώσεων των εμπόρων προς τους πωλητές-αγρότες αλλά και της υγιούς λειτουργίας της αλυσίδας των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων που φτάνουν στο τραπέζι του καταναλωτή.

ΚΥΑ 412/8932 (ΦΕΚ 149/03.02.2012) για τον «Έλεγχο της ελληνικής αγοράς κρέατος σε σχέση με την προέλευση – καταγωγή του και τήρηση μηνιαίων ισοζυγίων κρέατος», στην οποία προβλέπεται:

Η υποχρέωση κατοχής και λειτουργίας ζυγιστικής μηχανής, η οποία εκδίδει αυτόματα αυτοκόλλητες ετικέτες, που αναγράφουν και την καταγωγή - προέλευση του κρέατος, από τα κρεοπωλεία, τα καταστήματα λιανικής πώλησης με τμήμα κρεοπωλείου και όσους ασχολούνται με την εμπορία κρέατος, σε όλη τη χώρα, ανεξαρτήτως πληθυσμού του οικείου Δήμου ή Κοινότητας της έδρας της επιχείρησης.

Η υποχρεωτική τήρηση, κάθε μήνα, ισοζυγίου αγορών και πωλήσεων από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία, διακίνηση τεμαχισμό και τυποποίηση κρέατος και η αποστολή τους, υποχρεωτικά, στον ΕΛΓΑ -ΔΗΜΗΤΡΑ.

Επιπλέον, προβλέπονται έλεγχοι σε όλη τη χώρα και οι παραβάτες αντιμετωπίζουν αυστηρές κυρώσεις όταν επιχειρείται η «ελληνοποίηση» των κρεάτων.

Ωστόσο, είναι αναγκαίο να επισημανθεί ότι, πέραν της υποστήριξης που παρέχει το ΥΠΑΑΤ με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου πετυχαίνουν το σκοπό τους όταν οι συλλογικοί φορείς ενεργοποιούνται και προχωρούν δυναμικά στην υλοποίησή τους (πχ δημοπρατήρια, συλλογικές μορφές οργάνωσης).

Είναι προφανές ότι, η δημιουργία συλλογικών μορφών οργάνωσης αποτελεί σημείο «κλειδί», καθώς ενισχύει τη διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών, εξασφαλίζει δικαιότερο εισόδημα για τους ίδιους αλλά και λογικότερες τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή.»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις