Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα: Επιστολή στην Παπαρήγα για τιο θαλάσσιο μέτωπο

Πάτρα: Επιστολή στην Παπαρήγα για τιο θα...

"Θάβεται» και η αναπνοή της πόλης μας"

Επιστολή στην Γενική Γραμματέα του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα έστειλαν τα μέλη της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Πάτρας για το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης. Η επιστολή έχει ως εξής:

"Κυρία Παπαρήγα,

Οι υπογράφοντες αποτελούμε πρωτοβουλία για την διεκδίκηση και απόδοση στον Δήμο της πόλης μας, του κεντρικού θαλάσσιου μετώπου της. Συγκροτηθήκαμε, τον Μάρτιο του 2011, με στόχο την, όσο το δυνατόν ευρύτερη, ενεργοποίηση των συμπολιτών μας, των κοινωνικών και επιστημονικών φορέων αλλά και των πολιτικών οργάνων και του πολιτικού προσωπικού της πόλης και της περιοχής μας.

Κυρία Γραμματέα, επειδή πιθανόν μα μη γνωρίζετε τις ακριβείς διαστάσεις του προβλήματος και την εξέλιξη του, θα σας παραθέσουμε ένα σύντομο ιστορικό.

1. Η πόλη μας, είχε την τύχη, να είναι τα τελευταία τουλάχιστον εκατό χρόνια, η πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας ολόκληρης προς την Δυτική Ευρώπη. Αυτό γινόταν μέσω του λιμανιού της, το οποίο ήταν κατασκευασμένο ακριβώς μπροστά στο ιστορικό της κέντρο. Με την ανάπτυξη του, το λιμάνι, για εύλογους ή μη, λόγους ασφάλειας, βρέθηκε απολύτως περιφραγμένο και κλειστό για τους πολίτες. Στην πραγματικότητα, αυτό ανάγκασε την πόλη να στρέψει τα νώτα της στην θάλασσα της.

2. Η ανάγκη να αλλάξει αυτή η πραγματικότητα και η πόλη να αποκτήσει μέτωπο και φιλική οργανική σχέση με την θάλασσα, άρχισε να κερδίζει έδαφος και να διαμορφώνεται σε καθολικό αίτημα και αίτημα του Δήμου, ήδη από την μεταπολίτευση και μετά.

Η πολιτική πίεση που άσκησε το αίτημα αυτό και αφού απορρίψαμε κάθε σκέψη ή πρόταση, για επέκταση του υπάρχοντος λιμανιού, οδήγησε στα τέλη της δεκαετίας του 80, στην απόφαση κατασκευής του νέου λιμανιού.

Η χωροθέτηση του λιμανιού, στην νότια είσοδο της πόλης, δεν ήταν η καλύτερη, γιατί εξακολουθούσε να αποκλείει μεγάλο μέρος της πόλης, έγινε ωστόσο ανεκτή, και η πορεία κατασκευής του νέου λιμανιού μπήκε στην τελική της τροχιά. Από τότε,(αρχές της δεκαετίας του 90), μέχρι σήμερα, διατυπώθηκαν δεκάδες ομόφωνες αποφάσεις, διαφορετικής σύνθεσης Δημοτικών Συμβουλίων και διαφορετικών Δημάρχων, που όλες απαιτούσαν την απόδοση στην πόλη του τμήματος του παραλιακού μετώπου,  μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου που περιλαμβάνει και το παλιό λιμάνι. Στο αίτημα μας, πρέπει να αναφέρουμε, την θετική ανταπόκριση όλων των πολιτικών αρχηγών. Να τονίσουμε βεβαίως, ότι όλες οι παρόμοιες δηλώσεις γίνονταν μόνο προεκλογικά. Η πραγματικότητα, όπως στην συνέχεια, θα σας αναφέρουμε, τις διαψεύδει.

3. Το 2010, επί Δημάρχου Πατρέων του κ. Ανδρέα Φούρα, και μετά από επανειλημμένες υποσχέσεις του τότε Πρωθυπουργού, και ενώ η κατασκευή του νέου λιμανιού έβαινε προς την ολοκλήρωση της, προσήλθε στην πόλη μας, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Θεόδωρος Πάγκαλος και παρουσία του και παρουσία όλων των τοπικών Αρχών, υπεγράφη στις 30/10/2010, Πρωτόκολλο συνεργασίας Δήμου Πατρέων –ΟΛΠΑ ΑΕ. Στο Πρωτόκολλο αυτό περιλαμβάνεται με αναλυτική περιγραφή, σαφή οριοθέτηση και τοπογραφικά διαγράμματα, το προς παραχώρηση τμήμα του παραλιακού μετώπου. Είναι ολόκληρο το τμήμα μεταξύ των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου, με εξαίρεση τις δύο ανατολικές λιμενολεκάνες του παλιού λιμανιού, με σαφέστατη όμως μνεία ότι και αυτές θα αποδοθούν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τρίτης φάσης του νέου λιμανιού.

Σημειώστε κυρία Παπαρήγα, στο Πρωτόκολλο αυτό, τρία σημαντικά στοιχεία.

Πρώτον: Το κείμενο του Πρωτοκόλλου, συντάχθηκε από το γραφείο του κ.Πάγκαλου, είναι δηλαδή ένα Κυβερνητικό κείμενο.

Δεύτερον: Η Διοίκηση της ΟΛΠΑ ΑΕ, που συνυπέγραψε με τον κ. Δήμαρχο το Πρωτόκολλο, δια των Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, δήλωσαν, ότι δεν χρειάζονται τους προς παραχώρηση χώρους για την λιμενική δραστηριότητα, και επίσης δήλωσαν ότι βρίσκονται στην εξαιρετικά ευτυχή θέση, να συναινέσουν σε ένα τόσο σημαντικό και χρονίζον θέμα της πόλης.

Τρίτον: Το Πρωτόκολλο συνεργασίας είχε καταληκτική ημερομηνία υλοποίησης και εφαρμογής του, την 31/12/2010.

4. Την 1/1/2011, ανέλαβε η υπό τον κ. Γιάννη Δημαρά Δημοτική Αρχή. Διαπιστώνοντας οι υπογράφοντες, ότι η 31/12/2010, αλλά και το πρώτο σχεδόν τρίμηνο του 2011, παρήλθαν χωρίς να έχει γίνει απολύτως τίποτα, συγκροτήσαμε την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών με τους στόχους που στην αρχή σας αναφέραμε. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας μας, αποστείλαμε αυστηρότατη επιστολή στον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου. Του επισυνάψαμε πάνω από 30 000 υπογραφές συμπολιτών μας που συγκεντρώσαμε, του επισυνάψαμε επίσης αποφάσεις και ψηφίσματα του συνόλου των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων της πόλης μας. Με τους φορείς αυτούς, (σημειώστε ότι συμμετείχε ο Μητροπολίτης και οι Πρυτανικές Αρχές), πραγματοποιήσαμε σειρά δημόσιων συσκέψεων και από κοινού οργανώσαμε δύο πολύ μαχητικά και μαζικότατα, με συμμετοχή χιλιάδων λαού, συλλαλητήρια στον μόλο της Αγίου Νικολάου.

Με τον τρόπο αυτό, την ενεργότερη εμπλοκή του Δήμου και την απειλή δυναμικότερων κινητοποιήσεων, αυξήσαμε την πολιτική μας πίεση και είχε αυτό τα εξής αποτελέσματα:

Το Δ.Σ. της ΟΛΠΑ ΑΕ, στα μέσα του καλοκαιριού, επιβεβαίωσε με ομόφωνη απόφαση του, όσα δήλωσαν οι εκπρόσωποι του στην υπογραφή του Πρωτοκόλλου. Δηλαδή, ότι ο ΟΛΠΑ δεν χρειάζεται πλέον τους χώρους και ότι η λιμενική δραστηριότητα εκτελείται απρόσκοπτα στο νέο λιμάνι.

Τον Δεκέμβρη, σύσσωμο το Δημοτικό μας Συμβούλιο, έγινε δεκτό από τον τότε Αντιπρόεδρο και Υπουργό Οικονομικών της Κυβέρνησης Παπαδήμου και σημερινό Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Βενιζέλο. Το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν, η προφορική και γραπτή εντολή του κ Βενιζέλου για άμεση προσωρινή παραχώρηση, η σύμβαση της οποίας υπεγράφη είκοσι περίπου μέρες μετά. Ο κ. Βενιζέλος έδωσε επίσης γραπτή εντολή εξαίρεσης της έκτασης από την υπαγωγή της στο ΤΑΙΠΕΔ και μας υποσχέθηκε ότι το πολύ εντός των τριών επομένων μηνών, θα γίνει η οριστική παραχώρηση από το Υπουργείο Οικονομικών στον Δήμο Πατρέων.

Μετά από όλα αυτά, είχαμε άδικο όταν πιστέψαμε, ότι το πρόβλημα μας λύθηκε; Ή ότι τουλάχιστον η λύση έγινε πολύ πιθανή; Και όμως!

Για μια ακόμα φορά δεν κράτησαν το λόγο τους!

Οι επόμενες εξελίξεις τις οποίες προφανώς γνωρίζετε, ήταν συνοπτικά οι εξής:

1. Η οριστική παραχώρηση δεν έγινε ποτέ!

2. Άρχισε η συστηματική υπονόμευση της σύμβασης προσωρινής παραχώρησης. Καταρχήν, από την Διοίκηση της ΟΛΠΑ ΑΕ. Στην πράξη δεν την αναγνώρισαν ποτέ. (Αυτοί που τόσο «ευτυχισμένοι» δήλωναν κατά την υπογραφή της!). Αρνήθηκαν να απελευθερώσουν χώρους, στις προθεσμίες που οι ίδιοι είχαν υποσχεθεί. Συνεργάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται, με διάφορα λόμπυ τοπικών συμφερόντων, οι οποίοι βλέπουν να κινδυνεύουν, ότι χάνουν δυνατότητες και ευκαιρίες συναλλαγής, ενδεχομένως και δωρεάν εκμετάλλευσης της δημόσιας περιουσίας.

3. Ο Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας, από το περασμένο καλοκαίρι, ισχυρίζεται, ότι η σύμβαση προσωρινής παραχώρησης είναι παράνομη! Και για να το «αποδείξει», παραθέτει διάφορα επιχειρήματα και έγγραφα, αποκρύπτοντας τα πιο σημαντικά Όπως την απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠΑ, αυτή στην οποία δηλώνεται ότι οι χώροι δεν είναι αναγκαίοι για την λιμενική δραστηριότητα, ή τις αποφάσεις Βενιζέλου, ή το Πρωτόκολλο συνεργασίας Δήμου ΟΛΠΑ. Είναι δυνατόν η ενέργεια αυτή να είναι χωρίς σκοπιμότητα και δόλο;

4. Στις ψηφοφορίες στην Βουλή για το μνημόνιο 3, νομιμοποιούνται αναδρομικά όλες οι αποφάσεις της διαβόητης ΕΣΑΛ. Για την περίπτωση μας, νομιμοποιείται η πολεοδόμηση εντός του παλιού λιμανιού, απόφαση που είχε ληφθεί λάθρα, παρά την αντίδραση του Δήμου και του ΤΕΕ. Με την απόφαση αυτή, δίνεται η δυνατότητα δόμησης μέσα στο παλιό λιμάνι, πολυωρόφων κτιρίων ύψους μέχρι 29 μέτρα και επιφάνειας 57600 τ.μ.!

Εν ολίγοις κυρία Παπαρήγα, αυτή είναι η «προίκα», που θέλουν να δώσουν, στον όποιο ξένο ή ντόπιο «επενδυτή», μαζί με το λιμάνι. Ένα καινούριο λιμάνι, η κατασκευή του οποίου κόστισε στον Ελληνικό λαό 200 εκ. ευρώ, μαζί με μία παραλία- οικόπεδο μήκους επτά χιλιομέτρων!

Ήδη, από την 12/12/2012, αυτά τα περιουσιακά στοιχεία των 1200 στρεμμάτων, μαζί με την μόλις 120 στρεμμάτων, υπό παραχώρηση ζώνη, βρίσκονται στην δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.

Κυρία Παπαρήγα, αντιλαμβάνεσθε, ότι μαζί με την δημόσια περιουσία που θα εκποιηθεί εδώ και στην υπόλοιπη χώρα, «θάβεται» και η αναπνοή της πόλης μας. Διεκδικήσαμε και διεκδικούμε αυτή την παραλιακή ζώνη, σαν κοινόχρηστο Δημοτικό χώρο, προς όφελος των δημοτών. Με χρήσεις ήπιες για αθλητισμό και περίπατο, για ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμους, για πολιτισμό και αναψυχή. Για το αυτονόητο δικαίωμα πρόσβασης στην θάλασσα μας. Και αυτό αποτελεί για εμάς, πολύ μεγαλύτερης αξίας επένδυση, για το μέλλον της πόλης μας, για το μέλλον των παιδιών μας.

Θεωρούμε κυρία Παπαρήγα ότι θα συμφωνήσετε μαζί μας, πως η κυριότητα του Δήμου στην υπό παραχώρηση ζώνη, διασφαλίζει και τον δημόσιο χαρακτήρα της.

Κυρία Γραμματέα, ζητάμε από εσάς την στήριξη και συμπαράσταση σας στα τρία πολύ απλά και πολύ σαφή αιτήματα μας:

Α) Εξαίρεση του υπό παραχώρηση τμήματος της παραλιακής ζώνης, μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου, από την υπαγωγή του στο ΤΑΙΠΕΔ.

Β) Ακύρωση της οποιασδήποτε πολεοδόμησης εντός του παλιού λιμενικού χώρου.

Γ) Άμεση πραγματοποίηση της οριστικής παραχώρησης της ζώνης αυτής στον Δήμο Πατρέων.

Στην διάθεση σας για κάθε επιπλέον πληροφορία"

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις