Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Απογοήτευση στην εστίαση - Δεν γέμισαν οι καφετέρειες ούτε με το Euro 2012

Απογοήτευση στην εστίαση - Δεν γέμισαν ο...

Απογοήτευση στην αγορά

Απογοήτευση. Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η αίσθηση που άφησε στους επιχειρηματίες της εστίασης, των αναψυκτικών και της ζυθοποιίας το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2012.

Οι επαγγελματίες του κλάδου των τροφίμων και ποτών περίμεναν πως οι ποδοσφαιρικοί αγώνες που έλαβαν χώρα αυτό τον Ιούνιο στα γήπεδα της Πολωνίας και της Ουκρανίας θα έδιναν -όπως παραδοσιακά συνέβαινε σε αντίστοιχες διοργανώσεις κατά το παρελθόν- σημαντική ώθηση στις πωλήσεις τους- ωστόσο, αυτό που είδαν να γίνεται ήταν τα έσοδά τους να μην παρουσιάζουν καμία αξιοσημείωτη μεταβολή, παρά τις γενναίες προσφορές και τις εκπτώσεις που έκαναν ειδικά για αυτή την περίοδο. Βέβαια, υπήρξαν και εξαιρέσεις εταιρειών, οι οποίες κόντρα στο ρεύμα κατάφεραν και ανέβασαν τους τζίρους τους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην «ΗτΣ» ο αντιπρόεδρος των ΓΣΕΒΕΕ και πρόεδρος των εστιατόρων Ελλάδας, Γιώργος Καββαθάς, το Euro 2012 παρά το γεγονός πως η Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου προκρίθηκε στους προημιτελικούς, όπου αντιμετώπισε τη Γερμανία, δεν βοήθησε ιδιαίτερα τα εστιατόρια και τις αλυσίδες διανομής φαγητού (delivery).

«Η πληρότητα των εστιατορίων ήταν απογοητευτική ενώ την ημέρα του αγώνα της Εθνικής Ελλάδος με τη Γερμανία, ήταν κυριολεκτικά άδεια. Δεν υπήρχε ούτε ένα τραπέζι σε αρκετές περιπτώσεις, ακόμη και στα σουβλατζίδικα, ενώ οι καφετέριες που είχαν μεγάλες οθόνες που προέβαλαν τους αγώνες, αν και σχετικά γεμάτες δεν τα πήγαν καλά από πλευράς τζίρου», λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος και προσθέτει πως η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιτείνει την ήδη αρνητική κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο. Υπολογίζεται πως σήμερα η πτώση των πωλήσεων στην εστίαση υπερβαίνει το 40%, ακόμη σε τουριστικές περιοχές, ενώ η πλειονότητα των επιχειρήσεων βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο.

«Πενιχρή συμβολή»

Ο γενικός διευθυντής των εστιατορίων Simply Burgers, Μπράιν Κάρεϊ αποδίδει την πενιχρή συμβολή του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στο ψυχολογικό σοκ που προκάλεσε στους καταναλωτές η πολιτική αστάθεια και η έντονη αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας καθ' όλη τη διάρκεια του Ιουνίου λόγω των εθνικών εκλογών. «Παρά το σκληρό ανταγωνισμό καθώς υπήρχαν πλήθος γενναίων προσφορών οι τζίροι ήταν αδύναμοι», σημειώνει και προσθέτει πως χρειαζόμαστε επειγόντως να αποκατασταθεί η ηρεμία στην αγορά.

Τη σημαντική πτώση των πωλήσεων κατάφεραν να συγκρατήσουν οι πιτσαρίες, οι οποίες περιμένουν ως «μάννα εξ ουρανού» τις συγκεκριμένες αθλητικές διοργανώσεις.

Μάλιστα, ορισμένες όπως η «Pizza Fun» συνέχισαν την ανοδική τους πορεία κυρίως λόγω της ευέλικτης και ιδιαίτερα ανταγωνιστικής τιμολογιακής της πολιτικής.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Κώστας Αντάρας χαρακτηρίζει αναμενόμενη την αυξημένη ζήτηση σε σχέση με προηγούμενα έτη σε μεγάλες διοργανώσεις γιατί, όπως λέει, «έχει συμπιέσει τις τιμές της και οι προσφορές της δεν απαιτούν κανένα χρονικό ή ποσοτικό περιορισμό». Επηρεασμένες από το γενικότερο περιβάλλον ήταν και οι πωλήσεις των αναψυκτικών αλλά και της μπίρας, παρόλο που το ποδόσφαιρό γενικά συνδυάζεται καλά με την μπίρα. Η εκτίμηση πάντως, είναι σύμφωνα και με το διευθυντή πωλήσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Νίκο Ζώη πως κινήθηκαν ανοδικά.

«Μικρές προσδοκίες»

Όλοι πλέον στρέφουν το βλέμμα τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός του πλανήτη, ευελπιστώντας σε καλύτερα αποτελέσματα. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στις τελετές έναρξης και λήξης, όπου η ζήτηση για αναψυκτικά, μπίρες, πίτσες και γενικά φαγητό deli-very αυξάνεται παραδοσιακά, ωστόσο, οι προσδοκίες είναι μάλλον μικρές λόγω της σημαντικής συρρίκνωσης που έχουν υποστεί τα εισοδήματα των καταναλωτών. Ένας ακόμη λόγος που κάνει τους ανθρώπους της αγοράς να κρατούν... μικρό καλάθι είναι το γεγονός πως ο Αύγουστος, κατά τον οποίο διεξάγονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες, είναι μήνας διακοπών και ως εκ τούτου το ενδιαφέρον είναι περιορισμένο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι εταιρείες θα καταθέσουν τα όπλα και θα παραδοθούν άνευ όρων, αλλά αντίθετα θα προσπαθήσουν μέσα από δελεαστικές προσφορές να κεντρίσουν τους καταναλωτές και κατ' επέκταση να τονώσουν τις πωλήσεις τους.

«Ανάσα» έδωσε το Live betting

Κερδισμένες από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2012 όπου είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους για αύξηση των εσόδων φαίνεται πως βγαίνουν οι εταιρείες στοιχηματισμού. Ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης του χώρου, ο ΟΠΑΠ, με την εισαγωγή της υπηρεσίας live-betting, με βάση την οποία ο παίκτης μπορεί να στοιχηματίσει και κατά τη διάρκεια του αγώνα, κατάφερε να ξεπεράσει τους στόχους που είχε θέσει αρχικά καθώς η προσέλευση στα πρακτορεία του οργανισμού, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ήταν μεγαλύτερη του αναμενόμενου. Οι καταναλωτές, όπως όλα δείχνουν, παρά τη δραστική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, δεν παύουν να «ποντάρουν» στη «στρογγυλή θεά» του ποδοσφαίρου. Εξάλλου, όπως αναφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν το χώρο, οι λάτρεις του στοιχηματισμού και των τυχερών παιχνιδιών αυξάνονται σε περιόδους έντονης συρρίκνωσης των εισοδημάτων και έξαρσης της ανεργίας, ελπίζοντας πως η τύχη θα τους... χαμογελάσει.

«Τονωτική ένεση»

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών ειδών

Καλύτερη ήταν η εικόνα που παρουσίασε ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών καθώς παρά το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, η περίοδος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου (EURO) τόνωσε τα έσοδά του. Πιο συγκεκριμένα, το μήνα Ιούνιο, παρατηρήθηκε, μία ιδιαίτερα τονωτική για την περίοδο, αύξηση στις πωλήσεις των τηλεοράσεων μεγάλων ιντσών, η οποία ξεπέρασε το 20%. Επίσης, έμφαση δόθηκε από το καταναλωτικό κοινό και σε άλλα smart τεχνολογικά προϊόντα, γεγονός που επίσης συνέβαλε στην τόνωση της αγοράς το διάστημα αυτό.

Ο εμπορικός διευθυντής Dixons South-East Europe AEBE (Κωτσόβολος) Κώστας Στράτης, σχολιάζοντας την πορεία των καταστημάτων της εταιρείας του αναφέρει ότι οι προσφορές και οι δυνατές εμπορικές πολιτικές που «έτρεξαν» κατά τη διάρκεια του Ιουνίου σε όλα τα καταστήματα της Κωτσόβολος, αποτέλεσαν και αυτές με τη σειρά τους μία πολύ σημαντική βοήθεια για τον Έλληνα καταναλωτή, εξαλείφοντας τις τύψεις που συχνά συνοδεύουν τις αγορές του. Ούτως ή άλλως, αυτή είναι και η βασική μας φιλοσοφία όλα αυτά τα χρόνια. Να προσφέρουμε συνεχώς λύσεις στον καταναλωτή, οι οποίες κάνουν τη ζωή του ευκολότερη και να στεκόμαστε πάντα δίπλα του, συμβουλεύοντάς τον σε οποιοδήποτε προβλήματά του», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις