ΕΚΛΟΓΕΣ 2019

CULTURE

/

Πάτρα: «Manibus», μία διαφορετική περφόρμανς για τις μνήμες του σώματος -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Πάτρα: «Manibus», μία διαφορετική περφόρμανς για τις μνήμες του σώματος -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Παρουσιάστηκε από 30 ερμηνευτές-χορευτές στην Πλαζ & την παρακολούθησαν μέλη των ΚΑΠΗ

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2019 στο Πάρκο Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων του Δήμου Πάτρας, στην Πλαζ, ηλικιωμένοι των ΚΑΠΗ του Δήμου Πατρέων παρακολούθησαν την παράσταση - performance «Manibus» των 30 ερμηνευτών - χορευτών της DERIDAncetheatre Ensemble και των Φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών.

Στο ξεκίνημα της δράσης, νέοι και ηλικιωμένοι, από κοινού, με δραστηριότητες επικοινωνίας, εμπιστοσύνης, δημιουργίας αναζήτησαν τη σύνδεση του «τότε παλιά» με το «τώρα» και το «μετά», μέσα από το σύγχρονο χορό.  Η performance «Manibus»  στηρίχθηκε στην ιδέα ότι το σώμα συλλέγει μνήμες, εμπειρίες,  συγγράφει την ιστορία του και η ιστορία κάθε σώματος γράφεται στα χέρια.

Η Πατρινή Χορογράφος – Πανεπιστημιακός Μάρω Γαλάνη συγκέντρωσε τις εμπειρίες ζωής των παππούδων και γιαγιάδων των φοιτητών της, μέσα από μαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις και μαρτυρίες αφήγησης, και τις μετουσίωσε στη συγκεκριμένη χοροθεατρική σύνθεση «Manibus». Βασική πεποίθηση και παρωθητική αφόρμηση για τη δράση είναι ότι η δημιουργικότητα και η φαντασία δεν έχουν ηλικία, όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου.

Ήταν μια συγκινητική εμπειρία τέχνης για τους νέους και τους ηλικιωμένους που συμμετείχαν

Οι άνθρωποι το πιο συχνά

δεν ξέρουν τι να κάνουνε τα χέρια τους

τα δίνουν – τάχα χαιρετώντας – σ’ άλλους

τ’ αφήνουνε να κρέμονται σαν αποφύσεις άνευρες

ή – το χειρότερο – τα ρίχνουνε στις τσέπες τους

και τα ξεχνούνε

Στο μεταξύ ένα σωρό κορμιά μένουν αχάιδευτα

ένα σωρό ποιήματα άγραφα. - Αργύρης Χιόνης

Για την εκδήλωση συνεργάστηκαν:

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών

Σύλλογος Τέχνης Studio Ekfrasis DERIDA

Κοινωνικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων ΚΑΠΗ

Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων Δήμου Πατρέων, Πλαζ.

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μουλίνος και Αναστασία Διακουμίδου.

Σχόλια

Culture