#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον

WELL BEING

Βρέθηκε "πολυφάρμακο" που καταπολεμάει ακόμα και το AIDS

Βρέθηκε "πολυφάρμακο" που κατα...

Όμως θα δοθεί στην κατανάλωση σε 10 χρόνια

Οι επιστήμονες του γνωστού Πανεπιστημίου ΜΙΤ, δημιούργησαν ένα φάρμακο με το όνομα Draco, το οποίο «εξολοθρεύει» σχεδόν όλους τους ιούς, σύμφωνα με τους ερευνητές. Η λειτουργία του εξειδικεύεται στο να οδηγεί τα μολυσμένα από διάφορους ιούς κύτταρα, στην αυτοκαταστροφή.

Τα πειράματα των επιστημόνων  δείχνουν πως το Draco καταπολεμά τους ρινοϊούς που προκαλούν το κοινό κρυολόγημα, τον ιό της γρίπης, τον ιό της πολιομυελίτιδας, τον ιό του δάγκειου πυρετού, ακόμη και τον ιό HIV του AIDS. Βέβαια ξεκαθαρίζουν πως ένα τέτοιο υπέρ-φάρμακο θα είναι έτοιμο να δοθεί στην κυκλοφορία σε μια δεκαετία, μιας και πρέπει να γίνουν ενδελεχείς και μακροχρόνιες μελέτες, προτού θεωρηθεί ασφαλής για εφαρμογή στον άνθρωπο. Όταν έδωσαν το Draco σε πειραματόζωα, που είχαν μολυνθεί από ιούς, αυτό έσωσε τη ζωή τους και κατάφερε να διατηρήσει ανέπαφα τα υγιή τους κύτταρα.

«Η θεραπεία είναι ταχεία και μπορεί να εξολοθρεύσει τους παθογόνους οργανισμούς, αλλά και να εξαφανίσει άμεσα τα συμπτώματα της λοίμωξης. Προπαιδευτικά τεστ δείχνουν ότι μπορεί να δράσει και προληπτικά, γεγονός που σημαίνει ότι ίσως να είναι σε θέση να αποτρέψει εξαρχής τη λοίμωξη από κάποιον ιό», εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης δρ Μάικ Ράιντερ.

Στη συνέχεια ο Ράιντερ προσέθεσε πως «είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν κάποιοι ιοί τους οποίους δεν μπορούμε να θεραπεύσουμε με το  Draco, ωστόσο δεν τους έχουμε εντοπίσει ακόμη. Η ανακάλυψη των αντιβιοτικών έφερε επανάσταση στη θεραπεία των βακτηριακών λοιμώξεων και εμείς ελπίζουμε ότι η δική μας θεραπεία θα φέρει επανάσταση στην αντιμετώπιση των ιογενών λοιμώξεων». Η ομάδα του ΜΙΤ εκμεταλλεύθηκε τις φυσικές άμυνες του οργανισμού ενάντια στις λοιμώξεις προκειμένου να κάνει το φάρμακο αποτελεσματικό.

Τα ευρήματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση «Plos One».

Well Being