Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Απέφυγε ν' απαντήσει για το χρονοδιάγραμμα της Πατρών-Κορίνθου ο Ρέππας

Απέφυγε ν' απαντήσει για το χρονοδιάγραμ...

Τι είπε μιλώντας στη ΝΕΤ

Απέφυγε να απαντήσει σαφώς, για το πότε θα είναι έτοιμος ο νέος αυτοκινητόδρομος - ακόμα και στο κομμάτι του ως την Πάτρα - ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας κατά την παρουσία του στην εκπομπή της ΝΕΤ "Σαββατοκύριακο στη ΝΕΤ" και χαρακτηριστικά είναι τα σχετικά αποσπάσματα της συζήτησης:

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Οι συμβάσεις βάσει των οποίων γίνονται οι 5 αυτοκινητόδρομοι, οι παραχωρήσεις ψηφίστηκαν το 2007. Στις συμβάσεις αυτές μεταξύ των άλλων για τα διόδια προβλέπεται ότι σε κάθε σταθμό διοδίων πληρώνεις αντίτιμο, το οποίο αντιστοιχεί στο μισό της απόστασης από τον προηγούμενο σταθμό διοδίων και στο μισό της απόστασης από τον επόμενο σταθμό διοδίων.

Αν διανύσεις όλη την απόσταση από την μια άκρη έως την άλλη άκρη του αυτοκινητόδρομου, πληρώνεις περίπου αναλογικά. Όσο μικρότερη απόσταση διανύεις πάνω στον αυτοκινητόδρομο, τόσο δυσανάλογα περισσότερο χρεώνεσαι. Αυτή είναι η αντίφαση.

Αυτά είναι θέματα τα οποία τα αντιμετωπίζουμε. Είμαστε σε μια διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους, αλλά αντιλαμβάνεστε επειδή μιλούμε για συμβάσεις, θα πρέπει να κάνουμε τις λεπτές κινήσεις χωρίς αφορισμούς και συνθήματα, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα και για τα διόδια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι' αυτό κουβεντιάζουμε.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Έχουν γνώση οι φύλακες. Έχουν γνώση οι φύλακες σας λέω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Από την άλλη όμως, οι παραχωρήσεις είναι ένας τρόπος για να κατασκευάζει ένα κράτος ένα μεγάλο έργο, δίνοντας το ίδιο λιγότερα χρήματα. Και τα άλλα χρήματα τα οποία βάζουν οι ιδιώτες στην πρώτη φάση κατασκευής, αποπληρώνονται προς τους ιδιώτες από τα έσοδα μέσω διοδίων που έχει ο ίδιος ο δρόμος.

Δηλαδή η δαπάνη που κάνεις για να τον φτιάξεις, σου ξαναδίνει πίσω μέσω των εσόδων από διόδια τα χρήματα. Αν δεν έχεις έσοδα από διόδια, δεν θα έχεις την επιστροφή να πληρώσεις το έργο. Πρέπει να το πληρώσουν όλοι λοιπόν το έργο, το οποίο όμως κάποιοι μόνο χρησιμοποιούν;

Για να μην σας πω ότι τα 2,5 δισ. που πρέπει το Δημόσιο να πληρώσει, τα έχει δανειστεί και τώρα πρέπει να αρχίσει να αποπληρώνει αυτά τα δάνεια για να κατασκευαστεί αυτός ο δρόμος. Ποιος θα πληρώσει αυτό το δρόμο; Αυτός που δεν τον χρησιμοποιεί ποτέ ή ένα μέρος πέραν του προϋπολογισμού θα αναλάβει κι αυτός που δεν τον χρησιμοποιεί;

Και στους νέους αυτοκινητόδρομους, αυτούς υπό κατασκευή, δεν υπάρχουν τμήματα δεκάδων χιλιομέτρων τα οποία είναι έτοιμοι αυτοκινητόδρομοι; Δεν θα πρέπει ο χρήστης να πληρώσει κάτι;

Αν καταρρεύσουν αυτά τα έργα, τα οποία χρηματοδοτούνται, μεταξύ των άλλων, και με δάνεια από Τράπεζες που χρηματοδοτούν με επιτόκιο 2-2,5% ή 3%, πρέπει να σας πω ότι θα μας μείνει το έργο. Θα έχουμε πληρώσει ό,τι έχουμε πληρώσει, θα πληρώσουμε τις ρήτρες και αν υπαιτιότητι του κράτους διαλυθούν αυτές οι συμβάσεις πρέπει να πληρώσουμε γύρω στα 2,5 δισ. ευρώ. Θα πρέπει να κάνουμε το έργο, δημόσιο.

Να κάνουμε δηλαδή ένα διαγωνισμό και να το εκτελέσουμε όχι μόνο μέσω παραχωρήσεων, αλλά ως δημόσιο έργο για να αποκαταστήσουμε στην πρότερη κατάσταση, τα σκαμμένα, γιατί οι δρόμοι τώρα είναι άνω κάτω, όπως σωστά είπατε, ιδίως σε ορισμένες περιπτώσεις.

Δηλαδή να πάρουμε δάνειο, με τί επιτόκιο, για να κάνουμε το δημόσιο έργο; Και θα χάσουμε τη βέβαιη προσδοκία του μελλοντικού εσόδου από τα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ που προσδοκά να πάρει το Δημόσιο από τα διόδια όταν πια μπουν στη φάση λειτουργίας οι δρόμοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουμε πάρει την απάντηση. Θα μειωθούν και πότε κ. Ρέππα; Είσαστε σε διαπραγμάτευση με τις εταιρείες;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είμαστε σε διαπραγμάτευση για πολλά θέματα, όχι μόνο για το συγκεκριμένο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τα διόδια λέω τώρα.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα διόδια θα είναι μια πτυχή αυτή της συνολικής συζήτησης που επιδιώκουμε και ελπίζω να προκύψει λύση. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι το κράτος έχει αναλάβει μια δέσμευση από το 2007 και θα πρέπει και η άλλη πλευρά να συμφωνήσει, αλλιώς το κράτος θα πληρώσει τεράστιες ρήτρες χωρίς να έχει το έργο.

"Πότε θα γίνει ο δρόμος;"

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ρήτρα για τον κατασκευαστή δεν υπάρχει; Δεν υπάρχει κάποιο όριο για να γίνει ένας δρόμος χρονικό;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Βεβαίως υπάρχει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε δηλαδή έπρεπε να παραδοθεί ο Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να σας πω ότι η καθυστέρηση αυτή μπορεί να πει η άλλη πλευρά, πως οφείλεται και σε αδυναμία της Διοίκησης. Γιατί δυστυχώς, το 2007, η τότε Κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι μέσα σε 12 μήνες θα ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και θα δώσει χώρους για να αναπτυχθούν εργοτάξια. Όταν κατά μέσο όρο θέλουμε 30 μήνες.

Ήταν στο 15% οι απαλλοτριώσεις το 2009 και τώρα ξεπέρασαν το 60%. Δεν υπάρχει θέμα απαλλοτριώσεων. Μπορούν να αναπτυχθούν εργοτάξια παντού. Έχουμε δώσει λύσεις σε όλα αυτά τα προβλήματα και είναι διαχειρήσιμα. Μένει μόνο το οικονομικό πρόβλημα και το πρόβλημα του τραπεζικού δανεισμού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα δηλαδή πότε θα είναι έτοιμος ο δρόμος;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ο δρόμος έχει πάει 1-1,5 χρόνο πίσω. Θα επανασχεδιαστεί βεβαίως εφόσον συμφωνήσουμε με την άλλη πλευρά, ώστε να επιτύχουμε μια αλλαγή στο ύψος των διοδίων πιο κλιμακωτή και αυτό ήταν το λάθος της σύμβασης γιατί ό,τι γίνεται στα διόδια προβλέπεται στις συμβάσεις του 2007. Έπρεπε να προβλεφθεί πιο κλιμακωτή αύξηση, να εξαπλωθεί η αύξηση στο βάθος χρόνου, όχι στα πρώτα 3-4 χρόνια να πληρώσει ο κόσμος...

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις