Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

ΦΑΝΙ ΑΡΝΤΑΝ: Η ΓΑΛΛΙΔΑ ΣΤΑΡ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗ «ΛΑΙΔΗ ΜΑΚΒΕΘ» ΠΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΣΤΟ ΝΙΑΡΧΟΣ 12-22/5

ΦΑΝΙ ΑΡΝΤΑΝ: Η ΓΑΛΛΙΔΑ ΣΤΑΡ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

«Η Λαίδη Μάκβεθ είναι το άγριο και ατίθασο είδωλό μας»

H διάσημη γαλλίδα ηθοποιός Φανί Αρντάν θα κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της στην όπερα επί ελληνικού εδάφους υπογράφοντας «Λαίδη Μάκβεθ» για ένα πενταήμερο στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. Η πολυαναμενόμενη παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τη συμβολή της σταρ θα παρουσιαστεί στις 12, 15, 17, 19 και 22 Μαΐου σε μουσική διεύθυνση Βασίλη Χριστόπουλου, έχοντας ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον των μουσικόφιλων. Η μούσα του θρυλικού Φρανσουά Τριφό, πρωταγωνίστρια του Τζεφιρέλι και του Πολάνσκι, είναι πλέον 70 ετών, έχει αποκτήσει τρεις κόρες και βραβευτεί με Cezar. Eγινε γνωστή στις αρχές του ’80 με το ρομάντζο «Η γυναίκα της διπλανής πόρτας» στο πλευρό του Ζεράρ Ντεπαρντιέ.

 

 

Η «Λαίδη Μάκβεθ» βασίζεται σε νουβέλα του Νικολάι Λεσκόφ και θίγει τη θέση της γυναίκας στην επαρχιακή προεπαναστατική Ρωσία, σατιρίζοντας θεσμούς όπως η εκκλησία και η τσαρική αστυνομία. Η απογοητευμένη από το γάμο της, η  Κατερίνα Ισμαήλοβα, σύζυγος ευκατάστατου εμπόρου, ερωτεύεται έναν από τους εργάτες του αγροκτήματός της και δολοφονεί τον πεθερό και τον άντρα της.

Η συγκλονιστική διαδρομή της όπερας «Λαίδη Μάκβεθ» του Μτσενσκ κρύβει μια από τις πιο δραματικές σελίδες λογοκρισίας, αλλά και παγκόσμιας αναγνώρισης στην ιστορία τόσο του λυρικού θεάτρου όσο και της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστορίας.

Η όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε σε ένα από τα παλαιότερα λυρικά θέατρα της Ρωσίας, το Μιχαηλόφσκι, τότε Μικρό (Μάλυ) Λυρικό Θέατρο του Λένινγκραντ, στις 22 Ιανουαρίου 1934 και λίγο αργότερα στο Θέατρο Τέχνης Στανισλάφσκι της Μόσχας. Η σαφής, δίχως περιστροφές αναφορά στο σεξ και η απροκάλυπτη βία προσέδιδαν στην όπερα ρεαλισμό που μέχρι τότε δεν είχε δει το λυρικό θέατρο. Η μουσική γλώσσα του Σοστακόβιτς, άμεση, συμπυκνωμένη, εύστοχη, ήταν επίσης πρωτόγνωρη. Η εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού ανέδειξε αμέσως την όπερα ως τη σημαντικότερη της σοβιετικής περιόδου. Λίγους μήνες αργότερα, στις 26 Δεκεμβρίου 1935, το έργο ανέβηκε στο Μπολσόι της Μόσχας. Στις 26 Ιανουαρίου 1936 την παράσταση παρακολούθησε ο Ιωσήφ Στάλιν, ο οποίος όμως αποχώρησε πριν το τέλος του έργου, προκαλώντας αρνητικά δημοσιεύματα και λογοκρισία.

Ο Σοστακόβιτς ήταν από την αρχή σαφής ως προς την πρόθεσή του να εμφανίσει τη δολοφόνο πρωταγωνίστρια της όπεράς του ως θύμα.

 

TI ΛΕΕΙ Η ΑΡΝΤΑΝ

Η Φανί Αρντάν, η οποία υπογράφει μια τολμηρή, αιχμηρή σκηνοθεσία, σημειώνει:

«Η Λαίδη Μάκβεθ μάς προτάσσει έναν καθρέφτη. Και κοιταζόμαστε. Η Λαίδη Μάκβεθ είναι το άγριο είδωλό μας, ατίθασο και ελεύθερο. Πώς ζει το κομμάτι του εαυτού μας που αντιστέκεται στους νόμους, μέσα σε μια κοινωνία συμβατική και ομοιόμορφη; Το να αγαπάς τους εγκληματίες είναι ένα ρίσκο. Κι εγώ το παίρνω. Αγαπώ την Κατερίνα Ισμαήλοβα. Δεν είναι μόνο ένας χαρακτήρας του Λεσκόφ, σε μια όπερα του Σοστακόβιτς, αλλά είναι επίσης και ένα πρόσωπο πάντοτε παρόν, ακόμα και στη δική μας εποχή, και, όντας προσεκτικοί, μπορούμε να το συναντήσουμε. Αγαπώ αυτούς που δεν φοβούνται την ετυμηγορία, τις κυρώσεις της κοινωνίας, τα κόμματα, τις ομάδες, τη συλλογική σκέψη. Τους κοιτάζω που ζουν σε ένα τεντωμένο σύρμα, εύθραυστο ίσως, αλλά δονούμενο και πυρακτωμένο. Τρέμω τη στιγμή που θα πέσουν. Καταλαβαίνω ότι προτιμούν να πεθάνουν από το να καταστρέψουν το όνειρό τους».

ΜΙΑ ΑΦΡΟΚΡΕΜΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ

Τα κοστούμια συνυπογράφουν δύο σπουδαίες ενδυματολόγοι, η πολυβραβευμένη με Όσκαρ Μιλένα Κανονέρο και η Πέτρα Ράινχαρτ, γνωστή για τις συνεργασίες της με τον Ρόμπερτ Κάρσεν. Τους φωτισμούς της παραγωγής υπογράφει ο διεθνώς αναγνωρισμένος και πολυβραβευμένος Ιταλός διευθυντής φωτογραφίας Λούκα Μπιγκάτσι, γνωστός από τις ταινίες του Πάολο Σορρεντίνο, αλλά και από τη συνεργασία του με τον Άμπας Κιαροστάμι.

Τη μουσική διεύθυνση της παραγωγής υπογράφει ένας από τους πιο σημαντικούς αρχιμουσικούς της νεότερης γενιάς, ο Βασίλης Χριστόπουλος, ο οποίος διηύθυνε με μεγάλη επιτυχία και την Ηλέκτρα του Στράους, την εναρκτήρια παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις νέες της εγκαταστάσεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τον Οκτώβριο του 2017.

Στον ρόλο του τίτλου, η διακεκριμένη Ρωσίδα υψίφωνος, με την ιδιαίτερη φωνητική και σκηνική παρουσία, Σβετλάνα Σοζντάτελεβα.

Τη Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο πατρινός μόνιμος μαέστρος της Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View