Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΠΑΤΡΑ: ΕΜΕΙΝΑΝ ΟΙ 6 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ "ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗΣ" ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΛΛΩΝ

ΠΑΤΡΑ: ΕΜΕΙΝΑΝ ΟΙ 6 ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕ...

Μία καλοφτιαγμένη αλλά σύντομη παράσταση

Έξι (6) παραστάσεις απέμειναν έως ότου ολοκληρωθεί η πορεία της φετινής κεντρικής παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Τρισεύγενη» του Κωστή Παλαμά σε σκηνοθεσία & δραματουργική επεξεργασία του Κώστα Τσιάνου. Οι τελευταίες προγραμματισμένες παραστάσεις στο Δημοτικό θέατρο Απόλλων είναι την Πέμπτη 21/2 στις 21:00, την Παρασκευή 22/2 στις 21:00, το Σάββατο 23/2 στις 21:00, στις 28/2 στις 21:00 και την Παρασκευή 1η Μαρτίου & το Σάββατο 2/3 στις 21.00.

Την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019 στην παράσταση που ξεκίνησε στις 19.00 ήταν παρών και ο ίδιος ο Κώστας Τσιάνος και μάλιστα στο τέλος κατόπιν παρότρυνσης των ηθοποιών ανέβηκε στη σκηνή και έκανε αυλαία μαζί τους με το κοινό που είχε γεμίσει τον «Απόλλωνα» να χειροκροτεί θερμά.

Η παράσταση είναι καλοφτιαγμένη, μεταφέρει το θεατή αρκετά παλιά στις αρχές του περασμένου αιώνα κάπου στη Ρούμελη, κοντά στο Μεσολόγγι όπου ζει η περήφανη και ανυπόταχτη Τρισεύγενη. Το έργο του Παλαμά διακρίνεται για τον λυρισμό όσο και την σκληρότητα του (είναι έντονες οι αιχμές του για τον υποβαθμισμένο ρόλο της γυναίκας με τον οποίο δεν συμβαδίζει η Τρισεύγενη) και τα ωραία ελληνικά του μαζί με τα νοήματα και τις εικόνες που πλάθει, αποτελούν σίγουρα δέλεαρ και για τον σημερινό θεατή.

Είναι θα λέγαμε ένα «κοινωνικό» οδοιπορικό σε μία άλλη Ελλάδα με μία κοινωνία ακόμα αγνή, παραδοσιακή μα και οπισθοδρομική μαζί όπου κυριαρχεί το κουτσομπολιό, η γυναίκα οφείλει να μην έχει πρωτεύοντα ρόλο και αν προσπαθήσει να σπάσει τα δεσμά όπως η νιόπαντρη Τρισεύγενη που παντρεύτηκε τον Πέτρο Φλώρη, γιο ενός εχθρού του πατέρα της ενώ στη συνέχεια όταν εκείνος φεύγει μήνες μακριά με τη γολέτα του (σκάφος), πάει και χορεύει με πάθος και κέφι στο πανηγύρι του Αη Συμιού στο Μεσολόγγι με τον Κάραλη, κάνοντας όλο το χωριό να την σχολιάζει αρνητικά, τότε το παιχνίδι της μοίρας & το δραματικό τέλος μοιάζουν προδιαγεγραμμένα.

Ο Κώστας Τσιάνος υπογράφει μία παράσταση με ολοφάνερη την προσωπική του ματιά και υπογραφή (αγαπά την ελληνική παράδοση και δεν το έχει κρύψει σε παλιότερες δουλειές του), κατευθύνει και έχει διδάξει με προσοχή τους ηθοποιούς πετυχαίνοντας όλοι τους να είναι στο ίδιο πάνω κάτω επίπεδο, ακόμη & οι νεότεροι (ξεχωρίζει η νεαρή Ειρήνη Αρβανίτη στο ρόλο της Ποθούλας που στέκεται κοντά στην Τρισεύγενη και την συμβουλεύει πάντα θετικά για το καλό της) ενώ και η μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη είναι ταιριαστή στο ύφος της παράστασης.

Η Αντιγόνη Κουλουκάκου με την ψιλόλιγνη σιλουέτα της δείχνει πως έχει κάνει μία πολύ καλή προσπάθεια να προσεγγίσει ένα ρόλο δύσκολο που μοιάζει ως «πρόγονος» της ασυμβίβαστης Στέλλας του Ιάκωβου Καμπανέλλη και τα καταφέρνει (ιδίως στο πρώτο μέρος βγάζει όλο τον αυθορμητισμό και πηγαίο χαρακτήρα της Τρισεύγενης που θέλει ν’ αλλάξει τον κόσμο γύρω της για να καταλήξει στο τέλος να ομολογήσει πως «με έφαγε ο κόσμος & ο ίδιος μου ο εαυτός») ενώ θα λέγαμε πως δένει και επί σκηνής με τον Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο που κάνει τον Πέτρο Φλώρη.

Ο έμπειρος Φίλιππος Σοφιανός ως ο κουμπάρος και πρόσωπο κλειδί στο ζευγάρι Πάνος Τράτας έχει δύο δυνατές σκηνές ενώ λέει και την ατάκα – απόφθεγμα της παράστασης «άξιος αυτός ο θάνατος ως θυσία».

Το πρόβλημα με την παράσταση είναι πως ενώ παίρνει μαζί της τον θεατή εν τούτοις μοιάζει σαν να βιάζεται, σαν να θέλει να πει την όμορφη αυτή αλλά τραγική ιστορία ολόκληρη μα στα γρήγορα, χάνοντας έτσι το βάθος και δραματουργική τους δύναμη κάποιες σκηνές. Για παράδειγμα τι όμορφη σκηνή αυτή του γάμου με τα φτιαγμένα από κλαδιά αμπέλου στέφανα. Έτσι στο τέλος της μόλις 75λεπτης παράστασης μένει κατά την προσωπική μας εκτίμηση, η αίσθηση ότι σαν ο θεατής να είδε μία περίληψη καλοφτιαγμένη μεν και με όλες τις επεξηγήσεις και νοήματα αλλά χωρίς παράλληλα να ικανοποιηθεί και να φύγει πλήρης από αυτό που μόλις είδε.

Τα σκηνικά που περιελάμβαναν κι ένα συντριβάνι με μία γοργόνα είναι του Άγγελου Αγγελή και οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου.

Παίζουν ακόμα οι Διονύσης Βούλτσος, Ελίνα Καπετάνου, Δημήτρης Καραβιώτης, Έφη Κεραμίδα, Δωροθέα Στεργιώτη & ο Βασίλης Τσόρλαλης.

Την προσεχή Παρασκευή στις 11.30 το πρωί θα δουν την «Τρισεύγενη» μαθητές του Πειραματικού ΓΕΛ Πατρών καθώς και του Μουσικού λυκείου ενώ μετά θα υπάρξει και συζήτηση για το έργο.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture