Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Η απαξίωση του ελληνικού κινηματογράφου στο ξεκίνημά του και ο Λάνθιμος

Η απαξίωση του ελληνικού κινηματογράφου ...
Σταθόπουλος Τάσσος
[email protected]

Άλλες εποχές το '40

Υπήρξε μία εποχή, στο ξεκίνημά του, που ο ελληνικός κινηματογράφος ήταν «παρακατιανός» ως τέχνη, για τους μεγάλους Έλληνες ηθοποιούς.

Απ’ όταν, τη δεκαετία του ’30 έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα, έως τις αρχές του ’50 που άρχισε η πρωτοφανής 20ετία της ακμής του που διήρκεσε 20 χρόνια μέχρι την εμφάνιση της τηλεόρασης, ελάχιστοι από τους μεγάλους ηθοποιούς της εποχής τολμούσαν να αφήσουν το θεατρικό σανίδι για να παίξουν στον κινηματογράφο.

Ειδικά στο Εθνικό Θέατρο κάτι τέτοιο απαγορευόταν "διά ροπάλου" για τους μαθητές. Ήταν κάτι που επαναλήφθηκε σε μικρότερο ασφαλώς βαθμό, όταν εμφανίστηκε η τηλεόραση, αρχικά πολλοί δεν ήθελαν να αφήσουν τις κινηματογραφικές μηχανές για τα τηλεοπτικά πλατό.

Πίσω στη δεκαετία του ’30 και ’40 και οι σταρ και οι ντίβες της εποχής, αδιαφορούν για τα της 7ης τέχνης. Για θυμηθείτε, σε πόσες ταινίες έχει παίξει ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Αλέξης Μινωτής, ο Θύμιος Κωτσόπουλος, ο Κώστας Μουσούρης, ο Κυριάκος Μαυρέας, ο Νικόλαος Ροζάν ή ο Γιώργος Γληνός; Μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Το ίδιο ισχύει και για την «Κυρία Κατερίνα» (Ανδρεάδη), την Ελένη Παπαδάκη, την μεγάλη Κυβέλη (Αδριανού), την άσπονδη φίλη της, την Μαρίκα Κοτοπούλη κι ακόμα την Μιράντα Μυράτ, τη Βάσω Μανωλίδου ακόμα και για την Κατίνα Παξινού, την Αντιγόνη Βαλάκου, την Άννα Συνοδινού ή την Ελένη Χατζηαργύρη. Μακριά κι αγαπημένοι, που λένε.

Ήταν μια δύσκολη εποχή για τον ελληνικό κινηματογράφο, η προ του Φίνου εποχή. Μετά τη δεκαετία του ’80 και την κυριαρχία της τηλεόρασης, των βίντεο, των ελεύθερων ιδιωτικών καναλιών, των dvd, των συνδρομητικών καναλιών και του ελεύθερου download από το ίντερνετ, ο ελληνικός κινηματογράφος σταδιακά πήρε τη θέση που έχει σήμερα.

Πέντ’ - έξι παραγωγές της προκοπής κι αυτό είναι όλο. Ζούμε τα ίδια ακριβώς με τη δεκαετία του ’30. Μα όμως, σε αντίθεση με τότε, υπάρχουν κάποιοι σταρ που δεν σνομπάρουν τον κινηματογράφο. Καλή ώρα ο Γιώργος Λάνθιμος.

Η ευνοούμενη του, δεν είναι τελικά η βασίλισσα Άννα, μα η 7η τέχνη στην πατρίδα του. Που μπορεί (με εξαίρεση την Παξινού, τον Χατζιδάκι κι ελάχιστους ακόμα που έδρεψαν δάφνες όπως στα Oscar) να μην είναι διεθνώς αναγνωρίσιμη, μα γι’ αυτό ήρθε ο Λάνθιμος…

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture