Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Η Τζένη Κόλλια-Καζάκου είναι...«Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» και μιλά στο thebest: "O Κώστας είναι ίσως ο πιο αυστηρός κριτής μου"

Η Τζένη Κόλλια-Καζάκου είναι...«Όλο σπίτ...

Για δύο παραστάσεις στο θέατρο Λιθογραφείον

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν και το Θέατρο Λιθογραφείο παρουσιάζουν στην Πάτρα, την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019 το εμβληματικό έργο των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε, «Όλο σπίτι κρεβάτι κι εκκλησία», σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη και μουσική Σταμάτη Κραουνάκη.

Της Κωνσταντίνας Τσίχλα

Το έργο πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας στον σύγχρονο «πολιτισμένο» κόσμο. H κατάσταση της γυναίκας είναι παντού και πάντα ίδια. Γυναίκες, αδελφές, μητέρες, φίλες, με ανάγκη για αγάπη και σεβασμό.

Μια κραυγή απόγνωσης και σημαία επανάστασης. Σεξουαλική δουλεία και εξέγερση στην κοινωνική και οικογενειακή καταπίεση. Το ισχυροαδύναμο φύλο ανά τους αιώνες. Ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί.

Ένα έργο με λόγο καθημερινό και υπερβατικό που ακουμπάει στην καρδιά, αλλά δίνει γροθιά στο στομάχι. Όλοι μας σε όλες τις φράσεις. Τόσο τρομακτικά οικείο. Ένα υπέροχο κράμα, με δραματικό γέλιο και κωμικό δάκρυ.

Το έργο πρωτοανέβηκε το 1977, με τη Φράνκα Ράμε να παίζει όλους τους ρόλους. Έκτοτε παίζεται συνεχώς σε όλο τον «πολιτισμένο» κόσμο.

Στην παράσταση πρωταγωνιστεί και η Τζένη Κόλλια η οποία μίλησε στο thebest.gr για την παράσταση και όχι μόνο.

Δείγμα της δουλειάς της είναι οι παραστάσεις Η ανάκριση (2013), Οιδίπους επί Κολωνώ (2017), Οιδίπους επί Κολωνώ (2017), Η μητέρα του σκύλου (2010), Σκηνές (2014), Οιδίπους επί Κολωνώ (2017).

Το 1997 παντρεύτηκε τον Κώστα Καζάκο με τον οποίο απέκτησε τρία παιδιά.

Το κοινό της Πάτρας υποδέχεται την παράσταση με ένα sold out για την πρώτη μέρα...

Χαίρομαι πολύ γι΄αυτό… Έχω δεσμούς με την Πάτρα, φίλους, συγγενείς και είναι μία πόλη που την αγαπάω πάρα πολύ. Είναι και ο κοινός κώδικας επικοινωνίας που βλέπω ότι υπάρχει με τους ανθρώπους. Εγώ κατάγομαι από τον Πύργο… αρκετά κοντά.

Μου αρέσει τόσο πολύ αυτή η πόλη που θα μπορούσα να ζήσω μόνιμα σε αυτή

 

 

Μου αρέσει τόσο πολύ αυτή η πόλη που θα μπορούσα να ζήσω μόνιμα σε αυτή.

Η Πάτρα είναι ίσως η μοναδική πόλη που έχει καταφέρει να είναι γενικά παρούσα στα θεατρικά δρώμενα της χώρας. Το «παλεύει» καλά κατά τη γνώμη μου.

Λίγα λόγια για την παράσταση...

Το έργο γράφτηκε πριν κάποια χρόνια από τον Ντάριο Φο και την Φράνκα Ράμε και αναφέρεται στην καταπίεση της γυναίκας και κατά τη γνώμη μου αυτό το θέμα είναι επίκαιρο. Είναι λίγο καμουφλαρισμένο με την χειραφέτηση της γυναίκας αλλά θεωρώ ότι η γυναίκα έχει πολλούς ρόλους στην «πλάτη» της  και κάποια στιγμή αδυνατεί να τα βγάλει πέρα.

Πέρα από αυτό ο άνδρας δεν παύει να είναι αυτός που θέλει να έχει την εξουσία σε όλα. Είναι έτσι από τη φύση του; Το Dna του; Μπορεί.

Θεωρώ όμως ότι η γυναίκα είναι πολύ πιο δυνατή από τον άνδρα

 

Θεωρώ όμως ότι η γυναίκα είναι πολύ πιο δυνατή από τον άνδρα. Προικισμένη από τη φύση, ακριβώς επειδή μπορεί να κάνει παιδιά. Αυτό είναι ένα χάρισμα που διαθέτει και για να το έχει σημαίνει ότι διαθέτει μεγαλύτερη δύναμη και αντοχή σε όλα τα πράγματα.

Έχετε κι εσείς τα δικά σας παιδιά. Ισορροπήσατε μεταξύ οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής;

Αυτό δε νομίζω ότι γίνεται. Έχω τρία παιδιά που είναι αρκετά μεγάλα τώρα πια και προσπαθώ να αποκτήσω πάλι μία επαφή με τη δουλειά μου. Για πολλά χρόνια ήμουν απούσα από αυτή. Έκανα κάποια άλλα πράγματα αλλά έδωσα μεγαλύτερο βάρος στα παιδιά μου και την οικογένεια μου.  Δεν το μετανιώνω καθόλου και τώρα είναι τα παιδιά μου που μου λένε: «Μαμά βγες, κάνε πράγματα»! Και αυτό είναι πολύ ωραίο γιατί δε σου δημιουργεί ενοχές.

Έχω τρία παιδιά που είναι αρκετά μεγάλα τώρα πια και προσπαθώ να αποκτήσω πάλι μία επαφή με τη δουλειά μου

 

Τα συμβουλεύεστε;

Ναι. Με σκηνοθετούν, με συμβουλεύουν. Έχουμε μία πολύ καλή σχέση και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην κρίση τους.

 

Η Τζένη Κόλλια και ο σύζυγος της, Κώστας Καζάκος

Η Τζένη Κόλλια και ο σύζυγος της, Κώστας Καζάκος

Η Τζένη Κόλλια και ο σύζυγος της, Κώστας Καζάκος

Ποιος είναι ο πιο αυστηρός σας κριτής από τους δικούς τους ανθρώπους;

Αυστηρός κριτής δεν μπορεί να είναι κάποιος που είναι πάρα πολύ δικός σου άνθρωπος. Βλέπει άλλα πράγματα από αυτά που βλέπει ένας απλός θεατής. Σίγουρα όμως οι δικοί μου άνθρωποι είναι ειλικρινείς μαζί μου. Δεν έχω αμφιβολία ότι αυτό που θα μου που, ισχύει, είναι αλήθεια ή πρέπει να γίνει.

Ο πιο αυστηρός κριτής μου είναι ο Κώστας

 

Ίσως λίγο παραπάνω αυστηρός είναι ο Κώστας (σ.σ. Καζάκος).

Το κατέχει, γνωρίζει καλά το αντικείμενο και εννοείται πως ότι μου λέει το ακούω με μεγάλη προσοχή.

Ποιος είναι ο ρόλος που έχετε στην παράσταση;

Ο μονόλογος μου λέγεται «Μία γυναίκα μόνη». Υποδύομαι μία νοικοκυρά που έχει στην πλάτη της όλα τα βάρη της οικογένειας της. Κάποια στιγμή βρίσκω καταφύγιο κάπου… δε σας αποκαλύψω πού… για να δείτε την παράσταση.

Ουσιαστικά όμως υποδύομαι την γυναίκα, μάνα-νοικοκυρά- σύζυγο που τα επωμίζεται όλα.

Τι σας κέντρισε σε αυτή τη δουλειά και είπατε το «ναι»;

Αυτή η δουλειά έγινε από το θέατρο Τέχνης. Έχω τελειώσει το θέατρο τέχνης και το αισθάνομαι πάντα σαν το σπίτι μου. Μου είναι μία οικεία κατάσταση.

Ήταν μία συνθήκη που με έκανε να αισθανθώ μεγάλη ασφάλεια. Σε οποιαδήποτε πρόταση από το Θέατρο Τέχνης θα έδινα θετική απάντηση. Από την άλλη θεωρώ ότι το έργο έχει να πει πολλά. Ακόμα κι αν η παράσταση δεν αρέσει σε κάποιον θα καταλάβει ότι όσα λέει το έργο είναι πράγματα που δεν έχουν σταματήσει να υπάρχουν.

Η σεξουαλική δουλεία της γυναίκας, η καταπίεση… υπάρχουν. Όλα αυτό όμως στην παράσταση συνυπάρχει και με μία δόση χιούμορ. Η μουσική επίσης είναι ένα από τα ατού της παράστασης. Ο Σταμάτης Κραουνάκης που την υπογράφει έχει βρει τον τρόπο να ταιριάζει απόλυτα με το ύφος της παράστασης.

Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες στο θέατρο;

Αν δεν ταιριάζεις με τους συνεργάτες σου είναι δύσκολο να συναντηθείς. Και τότε δημιουργούνται συγκρούσεις. Στη δουλειά δεν έχεις λόγο να κάνεις υπομονή και γενικά στα χρόνια της κρίσης αυτό ήταν κάτι που ήθελε προσοχή.

Τι υπάρχει στα άμεσα σχέδια σας;

Μία αρκετά μεγάλη περιοδεία με την παράσταση...

 

Info

Συγγραφείς: Φράνκα Ράμε & Ντάριο Φο

Μετάφραση: Αχιλλέας Καλαμάρας

Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης

Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης

Σκηνικά και κοστούμια: Έλλη Λιδωρικιώτη

Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Στρατηγοπούλου

Παίζουν:

ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ (Τζένη Κόλλια)

Η ΜΑΜΑ-ΦΡΙΚΙΟ (Γιάννα Μαλακατέ)

ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (Ράνια Παπαδάκου)

Θέατρο Λιθογραφείο, Μαιζώνος 172, Πάτρα

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 4 Ιανουαρίου

και Σάββατο 5 Ιανουαρίου στις 21.15

Τιμή εισιτηρίων: 12 ευρώ γενική είσοδος, 10 ευρώ μειωμένο

Κρατήσεις θέσεων : 2610328394, 6939835990

 

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight