Αυτές οι τροφές "καθαρίζουν" τις αρτηρίες της καρδιάς

Υγεία+

Δείτε ποια διατροφή ωφελεί

17/02/2019 09:10

Μοιραστείτε το άρθρο:


Αυτές οι τροφές "καθαρίζουν" τις αρτηρίες της καρδιάς Δείτε ποια διατροφή ωφελεί
 

Εάν ο στόχος σας είναι να αποκαταστήσετε ή να διατηρήσετε την υγεία της καρδιάς σας, τότε πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχει μια ποικιλία τροφών που μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες, την αρτηριακή σας πίεση και τη φλεγμονή, δηλαδή τους κύριους “ενόχους” της καρδιαγγειακής νόσου.

Όσον αφορά, λοιπόν, το πώς μπορείτε να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας, πολλές από τις τροφές σε αυτήν τη λίστα περιέχουν καλά λιπαρά, αντιοξειδωτικά και διαλυτές φυτικές ίνες, που όχι μόνο κάνουν πολύ καλό στην καρδιά σας, αλλά συμβάλλουν και σε υγιές δέρμα, μαλλιά, στην παραγωγή καλών ορμονών, αλλά και στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από άλλες τροφές.

Η υψηλή χοληστερόλη τύπου LDL, η οποία είναι γνωστή και ως “κακή χοληστερόλη”, είναι μία από τις πιο βασικές αιτίες της αθηροσκλήρωσης, δηλαδή της συσσώρευσης σκληρής πλάκας στις αρτηρίες σας, η οποία οδηγεί σε στένωσή τους, εμποδίζει την ομαλή ροή του αίματος και καταλήγει συνήθως σε έμφραγμα του μυοκαρδίου, ή άλλη σοβαρή καρδιακή νόσο, ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Γι' αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε εκείνες τις τροφές που θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας και να προστατευθείτε από καρδιακές επιπλοκές.

Δείτε τις 10 κορυφαίες εξ' αυτών:

1. Δημητριακά ολικής αλέσεως

Η American Heart Association συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον έξι μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα. Το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το πίτουρο ρυζιού είναι δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν μεγάλες ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες δεσμέυουν την περιττή χοληστερόλη στον οργανισμό σας και του επιτρέπει να την αποβάλλει από το σώμα σας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως θα σας δώσουν επίσης μαγνήσιο, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, διατηρώντας την πίεση του αίματος σας σε υγιή επίπεδα.

2. Φρούτα

Μερικά φρούτα περιέχουν επίσης διαλυτές φυτικές ίνες. Προσθέστε 4-5 μερίδες ημερησίως από μήλα, αχλάδια, μπανάνες, δαμάσκηνα ή πορτοκάλια στην διατροφή σας για να μειώσετε ακόμα περισσότερο την LDL χοληστερόλη στο αίμα σας. Αυτά τα φρούτα παρέχουν επίσης αρκετό κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις του διαιτητικού νατρίου στην αρτηριακή πίεση.

3. Λαχανικά

Τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζεται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με τις διαλυτές φυτικές ίνες. Επιλέξτε 3-5 ημερήσιες μερίδες από έντονα χρωματισμένα λαχανικά (γλυκοπατάτες, μπρόκολο, καρότα κλπ). Τα λαχανικά περιέχουν κάλιο, αντισταθμίζει την αρνητική δράση του αλατιού στην υπέρταση. Επίσης, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο, παρέχουν μαγνήσιο, το οποίο είναι σημαντικό για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4. Όσπρια

Σημαντικές ποσότητες διαλυτών ινών θα βρείτε επίσης στα όσπρια. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε 3-4 μερίδες όσπρια την εβδομάδα. Συμπεριλάβετε φακές, φασόλια και ρεβίθια στη διατροφή σας για να μειώσετε την LDL χοληστερόλη.

5. Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες σας. Η φλεγμονή είναι ένας από τους βασικούς αιτιολογικούς παράγοντες σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προγραμματίστε τουλάχιστον 2 μερίδες από λιπαρά ψάρια (σολομός, ιππόγλωσσα, σκουμπρί, τόνος, πέστροφα κλπ) εβδομαδιαία στο διαιτητικό σας πλάνο.

6. Άπαχο κρέας

Χρειάζεστε 85-170 γραμμάρια πρωτεΐνης κάθε μέρα. Αποφύγετε το τηγάνισμα του κρέατος ή το υπερβολικό “καψάλισμά” του στα κάρβουνα. Περιορίστε όσο μπορείτε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, επειδή είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες σας.

7. Χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (ή και και χωρίς λιπαρά) γαλακτοκομικά προϊόντα

Επιλέξτε τέτοιου τύπου γαλακτοκομικά προϊόντα επειδή περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν επίσης ασβέστιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος. Δεν χρειάζεστε πάνω από 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα.

8. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο. Χρειάζεστε μόνο μια χούφτα την ημέρα, επειδή οι ξηροί καρποί είναι ταυτόχρονα πολύ πλούσια σε θερμίδες.

9. Έλαια

Τα καλά έλαια περιέχουν επίσης Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν την πρόληψη του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες. Τα υγιή έλαια περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το έλαιο από canola. Το ελαιόλαδο ενισχύει επίσης τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης), η οποία βοηθά στη μείωση του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προτιμήστε αυτού του τύπου τα έλαια αντί για βούτυρο στο μαγείρεμα για να πάρετε τις απαραίτητες 2-3 μερίδες που χρειάζεστε κάθε μέρα.

10. Ροφήματα

Το νερό είναι πολύ βασικό και πρέπει κάθε μέρα να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια. Αποφύγετε, ωστόσο, χυμούς και επεξεργασμένα ποτά που περιέχουν πολύ ζάχαρη. Το μαύρο τσάι και το κόκκινο κρασί περιέχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, δηλαδή φυτοχημικών συστατικών που προστατεύουν τις αρτηρίες σας.

http://www.livestrong.com

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 17/02/2019 09:10

Τυπώθηκε: 23/02/2019 07:27

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/512161

thebest.gr © 2019








Νέα πρωτοποριακή τεχνική για τους αιμοκαθαιρόμενους ασθενείς εφαρμόζει το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών
Μια πρωτοποριακή τεχνική για τους αιμοκαθαιρόμενους ασθενείς εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλά...

Οι αμερικανικές αρχές κλήτευσαν την Johnson & Johnson για τον αμίαντο στο βρεφικό ταλκ
Η φαρμακοβιομηχανία Johnson & Johnson αποκάλυψε σήμερα ότι οι αμερικανικές αρχές, μεταξύ των οποίων και το υπουργείο Δικαιοσ...


κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάτρα: Το Σάββατο η κηδεία του 24χρονου Σπύρου Θωμά Πάτρα: Το Σάββατο η κηδεία του 24χρονου Σπύρου Θωμά
Πατρινός μπασκετμπολίστας ο 24χρονος εύζωνας Σπύρος Θωμάς που έφυγε αιφνίδια από τη ζωή... Θρήνος στον αθλητισμό Πατρινός μπασκετμπολίστας ο 24χρονος εύζωνας Σπύρος Θωμάς που έφυγε αιφνίδια από τη ζωή... Θρήνος στον αθλητισμό
Σηκώθηκε από το κρεβάτι του αλλά κατέρρευσε - Το χρονικό του θανάτου του 24χρονου Πατρινού Εύζωνα Σπύρου Θωμά Σηκώθηκε από το κρεβάτι του αλλά κατέρρευσε - Το χρονικό του θανάτου του 24χρονου Πατρινού Εύζωνα Σπύρου Θωμά
Στην εντατική του Ρίου η Ευανθία Στιβανάκη – Έπαθε καρδιακό επεισόδιο ενώ έδινε συνέντευξη Τύπου Στην εντατική του Ρίου η Ευανθία Στιβανάκη – Έπαθε καρδιακό επεισόδιο ενώ έδινε συνέντευξη Τύπου
"Στο πόδι" κάτοικοι στην Αγία Σοφία της Πάτρας για τον άστεγο Ίβο - Μαζεύουν χρήματα και ξεκίνησαν εκστρατεία για να μην απελαθεί "Στο πόδι" κάτοικοι στην Αγία Σοφία της Πάτρας για τον άστεγο Ίβο - Μαζεύουν χρήματα και ξεκίνησαν εκστρατεία για να μην απελαθεί
Προκαλεί σοκ ο χαμός του 24χρονου Εύζωνα Σπύρου Θωμά - Θρήνος στον πατραϊκό αθλητισμό - ΦΩΤΟ Προκαλεί σοκ ο χαμός του 24χρονου Εύζωνα Σπύρου Θωμά - Θρήνος στον πατραϊκό αθλητισμό - ΦΩΤΟ
Πάτρα: Χτύπαγε το παιδί του με καρέκλα μέσα στον κόσμο - Συνελήφθη ο πατέρας, στο νοσοκομείο ο γιος Πάτρα: Χτύπαγε το παιδί του με καρέκλα μέσα στον κόσμο - Συνελήφθη ο πατέρας, στο νοσοκομείο ο γιος
Αιφνίδιος θάνατος 24χρονου Εύζωνα στην Προεδρική Φρουρά Αιφνίδιος θάνατος 24χρονου Εύζωνα στην Προεδρική Φρουρά
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 22 & το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 22 & το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019
Χαρήκατε για το χιόνι του Σαββάτου στην Πάτρα; Άκυρο λένε τώρα οι μετεωρολόγοι - Στο Καστρίτσι κι αν... ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ Χαρήκατε για το χιόνι του Σαββάτου στην Πάτρα; Άκυρο λένε τώρα οι μετεωρολόγοι - Στο Καστρίτσι κι αν... ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ