Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Πάτρα: Ο Γ. Καραμπίτσος επιστρέφει με σεμινάρια σκηνοθεσίας και δωρεάν προβολές ταινιών- "O Λάνθιμος δεν είναι Αγγελόπουλος"

Πάτρα: Ο Γ. Καραμπίτσος επιστρέφει με σε...
Χριστακόπουλος Θάνος

Μίλησε στο thebest.gr

Μετά από πέντε χρόνια ο Πατρινός κινηματογραφιστής και κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Καραμπίτος  επιστρέφει στην πόλη με έναν καινούργιο κύκλο σεμιναρίων σκηνοθεσίας και ιστορίας του σινεμά που θα συνοδευτούν με ανοικτές προβολές ταινιών. Οι δράσεις αυτές θα πραγματοποιούνται τα πρωινά του Σαββάτου στον πολυχώρο πολιτισμού «Μηχανουργείο», πίσω από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα.

Με αυτή την αφορμή μιλήσαμε μαζί του για όσα έχει κάνει μέχρι σήμερα, την μεγάλη του αγάπη που δεν είναι άλλη από τον κινηματογράφο, αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια.

Ας τον γνωρίσουμε όμως πρώτα.

Ο Καραμπίτσος για τρία συνεχόμενα χρόνια ήταν επιμορφωτής στο Εργαστήρι Κινηματογράφου του Δήμου Ζωγράφου. Τρεις Χρονιές Καλλιτεχνικός Επιμελητής του Αφιερώματος στους Μεγάλους Δημιουργούς του Κινηματογράφου, Έλληνες και Ξένους, που γινόταν στον Δημοτικό Κινηματογράφο Αλέκα κάθε Άνοιξη  με την παρουσία ελλήνων δημιουργών με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση.

Προβάλλονταν ταινίες κλασικές όπως η Βιριδιάνα, τα 400 Χτυπήματα, Ο Κλέφτης Ποδηλάτων, Τρελός Πιερό κ.α. και τελευταίων ετών όπως ο Γιος του Σαούλ, Η Πράξη του Φόνου, Βαν Γκογκ, Μαρία Κάλας κλπ Το Τελευταίο Σημείωμα του Παντελή Βούλγαρη με παρόντα τον ίδιο, η ταινία για την Άλκη Ζέη με παρούσα την ίδια κ.α.. Ταινίες animation για σχολεία.

Παράλληλα φυσικά συνεχίζει τα σεμινάρια στο Σχολείο του Σινεμά Θεωρίας και Πρακτικής Κινηματογράφου, και τις ελεύθερες προβολές με ανάλυση και συζήτηση. Συντονίζει επίσης τη Λέσχη Ανάγνωσης Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι για το Βιβλίο γενικά όχι μόνο για λογοτεχνία.

Ως Διευθυντής και Αρχισυντάκτης του Διαδικτυακού Πολιτιστικού Περιοδικού Camera Stylo Online έχει επιμεληθεί πάνω από 1500 βίντεο πολιτισμού με συνεντεύξεις, παρουσιάσεις παραστάσεων (Επίδαυρος, Ηρώδειο, Εθνικό, Λυρική κλπ) και ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών κειμένων για την τέχνη, κυρίως για τον κινηματογράφο.

Έχει διατελέσει εκδότης των έντυπων Περιοδικών Camera Stylo και Καθρέφτης του Κινηματογράφου (10-14 τεύχος) , παράλληλα έχει γράψει κείμενα για τον κινηματογράφο σε εφημερίδες και περιοδικά.

Ο Γιάννης Καραμπίτσος τελείωσε τη Σχολή Σταυράκου το 2001 παρουσιάζοντας την πτυχιακή του ταινία σε φιλμ "Η Περιπέτεια ενός Φωτογράφου" βασισμένη σε διήγημα του Ίταλο Καλβίνο και το 2006 την μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ "Το Πολυφωνικό Τραγούδι από τον Καύκασο στην Πίνδο" παραγωγή του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας.

Είναι ταυτόχρονα Ερασιτέχνης Ηθοποιός για πάνω από 10 χρόνια κι έχει παίξει σε πολλές παραστάσεις ακόμα και στο Εξωτερικό (Ιταλία Ουρμπίνο), στις θεατρικές ομάδες του Πανεπιστημίου της Αθήνας αλλά και στο Δήμο Ζωγράφου Εργαστήρι.

Έχει διδάξει κινηματογράφο επαγγελματικά σε πολλούς χώρους και επίσης σε σχολεία εθελοντικά.

 

 

Στην Πάτρα από το 2006 έως το 2010 ως Καλλιτεχνική Διάδραση (Πρόεδρος και Εκπρόσωπος) οργανώσε πάρα πολλές εκδηλώσεις (Από το Βιβλίο στην Κινηματογραφική Ταινία, Θέατρο και Κινηματογράφος, Η Γυναίκα στον Κινηματογράφο σε 7 δήμους της Πάτρας  κλπ) που γέμισαν όλους τους χώρους στις οποίες πραγματοποιήθηκαν (Πολύεδρο, Λιθογραφείον, Θεατράκι, Ρεφενέ, Θέατρο Αγορά, ΑΣΤΟ, Ιντεάλ, Dancarte Τατιάνας Λοβέρδου , Μέγαρο Λόγου και Τέχνης).

Σήμερα εκτός από την Αθήνα επιχειρεί τα σεμινάρια σκηνοθεσίας και ιστορίας κινηματογράφου για τρίτη φορά σεμινάρια και στην Πάτρα (2006-2010, 2013, 2019). «Ο τρόπος που λειτουργούμε είναι συνειρμικός. Δεν κάνουμε πράγματα τυπικά αλλά γιατί έχουν να δώσουν στους ανθρώπους την εποχή της κρίσης μια διέξοδο δημιουργική και επαγγελματική, να κάνουν αυτό που αγαπάν επάγγελμα ει δυνατόν.

Να δώσουν όραμα και χαμόγελο μέσα από την Τέχνη και τον Πολιτισμό στους ανθρώπους. Επίσης να τους βοηθήσουν σε μια εποχή της εικόνας, των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου να καταφέρουν να αξιολογήσουν την πληροφορία και να την αξιοποιήσουν δημιουργικά και απελευθερωτικά», μας εξηγεί.

Ο Καραμπίτσος είναι εραστής του κινηματογράφου έχει δει στη ζωή του χιλιάδες ταινίες από δεκάδες χώρες του πλανήτη. Δημιουργεί πάντα τον χρόνο για να ταξιδέψει μια ένα καλό έργο που έχει κάτι να του πει. «Μου αρέσει να παρακολουθώ μόνο ταινίες αυτές που κάπως καταχρηστικά ονομάζουμε "ταινίες του δημιουργού", αυτές που έχουν αποτυπωμένες επάνω τους το προσωπικό στιλ των δημιουργών τους. Η αλήθεια είναι ότι στις δημοσιογραφικές προβολές παρακολουθώ συστηματικά όλες τις νέες τάσεις του κινηματογράφου. Μεγάλο θέμα και ενδιαφέρον. Πάρα πολλές οι αξιόλογες ταινίες σε μια χρονιά».

Φυσικά δεν κρύβει την αγάπη του για τον ελληνικό κινηματογράφο, ο οποίος όπως εκτιμά είναι «ριγμένος». «Ο Ελληνικός Κινηματογράφος μου άρεσε πάντα πολύ. Είναι ριγμένος ο Ελληνικός Κινηματογράφος. Πάνω από 100 ταινίες στην ιστορία του, πάνω από 100 σκηνοθέτες αξίζουν, ξεχωρίζουν. Πάντα είναι σε καλό επίπεδο αν και δεν αποτέλεσε ποτέ μια εθνική σχολή κινηματογράφου, η κινηματογραφική παιδεία δεν μπόρεσε να υπάρξει. Δεν πιστεύω ότι ο ελληνικός κινηματογράφος είναι σήμερα σε άνθιση όπως λένε κάποιοι.

Δεν πιστεύω ότι ο Λάνθιμος είναι Αγγελόπουλος, χωρίς να μπορεί κάποιος να απαξιώσει την όλη συμμετοχή του στο παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα. Στα σεμινάρια στις προβολές δίνουμε έμφαση στον ελληνικό κινηματογράφο. Καλούμε πάντα δημιουργούς και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», επισημαίνει ο Καραμπίτσος.

Στόχος του να επαναφέρει τις ελεύθερες προβολές ταινιών στην Πάτρα προκειμένου να έρθει το κοινό της πόλης σε επαφή με σημαντικούς δημιουργού που θα το γοητεύσουν. «Οι Ελεύθερες προβολές με συζήτηση εφόσον καθιερωθούν στην Πάτρα έχουν σαν στόχο να φέρουμε στην επιφάνεια ρεύματα, κινήματα, σχολές, σημαντικούς δημιουργούς του σινεμά παλιότερους και νεότερους και να γοητεύσουμε τον κόσμο μαζί με την συζήτηση που η πείρα έχει δείξει ότι την αγαπάει ο κόσμος όπως είχε δείξει και παλιότερα η εμπειρία της Πάτρας.

Όμως αν και οι προβολές θα είναι ένας τρίτος άξονας ανεξάρτητος από τα σεμινάρια αλλά και σε σχέση με αυτά με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση, δεν ξέρουμε αν θα τον καταφέρουμε να υλοποιηθεί χωρίς τα σεμινάρια. Ο λόγος είναι όπως καταλαβαίνετε οικονομικός. Χρειάζεται κάποια απολύτως στοιχειώδη έξοδα να καλύπτονται αφού θα συνεχίσουμε τις δραστηριότητες και στην Αθήνα.

Θα θέλαμε να υλοποιούμε τα πάντα δωρεάν μακάρι να προχωρήσει η πρόταση με το Δήμο για Εργαστήρι Δημοτικού Κινηματογράφου εκκρεμεί τώρα 4 χρόνια, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει. Ίσως κάποιες χορηγίες βρουν μια λύση για μια ανεξάρτητη κίνηση με ελεύθερες προβολές με συζήτηση άσχετα με σεμινάρια», μας εξηγεί.

 

 

Μπορεί να έχει αφιερώσει πολλά χρόνια της ζωή τους στον κινηματογράφο όμως ο ίδιος επιμένει ότι πρώτη αγάπη του και παντοτινή είναι η λογοτεχνία. Η αγάπη μου για τον Κινηματογράφο προέκυψε στην Ίριδα τον Κινηματογραφικό Τομέα του Πανεπιστημίου της Αθήνας όπου σπούδαζε Νομική.

«Το 1983-84 έμεινα έως το 1989 και ξανά το 1996-2001 και ως πρόεδρος πολλά χρόνια και του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου της Αθήνας αλλά και δίδασκα κινηματογράφο ως παλιό μέλος για χρόνια εθελοντικά. Υπήρξα πρόεδρος του ΠΟΦΠΑ τη χρονιά της κατάληψης της Ίριδας της 11μηνης που κερδήθηκε έναντι των πρυτανικών αρχών το 2001 και έτσι παρέμεινε σινεμά για τους φοιτητές αντί να γίνει αίθουσα της Νομικής», θυμάται ο Καραμπίτσος.

Αυτή την περίοδο πραγματοποιεί μια ταινία ντοκιμαντέρ για τους σημαντικούς ανθρώπους του ελληνικού κινηματογράφου (σκηνοθέτες, κριτικούς κινηματογράφου κυρίως)   έχει κάνει γυρίσματα- αφιερώματα στους Σωτήρη Δημητρίου (σημειολόγο του κινηματογράφου-ανθρωπολόγο), Δήμο Θέο, Νίνο Φενέκ Μικελίδη, Μάκη Μωραϊτη, Ροζίτα Σώκου, Νίκο Κούνδουρο και συνεχίζει ετοιμάζοντας μια ταινία ντοκιμαντέρ για τις Παρακολουθήσεις και τον Μεγάλο Αδελφό. Επίσης μια ταινία μικρού μήκους μυθοπλασίας.

Στα μελλοντικά του Σχέδια περιλαμβάνονται 2 βιβλία ένα για το σινεμά και ένα αυτοβιογραφικό, προσπάθεια να διασωθεί το πολιτιστικό του κινηματογραφικό αρχείο με οπτικοακουστικά υλικά χιλιάδων ωρών (Επίδαυρος, Ηρώδειο και από χιλιάδες άλλα μέρη πολιτισμού εκδηλώσεων αποκλειστικά κινηματογραφημένων για λογαριασμό του camera stylo), μια σχολή κινηματογράφου πρότυπη, ριζοσπαστική και πρωτοποριακή με μια κινηματογραφική αίθουσα που να μπορεί να παίζει προβολές ελεύθερες με συζήτηση και ταινίες κυρίως ντοκιμαντέρ, εφόσον του το επιτρέψει η επιβίωση μέσω της διδασκαλίας που ο ίδιος την χαρακτηρίζει ευχή και κατάρα μαζί.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight