Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Ο Πατρινός, καταδρομέας βιντεορεπόρτερ Χάρης Καραβαγγέλης θυμάται: Ο Τεμπονέρας, η βόμβα της Βότση, η κηδεία της Ωνάση και τα κανόνια του Σαντάμ

Ο Πατρινός, καταδρομέας βιντεορεπόρτερ Χ...
Χριστακόπουλος Θάνος

Τον γυρίσαμε πολλά χρόνια πριν

Ο Πατρινός Χάρης Καραβαγγέλης αυτοσυστήνεται χαριτολογώντας ως «καταδρομέας βιντεορεπόρτερ», στην πορεία της συζήτησης που είχαμε όμως διαπίστωσα ότι μάλλον το εννοεί. Στην καριέρα του, τόσο στην ΕΡΤ, όσο και στις συνεργασίες του με διεθνή δίκτυα αλλά και αργότερα σε τοπικά ΜΜΕ έτσι συνήθιζε να… «χτυπάει», καταδρομικά.

Μάλλον φταίει η εκπαίδευση που πήρε στον στρατό, δικαιολογείται ο ίδιος. Με αυτή τη μέθοδο έκανε όμως τις μεγαλύτερες επιτυχίες του: Τα ντοκουμέντα της υπόθεσης Τεμπονέρα, την έκρηξη της οδού Βότση, τα «κανόνια του Σαντάμ» κ.α..

Όσο και αν δεν του φαίνεται σήμερα, ο Καραβαγγέλης, πολλά κιλά πιο αδύνατος τότε, ξεκίνησε ως ποδοσφαιριστής. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 έπαιζε στο ΑΠΣ Πάτραι, αργότερα, το ’80, μεταπήδησε στον Αετό Ρίου και από εκεί, περίπου το ’87, στον Κεραυνό Αγίου Βασιλείου. «Μεγάλη αγάπη το ποδόσφαιρο», μας λέει, και συμπληρώνει: «Άλλες εποχές τότε, αγνές και ξέγνοιαστες».

Τα προς το ζην άρχισε να τα βγάζει ως δάσκαλος οδήγησης στην οικογενειακή επιχείρηση. «Μια ακόμα μεγάλη εμπειρία», θυμάται. Είχε την ευκαιρία να γνωρίσει εκατοντάδες Πατρινούς που πέρασαν από τα χέρια του, ανάμεσά τους η δημοσιογράφος Αγγελική Νικολούλη αλλά και ο πρωτοπρεσβύτερος του Αγίου Ανδρέα π. Νικόλαος Σκιαδαρέσης. «Η Νικολούλη όπου μ’ έβλεπε με αποκαλούσε δάσκαλο. Αντιλαμβάνεστε τι γινόταν, έμεναν όλοι ξεροί», μας λέει γελώντας. Ο Καραβαγγέλης ήταν πάντα ερωτευμένος με την φωτογραφία αλλά και την κάμερα, του άρεσε η εικόνα, να αιχμαλωτίζει στιγμές.

Στην πορεία της ζωής του, εκεί γύρω στο 1985 συναντήθηκε με την… ΕΡΤ κι όλα άλλαξαν μαγικά. Έμεινε στη Δημόσια Τηλεόραση περίπου δέκα χρόνια. Στο μεσοδιάστημα έκανε σπουδές στην σχολή σκηνοθεσίας του Σταυράκου. Όπως θυμάται η ιστορία με την ΕΡΤ ξεκίνησε εντελώς τυχαία όταν μια μέρα εκτροχιάστηκε ένα τρένο στα Αραχωβίτικα και το συνεργείο της δημόσιας τηλεόρασης είχε… ρεπό.

Ο Καραβαγγέλης άδραξε την ευκαιρία. Πήγε στο σημείο τράβηξε τα πλάνα κι αυτά έπαιξαν μέσω της Eurovision σε 27 χώρες. «Είχα μια ιδιαίτερη σύμβαση με την ΕΡΤ, που προκαλούσε αντιδράσεις εκείνη την εποχή. Είχα υπογράψει ως βιντεορεπόρτερ. Αυτό μου έδινε το περιθώριο να κυνηγάω το αποκλειστικό, μόνος ή σε συνεργασία με κάποιον δημοσιογράφο», μας εξηγεί.

Αυτό, όπως υποστηρίζει, τον βοήθησε στην υπόθεση της δολοφονίας Τεμπονέρα να έχει αποκλειστικές εικόνες. «Όταν οι άλλοι πήραν την εντολή να φύγουν, εγώ πήρα εντολή από την… σημαία. Έκρινα ότι πρέπει να μείνω. Έτσι κατέγραψα αυτό το ντοκουμέντο στο νοσοκομείο που άλλαξε την ροή της υπόθεσης», υποστηρίζει ο Καραβαγγέλης. Βέβαια στα γεγονότα της δολοφονίας Τεμπονέρα είχε πάει ήδη «εκπαιδευμένος» όπως σημειώνει, καθώς είχαν προηγηθεί δύο σημαντικά γεγονότα που είχε καλύψει.

 

 

Το πρώτο ήταν η κηδεία της Χριστίνας Ωνάση στον Σκορπιό όπου είχε βρεθεί απεσταλμένος ξένου τηλεοπτικού δικτύου. Μια κάλυψη δύσκολη και απαιτητική, όπου παραβρέθηκαν 80 ρεπόρτερ από όλο τον κόσμο.

Το δεύτερο ήταν τα «Κανόνια του Σαντάμ» όπως έχει βαφτίσει το θέμα ο ίδιος ο Καραβαγγέλης. Ουσιαστικά στο λιμάνι της Πάτρας είχαν βρεθεί τότε κάποιοι σωλήνες που θεωρούνταν ότι ήταν οπλικά συστήματα που προορίζονταν για τον Σαντάμ Χουσεΐν του Ιράκ. Ο Καραβαγγέλης όταν έμαθε την πληροφορία έσπευσε στην λιμενική ζώνη.

«Έκανα καταδρομική με το μηχανάκι. Πήγα 5-6 φορές πέρα δώθε μέχρι που κατάλαβα, από την ανησυχία των Λιμενικών, που βρίσκονταν τα κανόνια. Μπήκα κρυφά στον χώρο, έβγαλα το μουσαμά από την νταλίκα και άρχισα να τραβάω πλάνα από τα όπλα. Εκείνη την στιγμή με ανακάλυψαν οι Λιμενικοί. «Τι κάνεις εδώ;», μου φώναξαν. «Εσείς τις κάνετε; Γιατί δεν τα φυλάτε;» τους απάντησα με θράσος. Μάλλον φοβήθηκαν λιγάκι κι ύστερα από «διαπραγματεύσεις» με άφησαν να φύγω. Ήταν μια μεγάλη επιτυχία», θυμάται ο Καραβαγγέλης.

Με συγκίνηση θυμάται και την υπόθεση της έκρηξης στην οδό Βότση της Πάτρας όπου έχασαν τη ζωή τους έξι συμπολίτες. Ο Καραβαγγέλη τότε είχε καταφέρει να τραβήξει πλάνα από το σπίτι της φοιτήτριας που φέρεται να φιλοξενούσε τον 26χρονο βομβιστή, Ιμπραχήμ Χασικέχ.

«Ήμουν τότε μαζί με τον μακαρίτη τον Γιώργο Γεωργιάδη από το «Έθνος». Πήδηξα από μια ταράτσα και τράβηξα τις εικόνες του διαμαερίσματος, όταν με ρώτησαν οι συνάδελφοι πώς τα κατάφερα τους απάντησα ότι κατέβηκα με… αλεξίπτωτο», σχολιάζει με το γνωστό του χιούμορ.

 

Με τη Μελίνα Μερκούρη

Με τη Μελίνα Μερκούρη

Με τη Μελίνα Μερκούρη

Στην κηδεια του Ανδρέα Παπανδρέου

Στην κηδεια του Ανδρέα Παπανδρέου

Στην κηδεια του Ανδρέα Παπανδρέου

 

Φυσικά το θέμα που έχει στιγματίσει τη ζωή του είναι η δολοφονία του καθηγητή Τεμπονέρα τον Γενάρη του 1991. Το υλικό-ντοκουμέντο που έχει τραβήξει ο Καραβαγγέλης λίγες στιγμές μετά το περιστατικό ξεπερνά τις 5 ώρες. Την ώρα των γεγονότων βρισκόταν στο κτίριο του ΟΤΕ κι έστελνε εικόνες από άλλο θέμα. Ειδοποιήθηκε να πάει στο Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας όπου σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπήρχαν, είχε μεταφερθεί το καθηγητής.

«Ξέρω ότι άλλους συναδέλφους μέσα στην σύγχυση και την εσκεμμένη παραπληροφόρηση τους είχαν στείλει στο Ρίο. Σε άλλους είχε δοθεί εντολή να φύγουν, έτσι την στιγμή που έβγαζαν τον Τεμπονέρα στο φορείο ήμουν μόνος. Τραβούσα πλάνα και συνεντεύξεις ασταμάτητα. Όποιος μου μιλούσε εκείνη την στιγμή δεν μπορούσε να σκεφτεί και πολλά έτσι όλες οι εξομολογήσεις που πήρα ήταν αυθόρμητες κι αληθινές. Το υλικό που κατέγραψα πέρασε και από το δικαστήριο που έγινε στον Βόλο. Το εξέτασαν και το δέχθηκαν οι δικαστές», εξιστορεί ο Καραβαγγέλης.

 

 

Ακολούθησαν αμέτρητα ελεύθερα θέματα για την «Ζωή στην Ελλάδα», το Πατρινό Καρναβάλι και πολλά ακόμα για τη δημόσια τηλεόραση και στην συνέχεια για τοπικές εφημερίδες της Πάτρας.

Σήμερα ασχολείται με την ψηφιοποίηση του αρχείου του, την βελτίωση του ντοκιμαντέρ του Τεμπονέρα, ενώ συζητά και με τη δημοτική Αρχή της Πάτρας για τη δημιουργία γρήγορων βίντεο κλιπ-σποτ για το Πατρινό Καρναβάλι που θα μπορούν να παίζουν σε σημεία όπου περνούν ή συγκεντρώνονται οι επισκέπτες της πόλης.

«Με λύπη μου διαπιστώνω ότι το ελεύθερο ρεπορτάζ στην Πάτρα έχει σχεδόν πεθάνει. Αυτό με στεναχωρεί πολύ», σχολιάζει λίγο πριν κλείσουμε την συζήτησή μας. «Εγώ πάντως παραμένω μάχιμος», σχολιάζει καταληκτικά με νόημα…

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight