Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Περίοικος περιγράφει την κατάσταση με τα παρκαρισμένα πίσω από το ναό του Αγίου Ανδρέα

Πάτρα: Περίοικος περιγράφει την κατάστασ...

Και θέτει ερωτήματα προς την Τροχαία

Την κατάσταση που επικρατεί επί χρόνια την οδό Ευμήλου (πίσω από το ναό του Αγ. Ανδρέα), περιγράφει με επιστολή που έστειλε προς το thebest.gr, ο συμπολίτης Ανδρέας Κομνηνός. Στην επιστολή του μεταφέρει και τον διάλογο που είχε με τους άνδρες της Τροχαίας και θέτει ορισμένα ερωτήματα προς την τοπική ηγεσία της τοπικής ηγεσίας της Υπηρεσίας.

Πάτρα: Ξεχάστε το παρκάρισμα που ξέρατε πίσω από τον ναό του Αγίου Ανδρέα - Θα πάρετε κλήση -ΦΩΤΟ

Η επιστολή του κ. Κομνηνού, έχει ως εξής:

Στην οδό Ευμήλου (πίσω από το ναό του Αγ. Ανδρέα), για δεκαετίες η στάθμευση γίνεται κάθετα στο οδόστρωμα, στο ήμισυ της οδού που βρίσκεται δυτικά (προς τη θάλασσα). Στο τμήμα αυτό του δρόμου, υπάρχει πλακοστρωμένο πεζοδρόμιο αλλά και ασφαλτοστρωμένη «εσοχή», οριοθετημένη με κράσπεδο παράλληλα με το ρείθρο της οδού. Τα οχήματα «καβαλούσαν» ολόκληρη αυτή την παρόδια περιοχή για να σταθμεύσουν όπως φαίνεται και στην εικόνα 1 που ακολουθεί.

Ο συνήθης τρόπος στάθμευσης στην οδό Ευμήλου. Φαίνεται η παρόδια περιοχή που αποτελείται από πλακόστρωτο και ασφαλτοστρωμένη εσοχή, οριοθετημένη σαφώς από το οδόστρωμα με κράσπεδο. Τελικά, μέχρι που εκτείνεται το πεζοδρόμιο; (εικόνα από το Google Maps)

Ο συνήθης τρόπος στάθμευσης στην οδό Ευμ...

Ο συνήθης τρόπος στάθμευσης στην οδό Ευμήλου. Φαίνεται η παρόδια περιοχή που αποτελείται από πλακόστρωτο και ασφαλτοστρωμένη εσοχή, οριοθετημένη σαφώς από το οδόστρωμα με κράσπεδο. Τελικά, μέχρι που εκτείνεται το πεζοδρόμιο; (εικόνα από το Google Maps)

Δε γνωρίζουμε αν η πρακτική αυτή ήταν νόμιμη ή παράνομη. Σίγουρα όμως γινόταν με την πολυετή ανοχή της Τροχαίας, η οποία ουδέποτε είχε κόψει κλήση για παράνομη στάθμευση στην περιοχή. Μαθαίνουμε από παλαιότερους περίοικους ότι η «εσοχή» κάποτε ήταν πιάτσα ταξί η οποία καταργήθηκε, αλλά ουδείς ήξερε αν η εσοχή κατόπιν έγινε τμήμα του πεζοδρομίου ή της οδού. Οι θέσεις στάθμευσης εξυπηρετούσαν τους κατοίκους της περιοχής, αλλά κυρίως τους πολυάριθμους επισκέπτες τόσο του ναού όσο και της ζώνης οικονομικής δραστηριότητας του κέντρου.

Ώσπου την Τρίτη, 25/9/2018, τα πράγματα άλλαξαν. Κλιμάκιο της τροχαίας έκοψε κλήσεις κυριολεκτικά σε κάθε ένα όχημα που βρισκόταν σταθμευμένο στο τμήμα αυτό του δρόμου (Εικόνα 2). Η αιτιολογία; Παράνομη στάθμευση επάνω σε πεζοδρόμιο. Το αποτέλεσμα; Όπως φαίνεται και στην εικόνα που ακολουθεί, ενώ κάποιοι κάτοικοι της περιοχής συμμορφώθηκαν με την υπόδειξη μέχρι το βράδυ, οι επισκέπτες το επόμενο πρωί αντίκρυσαν μια αναπάντεχη εικόνα, και χωρίς να γνωρίζουν τι έχει συμβεί, στάθμευσαν κάθετα, ως είθισται.

. Βεβαίωση της παράβασης σε σταθμευμένο όχημα επί της Ευμήλου

. Βεβαίωση της παράβασης σε σταθμευμένο ...

. Βεβαίωση της παράβασης σε σταθμευμένο όχημα επί της Ευμήλου

Σαν να μην έφτανε η σύγχιση που δημιουργήθηκε το πρωί της επόμενης μέρας (Τετάρτη 26/9/2018) (Εικόνα 3), το κλιμάκιο της τροχαίας εμφανίστηκε πάλι και ξεκίνησε να κόβει κλήσεις ξανά, αυτή τη φορά σε όσους είχαν παρκάρει κάθετα μόνο.

 

Φωτογραφία το πρωί της επόμενης της «επιδρομής» του κλιμακίου της Τροχαίας επί της Ευμήλου. Τα οχήματα των μόνιμων κατοίκων είναι σταθμευμένα επί της «εσοχής» παράλληλα με το δρόμο, ενώ των επισκεπτών που προφανώς δεν ήξεραν τι έχει συμβεί, βρίσκονται κάθ

Φωτογραφία το πρωί της επόμενης της «επι...

Φωτογραφία το πρωί της επόμενης της «επιδρομής» του κλιμακίου της Τροχαίας επί της Ευμήλου. Τα οχήματα των μόνιμων κατοίκων είναι σταθμευμένα επί της «εσοχής» παράλληλα με το δρόμο, ενώ των επισκεπτών που προφανώς δεν ήξεραν τι έχει συμβεί, βρίσκονται κάθ

Επειδή έτυχε να βρίσκομαι παρών όταν αφίχθηκε για 2η φορά το κλιμάκιο, ρώτησα τον υπεύθυνο αξιωματικό για τα εξής, θεωρώ λογικά, ζητήματα:

Ποιος είναι ο νόμιμος τρόπος στάθμευσης στο κομμάτι αυτό της οδού, επί της εσοχής, ή επί του κύριου οδοστρώματος όπως γίνεται στο παρακείμενο τμήμα της Ευμήλου, δεδομένου ότι η «εσοχή» οριοθετείται από το οδόστρωμα με κράσπεδο, και άρα δεν είναι ξεκάθαρο αν αποτελεί τμήμα του οδοστρώματος ή του πεζοδρομίου, και
Γιατί η τροχαία, ενώ επί δεκαετίες θεωρούσε ανεκτό τον κάθετο τρόπο στάθμευσης, δε φρόντισε να ειδοποιήσει για την επερχόμενη αλλαγή τους πολίτες, τοποθετώντας κατάλληλες ειδοποιήσεις, όπως άλλωστε κάνει επιμελώς για κάθε περίπτωση (π.χ. ρυθμίσεις λόγω θρησκευτικών εορτών), αλλά προτίμησε να αιφνιδιάσει τους πολίτες βεβαιώνοντας διοικητικά πρόστιμα;

Με απογοήτευση διαπίστωσα ότι ο επικεφαλής αξιωματικός του κλιμακίου δεν ήξερε να μου απαντήσει για το 1ο ερώτημα. Η μόνη απάντηση που πήρα ήταν πως θα βεβαιωθούν πρόστιμα μόνο σε όσους βρίσκονται επάνω στο πλακοστρωμένο τμήμα, και για τους άλλους δε θα βεβαιωθεί κάποια παράβαση. Αναφορικά για το ποιο μέρος του δρόμου λογίζεται οδόστρωμα ή πεζοδρόμιο, με παρέπεμψε στο Δήμο Πατρέων. Όσον αφορά το 2ο ερώτημα, ο αξιωματικός παραδέχτηκε ότι η ανάρτηση κάποιων ειδοποιήσεων θα ήταν δίκαιη, αλλά συνέχισε σύμφωνα με τις εντολές που είχε λάβει.

Με βάση αυτά, δίκαια θα διερωτάτο κανείς τα παρακάτω, και θα ήλπιζε σε μια υπεύθυνη απάντηση από τον αρμόδιο Διοικητή της Τροχαίας Πατρών:

Ποιο σκοπό επιτελεί μια Τροχαία που βιάζεται να προβεί στη βεβαίωση προστίμων, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να απαντήσει υπεύθυνα στους πολίτες που θέλουν να είναι νομοταγείς, για το τι πρέπει να πράξουν;
Θα ήταν παράλογο εν έτει 2018 και με το τόσο αυξημένο επίπεδο μόρφωσης των αστυνομικών μας, να περιμένουμε ότι πριν δοθούν οι σχετικές διαταγές, να έχει διερευνηθεί το ζήτημα με το Δήμο Πατρέων σχετικά με το τι ισχύει, ώστε να είναι 100% βέβαιο ότι τα διοικητικά πρόστιμα βεβαιούνται ορθώς; Είναι ή δεν είναι ευθύνη της Τροχαίας να γνωρίζει τι ισχύει εντός της περιοχής που καλύπτει; Γιατί θα πρέπει ο πολίτης κάθε φορά να τρέχει σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες για να βγάλει το φίδι από την τρύπα;

Θέλει η Τροχαία να έχει τους πολίτες σύμμαχους στις προσπάθειές της, ή να παίζει μαζί τους το παιχνίδι της γάτας και του ποντικιού; Γιατί η αιφνιδιαστική μεταβολή σε ένα καθεστώς (που μπορεί όντως να μην ήταν σωστό), σίγουρα δεν αποτελεί φιλική προσέγγιση για να λυθεί κάποιο ζήτημα. Προφανώς και μπορούσαν να έχουν αναρτηθεί σχετικές ειδοποιήσεις, προφανώς και μπορούσαν να έχουν ειδοποιηθεί οι κάτοικοι έστω της περιοχής, προφανώς και μπορούσε να υπάρξει μια σωστή ενημέρωση έστω με μια ανακοίνωση ή δελτίο τύπου στα τοπικά ΜΜΕ.

Ας μην ξεχνάμε ότι η Τροχαία δεν είναι ξένη στην τακτική των «φιλικών» ειδοποιήσεων και μάλιστα σε περιπτώσεις που δε θα έπρεπε ίσως να είναι και τόσο φιλική (π.χ. σφυρίζοντας στα διπλοπαρκαρισμένα της Αγίου Ανδρέου να φύγουν).
Πόσες μέρες θα περάσουν μέχρι να ξεχαστεί το θέμα και να συνεχιστεί η προηγούμενη πρακτική της κάθετης στάθμευσης, αφού όλοι ξέρουμε ότι δε θα είναι εκεί η Τροχαία κάθε μέρα να βεβαιώνει παραβάσεις, όπως δεν το κάνει καθημερινά για τα αυτοκίνητα που παρκάρουν μέσα στον πεζόδρομο (π.χ. Παντανάσσης), ή τα μηχανάκια που παρκάρουν επάνω στο πεζοδρόμιο (π.χ. Ρήγα Φεραίου και Γούναρη);

Εν κατακλείδι, κανείς δεν αντιτίθεται στην ορθότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού και της στάθμευσης στην πόλη. Δουλειά της Τροχαίας είναι να αποφασίζει και να επιβάλλει το ορθό, σε συνεργασία και με τις άλλες αρχές της πόλης, και δουλειά των πολιτών είναι να συμμορφώνονται στους κανόνες που θεσπίζονται για το κοινό καλό. Ωστόσο είναι και υποχρέωση των πολιτών να καταδεικνύουν τις περιπτώσεις που οι αποφάσεις των αρχών φαίνεται να λαμβάνονται με ανορθολογικό, αποσπασματικό και ανενημέρωτο τρόπο."

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις