Μικρή Περιμετρική και Κανακάρη αλλάζουν τη φυσιογνωμία της Πάτρας – Τα επόμενα βήματα

Κοινωνία

Στη δημοτική Αρχή της Πάτρας δηλώνουν αποφασισμένοι να «τρέξουν» την αντιδρόμηση

20/09/2018 17:31

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
ΔΝΤ: Κόψτε τις συντάξεις για χάρη των αγορών
Δήμος Πατρέων: "Ενοχλούνται που αυτή η Δημοτική Αρχή συζητά ειλικρινά με τους φορείς και το λαό"
Παρατάξεις αντιπολίτευσης για Κανακάρη: Η πολιτική της προπαγάνδας προηγήθηκε ως συνήθως του συμφέροντος της πόλης
Το τελικό σχέδιο του Δήμου για την αντιδρόμηση της Κανακάρη – Πώς αλλάζει ο κυκλοφοριακός χάρτης από τη λιμενική ζώνη μέχρι τη Μικρή Περιμετρική
Διαβάστε επίσης
Πάτρα: Ι.Χ. αναποδογύρισε στο Δασύλλιο - Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ ο οδηγός έψαχνε τρόπο να πάει... Αθήνα για το ματς με την Μπάγερν- ΦΩΤΟ Δεν τον παρέλαβε το ασθενοφόρο
Πάτρα: Ι.Χ. αναποδογύρισε στο Δασύλλιο - Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ ο οδηγός έψαχνε τρόπο να πάει... Αθήνα για το ματς με την Μπάγερν- ΦΩΤΟ
"Αφήστε με...θα το πληρώσετε, άκουσε με... Γιατί;" - Τα τελευταία λόγια της Ειρήνης Λαγούδη πριν τη δολοφονία της...Η ανατριχιαστική περιγραφή αυτόπτη μάρτυρα για τα όσα συνέβησαν στην Τριχωνίδα
"Αφήστε με...θα το πληρώσετε, άκουσε με... Γιατί;" - Τα τελευταία λόγια της Ειρήνης Λαγούδη πριν τη δολοφονία της...
Πάτρα: Έκαναν το μαγαζί λαμπόγιαλο για το… τατουάζ του υπαλλήλουΤι συνέβη τα ξημερώματα της Κυριακής
Πάτρα: Έκαναν το μαγαζί λαμπόγιαλο για το… τατουάζ του υπαλλήλου
Μικρή Περιμετρική και Κανακάρη αλλάζουν τη φυσιογνωμία της Πάτρας – Τα επόμενα βήματα  Στη δημοτική Αρχή της Πάτρας δηλώνουν αποφασισμένοι να «τρέξουν» την αντιδρόμηση
 

Η λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής, συνδυαστικά με την αντιδρόμηση των οδών Κορίνθου και Κανακάρη, αλλά και οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης – με κυριότερες αυτή της Μαιζώνος – αποτελούν καίριες παρεμβάσεις οι οποίες θα αλλάξουν, στην κυριολεξία, τη φυσιογνωμία του ιστορικού κέντρου της Πάτρας. Τα έργα αυτά βρίσκονται στην τελική τους ευθεία και στη δημοτική Αρχή βιάζονται να ολοκληρωθούν με τελικό χρονικό ορίζοντα το 2019 και πάντως πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου.

Οδηγώντας στη μίνι περιμετρική της Πάτρας λίγες ώρες πριν παραδοθεί επισήμως στους Πατρινούς - ΒΙΝΤΕΟ

Η λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής από το Σάββατο, με ευθύνη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί τον καταλύτη στην υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού, καθώς αποτελεί το πρώτο και σημαντικό βήμα για την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου.

Για αυτό και στη δημοτική Αρχή της Πάτρας δηλώνουν αποφασισμένοι να «τρέξουν» την αντιδρόμηση των οδών Κανακάρη και Κορίνθου, που είναι έργα αρμοδιότητάς τους, όπως και την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος.

«Η Κανακάρη σχεδιάστηκε για να είναι έξοδος και θα γίνει έξοδος. Όλος ο κόσμος περιμένει την αντιδρόμηση της Κανακάρη και κατ’ επέκταση της Κορίνθου και εμείς αυτό θα κάνουμε, θα υλοποιήσουμε τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό που υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα, αλλά μπορούμε να κάνουμε διορθώσεις και παρεμβάσεις, σε συνεννόηση με τους φορείς και τους εμπλεκόμενους», ανέφεραν χαρακτηριστικά στο thebest.gr στελέχη της δημοτικής Αρχής.

Τμηματική αντιδρόμηση της Κανακάρη

Υπό αυτό το σκεπτικό, επελέγη η τμηματική εφαρμογή της αντιδρόμησης της Κανακάρη, ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη το μέτρο και να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσλειτουργίες, έως ότου γίνει ολόκληρη η αντιδρόμηση.

Έτσι με βάση την εκτίμηση των δημοτικών υπηρεσιών και του αναδόχου, άμεσα μπορεί να ξεκινήσει το τμήμα Ελευθερίου Βενιζέλου - Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου (ή Σμύρνης) και στη συνέχεια Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου (ή Σμύρνης) - Παπαφλέσσα και Παπαφλέσσα - Γούναρη.

Το «παράθυρο» χρόνου υλοποίησης του μέτρου της πλήρους αντιδρόμησης κρίθηκε επιβεβλημένο, ώστε να αποτυπωθεί και η «συμπεριφορά» της Μικρής Περιμετρικής σε πραγματικά δεδομένα.

Πάτρα: Γνωρίστε το Μεσαιωνικό Υδραγωγείο που μπαίνει το Σάββατο στη ζωή μας... μαζί με την Μικρή Περιμετρική- ΦΩΤΟ

Οι υποδοχές για τα "ανάποδα" φανάρια έχουν τοποθετηθεί μέχρι το ύψος της Γούναρη

Τι θα γίνει με τα λεωφορεία

Για το λόγο αυτό, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε και την ανάθεση μελέτης για το ζήτημα της εναλλακτικής διαδρομής των αστικών λεωφορείων μετά το Κέντρο, εκτός της Κανακάρη, με πιθανή αντιδρόμηση Μαιζώνος (μετά το κέντρο) – Κωνσταντινουπόλεως για τις λεωφορειακές γραμμές.

Με αυτή τη μελέτη, που θα έχει ως πρώτο μέρος την εξέταση της αντιδρόμησης της Μαιζώνος από Κολοκοτρώνη και της Κωνσταντινουπόλεως, τα αστικά λεωφορεία θα ακολουθήσουν τη διαδρομή Ναυαρίνου – Κανακάρη – Κολοκοτρώνη – Μαιζώνος – Κωνσταντινουπόλεως – Αγίας Σοφίας – Κόμβος Κουρτέση – Πανεπιστημίου.

Μάλιστα, όπως έχει πει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παύλος Στάμος: «Μ’ αυτή την επιλογή εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό και μειώνεται κυκλοφοριακά το τμήμα της Κανακάρη από Κολοκοτρώνη έως Περιμετρική. Με την παραλαβή του πρώτου μέρους της μελέτης που αφορά την αντιδρόμηση Μαιζώνος – Κωνσταντινουπόλεως θα προχωρήσουν και όλες οι υπόλοιπες ενέργειες υλοποίησης της».

Παράλληλα, όπως πληροφορείται το thebest.gr υπάρχουν σκέψεις τα λεωφορεία από Ρίο να κατευθύνονται, μέσω της Κορίνθου μέχρι και την Ελ. Βενιζέλου και αναστροφή στη Βενιζέλου και μέσω της Κανακάρη μέχρι την Αγίου Νικολάου, όπου στρίβουν στη Μαιζώνος και μετά ανεβαίνουν Αγίας Σοφίας και φτάνουν στο κόμβο. Για το λόγο αυτό, προχωρούν οι διαδικασίες κατεδάφισης των κτισμάτων στην Βορείου Ηπείρου, ώστε να ελευθερωθεί η Κορίνθου.

Θέσεις στάθμευσης

Για την εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων της Κανακάρη, όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος Παύλος Στάμος, ο Δήμος θα προωθήσει την επέκταση του συστήματος της εκ περιτροπής στάθμευσης από Ζαΐμη - Μαιζώνος - Καρόλου - Κανακάρη - Ζαΐμη. Θα αφορά τους μόνιμους κατοίκους του τμήματος της Κανακάρη από Αστιγγος έως Καρόλου και τους κατοίκους του τμήματος Καραϊσκάκη - Σατωβριάνδου όπου έγινε ανάπλαση.

Παράλληλα, θα προωθήσει την τροποποίηση του σχεδίου πόλης για δημιουργία θέσεων στάθμευσης και παρκινγκ και την αγορά του οικοπέδου που βρίσκεται στην οδό Κανακάρη και Γκότση, ενώ θα διαμορφώσει δημοτικό οικόπεδο στον κόμβο Κουρτέση, πίσω από το ΕΠΑΛ, ανεξάρτητα αν θα προχωρήσει η ανταλλαγή του αγροτεμαχίου με την Αστυνομική Διεύθυνση.

Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για διαμόρφωση σε παρκινγκ του χώρου του ΟΣΕ στην Νόρμαν και Αθηνών, που έχει παραχωρηθεί για αυτό το σκοπό.

Πεζοδρόμηση Μαιζώνος

Με την παράδοση στην κυκλοφορία της Μικρής Περιμετρικής και τις επικείμενες αντιδρομήσεις Κανακάρη και Κορίνθου, έρχεται η σειρά της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος.

Το έργο εντάσσεται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό αναπλάσεων στο κέντρο αλλά και στην Άνω Πόλη της Πάτρας, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ από το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένη Αστική Ανάπτυξη Ιστορικού Κέντρου Πάτρας» προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ.

Η μελέτη που έχει στα χέρια του ο Δήμος Πατρέων δείχνει ότι η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος (από Αράτου έως Γούναρη) θα αφήσει ανεπηρέαστη την κυκλοφοριακή λειτουργία της ευρύτερης περιοχής καθώς ο κυκλοφοριακός φόρτος της Μαιζώνος θα διοχετευθεί κυρίως στην οδό Κορίνθου, αλλά και στις οδούς Όθωνος-Αμαλίας και Ρήγα Φεραίου στο τμήμα πριν την πεζοδρόμηση.

Οι κάθετοι δρόμοι που θα επηρεαστούν θα είναι η Ζαΐμη, η Αράτου, η Κολοκοτρώνη, η Ερμού και η Γούναρη.

Το πρόγραμμα αναπλάσεων συνολικά περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:

- Νέους πεζόδρομους σε Μαιζώνος, Αγίου Νικολάου, Ερμού, Υψηλάντου, Κανάρη και Σισσίνη

- Αναδιαμόρφωση πεζοδρομίων με ομοιόμορφες κλίσεις χωρίς σκαλιά και δημιουργία ραμπών για ΑμεΑ με σωστές κλίσεις

- Αναδιαμόρφωση πλατειών (πλατεία Όλγας, Άγιος Νικόλαος)

- Εργασίες αποκατάστασης θεάτρου Απόλλων- Δημοτική Βιβλιοθήκη

- Ανάδειξη νεώτερων μνημείων- νεοκλασικών

- Αναβάθμιση πεζοδρομίων

- Συντήρηση και αποκατάσταση των διατηρητέων κλιμάκων της πόλης (Αγίου Νικολάου, Πατρέως, Γεροκωστοπούλου, Παντανάσσης, Τριών Ναυάρχων

- Δημιουργία ποδηλατόδρομων.

 Φάνης Βγενόπουλος

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 20/09/2018 17:31

Τυπώθηκε: 24/10/2018 06:27

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/500659

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάτρα: Ι.Χ. αναποδογύρισε στο Δασύλλιο - Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ ο οδηγός έψαχνε τρόπο να πάει... Αθήνα για το ματς με την Μπάγερν- ΦΩΤΟ Πάτρα: Ι.Χ. αναποδογύρισε στο Δασύλλιο - Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ ο οδηγός έψαχνε τρόπο να πάει... Αθήνα για το ματς με την Μπάγερν- ΦΩΤΟ
"Αφήστε με...θα το πληρώσετε, άκουσε με... Γιατί;" - Τα τελευταία λόγια της Ειρήνης Λαγούδη πριν τη δολοφονία της... "Αφήστε με...θα το πληρώσετε, άκουσε με... Γιατί;" - Τα τελευταία λόγια της Ειρήνης Λαγούδη πριν τη δολοφονία της...
Πάτρα: Έκαναν το μαγαζί λαμπόγιαλο για το… τατουάζ του υπαλλήλου Πάτρα: Έκαναν το μαγαζί λαμπόγιαλο για το… τατουάζ του υπαλλήλου
Η στιγμή που έκανε την Χριστίνα Λαμπίρη να ξεσπάσει σε κλάματα στην Πάτρα - ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ Η στιγμή που έκανε την Χριστίνα Λαμπίρη να ξεσπάσει σε κλάματα στην Πάτρα - ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Τρίτη 23 και Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Τρίτη 23 και Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018
Πάτρα: «Έχουμε δυο μέρες να φάμε, έχετε τίποτα;» - Η συγκλονιστική έκκληση μιας μάνας με δυο παιδιά Πάτρα: «Έχουμε δυο μέρες να φάμε, έχετε τίποτα;» - Η συγκλονιστική έκκληση μιας μάνας με δυο παιδιά
Ξυλόκαστρο: 20χρονη βρέθηκε νεκρή μέσα σε «λίμνη» αίματος Ξυλόκαστρο: 20χρονη βρέθηκε νεκρή μέσα σε «λίμνη» αίματος
Πάνω από 20.000 κεραυνοί γύρω από τον «Ορέστη» - Πότε θα «χτυπήσει» τη Δυτική Ελλάδα Πάνω από 20.000 κεραυνοί γύρω από τον «Ορέστη» - Πότε θα «χτυπήσει» τη Δυτική Ελλάδα
Πάτρα 1912 - 2018: Κι όμως αυτά τα...στοιχεία παραμένουν ίδια στο τέρμα των σκαλοπατιών της Γεροκωστοπούλου! Πάτρα 1912 - 2018: Κι όμως αυτά τα...στοιχεία παραμένουν ίδια στο τέρμα των σκαλοπατιών της Γεροκωστοπούλου!
O Πατρινός καθηγητής Ιατρικής Γιώργος Χρούσος, ο Έλληνας με την υψηλότερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη επιστημόνων - Ποιοι είναι οι άλλοι 18 O Πατρινός καθηγητής Ιατρικής Γιώργος Χρούσος, ο Έλληνας με την υψηλότερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη επιστημόνων - Ποιοι είναι οι άλλοι 18