Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Κόψαμε, λόγω κρίσης, κατά 42% τις βόλτες μας στην Αθηνών-Πατρών- Παίρνουμε όμως και πάλι… μπρος- ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κόψαμε, λόγω κρίσης, κατά 42% τις βόλτες...
Χριστακόπουλος Θάνος

Το κλίμα αντιστρέφεται και στη Γέφυρα

Τεράστια ήταν η μείωση στις μετακινήσεις που έκαναν με τα οχήματά τους οι Έλληνες στις εθνικές οδούς κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων. Τα επίσημα στοιχεία για την Πατρών-Αθηνών δείχνουν ότι τα χρόνια 2009-2015 υπήρξε πολύ μεγάλη μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων της τάξης του 42%.

Ήδη όμως τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικά από πέρυσι η κατάσταση φαίνεται πως ανατρέπεται, με αποτέλεσμα να υπάρχει σαφής αυξητική τάση. Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει και η γέφυρα Χαρίλαου Τρικούπης η οποία κλείνει αυτές τις μέρες 14 χρόνια ζωής.

Σύμφωνα με ειδική μελέτη που δημοσίευσε το 2017 το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου αναφορικά με την Ολυμπία Οδό, την οποία σας παρουσιάζει το thebest.gr, η μείωση της κυκλοφορίας είναι μικρότερη στο κομμάτι Ελευσίνα-Κόρινθος όπου συνολικά φθάνει το 40,9% ενώ είναι σαφώς μεγαλύτερη στην Πατρών-Κορίνθου και στην Ευρεία Παράκαμψη της Πάτρας όπου φθάνει στο 43,3%.

Η μεγαλύτερη ετήσια μείωση παρουσιάζεται τις χρονιές 2010-2011 και 2011-2012 οπότε και φθάνει σε ετήσιο ποσοστό 15,2% και 14,8% αντίστοιχα. Στο διάστημα 2013-2014 παρουσιάζεται η μικρότερη μείωση (-4,6%) ενώ το διάστημα 2014-2015 παρουσιάζεται σταθερότητα με μια μικρά τάση ανόδου (0,9%) η οποία οφείλεται κυρίως στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος αφού είναι το μοναδικό τμήμα που παρουσιάζει αυτή την μικρή τάση ανόδου ενώ στα άλλα παρατηρείται μια σταθερότητα.

Τα ποσοστά μείωσης που παρουσιάζονται στα 3 τμήματα της Ολυμπίας Οδού είναι της ίδιας τάξης μεγέθους διαχρονικά. Με βάση αυτό το γεγονός μπορεί να υποτεθεί ότι η μείωση που παρατηρείται κυρίαρχα δεν οφείλεται ούτε στις διαδικασίες κατασκευής, ούτε στην ύπαρξη, ούτε το ύψος των διοδίων, αφού τα ίδια ποσοστά παρατηρούνται στο τμήμα Ελευσίνας-Κορίνθου (έχει διόδια) στην Ευρεία Παράκαμψη Πατρών (χωρίς διόδια) και στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που ήταν υπό κατασκευή.

Όπως καταλήγει η μελέτη μπορεί βάσιμα να θεωρηθεί ότι τα ποσοστά μείωσης κύρια οφείλονται σε λόγους οι οποίοι σχετίζονται με την οικονομική κρίση. Με δεδομένο ότι την περίοδο 2014-2015 παρατηρείται σταθερότητα φαίνεται ότι πλέον οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί στις απολύτως απαραίτητες (ανελαστικές) για τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες.

Παράλληλα η μελέτη κατέδειξε ότι σε σύγκριση με το 2009, το 2015 τα συνολικά διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα παρουσίασαν μείωση 42%. Από τα διαθέσιμα στοιχεία μπορεί με ασφάλεια να συμπεράνει κανείς ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος, ίσως το μεγαλύτερο, των μετακινήσεων που πραγματοποιούνται στην Ολυμπία οδό έχουν ως σκοπό την εργασία και πρόκειται για επαναλαμβανόμενες μετακινήσεις.

Τα διαθέσιμα δεδομένα για τον κυκλοφοριακό φόρτο στον άξονα της Ολυμπίας Οδού καλύπτουν την περίοδο 2009-2015 και προέρχονται από μετρήσεις της Ολυμπίας Οδός Λειτουργία Α.Ε..

Μεταξύ των τριών λειτουργικών τμημάτων της Ολυμπίας οδού οι μεγαλύτεροι φόρτοι παρατηρούνται στο τμήμα ΕΛΚΟ και μετά στο τμήμα ΕΠΠ αφού αυτά εξυπηρετούν και μεγάλο μέρος αστικών μετακινήσεων. Οι υψηλότεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται στα τμήματα τα οποία βρίσκονται πλησιέστερα στην Αθήνα γεγονός αναμενόμενο καθώς τα τμήματα αυτά εξυπηρετούν, μεγάλο ποσοστό αστικών μετακινήσεων ης Αττικής.

Πολλές από τις μετακινήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε καθημερινά βάση. Πρόκειται δηλαδή για μετακινήσεις από και προς την εργασία αλλά και για άλλους λόγους (εκπαίδευσης, αναψυχή κ.α.). Υψηλοί φόρτοι παρατηρούνται στο τμήμα Λουτράκι Μορέας αφού από αυτό το τμήμα εξυπηρετούνται και οι μετακινήσεις προς Τρίπολη και Καλαμάτα μέσω του Μορέα που αντιστοιχούν περίπου στο 37% της κυκλοφορίας που παρατηρείται σε αυτό το τμήμα.

Στην ΕΠΠ ο μεγαλύτερος φόρτος παρατηρείται στο τμήμα Ρίο-Πάτρα αφού αυτό εξυπηρετεί κυκλοφορίες που κατευθύνονται προς την κεντρική περιοχή του αστικού συγκροτήματος της Πάτρας και την διερχόμενη κυκλοφορία που κατευθύνεται προς την παράκαμψη. Τονίζεται ότι η Ευρεία Παράκαμψη εξυπηρετεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό αστικές μετακινήσεις.

ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Ωστόσο σύμφωνα με τον πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Αθανάσιο Μπέλλα την τελευταία διετία υπάρχει μια έντονη άνοδος της κινητικότητας σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο, που είναι κατά πολύ πάνω από την αύξηση του ΑΕΠ. Αυτή η αύξηση των μετακινήσεων προσδιορίζεται περίπου στο 10% και δείχνει ότι σιγά-σιγά η χώρα και οι πολίτες βγαίνουν από την κρίση και ξεκινούν δειλά αλλά σταθερά τις παλιές τους ταξιδιωτικές συνήθειες.

Θετικά είναι τα στοιχεία που καταγράφονται και στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Η σύγκριση των δωδεκαμήνων από τον Ιούλιο του 2016 έως τον Ιούνιο του 2017 και αντίστοιχα από τον Ιούλιο του 2017 έως τον Ιούνιο του 2018, δείχνει αύξηση της συνολικής κυκλοφορίας σε ποσοστό 8,60% και 9,69% για τα επιβατικά οχήματα.

Πολύ χαρακτηριστική είναι επίσης η αύξηση της κυκλοφορίας σε ποσοστό 28,40% μέσω του συνδρομητικού συστήματος ΓΕΦΥΡΑ e-pass. Αύξηση σε ποσοστό 37,79% παρουσιάζουν και οι διελεύσεις μέσω του διαλειτουργικού ηλεκτρονικού διοδίου σε ποσοστό 37,79%.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις