Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τι γίνεται τελικά με τα υδροπλάνα της Πάτρας; Εφικτός ο στόχος το 2019 να γίνουν οι πρώτες πτήσεις

Τι γίνεται τελικά με τα υδροπλάνα της Πά...
Χριστακόπουλος Θάνος

Αλλάζει ο νόμος για να διευκολύνει τις επενδύσεις

Θέλουν ακόμα τον… χρόνο τους για να πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις από και προς την Πάτρα τα πολυαναμενόμενα υδροπλάνα ωστόσο το τελευταίο διάστημα κάτι δείχνει να κινείται σε κυβερνητικό επίπεδο με στόχο να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να δημιουργηθεί ένα επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων το οποίο θα προσελκύσει το ενδιαφέρον αεροπορικών εταιρειών. Αναφορικά με το υδατοδρόμιο της Πάτρας του οποίου οι εγκαταστάσεις είναι έτοιμες εδώ και καιρό, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών προτίθεται στις αρχές του Ιουλίου να εγκρίνει τη διακήρυξη του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση και τη λειτουργία του.

Σε αυτό το Δ.Σ. αναμένεται να παραβρίσκεται και ο υπεύθυνος υδατοδρομίων του Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και σε δεύτερη φάση η Γενική Συνέλευση θα πάρει την οριστική απόφαση για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Αυτός ο διαγωνισμός θα επιτρέψει να βρεθεί η εταιρία που θα διαχειρίζεται και θα λειτουργεί τις εγκαταστάσεις όταν θα ξεκινήσουν οι πτήσεις. Επίσης ο ανάδοχος ουσιαστικά αναλαμβάνει και την υποχρέωση να προσελκύσει τις εταιρείες που θα εκτελούν το πτητικό έργο.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο thebest.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Νίκος Κοντοές, υπάρχει αισιοδοξία ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχει αναβρεθεί η εταιρεία που θα αναλάβει τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Οι πληροφορίες άλλωστε αναφέρουν ότι υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον από δύο ελληνικές εταιρείες οι οποίες φέρονται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Έναν διαγωνισμό που λαμβάνει υπόψη του τόσο την τεχνική δυνατότητα και την εμπειρία του ενδιαφερόμενου όσο και τον οικονομικό φάκελο που θα καταθέσει.

Από εκεί και πέρα βέβαια το μεγάλο ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων τέτοιο που να καθιστά ελκυστικό το όλο εγχείρημα στις εταιρείες που θα φέρουν τα υδροπλάνα στην Πάτρα και θα ξεκινήσουν να εκτελούν πτήσεις από και προς την αχαϊκή πρωτεύουσα.

Ενδιαφέρον έχει υπάρξει ήδη από Καναδά, Ερζεγοβίνη και αλλού αλλά μέχρι το ενδιαφέρον να μετουσιωθεί σε πράξη υπάρχει ουσιαστική απόσταση. Αυτή την στιγμή εκτός από την Πάτρα αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο διαθέτουν μόνο η Κέρκυρα και οι Παξοί και τούτο παρά το γεγονός ότι αιτήσεις έχουν καταθέσει περί τις 25 περιοχές της χώρας. Όπως έγραψε την Κυριακή το «Βήμα» ο στόχος να ξεκινήσει πτητικό έργο την άνοιξη του 2019, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων.

Και αυτό είναι η βασική προϋπόθεση για να καταφτάσουν οι επενδυτές από Καναδά, Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία, που έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους. Σύμφωνα μη πληροφορίες θεωρείται εφικτό ως τον ερχόμενο Μάρτιο να έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς, Λευκάδας, Ιθάκης και Μεγανησίου, με την προϋπόθεση ότι οι δημόσιοι φορείς θα προχωρήσουν εγκαίρως τις επενδύσεις στον απαιτούμενο εξοπλισμό.

Όπως σχολιάζει το «Βήμα» Αυτές τις κακοδαιμονίες στοχεύει να ανατρέψει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών. Μία από τις βασικές αλλαγές, σε σχέση με το υφιστάμενο πλαίσιο, έγκειται στο γεγονός ότι άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγείται μόνο σε δημόσιο φορέα (νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α' ή Β' βαθμού, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών κατέχει το Δημόσιο ή δημόσιος φορέας).

Το Δημόσιο δύναται επίσης να ιδρύει και να λειτουργεί υδατοδρόμια, είτε στο όνομά του είτε σε συνιστώμενα για τον σκοπό αυτόν νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, στα οποία κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών.

Η διάρκεια της άδειας λειτουργίας θα είναι αορίστου χρόνου, όμως εφόσον παρέλθουν δύο έτη χωρίς πτητικό έργο, τότε αυτή θα ανακαλείται. Ως προς τη διάρκεια της άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίου, η οποία μπορεί να διαχωρίζεται και να χορηγείται σε ιδιωτικό φορέα, αυτή προβλέπεται να είναι τουλάχιστον 5ετής.

Για την επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας, που αποτελεί σήμερα και το μεγαλύτερο «αγκάθι», τα απαιτούμενα δικαιολογητικά απλοποιούνται και συστηματοποιούνται. Επίσης, με το σχέδιο νόμου διαχωρίζονται οι διαδικασίες έγκρισης εγχειριδίων ανάλογα με το είδος της αδείας (ίδρυσης ή λειτουργίας). Αίρεται ακόμη η διακριτική μεταχείριση που υπάρχει στο υφιστάμενο πλαίσιο, καθώς διευκολύνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα, ανεξαρτήτως της νομικής προσωπικότητας του ενδιαφερομένου.

 

Με πληροφορίες από: tovima.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις