Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

ΝΤΕΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ: ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ «LOST TRACKS» ΠΟΥ ΘΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕΙ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ

ΝΤΕΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ: ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Όταν η θάλασσα σταματάει το χρόνο

Μια … «χορταστική» βουτιά και ένα «αφ’ υψηλού» αγνάντεμα σε απάνεμα γαλαζοπράσινα, ιριδίζοντα νερά, από εκείνα που μας ξελογιάζουν και μας γαληνεύουν στο περίφημο ελληνικό καλοκαίρι, απεικονίζουν οι καινούριοι πίνακες του γνωστού συμπολίτη ζωγράφου και εκπαιδευτικού εικαστικών τεχνών Ντένη Παντελή, οι οποίοι θα ταξιδέψουν σύντομα στον πλέον κοσμοπολίτικο προορισμό του Αιγαίου. Συγκεκριμένα, θα εκτεθούν στην αίθουσα Συριώτη, της Δημοτικής Πινακοθήκης Μυκόνου  με τον τίτλο «Lost Tracks» από 11 έως 20 Ιουλίου.

 

 

Γεννημένος στην Εδεσσα αλλά πολιτογραφημένος πατρινός, ο Ντένης Παντελής έχει σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης με καθηγητή το διαπρεπή ζωγράφο Γιώργο Γκολφίνο και έχει κάνει master για την τέχνη σε δημόσιους χώρους στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργα του βρίσκονται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και σε ιδιωτικές συλλογές ανά την Ελλάδα. Εχει κάνει ατομικές εκθέσεις σε Πάτρα, Ιθάκη, Ναύπακτο και λάβει μέρος σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Κρήτη.  Η νέα του δουλειά βασίζεται σε μικτή τεχνική, (δηλαδή λάδια και ακρυλικά χρώματα σε μουσαμά που αποδίδουν καλύτερα την κίνηση του υγρού στοιχείου) και προφανώς ξεχειλίζει από την ειδυλλιακή αίσθηση των διακοπών στις ελληνικές θάλασσες και σε μαγευτικούς κόλπους.

 

«ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΞΟΥΣ ΩΣ ΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ»

Όπως  μας εξήγησε αποτύπωσε μέρη που έχει επισκεφθεί, κυρίως από Παξούς- γιατί το χρώμα των νησιών του Ιονίου είναι μοναδικό-αλλά και από Νότια Ιταλία, Ικαρία και Σάμη. Δεν ζωγραφίζει απλά ανθρώπους που κολυμπούν αλλά την επιθυμία να παραμερίσουμε τα προβλήματα της καθημερινότητας και να νιώσουμε ελεύθεροι σταματώντας το χρόνο. Γενικότερα πάντως τον κινητοποιεί το ελληνικό- μεσογειακό φως επειδή γεννά εικόνες χωρίς σκιές, αποδομεί την θάλασσα και την κάνει ένα καλειδοσκόπιο από άπειρες αντανακλάσεις.

«Η ΜΥΚΟΝΟΣ ΑΛΛΙΩΣ»

Εννοείται πως η έκθεση στη Μύκονο αποτελεί για τον ίδιο μια μεγάλη ευκαιρία. Όπως εξηγεί: «Οταν με κάλεσαν από τον Δήμο Μυκόνου να δείξω τα έργα μου εκεί, φυσικά θεώρησα ότι ήταν μια ευκαιρία να επικοινωνήσω την δουλειά μου με ένα ευρύ κοινό. Ένας νέος πολιτιστικός θέσμος υψηλού επιπέδου γεννιέται φέτος εκεί,  ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Μυκόνου, Π.Α.Κ.Ο.  «Γ. Αξιώτης», οργανώνει το 1ο Mykonos Art Festival. Σκοπός του νέου θεσμού είναι η δημιουργία μιας ετήσιας πολιτιστικής διοργάνωσης υψηλού επιπέδου που να ανταποκρίνεται σε ένα κορυφαίο διεθνή προορισμό όπως είναι η Μύκονος. Πρόκειται για ένα φεστιβάλ που έχει τις προδιαγραφές να καθιερωθεί ως ένα διεθνές φεστιβάλ τεχνών, ώστε κάθε επισκέπτης να έρθει σε επαφή με το σύνολο του φάσματος της σύγχρονης τέχνης, με την πολιτιστική κληρονομιά της ουτοπίας της  Δήλου και την ιδιόμορφη παράδοση και τον πολιτισμό της Μυκόνου. Και εν τέλει, να αποτελέσει ένα επιπλέον, διαφορετικό, κίνητρο για να επισκεφτεί κανείς την Μύκονο. Καλλιτέχνες όπως ο Τσόκλης αλλά και εικαστικοί από την Μύκονο καλούνται να δείξουν την "άλλη" πλευρά του νησιού. Αυτό με κάνει να αισθάνομαι κάποια ικανοποίηση, αλλά ταυτόχρονα  και μεγάλη ευθύνη».

«ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΑΡΑΔΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ»

«Χρησιμοποιώ ως κύριο θέμα εικόνες από ανθρώπους που είναι παραδομένοι στην έλξη της θάλασσας. Το φως και η θάλασσα είναι τα δυο στοιχεία που κάνουν το ελληνικό   τοπίο τόσο όμορφο και μοναδικό. Με αυτά τα δυο στοιχεία  ζωγραφίζω  εικόνες από μέρη που μας προσελκύουν και μας γεννούν την επιθυμία να βρισκόμαστε εκεί.

Πολλές φορές η αίσθηση ότι κολυμπάμε η ότι θα βρεθούμε στην θάλασσα μας κάνει να ηρεμούμε  και να νιώθουμε ασφάλεια. Πολύ σημαντική είναι και η επίδραση του θαλασσινού τοπίου και της επαφής με το θαλασσινό νερό και στην ψυχολογία. Η επαφή με το νερό γενικότερα μας παραπέμπει στην εποχή που βρισκόμασταν όλοι στην κοιλιά της μάνας μας, καλά προστατευμένοι και περιτριγυρισμένοι από το αμνιακό υγρό. Η πρώτη επαφή όλων μας με τον κόσμο ήταν διαμέσου του υγρού στοιχείου. Επομένως, συνήθως αυτό μας προκαλεί ευχαρίστηση, χαλάρωση και μας ξεκουράζει.

Έτσι ζωγραφίζω καταφύγια από την σύγχρονη όψη ενός κόσμου που μοιάζει όλο και πιο βιασμένος από την ανθρώπινη παρέμβαση.

Είναι σημαντικό για εμένα  να έχω προσωπικές αναμνήσεις και εμπειρίες από το κάθε μέρος που θα ζωγραφίσω και  έτσι στις διακοπές μου προσπαθώ να κρατώ (εκτός από φωτογραφίες, σκίτσα) και την αίσθηση που ένιωθα σε αυτό το μέρος. Πολλά από αυτά τα μέρη τα επισκέπτομαι πολλές φορές και σε διαφορετικές ώρες μέσα στην ημέρα. Έτσι προσπαθώ αργότερα να αναπαράγω την αίσθηση του ανοιχτού φωτεινού τοπίου, όχι όμως από την οπτική γωνία που θα είχε κάποιος που βρίσκετε εκεί αλλά από ψηλά.

Σαν να παρατηρούμε από ψηλά κάποιον που χαλαρώνει ή κολυμπά και να θέλουμε να βρεθούμε στην θέση του. Επίσης με ενδιαφέρει η εικαστική απόδοση του υγρού στοιχείου  και οι αντανακλάσεις που δημιουργούνται  που πάντα είναι διαφορετικές. Έχοντας στο μυαλό μου τους μεγάλους δάσκαλους της ζωγραφικής προσπαθώ να αποδώσω τα στοιχεία αυτά με ένα σύγχρονο τρόπο».

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View