Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Το Καλοκαίρι οι μπουλντόζες στην Πατρών-Πύργου, παρά τις δυσκολίες, υποστηρίζουν από την Κυβέρνηση

Το Καλοκαίρι οι μπουλντόζες στην Πατρών-...

Παραμένουν αισιόδοξοι

Αισιόδοξοι ότι γρήγορα θα ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που σχετίζονται με την έγκριση εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του φακέλου χρηματοδότησης μεγάλου έργου για την Πατρών-Πύργου δηλώνουν υψηλόβαθμοι παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών. Μάλιστα θεωρούν ότι θα καταστεί τελικά δυνατόν οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο να ξεκινήσουν μέσα στο Καλοκαίρι αφού πρώτα οι συμβάσεις των 8 εργολαβιών στις οποίες έχει σπάσει το έργο ελεγχθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και περάσουν από τη Βουλή για έγκριση.

Για το θέμα της Πατρών-Πύργου μέσα στην εβδομάδα είχε επικοινωνία με τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ριζούλης. Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Δέδες διαβεβαίωσε τον βουλευτή ότι μέσα στο τρέχοντα μήνα στο υπουργείου αναμένουν την οριστική έγκριση του φακέλου από την Ε.Ε. προκειμένου ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος να ενταχθεί στα μεγάλα έργα.

Η πλευρά του υπουργείου υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας, ότι τα μηνύματα είναι θετικά και περιμένουν απλώς την τυπική έγκριση του φακέλου. Ωστόσο η καθυστέρηση που παρατηρείται έχει δώσει αφορμή για σχόλια και προβληματισμούς ότι πιθανόν το γεγονός της κατάτμησης του έργου και των μεγάλων εκπτώσεων (πάνω από 50%) που έχουν δώσει οι εργολάβοι μπορούν να αποτελέσουν εμπόδια στην έγκριση από την Ε.Ε.. Ένας επιπλέον «πονοκέφαλος» που σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες απασχολεί το Υπουργείο Υποδομών είναι και η δυνατότητα του Ομίλου Καλογρίτσα που έχει κερδίσει τις 4 από τις 8 εργολαβίες να εκτελέσει τα κομμάτια που έχει αναλάβει.

Και τούτο γιατί, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, ο Όμιλος Καλογρίτσα έχει προβλήματα με την Τράπεζα Αττικής η οποία είναι και ο βασικός του χρηματοδότης. Όπως αναφέρει το dimokratianews.gr ο Όμιλος έχει λάβει δάνεια με υπόλοιπο άνω των 110.000.000 ευρώ από την Attica Bank, χωρίς να εμφανίζεται ιδιαίτερα συνεργάσιμος. Γι’ αυτό και στην τράπεζα είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν στη λήψη μέτρων, καθώς ο κατασκευαστικός όμιλος είναι ένας από τους λίγους δανειολήπτες με υπόλοιπο άνω αυτό του ποσού.

Στο Υποδομών είναι ενήμεροι για τις εξελίξεις αυτές και σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα προκειμένου να μην υπάρξει καινούργια εμπλοκή. Έτσι στην περίπτωση που ο Όμιλος Καλογρίτσα δεν καταφέρει να προσκομίσει εγγυητική τραπέζης θα απευθυνθούν αμέσως στον δεύτερο μειοδότη. Στόχος να μην χαθεί χρόνος και να μην εκτροχιαστεί χρονικά η έναρξη των εργασιών που όπως προαναφέρθηκε προσδιορίζεται για το Καλοκαίρι.

Μιλώντας για την Πατρών-Πύργου σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης είχε αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Τόσο ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, όσο και το τμήμα Πάτρα - Πύργος θα είχαν ξεκινήσει, για να μην πω ολοκληρωθεί, αν δεν είχαν βγει εκτός των υπαρχουσών συμβάσεων παραχώρησης και μάλιστα με τον τρόπο που προβλέφθηκαν να βγουν.

Τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζήτησαν τεκμηρίωση για τη βιωσιμότητα αυτών των δρόμων, με τους όρους και τις διαδικασίες του 2017 και όχι με αυτές του 2006, που είχαν αρχικά εγκριθεί. Το παράδοξο είναι ότι αυτοί που έβγαλαν αυτά τα τμήματα έξω από τις συμβάσεις, σήμερα μας ασκούν κριτική. Δυστυχώς γραφειοκρατία υπάρχει και στις Βρυξέλλες και δημιουργεί κι αυτή μεγάλες καθυστερήσεις. Σε κάθε περίπτωση έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και η τεκμηρίωση και σύντομα, τις επόμενες ημέρες, μετά την έγκριση των ευρωπαϊκών οργάνων θα προχωρήσουμε στην συμβασιοποίηση και την υλοποίηση τους».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις