Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πατρών - Πύργου: Ξεμπλόκαρε η δημοπράτηση της 8ης εργολαβίας - Απο Δεκέμβριο ο διαγωνισμός - Στα "κεραμίδια" Πάτρα και Δυτική Αχαΐα για τη χάραξη

Πατρών - Πύργου: Ξεμπλόκαρε η δημοπράτησ...

Σημαντική καθυστέρηση στην 8η εργολαβία

Μετά από σημαντική καθυστέρηση αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης της 8ης και τελευταίας εργολαβίας για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου, η οποία είναι μια εθνική  καρμανιόλα. Σύμφωνα με το ypodomes.com ένα τεχνικό ζήτημα που είχε προκύψει λύθηκε χθες με την έκδοση σχετικής απόφασης. Τα βήματα που είναι να ακολουθηθούν είναι συγκεκριμένα και αφορούν στη δέσμευση του ποσού της 8ης εργολαβίας και προκήρυξη μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Ο διαγωνισμός πιθανότατα θα γίνει τέλη Δεκεμβρίου ή το αργότερο αρχές του νέου έτους, κλείνοντας τη σχετική διαδικασία.

Μετά την ένταξη του αυτοκινητόδρομου στο ΕΣΠΑ (με ποσό 355εκατ.ευρώ), προχωρά και η διαγωνιστική διαδικασία. Οι υπογραφές των συμβάσεων αναμένονται στο πρώτο εξάμηνο του 2018 και η ολοκλήρωση τους, χωρίς να συνυπολογίζονται καθυστερήσεις το 2021. Να σημειωθεί ότι στο έργο αυτό δεν έχουμε το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων καθώς αυτές είχαν ξεκινήσει από την περίοδο που το τμήμα αυτό άνηκε στην Ολυμπία Οδό.

Σε εξέλιξη είναι και η υπόθεση της κατάθεσης του Φακέλου Μεγάλου Έργου στις υπηρεσίες της Κομισιόν που θα ολοκληρώσει την προετοιμασία και ωρίμανση του έργου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com σε αυτή τη χρονική φάση επεξεργάζεται από την ειδική υπηρεσία Jaspers.

Η μετατροπή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, έχει περάσει κυριολεκτικά από 40 κύματα μιας και από το 2005 είχε ενταχθεί στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ξεκίνησαν κατασκευές το 2008 με την υπογραφή της σύμβασης, σταμάτησαν το 2011 με την γενική παύση όλων των έργων και στο τέλος του 2013, "ξηλώθηκε" στην τροποποιημένη σύμβαση μαζί με όλο το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Τσακώνα.

Το 2014, ξεκίνησε η πρώτη προσπάθεια δημοπράτησης από τον τότε Υπουργό Υποδομών Μ.Χρυσοχοϊδη προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός αλλά δεν έγινε ποτέ λόγω εκλογών. Η συνέχεια είναι γνωστή με το σπάσιμο του έργου σε 8 εργολαβίες και εκ νέου προσπάθεια του να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Ο αυτοκινητόδρομος, φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού, έχει μήκος 75χλμ και φτάνει μέχρι την πόλη του Πύργου. Έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κατεύθυνσης ενώ στο μέσον θα υπάρχουν στηθαία ασφαλείας.

Την ίδια ώρα υπάρχει ζήτημα με τη νότια χάραξη και χθες συνεδρίασαν τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίαση κατατέθηκαν προτάσεις για δυναμικές κινητοποιήσεις ακόμα και για προσφυγή στη δικαιοσύνη, καθώς όπως επισημαίνεται η χάραξη καταστρέφει οικιστικά περιοχές όπως τα Βραχνέικα κ.α., από το Μιντιλόγλι ως την Κάτω Αχαΐα, ουσιαστικά, "κόβοντάς" τις σε τρία κομμάτια (παλιά εθνική, σαιδηροδρομική γραμμή, αυτοκινητόδρομος).

Χθες προτάθηκε ακόμα και η προσφυγή στη δικαιοσύνη ώστε να υιοθετηθεί η νότια χάραξη.

"Ο σχεδιασμός της Πατρών – Πύργου καταστρέφει οικισμούς και χωριά και υποβαθμίζει την ζωή των κατοίκων και το περιβάλλον, έχοντας μοναδικό κριτήριο την μείωση του κόστους κατασκευής των εργολάβων. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την Νότια Χάραξη της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου από την περιοχή του Μιντιλογλίου και πέραν της Κάτω Αχαΐας", είπε ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης.

 

Με  πληροφορίες από ypodomes.com

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις