TROLLΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Αποκλειστικό (Νο 11): Η ΝΑΣΑ ανακάλυψε τα πρώτα βαρυτικά κύματα στην Πάτρα που δεν προέρχονται από συγχώνευση δύο άστρων νετρονίων

Αποκλειστικό (Νο 11): Η ΝΑΣΑ ανακάλυψε τ...
Σταθόπουλος Τάσσος
[email protected]

Αναυδη η επιστημονική κοινότητα * Προέλευση οι καμπάνες του Αίγιου

Νέα συγκλονιστικά στοιχεία έρχονται στο προσκήνιο και καταδεικνύουν το μεγαλείο του σύμπαντος.

Θυμόμαστε όλοι πως πριν μερικές ημέρες, επιστήμονες από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη ανακοίνωσαν ότι για πρώτη φορά ανίχνευσαν στη Γη βαρυτικά κύματα από το διάστημα, τα οποία προέρχονται από τη συγχώνευση δύο άστρων νετρονίων (πάλσαρ) και όχι μαύρων τρυπών, όπως είχε συμβεί σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις. Επιπλέον, για πρώτη φορά εντόπισαν και παρατήρησαν με τηλεσκόπια την ισχυρή ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που συνόδευε το κοσμικό αυτό φαινόμενο.

Θυμίζουμε πως τα άστρα νετρονίων είναι απομεινάρια τεράστιων άστρων, που στο τέλος της ζωής τους εκρήγνυνται ως σούπερ - νόβα. Μετά την έκρηξη παραμένει μόνο ένας -περιστρεφόμενος σαν σβούρα- τρομερά πυκνός πυρήνας αποτελούμενος, σχεδόν, μόνο από νετρόνια. Το άστρο αυτό, που δεν είναι μεγαλύτερο από μια πόλη, έχει τόση πυκνότητα, ώστε ένα κουταλάκι της ύλης του ζυγίζει σχεδόν ένα δισεκατομμύριο τόνους.

Κι ενώ η διεθνής κοινότητα δεν είχε συνέλθει από την σπουδαία αυτή ανακάλυψη, μία ακόμα ήρθε στο προσκήνιο, όπως αποκαλύπτει το thebest.gr.

Χθες λοιπόν ανακοινώθηκε πως παρόμοιας ισχύός βαρυτικά κύματα εντοπίστηκαν κοντά στην Πάτρα! Αστρονόμοι, αστροφυσικοί, πυρηνικοί επιστήμονες, μαθηματικοί, αστρολόγοι και η Λίτσα Πατέρα εντόπισαν τα ραδιοκύματα κοντά στις Καμάρες.

Το γεγονός θεωρήθηκε πολύ σημαντικό, ώστε να ανακοινωθεί με ταυτόχρονες συνεντεύξεις και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού σε Ουάσιγκτον, Λονδίνο και Γκάρτσινγκ Γερμανίας. Όχι μόνο οι ερευνητές των δύο αμερικανικών ανιχνευτών LIGO και του ευρωπαϊκού Virgo έκαναν την ανίχνευση των ίδιων των βαρυτικών κυμάτων, αλλά στη συνέχεια 70 επίγεια και διαστημικά τηλεσκόπια κατέγραψαν το φως που εκπέμφθηκε από τη πηγή των βαρυτικών κυμάτων τις επόμενες ώρες, μέρες και εβδομάδες, πλησίον του Λόγγου και στα Σελιανίτικα.

Το επίτευγμα αυτό, όπως τονίσθηκε από τους επιστήμονες, σηματοδοτεί τη γέννηση μιας νέου τύπου αστρονομίας. Ήδη, χάρη στις νέες παρατηρήσεις, προέκυψαν μια σειρά από άλλες ανακαλύψεις, όπως η λύση στο μυστήριο των εκρήξεων ακτίνων γάμα (Gamma-Ray Bursts - GRBs), γάματα (Gammata-Ray Bursts - GRBs), καθώς από την ίδια πηγή των βαρυτικών κυμάτων η οποία είχε επίκεντρο την πόλη του Αιγίου.

Η ώρα που δημιοιυργούνται τα βαρυτικά κύματα

Ως αιτία του φαινομένου αξιολογήθηκε ο ήχος από τις καμπάνες που κτύπησαν πένθιμα την περασμένη εβδομάδα, ταυτόχρονα, μελαγχολικά και σε συγχρονισμό.

Αυτό, κατά τους αστροφυσικούς, σημαίνει ότι τουλάχιστον μερικές GRBs γεννιούνται, παράλληλα με τα βαρυτικά κύματα (τις «ρυτιδώσεις» στον ιστό του χωροχρόνου), από τέτοια κατακλυσμικά κοσμικά φαινόμενα.

Ακόμη, άλλοι επιστήμονες μπόρεσαν να ρίξουν φως στην προέλευση των βαρύτερων χημικών στοιχείων της καμπάνας (μολύβδου, χρυσού, πλατίνας κα), αλλά και να κάνουν μια νέα εκτίμηση του ρυθμού επέκτασης του σύμπαντος.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται περί θαύματος!

Αποκλειστικό (Νο 10): Τεράστια έσοδα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας