Το πρώτο φέρυ στη γραμμή Ρίο -Αντίρριο - Χύμα... φορτίο με ανθρώπους, οχήματα κι ελεύθερα... κατσίκια

Life
&the City

Δείτε ΦΩΤΟ

11/06/2017 21:00

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Το καφέ Παράδεισος Γούναρη και Κανακάρη - Καφενείο... πολυτελείας για τους θεατρόφιλους Πατρινούς
Μηνυτήρια αναφορά στον Άρειο Πάγο για την υπεραλίευση στον Κορινθιακό Κόλπο
Διαβάστε επίσης
Ο «πιο... σέξι γιατρός» σπούδασε στην Πάτρα κι έγινε γνωστός ως χορευτής- Σήμερα έχει το δικό του ιατρείο και μιλάει στο thebestH συναρπαστική ζωή του Ιάκωβου Γκόγκουα
Ο «πιο... σέξι γιατρός» σπούδασε στην Πάτρα κι έγινε γνωστός ως χορευτής- Σήμερα έχει το δικό του ιατρείο και μιλάει στο thebest
Όλα όσα συνέβησαν χθες στην Αchaia Clauss μέσα από 40 φωτογραφίεςΣτο πλαίσιο του 54ου Παιχνιδιού του Κρυμμένου Θησαυρού
Όλα όσα συνέβησαν χθες στην Αchaia Clauss μέσα από 40 φωτογραφίες
Το πρώτο φέρυ στη γραμμή Ρίο -Αντίρριο - Χύμα... φορτίο με ανθρώπους, οχήματα κι ελεύθερα... κατσίκια  Δείτε ΦΩΤΟ
 

Λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος του 1940, αλλά και κάποια χρόνια μετά τη λήξη του, η Ναύπακτος είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδος, από και προς την Πελοπόννησο. Το λιμάνι εκτός από την τοπική κίνηση εξυπηρετούσε και την κίνηση όλης της Δυτικής Ελλάδος και Ηπείρου. Υπήρχαν βέβαια και καΐκια που μετέφεραν ανθρώπους, ζώα, και εμπορεύματα απ το Μοναστηράκι και Χιλιαδού προς τον Ψαθόπυργο και Αίγιο.

Επιπροσθέτως από το 1898 υπήρχε σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Πατρών και Αγρινίου.

Το πλοίο Καλυδώνα μετέφερε από τη Πάτρα βαγόνια στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας και από εκεί δια του σιδηροδρόμου στο Αγρίνιο. Η επέκταση του Σιδηρόδρομου Βορειοδυτικής Ελλάδος (ΣΒΔΕ) από το Κρυονέρι μέχρι την Ναύπακτο, είχε κάποτε συζητηθεί καθώς το «λιμάνι» του Κρυονερίου ήταν ακατάλληλο, επειδή ήταν εκτεθειμένο στον καιρό και συχνά έκλεινε. Φυσικά η επέκταση αυτή δεν έγινε ποτέ.

Το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Και το αίτημά τους έγινε δεκτό, παρά την σφοδρή αντίδραση των Ναυπακτίων, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Έτσι, με το πορθμείο Ρίου Αντιρρίου το ταξίδι μεταξύ Πατρών- Αγρινίου θα συντομεύετο τότε κατά 3 περίπου ώρες.

Όπως ήτο φυσικόν το φέρρυ μπώτ τράβηξε ένα σημαντικότατο ποσοστό τόσον της επιβατικής όσον και τις μεταφορικής κινήσεως και εις βάρος της κινήσεως του ΣΔΒΕ (σ.σ. Σιδηρόδρομοι Βορειοδυτικής Ελλάδας, ιδιοκτησίας της εταιρείας Ε. Νομικού με αποτέλεσμα να γίνουν οικονομικά ασύμφοροι και να κλείσουν το 1970

Ως αποζημίωση προς τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» της Ναυπάκτου που πήραν το πρώτο φέρρυ μπώτ οι Αγρινιώτες τους δόθηκε είτε άδεια δρομολόγησης αλλού φέρρυ μπώτ στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.

Στις 24 Αυγούστου 1946 το πρώτο φέρρυ μπώτ τύπου «παντόφλας», αγοράστηκε από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας, και ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Ρίου- Αντιρρίου, με το όνομα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΕΙΔΗΣ» (Ο Σωκράτης Ιασεμειδης ήταν καθηγητής στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών στις αρχές του 20ου αιώνα).

Στην πραγματικότητα το φέρρυ μπώτ είχε κατασκευαστεί ως αποβατικό και κατά μια εκδοχή είχε πάρει μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας μεταφέροντας άρματα μάχης των ΗΠΑ. Το πρώην αποβατικό, είχε χωρητικότητα 152 επιβατών.

Η ομάδα των «πληγέντων πλοιοκτητών», από τη Ναύπακτο αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το δεύτερο φέρρυ μπώτ της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ».

Το 1958, πλοιοκτήτες πάλι από τη Ναύπακτο, δρομολόγησαν το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», ενώ δέκα χρόνια αργότερα, ναυπήγησαν το «ΜΕΛΙΝΑ» και το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» στα ναυπηγεία Ζέρβα στο Πέραμα το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο φέρρυ μπώτ εκείνης της εποχής.

Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» το 1981 άλλαξε ιδιοκτήτη, μετονομάστηκε σε «Ευγενία Π.» και άρχισε δρομολόγια στο Αιγαίο ως φορτηγό- οχηματαγωγό μεταφέροντας φορτηγά και βυτία για να καταλήξει, τελικά, παροπλισμένο το 2011, στην Ελευσίνα.

πηγη

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 11/06/2017 21:00

Τυπώθηκε: 18/02/2019 21:00

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/445094

thebest.gr © 2019






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο «πιο... σέξι γιατρός» σπούδασε στην Πάτρα κι έγινε γνωστός ως χορευτής- Σήμερα έχει το δικό του ιατρείο και μιλάει στο thebest Ο «πιο... σέξι γιατρός» σπούδασε στην Πάτρα κι έγινε γνωστός ως χορευτής- Σήμερα έχει το δικό του ιατρείο και μιλάει στο thebest
Πάτρα: Αλυτρωτικά μηνύματα στην εκδήλωση των Βορειοηπειρωτών- Αποχώρησαν Φορείς, δεν κατέθεσε το στεφάνι της Περιφέρειας ο Αλεξόπουλος        Πάτρα: Αλυτρωτικά μηνύματα στην εκδήλωση των Βορειοηπειρωτών- Αποχώρησαν Φορείς, δεν κατέθεσε το στεφάνι της Περιφέρειας ο Αλεξόπουλος
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν τη Δευτέρα 18 και την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν τη Δευτέρα 18 και την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019
Άνδρας βρέθηκε νεκρός σε δωμάτιο ξενοδοχείου της Πάτρας Άνδρας βρέθηκε νεκρός σε δωμάτιο ξενοδοχείου της Πάτρας
Ισχυρός σεισμός στην Πελοπόννησο Ισχυρός σεισμός στην Πελοπόννησο
Ξεκινούν από σήμερα τα προγράμματα Άθληση για Όλους με 5 ευρώ το μήνα - ΔΕΙΤΕ τα σημεία Ξεκινούν από σήμερα τα προγράμματα Άθληση για Όλους με 5 ευρώ το μήνα - ΔΕΙΤΕ τα σημεία
Όλα όσα συνέβησαν χθες στην Αchaia Clauss μέσα από 40 φωτογραφίες Όλα όσα συνέβησαν χθες στην Αchaia Clauss μέσα από 40 φωτογραφίες
Πάτρα: Καταδρομική τα ξημερώματα στο Αστήρ –Έσπασαν τζάμια, πέταξαν μπογιές κι έγραψαν συνθήματα- ΦΩΤΟ Πάτρα: Καταδρομική τα ξημερώματα στο Αστήρ –Έσπασαν τζάμια, πέταξαν μπογιές κι έγραψαν συνθήματα- ΦΩΤΟ
Πάτρα: Πέθανε η κόρη του Βλάσση Βελλόπουλου, Αγγελική Πάτρα: Πέθανε η κόρη του Βλάσση Βελλόπουλου, Αγγελική
Αυτή είναι η τετραμελής οικογένεια που αγνοείται- Όλη τη νύχτα  θα συνεχιστούν οι έρευνες Αυτή είναι η τετραμελής οικογένεια που αγνοείται- Όλη τη νύχτα θα συνεχιστούν οι έρευνες