Το πρώτο φέρυ στη γραμμή Ρίο -Αντίρριο - Χύμα... φορτίο με ανθρώπους, οχήματα κι ελεύθερα... κατσίκια

Life
&the City

Δείτε ΦΩΤΟ

11/06/2017 21:00

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Το καφέ Παράδεισος Γούναρη και Κανακάρη - Καφενείο... πολυτελείας για τους θεατρόφιλους Πατρινούς
Μηνυτήρια αναφορά στον Άρειο Πάγο για την υπεραλίευση στον Κορινθιακό Κόλπο
Διαβάστε επίσης
Χριστούγεννα στην Πάτρα κι… αλλού –ΔΕΙΤΕ, συγκρίνετε και βγάλτε τα συμπεράσματά σας- ΦΩΤΟΠοιες επαρχιακές πόλεις κερδίζουν τις εντυπώσεις
Χριστούγεννα στην Πάτρα κι… αλλού –ΔΕΙΤΕ, συγκρίνετε και βγάλτε τα συμπεράσματά σας- ΦΩΤΟ
Τι θα φέρει το 2019 σε κάθε ζώδιο; Αναλυτικές προβλέψεις από τον Κώστα ΛεφάκηΗ χρονιά κρύβει εκπλήξεις
Τι θα φέρει το 2019 σε κάθε ζώδιο; Αναλυτικές προβλέψεις από τον Κώστα Λεφάκη
Το πρώτο φέρυ στη γραμμή Ρίο -Αντίρριο - Χύμα... φορτίο με ανθρώπους, οχήματα κι ελεύθερα... κατσίκια  Δείτε ΦΩΤΟ
 

Λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος του 1940, αλλά και κάποια χρόνια μετά τη λήξη του, η Ναύπακτος είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδος, από και προς την Πελοπόννησο. Το λιμάνι εκτός από την τοπική κίνηση εξυπηρετούσε και την κίνηση όλης της Δυτικής Ελλάδος και Ηπείρου. Υπήρχαν βέβαια και καΐκια που μετέφεραν ανθρώπους, ζώα, και εμπορεύματα απ το Μοναστηράκι και Χιλιαδού προς τον Ψαθόπυργο και Αίγιο.

Επιπροσθέτως από το 1898 υπήρχε σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Πατρών και Αγρινίου.

Το πλοίο Καλυδώνα μετέφερε από τη Πάτρα βαγόνια στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας και από εκεί δια του σιδηροδρόμου στο Αγρίνιο. Η επέκταση του Σιδηρόδρομου Βορειοδυτικής Ελλάδος (ΣΒΔΕ) από το Κρυονέρι μέχρι την Ναύπακτο, είχε κάποτε συζητηθεί καθώς το «λιμάνι» του Κρυονερίου ήταν ακατάλληλο, επειδή ήταν εκτεθειμένο στον καιρό και συχνά έκλεινε. Φυσικά η επέκταση αυτή δεν έγινε ποτέ.

Το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Και το αίτημά τους έγινε δεκτό, παρά την σφοδρή αντίδραση των Ναυπακτίων, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Έτσι, με το πορθμείο Ρίου Αντιρρίου το ταξίδι μεταξύ Πατρών- Αγρινίου θα συντομεύετο τότε κατά 3 περίπου ώρες.

Όπως ήτο φυσικόν το φέρρυ μπώτ τράβηξε ένα σημαντικότατο ποσοστό τόσον της επιβατικής όσον και τις μεταφορικής κινήσεως και εις βάρος της κινήσεως του ΣΔΒΕ (σ.σ. Σιδηρόδρομοι Βορειοδυτικής Ελλάδας, ιδιοκτησίας της εταιρείας Ε. Νομικού με αποτέλεσμα να γίνουν οικονομικά ασύμφοροι και να κλείσουν το 1970

Ως αποζημίωση προς τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» της Ναυπάκτου που πήραν το πρώτο φέρρυ μπώτ οι Αγρινιώτες τους δόθηκε είτε άδεια δρομολόγησης αλλού φέρρυ μπώτ στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.

Στις 24 Αυγούστου 1946 το πρώτο φέρρυ μπώτ τύπου «παντόφλας», αγοράστηκε από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας, και ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Ρίου- Αντιρρίου, με το όνομα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΕΙΔΗΣ» (Ο Σωκράτης Ιασεμειδης ήταν καθηγητής στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών στις αρχές του 20ου αιώνα).

Στην πραγματικότητα το φέρρυ μπώτ είχε κατασκευαστεί ως αποβατικό και κατά μια εκδοχή είχε πάρει μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας μεταφέροντας άρματα μάχης των ΗΠΑ. Το πρώην αποβατικό, είχε χωρητικότητα 152 επιβατών.

Η ομάδα των «πληγέντων πλοιοκτητών», από τη Ναύπακτο αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το δεύτερο φέρρυ μπώτ της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ».

Το 1958, πλοιοκτήτες πάλι από τη Ναύπακτο, δρομολόγησαν το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», ενώ δέκα χρόνια αργότερα, ναυπήγησαν το «ΜΕΛΙΝΑ» και το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» στα ναυπηγεία Ζέρβα στο Πέραμα το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο φέρρυ μπώτ εκείνης της εποχής.

Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» το 1981 άλλαξε ιδιοκτήτη, μετονομάστηκε σε «Ευγενία Π.» και άρχισε δρομολόγια στο Αιγαίο ως φορτηγό- οχηματαγωγό μεταφέροντας φορτηγά και βυτία για να καταλήξει, τελικά, παροπλισμένο το 2011, στην Ελευσίνα.

πηγη

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 11/06/2017 21:00

Τυπώθηκε: 16/12/2018 18:16

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/445094

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα... Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα...
Χριστούγεννα στην Πάτρα κι… αλλού –ΔΕΙΤΕ, συγκρίνετε και βγάλτε τα συμπεράσματά σας- ΦΩΤΟ Χριστούγεννα στην Πάτρα κι… αλλού –ΔΕΙΤΕ, συγκρίνετε και βγάλτε τα συμπεράσματά σας- ΦΩΤΟ
Πάτρα: Περίεργος «επισκέπτης» σε γάμο στον Άγιο Ανδρέα Πάτρα: Περίεργος «επισκέπτης» σε γάμο στον Άγιο Ανδρέα
Δολοφονία Ελένης: Στο ίδιο κελί οι δυο κατηγορούμενοι - Οργισμένη αντίδραση από Κούγια Δολοφονία Ελένης: Στο ίδιο κελί οι δυο κατηγορούμενοι - Οργισμένη αντίδραση από Κούγια
Έτσι ξεσκέπασε η μητέρα τον βιαστή της κόρης της – Ο δράστης νάρκωνε τον πατέρα για να μείνει μόνος με το κορίτσι Έτσι ξεσκέπασε η μητέρα τον βιαστή της κόρης της – Ο δράστης νάρκωνε τον πατέρα για να μείνει μόνος με το κορίτσι
Σοκαριστική περιπέτεια Πατρινού που έπεσε θύμα εκβιασμού και ληστείας από 32χρονο Σοκαριστική περιπέτεια Πατρινού που έπεσε θύμα εκβιασμού και ληστείας από 32χρονο
Πάτρα: Συγκίνηση για την Έφη Ροδοπούλου που έφυγε στα 73 της χρόνια Πάτρα: Συγκίνηση για την Έφη Ροδοπούλου που έφυγε στα 73 της χρόνια
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018
Τι θα φέρει το 2019 σε κάθε ζώδιο; Αναλυτικές προβλέψεις από τον Κώστα Λεφάκη Τι θα φέρει το 2019 σε κάθε ζώδιο; Αναλυτικές προβλέψεις από τον Κώστα Λεφάκη
Σκληρή απάντηση της δημοσιογράφου Μαριλένας Κατσίμη στον Αντώνη Σαμαρά για την ΕΡΤ και τα Δεκεμβριανά Σκληρή απάντηση της δημοσιογράφου Μαριλένας Κατσίμη στον Αντώνη Σαμαρά για την ΕΡΤ και τα Δεκεμβριανά