Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Εμπορικό Λιμάνι Πάτρας

Εμπορικό Λιμάνι Πάτρας

Άρθρο του Αθ. Κούστα

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και με  ικανοποίησή  ενημερωθήκαμε, για την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ενέκρινε την χαλάρωση των κανόνων για τις δημόσιες επενδύσεις, που σημαίνει πως ανοίγει ο δρόμος για το εμπορικό λιμάνι, καθώς μπορούν τα κράτη-μέλη να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις ύψους έως και 150 εκατ. ευρώ σε θαλάσσιους λιμένες. Το Επιμελητήριο Αχαϊας, είχε πρωτοστατήσει από το 2012, για την υλοποίηση ενός έργου που θα αλλάξει το οικονομικό περιβάλλον της περιοχής μας.

Στο μεσολαβήσαν χρονικό διάστημα και για να αποδείξουμε την απόλυτη χρησιμότητα του έργου αυτού, υλοποίησαμε έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις σε μεταποιητικές επιχειρήσεις που έχουν διεθνή δραστηριότητα και συγκεντρώσαμε  δειγματοληπτικά στοιχεία, σχετικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers) από και προς την περιοχή της Δυτικής Ελλάδος,

Στην έρευνα συμμετείχαν, ως δείγμα, 31 επιχειρήσεις από την Αχαϊα, 7 επιχειρήσεις από την Ηλεία και 9 επιχειρήσεις από την Αιτωλοακαρνανία.

Τα ευρήματα είναι ότι αυτές οι επιχειρήσεις εξάγουν τα προϊόντα τους η εισάγουν πρώτες ύλες η εμπορεύματα με την χρήση εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται αποκλειστικά μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

Συνολικά διακινούνται από αυτές τις επιχειρήσεις

7000 containers για εξαγωγές και

5000 containers για εισαγωγές.

Σύμφωνα όμως με τα ευρήματα, το συνολικό μεταφορικό έργο είναι τουλάχιστον τριπλάσιο. Η δε μηνιαία κατανομή των φορτίων αυτών είναι σχεδόν ισομερής.

Τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει, συνηγορούν πως  το έργο της μεταφοράς θα αυξηθεί σημαντικά, από την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που βρίσκονται σε περιοχές εντός και εκτός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, καθώς το κόστος της χερσαίας μεταφοράς θα μειωθεί περίπου στο 1/5 του σημερινού.

Στην διατύπωση αυτή συμφωνεί και η σχετική μελέτη που έκανε ο ΟΛΠΑ Α.Ε. το 2013 και παρουσιάζει στοιχεία διακίνησης συνολικά.

Επίσης πολλές επιχειρήσεις που σήμερα χρησιμοποιούν οδικές μεταφορές η κάνουν χρήση μεταφόρτωσης θα αλλάξουν τρόπο μεταφοράς λόγω μειωμένου κόστους.

Το κόστος μεταφοράς διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό την τελική τιμή των προϊόντων με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε μείωση να ενισχύει αντίστοιχα την ανταγωνιστικότητα.

Υπάρχουν καταγεγραμμένα στοιχεία από επιχειρήσεις που αναδεικνύουν πως αν γίνει το εμπορικό λιμάνι στην Πάτρα.

-θα ισχυροποιηθεί η παραμονή μεγάλων μεταποιητικών μονάδων στην περιοχή μας λόγω ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

-θα μεταφέρουν στην περιοχή μας τις παραγωγικές τους μονάδες, πολλές επιχειρήσεις.

-θα επαναφέρουν στην περιοχή παραγωγικές μονάδες που έχουν μεταφερθεί σε άλλες περιοχές λόγω της μη ύπαρξης Εμπορικού λιμανιού.

-θα διπλασιάσουν την  παραγωγή τους ήδη λειτουργούσες μονάδες.

Από τα ανωτέρω εκτεθέντα προκύπτει πως ένα και μόνο έργο

-θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας στον μεταποιητικό κλάδο σε πολύ σημαντικό βαθμό.

-θα δημιουργήσει τις συνθήκες για την ίδρυση και λειτουργία νέων επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και

-θα κάνει ελκυστική την περιοχή μας για προσέλκυση νέων επενδύσεων στην  μεταποιητική δραστηριότητα.

Να σημειωθεί δε, πως η Πάτρα είναι η πύλη της χώρας μας,  που βλέπει Αδριατική και κεντρική Μεσόγειο και θα έχει σύνδεση οδική και σιδηροδρομική.

Η Πάτρα κατέχει πλεονεκτική θέση στον χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και  στην ευρύτερη περιοχή λειτουργούν τροφοδοτικά και κεντρικά λιμάνια με υποδομές Ε/Κ/ που επιτελούν σημαντικό έργο διαμετακόμισης.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η μελέτη κόστους-οφέλους για το έργο αυτό δεν θα πρέπει να περιορισθεί μόνο στα οικονομικά οφέλη από την λειτουργία του αλλά να επεκταθεί στο κοινωνικό και αναπτυξιακό όφελος που θα προκύψει συνολικά από την αύξηση της απασχόλησης και την απόλυτα σημαντική αύξηση του τοπικού εισοδήματος.

Τέλος να σημειωθεί πως εκτός των ανωτέρω, το έργο και η λειτουργία του νέου εμπορικού λιμένα θα αποδεσμεύσει τους χώρους που σήμερα χρησιμεύουν για εμπορική δραστηριότητα στο Βόρειο (παλαιό) λιμάνι.

Αυτό σημαίνει πως θα έχει πλέον την δυνατότητα να αξιοποιηθεί για τουριστική χρήση αλλά και προς όφελος της πόλης και των πολιτών.

Συνεπώς, καθώς τα υπόλοιπα (μελέτες, χωροθετήσεις κ.λ.π.) είναι έτοιμα τώρα πλέον ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου και δεν θα πρέπει να χαθεί χρόνος, άμεσα δε να αναληφθούν πρωτοβουλίες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις