Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

"ΝΑΙ" στην υπογειοποίηση του τρένου λέει το Τεχνικό Επιμελητήριο- Ετοιμάζει τεκμηριωμένη μελέτη- "Η Πάτρα αποκτά μετρό!"

"ΝΑΙ" στην υπογειοποίηση του τ...
Χριστακόπουλος Θάνος

Στον απόηχο της σύσκεψης που διοργάνωσε ο Δήμος

Υπέρ της υπόγειας διέλευσης από το κέντρο της Πάτρας, όπως προτείνεται και από το υπουργείο Υποδομών, τάσσεται ο Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδος, μάλιστα το ΤΕΕ έχει ζητήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία από τον ΟΣΕ προκειμένου να καταλήξει, με εμπεριστατωμένο τρόπο ποιο από τα δύο σχετικά σενάρια προκρίνει. Ως προς την συνάντηση του περασμένου Σαββάτου που συγκάλεσε για το θέμα ο Δήμος Πατρέων ο πρόεδρος του ΤΕΕ Βασίλης Αϊβαλής υποστηρίζει ότι εκείνο που προέκυψε είναι ότι οι περισσότεροι φορείς που είχαν κληθεί στέκονται υπέρ της υπογειοποίησης της γραμμής ενώ ο Δήμος «εμμένει» στη θέση για την περιφερειακή διέλευση.

Πάντως ο κ. Αϊβαλής, εκτιμά ότι στο τέλος της σύσκεψης ο Δήμαρχος Κώστα Πελετίδης άφησε να εννοηθεί ότι θα εξετάσει και την πρόταση της υπογειοποίησης.

«Για να πατάμε λίγο στην γη, ως ΤΕΕ έχουμε μια σαφή θέση και τοποθέτηση, είμαστε διαχρονικά, και με πέντε διοικήσεις σχεδόν από όλους τους πολιτικούς χώρους, υπέρ της υπόγειας διέλευσης του σιδηρόδρομου. Σε αυτή τη θέση παραμένουμε άρα δεν είναι πολιτικό θέμα για εμάς, είναι θέμα τεχνοοικονομικό, λαμβάνοντας υπόψη μας και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων, την προστασία του περιβάλλοντος κ.α..

Σε κάθε περίπτωση η επιλογή της υπόγειας διέλευσης, αυτή την στιγμή, πρέπει να γίνει. Το τρένο πρέπει να φτάσει στο λιμάνι, και για να ολοκληρωθεί το έργο χωρίς να διακινδυνεύσει η χώρα απένταξη και για να αποκτήσει η πόλη μας σιδηρόδρομο. Αυτό δεν μπορεί να γίνει μέσω της περιφερειακής διέλευση. Αν πούμε ότι συμφωνούμε με το ποσό της περιφερειακής διέλευσης «εκτοξεύουμε» το έργο να ξανασυζητηθεί την επόμενη 10ετία» υπογραμμίζει.

Αναφερόμενος στα θετικά των σεναρίων της υπογειοποίησης της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι την οδό Παπαφλέσσα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος θέτει μια σειρά ζητημάτων που δεν θα πρέπει να περάσουν απαρατήρητα καθώς προσφέρουν δυναμική σημαντικών εξελίξεων στην πόλη:

«Έχουμε καταλάβει ότι εκτός από την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου θα υπογειοποιηθεί και ο προαστιακός;

Έχουμε καταλάβει ότι για 2 χιλιόμετρα στο κέντρο θα έχουμε μετρό κάτι που η Θεσσαλονίκη το διεκδικούσε δεκαετίες;

Έχουμε καταλάβει ότι πλέον, στο κομμάτι που με απόφαση του ΟΛΠΑ και της Κυβέρνησης αποδόθηκε στο Δήμο, δεν θα υπάρχει κανένα εμπόδιο να φύγουν οι γραμμές, να πέσουν οι μάντρες και να έχουμε ελεύθερη πρόσβαση του κόσμου στην παραλία;

Σε όλο αυτό το μέτωπο θα μπορεί και ο Δήμος να κάνει την ανάπλαση που θέλει. Αυτά είναι πολύ σοβαρά. Πρέπει να τα δούμε με το πρίσμα και το σεβασμό του πολίτη».

Ωστόσο ο κ. Αϊβαλής υποστηρίζει ότι το ΤΕΕ  δεν κοιτάζει μόνο τους πολίτες τους κέντρου γι΄ αυτό βάζει στη δημόσια συζήτηση το αίτημα, όπου περνάει ο σιδηρόδρομος επίγεια, να μην υπάρχει ένα τοίχος που να αποκόπτει την πόλη. Εκεί, όπως προσθέτει, πρέπει η επιφανειακή διέλευση να γίνει με την πιο ήπια μορφή, τύπου τραμ.

Επιπλέον σχολιάζει ότι για τις εμπορικές διελεύσεις τα τρένα θα είναι της τάξης των 80 τόνων ενώ εκείνο τύπου τραμ των 200 τόνων. Παράλληλα αποκαλύπτει ότι υπάρχουν εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί Όροι για την υπόγεια διέλευση από τον Άγ. Διονύσιο μέχρι τον εμπορικό σταθμό του νέου Λιμανιού με υπογραφή του τότε υπουργού κ. Λαφαζάνη. Κάτι που μπορεί να εξασφαλίσει πολύτιμο χρόνο για την υλοποίηση του έργου καθώς με μια τροποποίηση είναι δυνατόν να κερδηθούν 2-3 έτη που συνήθως χρειάζονται για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις  των έργων.

«Ο υπουργός Υποδομών ζήτησε επισήμως τη θέση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, ήδη έχουμε ζητήσει εδώ και 15 μέρες από την ΕΡΓΟΣΕ τις προμελέτες και τις μελέτες που υπάρχουν για τις υπόγειες διελεύσεις προκειμένου να τοποθετηθούμε. Προσπαθούμε να τεκμηριώσουμε, η υπογειοποίηση να γίνει και λίγο πριν τον Άγ. Διονύσιο…

Ο Δήμος έχει κάνει ομολογουμένως μια καλή και αξιέπαινη προσπάθεια στο Νότιο Πάρκο, πιστεύουμε ότι δεν θα ήταν καλό να περάσει από εκεί το τρένο, όμως πρέπει να λάβουμε υπόψη μας κάποιες απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν εάν τυχόν η γραμμή περάσει από μέσα (σταθμό Παπαφλέσσα) και τις αποστάσεις που είναι από τα σπίτια, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που το τρένο θα περνάει ακριβώς από το μπαλκόνι πολυκατοικιών. Πρέπει όλα να τα εξετάσουμε. Προφανώς την απόφαση δεν πρόκειται να την πάρει το ΤΕΕ αλλά ο Δήμος», τονίζει ο κ. Αϊβαλής μιλώντας "Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7".

Τέλος εκτιμά ότι, από την στιγμή που θα πάρει το ΤΕΕ τα στοιχεία που έχει ζητήσει, μέσα σε περίπου μια εβδομάδα θα είναι σε θέση να καταλήξει σε ασφαλέστερα συμπεράσματα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις