Μαζικές κατολισθήσεις συμβαίνουν στον παγωμένο νάνο πλανήτη Δήμητρα

Τεχνολογία

Διαβάστε περισσότερα

24/04/2017 08:18

Μοιραστείτε το άρθρο:

Μαζικές κατολισθήσεις συμβαίνουν στον παγωμένο νάνο πλανήτη Δήμητρα Διαβάστε περισσότερα

Μεγάλες κατολισθήσεις, παρόμοιες με αυτές στη Γη, συμβαίνουν στο νάνο πλανήτη Δήμητρα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Το γεγονός αυτό ενισχύει την πεποίθηση των επιστημόνων ότι η Δήμητρα, που βρίσκεται στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία, διαθέτει μεγάλες ποσότητες νερού σε μορφή πάγου λίγο κάτω από την επιφάνειά της.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Μπρίτνεϊ Σμιντ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Τζόρτζια (Georgia Tech) στην Ατλάντα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωεπιστημών «Nature Geoscience», μελέτησαν στοιχεία που έστειλε το διαστημικό σκάφος «Dawn» (Αυγή) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

Η ανάλυση των στοιχείων αποκάλυψε ότι στην επιφάνεια της Δήμητρας, που έχει μέγεθος περίπου όσο η πολιτεία του Τέξας, λαμβάνουν χώρα τριών διαφορετικών ειδών κατολισθήσεις, που μοιάζουν αντίστοιχα με ανάλογα φαινόμενα κίνησης παγετώνων, χιονοστιβάδων και τήξης πάγων στο δικό μας πλανήτη. Το 20% έως 30% των κρατήρων της διαμέτρου άνω των δέκα χιλιομέτρων εμφανίζουν κατολισθήσεις.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα γεωλογικά αυτά φαινόμενα δείχνουν πως η Δήμητρα καλύπτεται από ένα μίγμα βράχων και πάγων, κάτι που έχει παρατηρηθεί μόνο στη Γη και στον Άρη. Οι εκτιμήσεις για τις ποσότητες πάγου στη Δήμητρα κυμαίνονται μεταξύ 10% και 50% του συνολικού όγκου του ανώτερου γεωλογικού στρώματος κάτω από την επιφάνειά της.

amna.gr

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 24/04/2017 08:18