Μαζικές κατολισθήσεις συμβαίνουν στον παγωμένο νάνο πλανήτη Δήμητρα

Τεχνολογία

Διαβάστε περισσότερα

24/04/2017 08:18

Μοιραστείτε το άρθρο:

Μαζικές κατολισθήσεις συμβαίνουν στον παγωμένο νάνο πλανήτη Δήμητρα Διαβάστε περισσότερα

Μεγάλες κατολισθήσεις, παρόμοιες με αυτές στη Γη, συμβαίνουν στο νάνο πλανήτη Δήμητρα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Το γεγονός αυτό ενισχύει την πεποίθηση των επιστημόνων ότι η Δήμητρα, που βρίσκεται στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία, διαθέτει μεγάλες ποσότητες νερού σε μορφή πάγου λίγο κάτω από την επιφάνειά της.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Μπρίτνεϊ Σμιντ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Τζόρτζια (Georgia Tech) στην Ατλάντα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωεπιστημών «Nature Geoscience», μελέτησαν στοιχεία που έστειλε το διαστημικό σκάφος «Dawn» (Αυγή) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

Η ανάλυση των στοιχείων αποκάλυψε ότι στην επιφάνεια της Δήμητρας, που έχει μέγεθος περίπου όσο η πολιτεία του Τέξας, λαμβάνουν χώρα τριών διαφορετικών ειδών κατολισθήσεις, που μοιάζουν αντίστοιχα με ανάλογα φαινόμενα κίνησης παγετώνων, χιονοστιβάδων και τήξης πάγων στο δικό μας πλανήτη. Το 20% έως 30% των κρατήρων της διαμέτρου άνω των δέκα χιλιομέτρων εμφανίζουν κατολισθήσεις.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα γεωλογικά αυτά φαινόμενα δείχνουν πως η Δήμητρα καλύπτεται από ένα μίγμα βράχων και πάγων, κάτι που έχει παρατηρηθεί μόνο στη Γη και στον Άρη. Οι εκτιμήσεις για τις ποσότητες πάγου στη Δήμητρα κυμαίνονται μεταξύ 10% και 50% του συνολικού όγκου του ανώτερου γεωλογικού στρώματος κάτω από την επιφάνειά της.

amna.gr

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 24/04/2017 08:18

Τυπώθηκε: 17/08/2017 14:43

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/438560

thebest.gr © 2017

κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δυτική Ελλάδα: Ανεβαίνει στα ύψη ο υδράργυρος αλλά θ΄ακολουθήσουν βροχές- ΒΙΝΤΕΟ Δυτική Ελλάδα: Ανεβαίνει στα ύψη ο υδράργυρος αλλά θ΄ακολουθήσουν βροχές- ΒΙΝΤΕΟ
Το κόλπο που εχουν βρεί επαγγελματίες, για να έχουν POS, αλλά να μην εκδίδουν αποδείξεις με αυτά Το κόλπο που εχουν βρεί επαγγελματίες, για να έχουν POS, αλλά να μην εκδίδουν αποδείξεις με αυτά
Ηλεία:Θρήνος στη Γαστούνη για τον 25χρονο Σπύρο - Σκοτώθηκε το πρωί σε τροχαίο - ΦΩΤΟ Ηλεία:Θρήνος στη Γαστούνη για τον 25χρονο Σπύρο - Σκοτώθηκε το πρωί σε τροχαίο - ΦΩΤΟ
Στο «μηδέν» ξανά η καρδιοχειρουργική του ΠΓΝΠ- Πισιμίσης: Εγώ έδιωξα τον γιατρό, δεν ήθελε να δουλέψει- Τι γίνεται με την θωρακοχειρουργική Στο «μηδέν» ξανά η καρδιοχειρουργική του ΠΓΝΠ- Πισιμίσης: Εγώ έδιωξα τον γιατρό, δεν ήθελε να δουλέψει- Τι γίνεται με την θωρακοχειρουργική
Τροχαίο έξω από το Ναύπλιο–Γυναίκα αστυνομικός ηρέμησε το μωρό-ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Τροχαίο έξω από το Ναύπλιο–Γυναίκα αστυνομικός ηρέμησε το μωρό-ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ
Πάτρα: "Έπεσαν" καρεκλιές στα Σύνορα - Ένας άνδρας στο νοσοκομείο και μια σύλληψη Πάτρα: "Έπεσαν" καρεκλιές στα Σύνορα - Ένας άνδρας στο νοσοκομείο και μια σύλληψη
Tι έχει “απαγορεύσει” ο ΣΚΑΙ στον Γιώργο Αγγελόπουλο; Tι έχει “απαγορεύσει” ο ΣΚΑΙ στον Γιώργο Αγγελόπουλο;
Ηλεία: Οδύνη στην κηδεία του 25χρονου Σπύρου Γιατρά που έχασε την ζωή του σε τροχαίο στην Πατρών-Πύργου Ηλεία: Οδύνη στην κηδεία του 25χρονου Σπύρου Γιατρά που έχασε την ζωή του σε τροχαίο στην Πατρών-Πύργου