Εντοπίσθηκε γονίδιο που γερνάει απότομα τον εγκέφαλο ενός ανθρώπου, μετά τα 65

Υγεία+

Διαβάστε αναλυτικά

26/03/2017 22:00

Μοιραστείτε το άρθρο:

Εντοπίσθηκε γονίδιο που γερνάει απότομα τον εγκέφαλο ενός ανθρώπου, μετά τα 65 Διαβάστε αναλυτικά

Επιστήμονες στις ΗΠΑ βρήκαν ένα γονίδιο που κάνει τον εγκέφαλο ενός ανθρώπου να γερνάει απότομα μετά την ηλικία των 65 ετών. Καθώς μπαίνουν στην τρίτη ηλικία, ο εγκέφαλος όσων έχουν το εν λόγω γονίδιο, αρχίζει να δείχνει δέκα έως 12 χρόνια πιο γερασμένος σε σχέση με τους συνομηλίκους τους, που δεν έχουν την ίδια παραλλαγή του γονιδίου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή παθολογίας και νευρολογίας 'Ασα Αμπέλιοβιτς του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας "Cell Systems", ανέλυσαν γενετικά δεδομένα από νεκροψίες 1.904 ατόμων που δεν είχαν νευροεκφυλιστικές παθήσεις όσο ζούσαν.

Η μελέτη αποκάλυψε ένα γονίδιο, το ΤΜΕΜ106Β, που είναι αρκετά κοινό. Περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων έχουν δύο αντίγραφά του, άλλο ένα τρίτο έχει μόνο ένα αντίγραφο, ενώ το υπόλοιπο ένα τρίτο κανένα αντίγραφο του συγκεκριμένου γονιδίου.

«Το ΤΜΕΜ106Β αρχίσει να ασκεί την επίδρασή του μόνο όταν οι άνθρωποι γίνονται 65 ετών. Μέχρι τότε, όλοι βρίσκονται στην ίδια βάρκα, αλλά μετά τα πράγματα αλλάζουν. Όποιος έχει δύο 'καλά' αντίγραφα του γονιδίου, δεν έχει πρόβλημα, αλλά όποιος έχει δύο 'κακά' αντίγραφά του, ο εγκέφαλός του αρχίζει να γερνάει γρήγορα» δήλωσε ο Αμπέλιοβιτς.

Το εν λόγω γονίδιο έχει στο παρελθόν συσχετισθεί με μια σχετικά σπάνια νευροεκφυλιστική πάθηση, τη μετωποκροταφική άνοια. Η ανακάλυψη ότι το γονίδιο αυτό επηρεάζει γενικότερα τη γήρανση του εγκεφάλου σε πολλούς ανθρώπους, μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών στο μέλλον για διαταραχές όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.

Προηγούμενες μελέτες έχουν εντοπίσει μεμονωμένα γονίδια όπως το APOE, που αυξάνουν τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ. Όμως, στην πραγματικότητα, ο κύριος κίνδυνος της νευροεκφύλισης του εγκεφάλου δεν φαίνεται να είναι κάποιο γονίδιο, αλλά η ίδια η γήρανση. Και, όπως αποκαλύπτεται, υπάρχουν γονίδια όπως το ΤΜΕΜ106Β, που μπορεί να επιταχύνουν δραματικά τη γήρανση του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές αναρωτιούνται κατά πόσο είναι δυνατό να αναπτύξουν φάρμακα που θα στοχεύουν σε αυτό το γονίδιο και θα το διορθώνουν, έτσι ώστε ο εγκέφαλός να μη γερνά πιο γρήγορα. Αν το πετύχουν, μπορεί να μειώσουν επίσης την πιθανότητα εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άνοιας σε ορισμένους ανθρώπους.

amna.gr

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 26/03/2017 22:00

Τυπώθηκε: 18/08/2017 03:59

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/434382

thebest.gr © 2017

Τι πρέπει να παίρνουμε μαζί μας, όταν ετοιμαζόμαστε για διακοπές; Τι κάνουμε σε περίπτωση τραυματισμού στη θάλασσα ή στο βουνό;
Τα ατυχήματα και οι ασθένειες δεν κάνουν διακρίσεις. Μπορεί να τα υποστεί οποιοσδήποτε και οπουδήποτε ακόμη κ...