Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ένα τρενάκι στις σκάλες Αγίου Νικολάου της Πάτρας! Το έργο που "έκοψε" η δικτατορία και η νέα πρόταση

Ένα τρενάκι στις σκάλες Αγίου Νικολάου τ...
Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

Η πρόταση για τουριστικό τρένο, στη μεγαλύτερη κλίμακα της πόλης

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να μπορείτε να ανέβετε τις σκάλες της Αγίου Νικολάου με ένα τρενάκι; Οι ράγες θα είναι στη μέση της κλίμακας και η ένωση της άνω με την κάτω πόλη θα γίνεται με έναν εναλλακτικό και πιο ξεκούραστο, για τους πολίτες, τρόπο.

Η ιδέα για το επίγειο παραδοσιακό τρενάκι στις σκάλες της Αγίου Νικολάου, δεν είναι καινούργια, ωστόσο ο Ειδικός Σύμβουλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Θανάσης Κούστας την έχει επαναφέρει στο προσκήνιο και την έχει διαμορφώσει, φέρνοντας ως παράδειγμα τα πρότυπα παραδοσιακών τουριστικών τρένων, που υπάρχουν σε ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Μονμάρτη, η Λισσαβώνα, το Σκάνσεν.

Το Επιμελητήριο Αχαΐας έχει παραδώσει την σχετική πρόταση στο Δήμο Πατρέων και στη Δημοτική Αρχή του Κώστα Πελετίδη, λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της και σήμερα παρουσιάζει το thebest.gr.

Το ιστορικό

Η απαρχή των προσπαθειών για να γίνει ένα τέτοιο τρενάκι ξεκινά τον Φεβρουάριο του 1967.Στις 29/2/1967 με την υπ’αριθ 1597 απόφαση, η ΓΛΑΥΚΟΣ Α.Ε. προκήρυξε διαγωνισμό για την 9/5/67 δια την κατασκευή ΜΕΤΑΦΟΡΕΩΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ παρά την κλίμακα της οδού Αγίου Νικολάου.

Στην συνέχεια με την υπ’αριθ. 1599/ 25.5.1967 απόφαση, παρατάθηκε ο χρόνος διενέργειας του διαγωνισμού.

Όμως οι εξελίξεις στο εσωτερικό της χώρας άφησαν το έργο στα χαρτιά μέχρι σήμερα. Επιβλήθηκε η δικτατορία, η ΓΛΑΥΚΟΣ Α.Ε. μεταβιβάσθηκε στην ΔΕΗ και το θέμα ξεχάστηκε.

Όπως περιγράφει ο κ. Κούστας, επί Δημαρχίας Θεόδωρου  Άννινου,  επανέφερε το θέμα ο Αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Δημήτρης Αθανασίου, αλλά και πάλι δεν προχώρησε, οι δε μετέπειτα Δημοτικές αρχές δεν ασχολήθηκαν με το θέμα.

Σύμφωνα με την πρόταση του Επιμελητηρίου Αχαΐας , μπορεί να γίνει νέα μελέτη για ένα τρενάκι ελαφρύ, με παραδοσιακή εμφάνιση (π.χ. σαν το παλιό τραμ της Πάτρας), το οποίο θα κυκλοφορεί στη μέση της σκάλας και  θα ενώνει την κάτω πόλη με την άνω. Θα είναι ηλεκτρικό ώστε να μην προκαλεί θόρυβο.

Οι ωφέλειες για την πόλη, όπως επισημαίνεται, συνίστανται, στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού, στην ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση των κατοίκων της άνω πόλης προς το ιστορικό κέντρο.

Επίσης, προτείνεται  λεωφορείο (mini-bus), να κάνει κυκλική κίνηση στην άνω πόλη και να μεταφέρει τους επιβάτες στην είσοδο του τρένου (συνεργασία με αστικό ΚΤΕΛ), γεγονός που θα επιφέρει μείωση των οχημάτων (Ι.Χ.) και των λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο.

Αποφορτίζει κυκλοφοριακά και διευκολύνει τον σχεδιασμό πεζοδρόμων, καθώς οι κάτοικοι της άνω πόλης, δεν θα χρησιμοποιούν αυτοκίνητα για την κίνησή της τους στην κάτω πόλη.

Επιπρόσθετα προτείνεται οι κάτοικοι της άνω πόλης να έχουν μειωμένο εισιτήριο, μέσω κάρτας διαρκείας, ενώ εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην τουριστική τόνωση της πόλης.

Αξιοποιεί την άνω πόλη από πλευράς επισκεψιμότητας,καθώς οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης θα έχουν εύκολη πρόσβαση, ωφελώντας την ανάπτυξη της άνω πόλης, όπως επίσης και τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής. Γίνονται άμεσα επισκέψιμα,  το παλαιό νοσοκομείο και το μουσείο λαϊκής τέχνης .

Στην έξοδό του, μπορεί να λειτουργεί και παραδοσιακό τουριστικό τρενάκι, όπως αυτό που συναντάμε στην Πλάκα, για να κάνει βόλτα τους επισκέπτες με στάσεις στο Κάστρο, ΣΤΟ Δασύλλιο, στο Ρωμαϊκό Ωδείο κλπ.

Σκάνσεν, φωτό από www.andro.gr

Μονμάρτη φωτό από http://traveltipsgr.blogspot.com

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις