Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Κυρ. Μητσοτάκης στη Βουλή: Σταματήστε να κοροϊδεύετε την κοινωνία κ. Τσίπρα

 Κυρ. Μητσοτάκης στη Βουλή: Σταματήστε ν...

Η αναμέτρηση επεκτάθηκε στα γενικότερα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας

Σήκωσε το γάντι που του έριξε ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην δευτερολογία του στη Βουλή, λέγοντας ότι χαίρεται που ο πρωθυπουργός δέχθηκε την πρόκλησή του για συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Ο κ. Μητσοτάκης ανέβασε τους τόνους και απάντησε προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα:

«Με κατηγορήσατε ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο. Είχα την δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα κορυφαίο αμερικανικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Είμαι σίγουρος ότι και εσείς αν μπορούσατε το ίδιο θα κάνατε, σκληρή δουλειά χρειάζεται. Μη με κατηγορείτε όμως ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο, όταν εσείς στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο. Η δική σας στάση αναδεικνύει την υποκρισία σας».

Αναφερόμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που ήδη ζήτησε ο πρωθυπουργός για την διαφθορά και την διαπλοκή, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Τον Μάρτιο του 2016 είχατε ζητήσει συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Η συζήτηση αυτή έγινε, και κατά γενική ομολογία υποστήκατε πανωλεθρία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016 τα δεδομένα έχουν αλλάξει, γιατί τότε δεν υπήρχε Καλογρίτσας, τράπεζα Αττικής, offshore της Αυγής. Χαίρομαι λοιπόν που κάνατε δεκτή την πρότασή μου για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαφθορά και τη διαπλοκή».

Ο κ. Μητσοτάκης απάντησε και στις αιτιάσεις του πρωθυπουργού για τη θητεία του στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης: «Όταν παρέδωσα το υπουργείο είχα έτοιμο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, το οποίο δεν υλοποιήσατε». Θύμισε δήλωση της κ. Φωτίου η οποία «"είχε δηλώσει ότι μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύουν". Ελάτε να συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο αξιολόγησης που να επιβραβεύει τους άξιους και να νουθετεί όσους δεν δουλεύουν. Όταν όλοι παίρνουν 10, τότε ο άξιος καθηγητής και δάσκαλος νιώθει κορόιδο».

Συνεχίζοντας για τα θέματα Παιδείας είπε: «Χρειαζόμαστε ή δεν χρειαζόμαστε πρότυπα-πειραματικά σχολεία.

Το ερωτήματα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας όπου θα μπορεί ένας φτωχός μαθητής να πάει και να φοιτήσει;». Επέμεινε ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να συνδέεται με την αγορά εργασίας λέγοντας: «Έχει νόημα να εκπαιδεύουμε γιατρούς σε τετραπλάσιο ποσοστό από όσους χρειαζόμαστε για να τους εξάγουμε μετά σε άλλες χώρες;

Πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια τον μεγαλύτερο, αν όχι τον τελευταίο λόγο, για τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να μην έχουμε μεγαλύτερο αριθμό αποφοίτων από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας;».

Επανήλθε στο θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών σημειώνοντας:

«Η απαραίτητη αναμόρφωση, τονίζω απαραίτητη αναμόρφωση, του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος;».

Έκλεισε με μία αναφορά της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου: «Είπε η υπουργός Παιδείας ότι μεροληπτείτε υπέρ των νέων επιστημόνων. Μόλις χθες δεν ψηφίσατε την αύξηση των εισφορών για τους νέους επιστήμονες; Σταματήστε να κοροϊδεύετε την κοινωνία κ. Τσίπρα».

ΝΩΡΙΤΕΡΑ

"Ήταν τιμή μου να συμμετέχω σε κάποιες από τις εξάρσεις του μαθητικού και φοιτητικού κινηματος. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του '90-'91 ενάντια σε έναν αυταρχικό νόμο του πατέρα σας, όπως ήταν και τιμή μου να συμμετέχω στο φοιτητικό κίνημα, σε μια εποχή παρακμής του. Όμως αυτοί οι αγώνες πήγαν την κοινωνία μπροστά.

Το πρόβλημά μας κ. Μητσοτάκη όταν με κατηγορείτε για τα δικά μου βιώματα, είναι μάλλον τα δικά σας βιώματα, γιατί μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απ' έξω από δημόσιο σχολείο, γι' αυτό και δεν μπορείτε να το υπερασπιστείτε. Υπερασπίζεστε μόνο το ιδιωτικό" κατέληξε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στην δευτερολογία του στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.

ΝΩΡΙΤΕΡΑ

Βέλη εκατέρωθεν και σκληρή αντιπαράθεση Αλέξη Τσίπρα – Κυριάκου Μητσοτάκη από το πρωί στην ολομέλεια της Βουλής όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η συζήτηση για την παιδεία σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών.

Σε υψηλούς τόνους και με επιθετική διάθεση, ο Σταύρος Θεοδωράκης, επέκρινε την κυβέρνηση για την ανατροπή, όπως είπε, της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού, ντυμένος με γραβάτα, λόγω της σπουδαιότητας της συζήτησης, όπως δήλωσε, κατηγόρησε όλα τα κόμματα και όχι μόνο αυτά που κυβέρνησαν, για τη σημερινή εικόνα της Παιδείας, λέγοντας: «Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμια, ήταν πάντα στα χέρια των κομμάτων, άρα η ευθύνη για το κατάντημα της Παιδείας είναι διακομματική».

Παράλληλα αναρωτήθηκε, για ποιά δημόσια εκπαίδευση μιλάμε και τόνισε: «Είμαστε υπερήφανοι που τα παιδιά μας παιδεύονται περισσότερο, οι γονείς πληρώνουν περισσότερο, για να έχουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη» και κατέληξε λέγοντας: «Η ζημιά που κάνουμε στην οικονομία μπορεί κάποτε να διορθωθεί. Η ζημιά που κάνουμε στην Παιδεία δεν διορθώνεται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις».

Το σημείο της ομιλίας του κ. Θεοδωράκη, που προκάλεσε αναστάτωση στους κυβερνητικούς βουλευτές, ήταν η αναφορά του στην Χούντα και την αντίληψή της περί των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

«Η άρνηση των μη κρατικών πανεπιστημίων δεν είναι Αριστερά. Πρώτα η Χούντα ισχυρίστηκε ότι αυτά θα καταστρέψουν την Παιδεία», είπε ο επικεφαλής του Ποταμιού, ενώ στην αντίδραση των βουλευτών απάντησε: «Πείτε μου πού σας πρόσβαλα». Επίσης, μίλησε για υποκρισία, υποστηρίζοντας ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας χρίστηκε διδάκτορας σε ιδιωτικό κολλέγιο στην Τουρκία. «Πολιτικοί που έχουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, να υμνούν μόνο τα δημόσια σχολεία και να πολεμούν τα ιδιωτικά. Πόσο υποκριτές πια!» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπενθύμισε δε, ότι, πρόσφατα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, παραβρέθηκε στα εγκαίνια νέας πτέρυγας ιδιωτικού κολλεγίου, στο Μαρούσι.

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, είπε ότι πρέπει, όσα παιδιά έχουν εξοικείωση με την μαθητική διδασκαλία, να ενταχθούν στα σχολεία της γειτονιάς τους, αλλά ένα μικρό βάρος να πάρουν και τα ιδιωτικά σχολεία, στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης.

Εξάλλου, ζήτησε την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον διπλασιασμό των πρότυπων σχολείων, την επαναφορά των πρυτανικών συμβουλίων και την κατάργηση των αιωνίων φοιτητών.

 

Ο Σταύρος Θεοδωράκης, αναφερόμενος στο μάθημα των θρησκευτικών, για το οποίο γίνεται μεγάλη συζήτηση τις τελευταίες ημέρες, ζήτησε από την ηγεσία της ορθόδοξης Εκκλησίας να επιδείξει τόλμη, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται περισσότερο τα θρησκευτικά από τη φυσική, τη βιολογία, την πληροφορική.

Στη συνέχεια, προχώρησε και ένα βήμα παρακάτω, λέγοντας: «Πρέπει να ανοίξουμε την συζήτηση για τον διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας» καλώντας την Εκκλησία να μην φοβηθεί τον διάλογο. «Στην Εκκλησία υπάρχουν αρκετοί ιεράρχες, γήινοι και μετριοπαθείς, με πρώτο τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που δεν θα πρέπει να φοβηθούν αυτόν τον διάλογο» ανέφερε.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Απαριθμώντας τις βασικές αλλαγές που έχει επιφέρει ή δρομολογήσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε, κατά την προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, ότι σκοπός είναι η δημιουργία δωρεάν δημόσιου και ανθρωπιστικού σχολείου για όλους και όλες που θα παρέχει ίδιες ευκαιρίες και δεν θα διευρύνει τις ταξικές και πολιτισμικές διαφορές, που θα αναδεικνύει τα ταλέντα και τις δεξιότητες των παιδιών και δεν θα τις ισοπεδώνει.

«Εμείς θέλουμε ένα σχολείο που να δίνει τις δυνατότητες σε όλους να μπορούν να γίνουν άριστοι», σημείωσε και άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, ιδιαίτερα της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, για τα πεπραγμένα τους στο χώρο, σημειώνοντας παράλληλα τη διαφορά μοντέλου που έχει στο μυαλό της και θέλει να υπηρετήσει η κάθε πλευρά. «Δεν θέλουμε την κοινωνία του 1/3. Την κοινωνία των ελίτ και των πληβείων. Θέλουμε μια κοινωνία καθολικής ευημερίας, δικαιοσύνης και ισότητας. Σε αυτές τις αρχές στηρίζουμε την μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Που είναι διαρκής», υπογράμμισε.

Ο πρωθυπουργός τοποθετήθηκε και για το ζήτημα των θρησκευτικών, σημειώνοντας ότι το μάθημα των θρησκευτικών δεν μπορεί να έχει πια ομολογιακό χαρακτήρα -σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό-, αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται ούτε μάθημα επιλογής γίνεται ούτε χάνεται η βασική αναφορά στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα. Είπε ακόμη ότι το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, ιδίως στις μέρες μας όπου στα σχολειά μας δεν φοιτούν μόνο παιδιά ενός δόγματος, μιας θρησκείας, οφείλει να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν τη θρησκευτικότητα ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας.

Ο κ. Τσίπρας ξεκαθάρισε ότι την ευθύνη για το περιεχόμενο της διδασκαλίας έχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που οφείλει να λαμβάνει υπόψη του όλες τις απόψεις αλλά κυρίως τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης αλλά και της Θεολογίας, ότι φέτος στα σχολεία θα ξεκινήσουν δοκιμαστικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα στα οποία κατέληξε το ΙΕΠ και πως «αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο διάλογος δεν θα συνεχιστεί». Επ' αυτού είπε ότι στο τέλος της χρόνιας θα αξιολογηθούν και θα καταγραφούν οι όποιες παρατηρήσεις και τυχόν διορθώσεις ώστε να ξεκινήσει και συγγραφή του κατάλληλου σχολικού βιβλίου. Τόνισε ότι σε αυτό το διάλογο προφανώς και είναι ευπρόσδεκτες οι απόψεις της εκκλησίας, αλλά η τελική κρίση θα γίνει -θέλω να πιστεύω σε πνεύμα σύνθεσης και συνεννόησης- από το ΙΕΠ. «Σεβόμαστε την Εκκλησία. Αναγνωρίζουμε την αδιαμφισβήτητη παρουσία της στη συνείδηση του λαού μας, μέσα στην Ιστορία του. Συζητούμε όμως μαζί της, σε πνεύμα σεβασμού των διακριτών ρόλων», είπε. Προσέθεσε ότι αναγνωρίζουμε το ρόλο που έχει διαδραματίσει στο προσφυγικό η πλειονότητα των ιεραρχών.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι είναι κομβικός ο ρόλος της αναβάθμισης της Παιδείας στην ανάκαμψη της χώρας και την οριστική έξοδο από την κρίση, καθώς αυτή δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και κρίση αξιών.

Είπε ότι τα τελευταία χρόνια στο χώρο της Παιδείας εφαρμόστηκε στρατηγική υποβάθμισης και απαξίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος «στο όνομα τάχα της ποιότητας, της μεταρρύθμισης, του εκσυγχρονισμού, της αξιοκρατίας και της αριστείας». «Όμως τα έργα και τα αποτελέσματά σας άλλα λένε. Δεν είστε με την ποιότητα αλλά με συγκεκριμένα συμφέροντα και στο χώρο της εκπαίδευσης. Δεν είστε πραγματικά μεταρρυθμιστές», είπε, αναφέροντας ότι οι «μεταρρυθμίσεις» ιδιαίτερα στο χώρο της τριτοβάθμιας εμφορούνταν από μια λογική «αρχοντοχωριάτη». «Εμείς θέλουμε τους φορείς της εκπαίδευσης και την κοινωνία μαζί μας ακριβώς επειδή θέλουμε μεταρρυθμίσεις ουσιαστικές», συνέχισε και προσέθεσε: Δεν είστε ούτε με την αξιοκρατία, αλλά με την ευνοιοκρατία», «δεν είστε με το καλό δημόσιο σχολείο αλλά υπέρ μιας γενικής λογικής ιδιωτικοποίησης», κάνοντας λόγο για ιδιαίτερες σχέσεις με ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων.

«Δεν είστε με την αριστεία αλλά με τον ελιτισμό. Είστε με τα ακριβά σχολεία των λίγων, υπέρ της διατήρησης της κοινωνικής διάκρισης. Εμείς είμαστε υπέρ της ποιοτικής εκπαίδευσης των ίσων ευκαιριών, που στόχο έχουν στον ορίζοντα και το ίσο αποτέλεσμα».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι σε αντίθεση με την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, που είχε υπογράψει πως το 2018 τα κονδύλια της παιδείας θα έπεφταν στο 1,8% του ΑΕΠ, η κυβέρνηση κατάφερε και κράτησε τη χρηματοδότηση στο 2,8% του ΑΕΠ. Κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη ότι «όσα εξαγγείλατε στη ΔΕΘ για να υλοποιηθούν προϋποθέτουν νέες περικοπές στην παιδεία ύψους 800 εκατ.».

«Εμείς επιλέξαμε να κινηθούμε σε διαδικασία μεταρρύθμισης της παιδείας σε δύσκολες συνθήκες με ορθό τρόπο, γι’ αυτό επιλέξαμε να ρίξουμε πρώτα βάρος στη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος, στο δημοτικό, αντίθετα με την πρακτική να ξεκινούν οι αλλαγές από την ανώτατη βαθμίδα για λόγους επικοινωνιακούς», σημείωσε. Τόνισε ότι αποκαταστάθηκε η κανονικότητα, καθώς για πρώτη φορά φέτος όλα τα σχολεία άνοιξαν χωρίς ελλείψεις σε καθηγητές και βιβλία, τα οποία ήταν έτοιμα από το καλοκαίρι –και μάλιστα όχι ως φωτοτυπίες. Πρώτη φορά, είπε, έγιναν τόσες προσλήψεις τόσο νωρίς, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα νησιά και πρώτη φορά ξεκίνησαν τα σχολεία με 6ωρο πρόγραμμα. Πρώτη φορά, συνέχισε, εφαρμόστηκε ο νόμος που δίνει προτεραιότητα στις προσλήψεις για την ειδική αγωγή όπου θα προσληφθούν 9.100 εκπαιδευτικοί. Τόνισε πως η κυβέρνηση φροντίζει να φτιαχτεί και ειδικό λύκειο για αυτά τα παιδιά. Επίσης ανέφερε ότι εφαρμόζεται το ολοήμερο νηπιαγωγείο, με περισσότερα τμήματα, και ότι αντίθετα με τις κατηγορίες περί κατάργησης, προχώρησε η γενίκευση του νέου τύπου ολοήμερου σχολείου, η διεύρυνση και αναβάθμισή του.

Για το γυμνάσιο, ο πρωθυπουργός είπε ότι αλλάζει ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας, οι προαγωγικές εξετάσεις δεν θα γίνονται σε τόσα πολλά μαθήματα, αλλά μόνο σε 4 και για όσα παιδιά δεν πετυχαίνουν, θα τους προσφέρεται άμεσα ενισχυτική διδασκαλία και θα δίνουν ξανά εξετάσεις σε 15 μέρες.

«Θα συνεχίσουμε τον Διάλογο στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, άμεσα. Και ένας από τους βασικούς μας στόχους είναι να καταλήξουμε σε ένα σύστημα που θα οδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες στο πανεπιστήμιο χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις», είπε.

Επικέντρωσε στο πρόγραμμα στέγασης οικονομικά αδύναμων φοιτητών, λέγοντας ότι η κυβέρνηση αυτή εγγυάται πως σε αυτή τη χώρα όποιος έχει την ικανότητα να σπουδάσει θα έχει και τη δυνατότητα να σπουδάσει. Επισήμανε την παροχή φέτος 81 εκατ. ευρώ για υποτροφίες για διδακτορικές και μεταδιδακτορικές σπουδές για να μείνουν οι νέοι εδώ και να μη φεύγουν στο εξωτερικό.

Είπε ότι ιδρύεται το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Τεχνολογίας και ο Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας, όπου θα δοθούν 240 εκατ. ευρώ για την ερχόμενη τριετία. Υπογράμμισε ότι για τη ριζική ενίσχυση του δυναμικού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της έρευνας, για πρώτη φορά έπειτα από έξι χρόνια, γίνονται προσλήψεις μελών ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Υπεραμύνθηκε επίσης των δημόσιων πανεπιστημίων.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Τσίπρας απηύθυνε ένα «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς για τον αγώνα που δίνουν, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα παιδιά παραπέμποντας στα λόγια του συγγραφέα Χαλίλ Γκιμπράν:

«Τα παιδιά δεν είναι δικά σας παιδιά.

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της ζωής για τον εαυτό της.

Mπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας

όχι όμως τις σκέψεις σας

Γιατί έχουν τις δικές τους σκέψεις.

Μπορείτε να πασχίσετε να τους μοιάσετε

μην προσπαθείτε όμως να τα κάνετε να σας μοιάσουν.

Γιατί η ζωή δεν πηγαίνει πίσω

ούτε μένει στο χτες».

«Εχουν όλοι την εντύπωση ότι είμαστε ίδιοι αλλά δεν είμαστε. Έχετε βγει στα κεραμίδια να υπερασπιστείτε το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσίας.Η Νέα Δημοκρατία δεν είναι με την αριστεία αλλά με τον ελιτισμό. Στόχος της κυβέρνησης είναι η είσοδος στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις» είπε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός παρέχοντας παραλληλα στήριξη στον Υπουργό Παιδείας για το ζήτημα των θρησκευτικών.

«Δεν έρχεστε ως κατήγορος, κατηγορούμενος είστε για τη διαπλοκή! Θέλετε να διχάσετε και όχι να ενώσετε!» τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κατηγόρησε την κυβέρνηση: «Επαναφέρατε τους "αιώνιους φοιτητές" γιατί ο Φίλης αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του!»

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

H πολιτική της κυβέρνησης στην Παιδεία είναι το αντικείμενο της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών που γίνεται σήμερα στη Βουλή, με πρωτοβουλία του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η «αναμέτρηση» των πολιτικών αρχηγών, ωστόσο αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα ανοιχτά ζητήματα της κυβερνητικής πολιτικής.

 

13.00 πμ Με επίθεση στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ξεκίνησε την ομιλία του ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προ ημερησίας διατάξως συζήτηση στη Βουλή, για την Παιδεία.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε 20 λεπτά για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση, για να προσθέσει: Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσε τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος.

Ο αρχηγός της ΝΔ, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας.

«Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.

10.53 πμ «Δυστυχώς πλέον, το σκοτάδι της προπαγάνδας και της συκοφαντίας του παλιού πολιτικού συστήματος και των συστημικών Μέσων που στηρίζει απειλεί να καλύψει τα πάντα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε κάποιους να απειλούν να καλύψουν την χώρα στο σκοτάδι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι» είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την διάρκεια της συζήτησης στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.Έχετε προστρέξει να στηρίξετε τις πιο ακραίες θέσεις των δανειστών, είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στη ΝΔ, για να υπογραμμίσει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι διατεθειμένος να διεκδικήσει χαμηλότερα πλεονάσματα με αντάλλαγμα «μεταρρυθμίσεις» που θα φέρουν απολύσεις, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους.

Εκεί είναι η διαφορά μας, τόνισε ο κ. Τσίπρας, ότι δηλαδή εμείς διεκδικούμε χαμηλότερα πλεονάσματα με την κοινωνία όρθια. Είστε για μια ακόμη φορά απέναντι στην προσπάθεια μας να ανακτήσουμε ευρωπαϊκά κεκτημένα, να επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις. Είστε απέναντί μας και στην προσπάθεια μας να σπάσουμε το αμαρτωλό τρίγωνο της διαπλοκής, υπογράμμισε και πρόσθεσε: Παίξατε τα ρέστα σας την περίοδο της πιστωτικής ασφυξίας, στο σενάριο της αριστερής παρένθεσης, για να σημειώσει ότι η ΝΔ έπαιξε το ίδιο σενάριο και πέρυσι στην πρώτη αξιολόγηση αλλά και πάλι ηττήθηκε και τώρα επιχειρεί πάλι το ίδιο.

«Έχετε βγει στα κεραμίδια για να υπερασπιστείτε το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσία» είπε ο κ. Τσίπρας και τόνισε ότι παρόλα αυτά η ΝΔ τολμάει να κουνάει το δάχτυλο στην Αριστερά για το ηθικό πλεονέκτημα. Τολμούν να κουνούν το δάχτυλο τα κόμματα της Siemens, του Χριστοφοράκου, του Τσοχατζόπουλου, των υποκλοπών, του ΚΕΕΛΠΝΟ, της παράγκας του ποδοσφαίρου, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί, είπε ο πρωθυπουργός τονίζοντας ότι δεν έχει ο ΣΥΡΙΖΑ δάνεια χωρίς εγγυήσεις. Η ΝΔ χρωστά 200 εκατομμύρια ευρώ και άλλα τόσα το ΠΑΣΟΚ, είπε ο κ. Τσίπρας.

Τώρα που βλέπετε ότι ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά, κάνετε ό,τι μπορείτε για να τον απονομιμοποιήσετε

«Τώρα που βλέπετε ότι ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά, κάνετε ό,τι μπορείτε για να τον απονομιμοποιήσετε», είπε, απευθυνόμενος στην ΝΔ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. «Σε αυτόν τον τόπο θα μάθουν όλοι και πρώτα απ' όλα εσείς, ότι ο νόμος ισχύει για όλους» τόνισε.

Για πρώτη φορά υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να βγάλουμε την χώρα από την κρίση με την κοινωνία όρθια σημείωσε ο κ. Τσίπρας. Έχουμε μπει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης έχουμε σταθερή μείωση της ανεργίας, τόνισε ο πρωθυπουργός.

Η δεύτερη αξιολόγηση θα κλείσει στην ώρα της και το ζήτημα του χρέους, είναι για πρώτη φορά αντικείμενο συζήτησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είπε ο πρωθυπουργός.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις