Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Περίπου 700 θεατές χειροκρότησαν την "Ορέστεια" του Γ. Χουβαρδά- Καλύτερο το τρίτο μέρος- Φινάλε με Κάκια Μένδρη -ΦΩΤΟ

Πάτρα: Περίπου 700 θεατές χειροκρότησαν ...

Σκεπτικοί πάντως ήσαν πολλοί από τους θεατές από τη νέα προσέγγιση που επιχειρήθηκε στην αρχαία τριλογία του Αισχύλου

Περίπου 700 θεατές παρακολούθησαν το βράδυ της Πέμπτης 4 Αυγούστου 2016, στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο, στο πλαίσιο του 35ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, την πολυσυζητημένη παράσταση «Ορέστεια» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά.

Η παράσταση μεταφερμένη ως σκηνικός χώρος και με την ανάλογη μουσική υπόκρουση, στην ελληνική δεκαετία του ’40, στα χρόνια μετά τον Εμφύλιο, σαφώς στο μεγαλύτερο μέρος της δεν θύμιζε αρχαία τραγωδία, ειδικά αν οι θεατρόφιλοι έφερναν στο μυαλό τους την προ δεκαπενταετίας παράσταση σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κόκκου, στο Εθνικό θέατρο.

Ο Γιάννης Χουβαρδάς αποτόλμησε μία νέα, ριζοσπαστική ματιά, μαζεύοντας χρονικά την συγκεκριμένη αριστουργηματική τριλογία (η παράσταση ξεκίνησε 21.40 και ολοκληρώθηκε στις 00.10) γεγονός θετικό ενώ και ο λόγος και μηνύματα του Αισχύλου παρά τις «παραλλαγές» δεν χάθηκαν και έφτασαν στα αυτιά των θεατών.

Μία Κασσάνδρα (Άλκηστις Πουλοπούλου) ως πόρνη με μαύρο σκισμένο κολάν, μία Κλυταιμνήστρα αγέρωχη αρχικά και με λευκό αριστοκρατικό γουνάκι στον ώμο, και με γκριζαρισμένα μαλλιά και μαύρη ενδυμασία κατόπιν στον κάτω κόσμο (η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ήταν για άλλη μία φορά επιβλητική ωστόσο την έχουμε δει και καλύτερη), έναν Αγαμέμνονα με πιστόλι και τηλεβόα (ο Νίκος Κουρής αξιοπρόσεκτος), μία θεά Αθηνά με ολόλευκο μοντέρνο ταγέρ (η Στεφανία Γουλιώτη με την ωραία άρθρωση, η οποία υποδύθηκε και την Ηλέκτρα στο πρώτο μέρος) και ένας Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης που προσωπικά, μας άρεσε περισσότερο απ’ όλους, με γυαλιά «ματομπούκαλα» που καλείται ως Ορέστης να πάρει εκδίκηση για το φόνο του πατέρα του, του στρατηγού Αγαμέμνονα και να βγει από το «μαζεμένο» καβούκι του.

Να μην παραλείψουμε και το Νίκο Ψαρρά που ξεχώρισε κυρίως προς το τέλος ως Απόλλωνας, υπερασπιστής του Ορέστη ενάντια στις Ευμενίδες. Εύρημα του κ. Χουβαρδά η παρουσίαση των 7 ηθοποιών – Ευμενίδων, με το πανομοιότυπο στυλ της ρημαγμένης συζυγοκτόνου και μετέπειτα θύματος μητροκτονίας, Κλυταιμνήστρας.

Ωραία η σκηνή με μουσική υπόκρουση το υπέροχο κομμάτι των Μίμη Πλέσσα και Κώστα Κινδύνη «Εδώ τελειώνει ο ουρανός» με τη φωνή της Ζωίτσας Κουρούκλη, συνοδεία λιβανιού που μύρισε μέχρι τα πάνω διαζώματα του Αρχαίου Ωδείου όπως και το φινάλε με υπόκρουση αυτή τη φορά την Κάκια Μένδρη και το «Η ζωή ξαναρχίζει για μας».

Ανάλογου ύφους κομμάτια έως και εμβατήρια του στυλ «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει» διαπερνούσαν κάθε λίγο την παράσταση, μία προσεγμένη παραγωγή που ωστόσο τελούσε σε…σύγχυση. Κατά την άποψη μας δεν του «βγήκε» του κ. Χουβαρδά η σκηνοθετική του ματιά και εγχείρημα να συνδέσει την διχασμένη και καταταλαιπωρημένη Ελλάδα των ‘40ς με την Ορέστεια και την κατάρα του οίκου των Ατρειδών. Το είχε αν δεν κάνουμε λάθος επιχειρήσει κινηματογραφικά ο αξέχαστος Θόδωρος Αγγελόπουλος στον «Θίασο» το 1975 με σαφώς ανώτερα αποτελέσματα.

Θετική έκπληξη αποτέλεσε τέλος η συμμετοχή στο τελευταίο μέρος της παράστασης, στις «Ευμενίδες» δέκα ερασιτεχνών ηθοποιών της θεατρικής ομάδας της Ένωσης Καλαβρυτινών Πάτρας «Ταξιδευτές της πρόζας» που ανέβηκαν με ρυθμικό βηματισμό στη σκηνή και υποδύθηκαν τους ενόρκους στη δίκη του Ορέστη. Ευρηματικό στοιχείο και πραγματικά αξιέπαινη η συμμετοχή των Πατρινών ερασιτεχνών ηθοποιών.

Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης είχε γράψει ο Πατρινός Σταύρος Γασπαράτος.

Παρόντες μεταξύ άλλων στην παράσταση ήταν ο επικεφαλής και πολιτιστικός σύμβουλος του 35ου Φεστιβάλ Πάτρας Ανδρέας Α. Ανδριόπουλος, ο Θεόδωρος Δούρος, διευθύνων σύμβουλος της DUR ΑΕ με την σύζυγο του Ντέμυ Δημητροπούλου, την αδελφή του Μαρίνα Δούρου, και την ξαδέλφη του Φαίδρα Δούρου, η θεατρολόγος και κριτικός Χριστίνα Κόκκοτα, κ.α. ενώ να μην παραλείψουμε και την τάξη που επικράτησε στο Αρχαίο Ωδείο που οφειλόταν και στην συνδρομή των εθελοντών του 35ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος.

*Να προσθέσουμε πως δεν έλειψαν και κάποιες λιγοστές αποχωρήσεις θεατών από την παράσταση, όχι πάντως περισσότερων από 15.

Επόμενος σταθμός της «Ορέστειας» είναι η Άνδρος στις 7 Αυγούστου και φυσικά το Ηρώδειο στις 7 Σεπτεμβρίου 2016.

Επιμέλεια κειμένου: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Στη φωτ. οι "Ταξιδευτές της Πρόζας" στις πρόβες της παράστασης στο Αρχαίο Ωδείο.

Στη φωτ. οι "Ταξιδευτές της Πρόζας&...

Στη φωτ. οι "Ταξιδευτές της Πρόζας" στις πρόβες της παράστασης στο Αρχαίο Ωδείο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture