Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: Έρχεται απόψε στην Πάτρα με την "Ορέστεια"και μιλάει στο thebest: "Πρόκειται για μια παράσταση που συνομιλεί με το έργο και το σήμερα"

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: Έρχεται απόψε στη...

Στο Αρχαίο Ωδείο

Στην Πάτρα θα βρεθεί για άλλη μια φορά η ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη καθώς απόψε (4 Αυγούστου) θα ανέβει στη σκηνή του Αρχαίου Ωδείου με την παράσταση «Ορέστεια». Μια από τις πιο πολυσυζητημένες παραστάσεις του φετινού καλοκαιριού, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά.

Λίγες ώρες πριν την παράσταση στην Πάτρα, μίλησε στο thebest.gr.

Της Κωνσταντίνας Τσίχλα

Ποιά είναι η σχέση που έχετε με την Πάτρα;

Πρόκειται για σχέση χρόνων. Από την εποχή που συμμετείχα με την Μάγια Λυμπεροπούλου (πρώην καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας) στα θεατρικά αναλόγια που είχε ανεβάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Πατρών. Την δεκαετία του 1980 ερχόμασταν με το «Ανοιχτό θέατρο». Από τότε χρονολογείται αυτή η σχέση ,με την πόλη, το κοινό της το Ρωμαϊκό Ωδείο. Σχεδόν κάθε χρόνο είμαστε εκεί. Από το 20003 και μετά συνέχεια. Από τότε είχα κάνει κάποιες τραγωδίες με τον Θέμη Μουμουλίδη. Αγαπώ πολύ το Αρχαίο Ωδείο έχει μια μοναδική σχέση σκηνής καιν θεατών. Πολύ κοντινή. Παρόλο που είναι μικρή σκηνή και υπάρχουν θέματα προσαρμογής και αποζημιώνει η σχέση που μπορείς να αναπτύξεις με τον θεατή.

Το κοινό της Πάτρας είναι από τα πιο καλλιεργημένα. Έχει πάντα την ευκαιρία να παρακολουθήσει καλό θέατρο και μέσα από το ΔΗΠΕΘΕ  αλλά και γιατί έρχονται πολλές παραστάσεις. Πάντα γεμίζει το θέατρο στην Πάτρα. Υπάρχει θερμή υποδοχή και το κοινό της Πάτρας είναι πάντα πολύ συγκινητικό.

Υπάρχουν διαφορές από κοινό σε κοινό;

Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που τα συναντάς από μέρος σε μέρος. Από την Θεσσαλονίκη στους Φιλίππους για παράδειγμα υπήρχε τεράστια διαφορά.  Το κοινό της Θεσσαλονίκης ήταν πιο εκδηλωτικό, αντιλαμβανόταν το χιούμορ της Παράστασης, μας επευφημούσε… Από την άλλη το κοινό στους Φιλλίπους είναι πάντα πιο συγκρατημένο, παρακολουθεί βέβαια με προσοχή την παράσταση αλλά υπάρχει μια ησυχία. Από πόλη σε πόλη υπάρχει μεγάλη διαφορά.

 

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πείτε το «ναι» φέτος γι’ αυτή την παράσταση;

Το αυτονόητο. Το καταπληκτικό. Ο εξαιρετικός σκηνοθέτης. Αυτά ήταν αρκετά. Και το έργο να μην ήξερα, από την που θα με έπαιρνε ο Γιάννης Χουβαρδάς για να μου πει ότι θέλει να είμαστε θα έλεγα «ναι». Είναι ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης. Έχω συνεργαστεί μαζί του πολλές φορές. Είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να με προχωρήσει παρακάτω, γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες των ηθοποιών με τους οποίους συνεργάζεται και πάντα προσπαθεί να βγάλει το απρόσμενο, το μη αναμενόμενο. Όσες φορές έχω δουλέψει μαζί του έχω δει πως έχει μια ενδιαφέρουσα και τολμηρή ματιά πάνω στα κείμενα. Μου αρ΄3εσει ο τρόπος που δουλεύει. Επιμένει στην λεπτομέρεια. Έχει τεράστια παιδεία.

Από την άλλη το κείμενο της «Ορέστειας» είναι από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα που έχουν γραφτεί στην ιστορία του θέατρο.  Είχα την τύχη όλο αυτό να πλαισιωθεί και από έναν εξαιρετι8κό θίασο. Με καταπληκτικούς ηθοποιούς που είναι ταυτόχρονα και εξαιρετικοί άνθρωποι. Όλο αυτό είναι για εμένα μια ευτυχισμένη στιγμή.

Πρόκειται για μια παράσταση συνομιλεί με το έργο και το σήμερα.Τοποθετείται η δράση στο 1940 και μετεμφυλιακή περίοδο. Δυο εποχές της ιστορίας της Ελλάδας με μεγάλη σημασία για τον Έλληνα και την ιστορία μας ως έθνος. Μια καθαρή και προσεγμένη απόφαση . Μέσα από αυτή την συνθήκη μπορεί ο σύγχρονος  Έλληνας να καταλάβει το έργο. Να μην αντιμετωπίζει τον πόλεμο, την εκστρατεία σαν μια μυθολογική κατάσταση αλλά σαν κάτι σημερινό. Η χρονολογική αυτή μετάβαση που πλέον είναι καθόλα επιτρεπτή στο σύγχρονο θέατρο. Με αυτό τον τρόπο γίνεται η παράσταση το όχημα να επικοινωνήσει ο θεατής με αυτά που θέλει να πει ο συγγραφέας.

Τι είναι αυτό που ζητάτε μέσα από τις δουλειές σας;

Θέλω το κείμενο να έχει να πει κάτι στον θεατή. Πρέπει αυτό που θα πάρει μετά την παράσταση να τον αποζημιώνει. Να του δίνει συγκίνηση, τροφή για σκέψη. Χρειάζομαι η δουλειά στην οποία συμμετέχω, να έχει άποψη και να είναι «δουλεμένη».

Υπάρχουν ακόμα πράγματα που δεν έχετε κάνει και τα έχετε στο μυαλό σας;

Εύχομαι να έχω την υγεία μου, καλή φυσική κατάσταση για να είμαι ενεργή και να υπηρετώ την τέχνη μου με τον ίδιο ενθουσιασμό που έχω σήμερα. Από εκεί μκαι πέρα το παγκόσμιο είναι ανεξάντλητο. Υπάρχουν ρόλοι και συνεργασίες που θα ήθελα να κάνω ή να ξένα κάνω… Δεν οργανώνω ή δεν σχεδιάζω γενικότερα. Εύχομαι προτάσεις και από εκεί πέρα όταν κάτι μου ταιριάζει και μπορεί να μου προσφέρει το κάτι παραπάνω λέω «ναι».

Υπάρχει τίμημα για μια μεγάλη καριέρα;

Τίποτα δεν χαρίζεται και τίποτα δεν είναι εύκολο. Το τίμημα είναι η σκληρή δουλειά Ατέλειωτες ώρες, μήνες, χρόνια. Χρειάζεται αφοσίωση. Αν θέλεις να είσαι καλλιτέχνης με όλη τη σημασία της λέξης είναι σαν να είσαι πρωταθλητής. Όλα περιστρέφονται γύρω από αυτό.  Υπάρχει άγχος, και δεν υπάρχει καμία εγγύηση παραμόνο νη πολλή δουλειά.

Έχετε σκεφτεί ποτέ τον εαυτό σας μακριά από την υποκριτική;

Όχι σοβαρά. Αυτό ξέρω να κάνω, αυτή είναι η δουλειά μου και νομίζω οτι δεν θα ήθελα κάτι άλλο.

Έχετε επικεντρωθεί στο θέατρο αλλά έχετε κάνει και καλές δουλειές στην τηλεόραση. Πώς την αντιμετωπίσατε;

Με την ίδια σοβαρότητα που αντιμετώπισα και το θέατρο. Προσπαθούσα πάντα να είναι σε δουλειές υψηλών καλλιτεχνικών αξιώσεων. Αν ανατρέξετε σε αυτές θα το διαπιστώσετε. Ήταν πάντα μεταφορές λογοτεχνίας, δούλεψα για χρόνια με τον Κώστα Κουτσομύτη ο οποίος είναι γνωστός για τις σειρες υψηλού επιπέδου που έχει κάνει. Δεν υπάρχει κάποια τηλεοπτική δουλειά για την οποία ντρέπομαι ή για την οποία έχω μετανιώσει.

Δυστυχώς πλέον οι καλές δουλειές δεν γίνονται, τουλάχιστον στο βαθμό που γινόντουσαν παλιότερα. Προτιμώ να απέχω, να λέω «όχι» δε διάφορες προτάσεις που δεν με καλύπτουν, περιμένοντας και ελπίζοντας να επιστρέψουμε σε εκείνες τις συνθήκες που επιτρέπουν να γίνονται καλές και προσεγμένες δουλειές.. Αυτή τη στιγμή η πλειονότητα είναι κάτω του μετρίου.

Τι υπάρχει στα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια;

Θα ανεβάσουμε το «Πλατεία Ηρώων».

Ένα μήνυμα για τους αναγνώστες μας…

Θα χαρώ να τους δω.

"Ορέστεια"

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

Διασκευή, σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Ο Πατρινός μουσικός Σταύρος Γασπαράτος

Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Μακιγιάζ: Άννα Μπαλτζή

Κομμώσεις: Θοδωρής Χριστοδούλου

Φωτογραφίες: Έφη Γούση

Video Trailer: Μιχάλης Κλουκίνας

Βοηθοί σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου , Νικολέτα Φιλόσογλου

Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα

Βοηθός παραγωγής: Αλεξάνδρα Μουζακίτη

Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος.

Διανομή

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ορέστης)

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα)

Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, Τροφός)

Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά)

Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης)

Άλκηστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία)

Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος)

Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας)

Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φύλακας)

Σύρμω Κεκέ (Κορυφαία)

Χριστίνα Μαξούρη (Κορυφαία, Δούλα)

Πολύδωρος Βογιατζής (Κορυφαίος).

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος : €17

Νεανικό - Φοιτητικό έως 26 ετών, Άνεργοι, ΑΜΕΑ: 12€.

Προπώληση: - Ρωμαϊκό Ωδείο την ημέρα της εκδήλωσης, ώρες 6:30-10:00μμ, 2610 223587

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight