Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

ENAΣ (ΑΚΟΜΑ) ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΛΟΝΔΙΝΟ: GEORGIA O' KEEFE, H MEΓΑΛΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΤΗΝ TATE MODERN

ENAΣ (ΑΚΟΜΑ) ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΛΟΝΔΙΝΟ: GEORGIA ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Λολούδια-αιδοία και κρανία ζώων της ερήμου

«Μια σπάνια ευκαιρία να δείτε πάνω από 100 σημαντικά έργα της πρωταθλήτριας της τέχνης του 20ου αιώνα» : Ετσι διαφημίζει η Tate Modern του Λονδίνου την πολυαναμενόμενη έκθεση-ρετροσπεκτίβα  της μεγαλύτερης και διασημότερης γυναίκας ζωγράφου όλων των εποχών Τζόρτζια Ο Κηφ, από τις 6 Ιουλίου ως τις 30 Οκτωβρίου. Εμβλημα της διοργάνωσης  ο πίνακας με το λευκό λουλούδι «Jimson Weed/White Flower No. 1 1932», ο ακριβότερος που πουλήθηκε ποτέ από εν ζωή γυναίκα εικαστικό και αφορμή τα 30 χρόνια από το θάνατό της.

Η έκθεση περιλαμβάνει ένα πανόραμα των σημαντικότερων δημιουργιών της Ο Κηφ, με τα υπέροχα, πελώρια τροπικά λουλούδια, τους σκελετούς ζώων και τα αχανή τοπία του New Mexico, που συνδέθηκαν άρρηκτα με την κορυφαία Τεξανή ζωγράφο και μητέρα του αμερικάνικου μοντερνισμού. «Οι άνδρες με αποκαλούν την καλύτερη γυναίκα ζωγράφο. Εγώ πιστεύω πως είμαι μια από τους καλύτερους ζωγράφους» είχε δηλώσει η ίδια. Η Tate Modern έχει ανακοινώσει ξεναγήσεις, προβολή ταινιών και ειδικά "πακέτα" ομαδικών επισκέψεων, έχοντας προσελκύσει ταχύτατα το ενδιαφέρον των διεθνών media. Αλλωστε πετυχαίνει την πιο "γεμάτη" έκθεση για αμερικανό καλλιτέχνη επί βρετανικού εδάφους συγκεντρώνοντας πίνακες από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Εργα του 1923 και 1919

Εργα του 1923 και 1919

Εργα του 1923 και 1919

1926

1926

1926

1926

1926

1926

1927

1927

1927

1927

1927

1927

Προερχόμενη από πολύτεκνη αγροτική οικογένεια του Ουινσκόνσιν, η Ο Κηφ (1887-1986), κατόρθωσε να σπουδάσει στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο και κατόπιν στη Νέα Υόρκη, όπου γνώρισε το γκαλερίστα φωτογράφο και μετέπειτα σύζυγο και πυγμαλίωνά της Αλφρεντ Στίγκλιτζ. Εγκαταλείποντας την προσπάθεια να αφομοιωθεί στο μορφοπλαστικό τοπίο της εποχής της, στράφηκε για χρόνια στην εκπαίδευση ενώ την μάγευαν σταθερά τα βράχια και η έρημος. Η φήμη της "χτίστηκε" από το επίμονο μάρκετινγκ του συντρόφου της, που πέραν της παρουσίασης των έργων της, επέδειξε τις αμέτρητες φωτογραφίες με πορτρέτα και γυμνά της μούσας του που θεωρήθηκαν τότε σοκαριστικά απόκοσμες και τολμηρές.  Τις δεκαετίες ΄20, ΄30 παράγει τα περίφημα λουλούδια-αιδοία με τις αρπακτικές κίτρινες "γλώσσες" και τους υπαινιγμούς για τη γυναικεία φύση.

1928

1928

1928

Με το μέντορά της Α. Στίγκλιτζ

Με το μέντορά της Α. Στίγκλιτζ

Με το μέντορά της Α. Στίγκλιτζ

1930

1930

1930

1931,1932

1931,1932

1931,1932

Από το 1949, μετά το θάνατο του Στίγκλιτζ, η ζωγράφος μετατρέπεται σε "πρωτόγονη", εκκεντρική ερημίτισσα του New Mexico που θεωρεί πατρίδα της και κυρίαρχη έμπνευσή της. Με συντηρητικά ρούχα και κότσο, περιδιαβαίνει τους άγριους αμμόλοφους με "μοντέλα"  τα κρανία και τις λεκάνες ζώων όπως και το αγαπημένο της όρος Πεντερνάλ.
Το 1962 εξελέγη μέλος της American Academy of Arts and Letters, τo 1966 εισέβαλε στην American Academy of Arts and Sciences, το 1977 απέσπασε την ύψιστη τιμή του Presidential Medal of Freedom από τον πρόεδρο Φορντ και το 1985 βραβεύτγκε με το Εθνικό Μετάλιο Τεχνών. Οπως σημειώνουν οι ειδικοί πάντως, η ίδια αποκήρυξε την εμμονή των τεχνοκριτικών να παραλληλίζουν τα άνθη της με τα γυναικεία γεννητικά όργανα και η Tate Modern εστιάζει σε αυτό ακριβώς: να προσεγγίσει η έκθεση διαφορετικά το μύθο και την πολυσημία του έργου της.

1943

1943

1943

1936, 1937

1936, 1937

1936, 1937

1950

1950

1950

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View