Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Μαθαίνοντας να νικώ τις ανησυχίες μου

Μαθαίνοντας να νικώ τις ανησυχίες μου

Ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πρόληψη του άγχους σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Η εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη του άγχους στο σχολείο και την ενίσχυση της συναισθηματικής ανθεκτικότητας των παιδιών χρονολογείται στην Ελλάδα από την τελευταία δεκαετία.

Σύμφωνα με τις Αγγελοσοπούλου Α., & Ζαφειροπούλου Μ., (2012), το άγχος είναι κάτι που το συναντάμε πολύ συχνά στα παιδιά. Όταν τα επίπεδα του άγχους είναι φυσιολογικά, το συναίσθημα αυτό λειτουργεί κινητοποιητικά για το παιδί. Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, προδιαθεσιακοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες, καθιστούν κάποια παιδιά περισσότερο ευάλωτα από τα υπόλοιπα με αποτέλεσμα να εμφανίζουν αγχώδεις διαταραχές.

Το άγχος στα παιδιά είναι δύσκολο να το αναγνωρίσουμε, καθώς επικρατεί η αντίληψη ότι είναι ασταθές και ότι συνήθως ξεπερνιέται από μόνο του. Συνάμα, πολλές φορές, τα παιδιά τείνουν να εσωτερικεύουν τα αγχώδη συναισθήματα, δείχνοντας υποχωρητικά ή συνεργάσιμα, με αποτέλεσμα να υποτιμάται η σοβαρότητα των συμπτωμάτων που εμφανίζονται.

Το γενικευμένο άγχος είναι η επικρατέστερη διαταραχή που βιώνουν τα παιδιά. Μάλιστα, δεδομένα υποστηρίζουν ότι σε μια τάξη 30 μαθητών το ένα στα πέντε παιδιά διατρέχει κίνδυνο να παρουσιάσει κάποια αγχώδη διαταραχή.

Τέλος, πολλές έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η πρόληψη του άγχους στα παιδιά είναι πολύ σημαντικότερη από την θεραπεία. καθώς οι επιπτώσεις του στη σχολική επίδοση ή στις κοινωνικές τους σχέσεις, δημιουργούν δευτερογενώς επιπρόσθετα προβλήματα που είναι δύσκολο πολλές φορές να επιλυθούν.

Το «ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΝΙΚΩ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΜΟΥ», είναι ένα πρόγραμμα για την πρόληψη του άγχους σε παιδιά 5-12 ετών, βασισμένο στις αρχές της γνωσιακής-συμπεριφορικής θεραπείας.

Στόχος του εργαστηρίου είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αντιμετωπίζουν με αυτοπεποίθηση τις καθημερινές τους δυσκολίες,  να επιλύουν μόνα τους προβλήματα και να ασκηθούν στον αυτοέλεγχο όταν θυμώνουν ή αναστατώνονται.

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά θα εκπαιδευτούν στις δεξιότητες εκείνες, έτσι ώστε να μάθουν:

1. Να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν διαφορετικά συναισθήματα και να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο αυτά τα συναισθήματα εκδηλώνονται και βιώνονται σωματικά.

2. Να αντιληφθούν τη σχέση ανάμεσα στη σκέψη, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά.
3. Να αξιολογούν τις σκέψεις τους σε βοηθητικές και μη βοηθητικές.
4. Να αλληλεπιδρούν με συνομηλίκους στο σχολείο καταφέρνοντας να διατηρούν τους προσωπικούς τους στόχους , να διαχειρίζονται το άγχος και να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις των σχέσεων. 
5. Να αλλάξουν τις αρνητικές σκέψεις και να εκπαιδευτούν στην εξεύρεση τρόπων αντιμετώπισης των αγχογόνων καταστάσεων. 
6. Να εφαρμόζουν δεξιότητες συναισθηματικής ανθεκτικότητας σε προβληματικές καταστάσεις και σε αρνητικά γεγονότα χωρίς την υποστήριξη άλλου προσώπου. 
7. Να αντιμετωπίζουν ευθέως συνθήκες στο σπίτι ή στο σχολείο οι οποίες μπορεί να είναι αγχωτικές ή ενοχλητικές.
8. Να εξασκηθούν σε τεχνικές χαλάρωσης και επίλυσης προβλημάτων. 
9. Να αναπτύσσουν δεξιότητες λήψης αποφάσεων.
10. Να αναπτύσσουν την κοινωνική τους υπευθυνότητα επιδεικνύοντας ειλικρίνεια, δικαιοσύνη, σεβασμό, ενδιαφέρον για τους άλλους και συνεργατικότητα.

Λόγω του ψυχοεκαπιδευτικού χαρακτήρα του προγράμματος ο αριθμός των συμμετοχών θα είναι περιορισμένος. Για τη δήλωση των συμμετοχών χρειάζεται να προηγηθεί τηλεφωνική κράτηση.

Για την έγκαιρη συμμετοχή σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τις Σύφαντου Αθηνά (6937 642099), και Παπαδοπούλου Γιάννα (6972 451178) καθώς και με το κέντρο δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (2610 420 047).

Έναρξη Συναντήσεων Τρίτη 1/3/2016  και κάθε τρίτη 17:00 – 20:00

Η μέγιστη διάρκειά του είναι 14 συνεδρίες. Το κόστος συμμετοχής είναι 10 ευρώ ανά συνάντηση.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Σύφαντου Αθηνά.
Σπούδασε στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Πανεπιστήμιου του Sussex, ειδικευόμενη στον τομέα των Εξαρτήσεων. Είναι τελειόφητος του προγράμματος κλινικής εκπαίδευσης στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Θεραπεία, του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (ΙΕΘΣ, Αθήνα). Τα τελευταία πέντε χρόνια εργάζεται ως εκπαιδεύτρια των Σχολών Γονέων του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Στο παρελθόν έχει εργαστεί στην Α/βάθμια εκπαίδευση, και ειδικότερα στην εφαρμογή προγραμμάτων ψυχολογικής υποστήριξης, τόσο στην Ειδική Αγωγή, όσο και στην Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών.

Παπαδοπούλου Γιάννα
Σπούδασε Ψυχολογία στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος και συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του Sussex με ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική Ψυχολογία. Από το 2009 έως το 2014 ασχολήθηκε με την διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού καθώς και με την οργάνωση και επίβλεψη παιδικών δραστηριοτήτων σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Είναι τελειόφητος του προγράμματος ειδίκευσης στην γνωσιακή συμβουλευτική από την ομάδα γνωσιακών ψυχοθεραπειών του Ελληνικού Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών (Ε.Κε.Ψ.Υ.Ε.), ενώ παράλληλα είναι ιδρύτρια της Ομάδας Μίτος η οποία παρουσιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά