Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Οικολογική Κίνηση Πάτρας: Γιατί η ήπια πεζοδρόμηση της Μαιζώνος είναι μια... τρύπα στο νερό!

Οικολογική Κίνηση Πάτρας: Γιατί η ήπια π...

Το θέμα είναι μείζον για το μέλλον της Πάτρας

Αρνητική εξέλιξη όσον αφορά τον στόχο της αναβάθμισης του αστικού κέντρου της Πάτρας, χαρακτηρίζει η Οικολογική Κίνηση Πάτρας την αλλαγή σχεδιασμού της δημοτικής Αρχής αναφορικά με την μη πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος. Για το θέμα μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» το μέλος της ΟΙΚΙΠΑ Γιώργος Βασιλακόπουλος ο οποίος κάλεσε το Δήμαρχο να επανεξετάσει την πρόταση για «ήπια πεζοδρόμηση» και να συγκαλέσει το δημοτικό συμβούλιο της πόλης προκειμένου να συζητηθεί το θέμα και να πάρουν θέση όλες οι παρατάξεις, φορείς αλλά και απλοί πολίτες.

Θυμίζουμε ότι ο προηγούμενος σχεδιασμός προέβλεπε την αντιδρόμηση της Κορίνθου ως εισόδου στην πόλη, την αξιοποίηση της Κανακάρη ως εξόδου, και την  μετατροπή του κεντρικού τμήματος της Μαιζώνος σε πεζόδρομο, ώστε να δοθεί μια μεγάλη  ανάσα για τους πολίτες μέσα στον αστικό ιστό. Αντί αυτού, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την μετατροπή της Μαιζώνος  σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας όπου θα συνυπάρχουν λεωφορεία, ταξί, μηχανάκια και ποδήλατα!

«Πραγματικά πιστεύουμε ότι είναι μια αρνητική εξέλιξη η θέση αυτή του δήμου. Ο προηγούμενος σχεδιασμός προέβλεπε την πλήρη πεζοδρόμηση της Μαιζώνος ώστε να διαμορφωθεί ένα κέντρο, μαζί με τους κάθετους δρόμους, πραγματικά απαλλαγμένο από την αυτοκίνηση. Ο σχεδιασμός που προσπαθεί τώρα να υλοποιήσει η δημοτική Αρχή μας βρίσκει αντίθετους. Η Πάτρα είναι μια πόλη σχετικά μεσαίας κλίμακας που σημαίνει ότι αυτή η συνήθεια που έχουμε ως πολίτες να παίρνουμε το Ι.Χ. μας για να κατέβουμε στο κέντρο για να ψωνίσουμε κ.α. πρέπει να σταματήσει. Η Πάτρα είναι μια πόλη που προσφέρεται για περπάτημα και ποδήλατο. Προφανώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Με αυτή την έννοια δεν έχει για εμάς κανένα νόημα, και κακώς μπαίνει κατ’ εμάς, το ζήτημα της μετατροπής της Μαιζώνος δρόμο ήπιας κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Σημείωσε δε ότι η κατεύθυνση που δίνει ο δήμος προς τους μελετητές απλά κάνουν μια τρύπα στο νερό καθώς όπως είπε η εικόνα της οδού, εάν υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός, ελάχιστα θα διαφέρει από την σημερινής της μορφή.

«Φανταστείτε μόνο μια εικόνα όπου θα συνυπάρχουν ποδήλατα, μηχανάκια, ταξί, λεωφορεία και ενδεχομένως και κάποια Ι.Χ. καθώς γνωρίζουμε, με την εμπειρία και της Ρήγα Φεραίου, ότι ο έλεγχος είναι ελλιπής. Η πλήρης πεζοδρόμηση δίνει μια μοναδική ευκαιρία η Πάτρα να μετατραπεί σ’ ευρωπαϊκή πόλη όπου υπάρχουν εκτεταμένα δίκτυα πεζοδρόμων στο κέντρο και περιφερειακά κινούνται οι συγκοινωνίες, τα Ι.Χ. κ.α.. Εμείς αυτή την στιγμή τι έχουμε ως πόλη; Μια μικρή Ρήγα Φεραίου με κάποιους κάθετους δρόμους. Ε δεν μπορεί αυτή η κατάσταση να καλύψει τις ανάγκες της πόλης. Αν υπάρχει και η Μαιζώνος και με τις κάθετες αμέσως δημιουργείται μια ανάσα. Μια ανάσα η οποία θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους πεζούς που θα κινούνται ελεύθερα, για τα μαγαζιά κ.α..», εξήγησε.

Παράλληλα κάλεσε τους πάντες να πάρουν θέσει καθώς η ΟΙΚΙΠΑ το θεωρεί μείζον το θέμα, και  πρέπει δημοτική Αρχή να λαμβάνει υπόψη της, τις θέσεις των φορέων και των πολιτών καθώς πρόκειται για ένα σοβαρό ζήτημα που θα σημαδέψει την πόλη μας για τα επόμενα χρόνια. «Επειδή το θέμα είναι μείζον εκτιμώ ότι θα πρέπει να προγραμματιστεί μια ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ανοικτή στους πάντες, όπου όλοι θα πάρουν θέση. Να καταθέσει ο Δήμαρχος τις προτάσεις του, να τοποθετηθούν και οι παρατάξεις της Αντιπολίτευσης, να πάμε οι φορείς, εκπρόσωποι πολιτών και μέσα από αυτή τη διαδικασία να βγει μια κοινή πρόταση για την πόλη. Μακάρι αυτό να γίνει, εμείς θετικά θέλουμε να συμβάλουν σε αυτή την υπόθεση», υπογράμμισε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Επισήμανε επίσης ότι δεν φθάνει η πρόβλεψη που λένε ότι θα υπάρχει για τα ποδήλατα και τους πεζούς και πρόσθεσε: «Το επιχείρημα της προβληματικής  κίνησης των λεωφορείων λόγω της στενότητας της Κανακάρη, μπορεί να λυθεί με βάση παλιότερες προτάσεις για λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας στην Κορίνθου, στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που θα έχει ο δρόμος, όπου θα κινούνται τα λεωφορεία  κατά το πρότυπο της Αθήνας».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

Πάτρα: Καταστροφική για τη φυσιογνωμία του κέντρου η απόφαση του Δήμου να μην πεζοδρομήσει την Μαιζώνος

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις