Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες οι πολίτες- Στρέφονται σε... no name προϊόντα για μεγαλύτερη οικονομία

Πάτρα: Αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες ...

Μεγάλη η αύξηση λόγω της κρίσης

Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει αλλάξει κατά πολύ την καταναλωτική συμπεριφορά των Πατρινών ακόμα και στα είδη προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας. Όπως καταδεικνύει το ρεπορτάζ του thebest.gr από το 2010 και μετά, οι συμπολίτες στρέφονται σιγά-σιγά προς προϊόντα, ελληνικά αλλά και ξένα, τα οποία χαρακτηρίζονται ως «ιδιωτικής ετικέτας» (no name).

Προϊόντα δηλαδή που ουσιαστικά δεν είναι ευρέως γνωστά, αφού δεν κάνουν δαπανηρές διαφημιστικές καμπάνιες και κατά συνέπεια είναι αρκετά πιο φθηνά από τα αντίστοιχα των μεγάλων και αναγνωρίσιμων πολυεθνικών. Η τάση αυτή έχει κι επισήμως καταγραφεί το 2012 από σχετική έρευνα (στοιχεία της IRI) που έδειξε ότι το ποσοστό της αγοράς που καταλαμβάνουν αυτά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται διαρκώς. Τότε κάλυπταν συνολικά 16% της αγοράς, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά με μια ξεκάθαρη αυξητική τάση.

Όπως μας εξηγεί η κυρία Ανδριάννα Κούτσαβου, ιδιοκτήτρια αποθήκης που διακινεί στην Πάτρα και προϊόντα no name, η αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών είναι ξεκάθαρη, ωστόσο επισημαίνει ότι αρχικά οι συμπολίτες ήταν αρχικά διστακτικοί, αφού, επηρεασμένοι από τις διαφημίσεις, δύσκολα «αποχωρίζονταν» τα γνωστά προϊόντα. «Ωστόσο στην πορεία και όσο τα οικονομικά προβλήματα των συμπολιτών μας αυξάνονταν, οι όποιοι αρχικοί ενδοιασμοί,  μπήκαν σταδιακά στην άκρη. Εκείνο που επικράτησε ήταν η κάλυψη των αναγκών της οικογένειας», μας εξηγεί η κυρία Κούτσαβου.

Σύμφωνα με την εικόνα της αγορά που είναι σε θέση να κατέχει από το 2012 μέχρι και σήμερα, αυτού του είδους τα προϊόντα (απορρυπαντικά, σαπούνια, σαμπουάν, οδοντόκρεμες, χαρτικά κ.α.), είχαν ραγδαία αύξηση που μπορεί να φθάνει, σε ορισμένους κωδικούς, μέχρι και 20-25%.

 

 

«Οι καταναλωτές τα δοκιμάζουν και αν μείνουν ευχαριστημένοι  συνεχίζουν να τα αγοράζουν συστηματικά καθώς η εξοικονόμηση χρημάτων μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και το 40%. Πρόκειται δηλαδή για ένα σημαντικό ποσό μηνιαίως το οποίο το βάζουν στην άκρη προκειμένου να κλείσουν άλλες τρύπες του οικογενειακού του προϋπολογισμού. Έτσι μίνι μάρκετ και όχι μόνο τα βάζουν πλέον αβίαστα στα ράφια τους αφού βλέπουν ότι πουλάνε », εξηγεί η κυρία Κούτσαβου.

Πάντως όσοι γνωρίζουν καλά την αγορά αυτών των ειδών, συνιστούν στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί καθώς, με αφορμή την κρίση και την μεγάλη ζήτηση no name αγαθών, στην πόλη κυκλοφορούν και ορισμένα αμφιβόλου ποιότητας κι εκεί που μπορεί να πας για μαλλί να βγεις ξαφνικά… κουρεμένος.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις