Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Ο Γιάννης Μπέζος ως Αριστοφανική Πραξαγόρα απόψε και το Σάββατο 1η Αυγούστου στην Επίσαυρο – Στις 8/8 στην Πάτρα

Ο Γιάννης Μπέζος ως Αριστοφανική Πραξαγό...

«Με την παράσταση δίνουμε διέξοδο στους σύγχρονους Αθηναίους» δήλωσε στην εφημερίδα «Έθνος»

Μετά την ήττα της Αθήνας στον Πελοποννησιακό Πόλεμο, η διαφθορά και οι ανισότητες έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Έτσι οι Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πραξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά.

Μεταμφιεσμένες σε άντρες, πηγαίνουν κρυφά στην Εκκλησία του Δήμου και περνούν ένα ψήφισμα που τους δίνει την εξουσία. Επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις και εφαρμόζουν περιουσιακή και ερωτική κοινοκτημοσύνη. Ωστόσο, η υλοποίηση του προγράμματός τους θα αποδειχτεί ουτοπική και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές καταστάσεις.

Τις δημοφιλείς «Εκκλησιάζουσες», το προτελευταίο έργο του Αριστοφάνη (παρουσιάστηκαν περί το 392 π.Χ.). παρουσιάζει το Εθνικό Θέατρο, απόψε Παρασκευή 31/7 και το Σάββατο 1η Αυγούστου 2015 στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μπέζου και με τον ίδιο στον κεντρικό ρόλο της Πραξαγόρας. Τον Βλέπυρο υποδύεται ο Γιάννης Ζουγανέλης.

Μέσα από την κωμική φόρμα, τους χιουμοριστικούς διαλόγους και τα σπαρταριστά επεισόδια της πολιτικής αυτής κωμωδίας, ο ποιητής εκφράζει την πικρία του για την αδιέξοδη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου.

«Πρόκειται, δηλαδή, για έργο που θέλει να δώσει μία διέξοδο στους καταταλαιπωρημένους, σύγχρονους του Αριστοφάνη, Αθηναίους», τόνισε ο Γιάννης Μπέζος στην εφημερίδα Έθνος και τη δημοσιογράφο Αντιγόνη Καράλη, προσθέτοντας πως «ήταν αδιανόητο για την εποχή εκείνη ότι οι γυναίκες πήραν την εξουσία όπως τις βάζει να πράττουν ο ποιητής Η Αθήνα τότε ζούσε με τα λεφτά των Περσών. Με δανεικά. Ήταν σε παρακμή πολιτική, οικονομική, κοινωνική»».

Ο Γ. Ζουγανέλης με τη σειρά του τόνισε πως «η Αθήνα του Αριστοφάνη ήταν μια Αθήνα σε παρακμή. Υπήρχε αντιπαράθεση κι ανταγωνισμός, τη στιγμή που θα έπρεπε να βαδίζουν ενωμένοι. Υπήρχε ακόμη έντονο το ψέμα, η ''διπλωματία'', το έλλειμμα της πολιτικής παιδείας. Επίσης παρατηρείτο η δυνατότητα του όχλου να επηρεάζει τα πράγματα. Στοιχεία που θυμίζουν τρομακτικά την κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα».

Οι δύο δημοφιλείς καλλιτέχνες χαρακτηρίζουν το έργο ως έντονα θηλυκό έργο όπου οσμίζεσαι τη θηλυκότητα».

Η εξωτερική εμφάνιση του Γ. Μπέζου ως Πραξαγόρα παραπέμπει ευθέως στη Ζωή Κωνσταντοπούλου. «Η όψη με ενδιέφερε, κυρίως. Δεν γίνεται ''ξεπατικωτούρα'' της Ζωής Κωνσταντοπούλου σε καμία περίπτωση. Να μην περιμένει, δηλαδή, ο θεατής να δει κάποια μίμηση ή αναφορά σε σύγχρονα πρόσωπα. Καμία σχέση» υπογραμμίζει ο γνωστός και καλός ηθοποιός, ο οποίος πριν μερικά χρόνια και πιο συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2002 είχε υποδυθεί την άλλη δημοφιλή Αριστοφανική ηρωίδα, την Λυσιστράτη στην παράσταση που είχε ανέβει από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Ο Βλέπυρος, ο σύζυγος της Πραξαγόρας, είναι «ιστορικό πρόσωπο» όπως εξηγεί ο Γ. Ζουγανέλης. «Ότι πιο χυδαίο ως άνθρωπος: ατομιστής, φαλλοκράτης με όλη τη σημασία της λέξης, από αυτούς που προσαρμόζονται σε κάθε καθεστώς και υποστηρικτής εμπράκτως του ό,τι φάμε κι ό,τι πιούμε».

Η μετάφραση που χρησιμοποιήθηκε στην παράσταση είναι του αξέχαστου Μίνωα Βολανάκη, ηη σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία είναι του Γιάννη Μπέζου, τα σκηνικά-κοστούμια υπογράφει ο Γιώργος Γαβαλάς, τη μουσική και τους στίχους ο Κωστής Μαραβέγιας, την κίνηση η Σεσίλ Μικρούτσικου κόρη του Πατρινού συνθέτη Θάνου Μικρούτσικου, τους φωτισμούς ο Χρήστος Τζιόγκας και τη μουσική διδασκαλία η Μελίνα Παιονίδου.

Πρωταγωνιστούν οι: Γ. Μπέζος, Γ. Ζουγανέλης, Π. Βλάχος, Δ. Σκιάδη, Λ. Μαλκότσης, Ν. Μαγδαληνός, Μπ. Γαλιατσάτος, Γ. Τσουρής, Θ. Ισιδώρου, Π. Κατσώλης, Κ. Κοράκης. Στον χορό συμμετεχουν οι: Χρ. Γκιζέλη, Δ. Δαυίδ, Αν. Θεοδότου, Δ. Καρακωνσταντή, Β. Κουρούπη, Ι. Λέκκα, Ειρ. Μακρή, Κ. Μαούτσου, Ρ. Μιχαλοπούλου, Ελ. Μπούκλη, Π. Μυλωνά, Κ. Νταντάμη, Μ. Σάττι, Ντ. Στασινοπούλου.

Η παράσταση «Εκκλησιάζουσες» του Εθνικού θα παρουσιαστεί και στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας το Σάββατο 8 Αυγούστου στις 21.00 (ήδη έχουν κυκλοφορήσει οι σχετικές αφίσες στην πόλη) στο πλαίσιο του 34ου Φεστιβάλ Πάτρας 2015 – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του ΟΚΠΕ και μάλιστα με την συγκεκριμένη παράσταση θα δοθεί και η επίσημη πρεμιέρα της φετινής διοργάνωσης.

Τα εισιτήρια για την Πάτρα κοστίζουν 15 ευρώ το κανονικό και 12 ευρώ το μειωμένο.

Επιμέλεια - Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture