Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Παιδιά και φοιτητές έχουν το δικό τους Φεστιβάλ - Παιχνίδια, σχήματα και χρώματα στην "πρώτη γραμμή"

Πάτρα: Παιδιά και φοιτητές έχουν το δικό...
Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Χρώματα, παιχνίδια, ιστορίες, μουσική, κουκλοθέατρο και όχι μόνο.  Τα παιδιά έχουν το δικό τους Φεστιβάλ και ανοίγει τις πύλες του στην πανεπιστημιούπολη, από τις 2 έως τις 5 Ιουνίου. Φέτος συμπληρώνει τον 6ο χρόνο ζωής του και διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) του Πανεπιστημίου Πατρών.. Οι φοιτητές, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες του Τμήματος, σχεδιάζουν τις  δημιουργικές δραστηριότητες και  τα εργαστήρια, με σκοπό να εκπαιδεύσουν τα παιδιά με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Για το Παιδικό Φεστιβάλ μιλά στο thebest.gr η   Δώρα Αλεξοπούλου, φοιτήτρια του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην προσχολική ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η) και υπεύθυνη επικοινωνίας του 6ου Παιδικού Φεστιβάλ Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η

 

Πόσα χρόνια διοργανώνεται το Φεστιβάλ; Τι  περιλαμβάνει και ποιος  είναι ο στόχος του;

«Το παιδικό Φεστιβάλ του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η  ξεκίνησε το 2010 και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας τριών έως έξι ετών.  Στόχος  του, το άνοιγμα  του πανεπιστημίου στην τοπική κοινωνία, τη δημοσιοποίηση της δουλειάς του Τμήματος  και την δημιουργία δεσμών μεταξύ παιδιών, εκπαιδευτικών, γονέων, νηπιαγωγείων, φοιτητών και  πανεπιστημίου.  Διεξάγεται  κάθε χρόνο επί μία εβδομάδα (περίπου τέλη Μαΐου – αρχές Ιουνίου) και  τον συντονισμό του αναλαμβάνει η Οργανωτική Επιτροπή η οποία  επιλέγεται στις αρχές του έτους έπειτα από αίτηση των ενδιαφερόμενων. Περιλαμβάνει δραστηριότητες  εκπαιδευτικού κυρίως  προσανατολισμού, οι οποίες πραγματοποιούνται  με την βοήθεια των φοιτητών – εθελοντών μέσω δημιουργικών, ευχάριστων και ψυχαγωγικών εργαστηρίων στους  χώρους του Τμήματος».

Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο επιλέγετε τις δράσεις;


« Οι δράσεις οι οποίες  πραγματοποιούνται, κάθε χρόνο εξελίσσονται και εφαρμόζονται ανάλογα με την συμμετοχή των φοιτητών- εθελοντών καθώς και των νηπιαγωγείων στο κάθε εργαστήριο. Για τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό του, εφαρμόζεται η μέθοδος της «αξιολόγησης της διαδικασίας» στο τέλος  κάθε Φεστιβάλ. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στον εντοπισμό των πλεονεκτημάτων και των αδυναμιών, όπως και στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσής του. Ο γενικός στόχος του συγκεκριμένου είδους αξιολόγησης είναι να προσδιορίσει τρόπους βελτίωσης της εκδήλωσης και της ποιότητας των υπηρεσιών».


Η Δώρα Αλεξοπούλου

Η Δώρα Αλεξοπούλου

Η Δώρα Αλεξοπούλου

Ποια είναι η ανταπόκριση των παιδιών; Αριθμητικά πόσα ανταποκρίνονται;

« Το 1ο Παιδικό Φεστιβάλ Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η  (2009 – 2010) φιλοξένησε 2 σχολεία και 90 παιδιά, τα οποία συμμετείχαν σε 2 εργαστήρια με την εθελοντική στήριξη 47 φοιτητών.
Το 2ο Φεστιβάλ ( 2010 – 2011 ) είχε ελάχιστη αύξηση ως προς τον αριθμό των φοιτητών (51) , των εργαστηρίων (3) και των παιδιών (100). Τα σχολεία παρέμειναν 2.
Το 3ο Φεστιβάλ ( 2011 – 2012 )  άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστό και το ενδιαφέρον των φοιτητών να αυξάνεται. Έτσι είχαμε 200 φοιτητές και προφανώς  μπορούσε να απορροφηθεί μεγαλύτερος αριθμός σχολείων και παιδιών, ο οποίος αυξήθηκε στα 7 σχολεία και στα 250 παιδιά τα οποία συμμετείχαν σε 7 εργαστήρια.
Το 4ο Φεστιβάλ ( 2012 – 2013 )  συγκεντρώνει για πρώτη φορά 13 σχολεία με μόλις 650 παιδιά και 9 εργαστήρια  με  140 φοιτητές – εθελοντές.
Το 5ο Φεστιβάλ ( 2013 – 2014 ) οδεύει  προς την επιτυχία η οποία είναι σίγουρη καθώς  η συμμετοχή των σχολείων είναι πολύ μεγάλη και φτάνει τα 23 με 860 παιδιά, 11 εργαστήρια και  131 φοιτητές.
Το Παιδικό Φεστιβάλ πλέον  ως θεσμός μετρά 6 δημιουργικά  χρόνια με θεαματική άνοδο συμμετοχών. Το 6ο Παιδικό Φεστιβάλ Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η  είναι έτοιμο να φιλοξενήσει   30 σχολεία με 1200 παιδιά, 16 εργαστήρια και περίπου 200 + φοιτητές – εθελοντές».

Tι θέλετε να μάθετε στα παιδιά; Τι σας μαθαίνουν εκείνα;

« Βασικός στόχος είναι ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός των δράσεων, τα παιδιά να πειραματιστούν, να αναπτύξουν την δημιουργική τους έκφραση, να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους, να διερευνήσουν την φαντασία  τους, να ψυχαγωγηθούν δημιουργικά, να αποκτήσουν θετική στάση και συμπεριφορά για το εξωτερικό περιβάλλον, να συνεργαστούν με παιδιά διαφορετικής ηλικίας καθώς και με τις φοιτήτριες και να γνωρίσουν  το χώρο του πανεπιστημίου και  το ανθρώπινο δυναμικό του.
Μέσα απο αυτά, τα παιδιά μας δίνουν την δυνατότητα  να πειραματιστούμε  και  να εφαρμόσουμε στην πράξη όσα διδασκόμαστε κατά την διάρκεια των σπουδών μας, να συνεργαστούμε μαζί τους ,αλλά και με συμφοιτητές και να αναλάβουμε ευθύνες , να αλληλεπιδράσουμε με τα παιδιά και να τροποποιήσουμε την παιδαγωγική μας στάση και τέλος να βελτιώσουμε τις επαγγελματικές μας δεξιότητες».


Πόσο εύκολο είναι να διαπαιδαγωγήσεις και εκπαιδεύσεις ένα παιδί;

«Η εκπαίδευση και η διαπαιδαγώγηση ενός νηπίου δεν αποτελεί μια απλή υπόθεση ούτε υπάρχουν μαγικές συνταγές για ν’ αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες  θα έλεγα, καθώς  το κάθε παιδί ως ξεχωριστό άτομο «κουβαλά»  το δικό του «βιογραφικό» το οποίο δομείται φυσικά από τους γονείς. Έτσι πρέπει να πράττουμε σύμφωνα με την διαφορετικότητα του κάθε παιδιού και διαρκώς  να ενημερωνόμαστε».

Ποια στοιχεία χρειάζεται να έχει ένας καλός παιδαγωγός;

«Ο καλός παιδαγωγός  δεν λειτουργεί ως παιδαγωγός, αλλά ως ένας άνθρωπος που  η γνώση του γίνεται  το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο του. Κατά την γνώμη μου η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου.  Ένας καλός παιδαγωγός θα πρέπει να είναι  ο εαυτός του, να συμπεριφέρεται φυσιολογικά και αβίαστα και κυρίως  να μείνει απλός προσιτός και όχι εγκλωβισμένος στο ρόλο του ειδικού ή του επιστήμονα. Για να είναι εφικτό όμως αυτό, δηλαδή  ο εκπαιδευτικός να συμπεριφέρεται αυθεντικά απαιτείται προηγουμένως να τον διακρίνει η αυτογνωσία και κυρίως η αρμονία με την αυτοαντίληψή του. Βασικό στοιχείο επίσης αποτελεί ο σεβασμός που δείχνει ο εκπαιδευτικός στους  γονείς  όπου σημαίνει  ότι τους αποδέχεται ως ξεχωριστά άτομα, δίχως να επιβάλει όρους γι’ αυτό».

 

Επισκεφθείτε τη σελίδα του φεστιβάλ http://www.childrenfestival.edu.gr/index.htmlελίδα του φεστιβάλ

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture