Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: "We are the best!" στην προβολή της Κινηματογραφικής Λέσχης

Πάτρα: "We are the best!" στην...

Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου

Η νεανική και feelgood κινηματογραφική έκπληξη της χρονιάς,
τη Σουηδική ταινία θα προβληθεί απο την Κινηματογραφική Λέσχη, στα Ster Cinemas τη Δευτέρα 30.3.2015 σε τρεις προβολές, "We are the best!" του Λούκας Μούντισον
.

 

WE ARE THE BEST!

Σκηνοθεσία: Λούκας Μούντισον

Σενάριο: Λούκας Μούντισον, Κόκο Μούντισον

Ηθοποιοί: Μίρα Γκρόσιν, Λιβ ΛεΜόιν, Μίρα Μπαρκαμάρ.

Φωτογραφία: Ούλφ Μπράντας

Μοντάζ: Μιχάλ Λετζιλόβσκι

Χώρα: Σουηδία, Δανία (Έγχρωμη)

Διάρκεια: 102΄

 

Πρώτη προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ..

Δεύτερη προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.

Τρίτη προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.

 

Διακρίσεις:

- Guldbagge Awards 2014:

* Βραβείο Μακιγιάζ στην Lisa Mustafa

* Βραβείο Σκηνογραφίας στους Paola Holmer, Linda Janson

- Goteborg Film Festival 2014, Βραβείο Lorens στον Lars Jonsson

- National Board of Review, USA 2014, στις 5 καλύ­τερες ξενόγλωσσες Ταινίες της χρονιάς

- Philadelphia Film festival 2013, Ειδική Μνεία στους Mira Barkhammar, Mira Grosin, Liv LeMoyne

- Reykjavik International Film Festival 2013, Βραβείο Κοινού στον Lukas Moodysson

- Tokyo International Film Festival, Μέγα Βρ Μέγα Βραβείο στον Lukas Moodysson.

 

Στη Σουηδία της δεκαετίας του ’80 τρία νεαρά κορίτσια αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια πανκ μπάντα, αλλά κανείς δεν τις παίρνει στα σοβαρά.

Μια εναλλακτική, φρέσκια και δυναμική ιστορία ενηλικίωσης που στέκεται στην αισιόδοξη, μα καθόλου αφελή πλευρά της ζωής.

 

Με μια μεταδοτική ενέργεια και μια ιστορία που δεν μπορείς παρά να απολαύσεις, το «We are the Best» δικαιώνει τον τίτλο του σαν μία από τις πιο feelgood ταινίες της χρονιάς. Ασχέτως της ηλικίας και των μουσικών σου γούστων.

Δημιουργός παντός κινηματογραφικού καιρού (από το ρεαλιστικό «Λίλια για Πάντα» μέχρι το hardcore «A Hole in my Heart» και το ρομαντικό «Δείξε μου Αγάπη»), άνισος, μα πάντα ενδιαφέρων, ο Σουηδός Λούκας Μούντισον υπογράφει μία από τις καλύτε­ρες ταινίες του ξεκινώντας από μια οικογενειακή ιδέα κι επιστρέφοντας με κεφάτη διάθεση στις αρ­χές του ’80. Το έξυπνο κόμικ της συζύγου του Κόκο τού συστήνει τις Μπόμπο και Κλάρα, δύο 13χρονες συμμαθήτριες και φίλες, οι οποίες προσπαθούν να βρουν το προσωπικό τους στίγμα στη βαρετή χει­μωνιάτικη Στοκχόλμη του 1982. Λίγες σκηνές από την μπανάλ καθημερινότητά τους στο σπίτι και το σχολείο αρκούν για να περιγράψουν γλαφυρά την απόσταση που νιώθουν να τις χωρίζει τόσο από τον κόσμο των ενηλίκων όσο και από εκείνον των συμμαθητών τους.

 

Θέλοντας να κάνουν τη διαφορά και αναζητώντας μια έμπνευση ζωής που θα τις κινητοποιήσει, αποφασίζουν να στήσουν ένα πανκ συγκρότημα, παρότι καμιά δεν ξέρει να παίζει κάποιο όργανο ή να διαβάζει μια νότα μουσικής! Έχοντας όμως όλο το νεανικό θράσος του κόσμου, όχι μόνο κερδίζουν μία ώρα εβδομαδιαίας πρόβας στο τοπικό κέντρο νεότητας, αλλά πλησιάζουν και τη μεγαλύτερή τους σε ηλικία, θεοσεβούμενη Χέντβικ, άλλη μία περιθωριακή σχολική φιγούρα, και της προτείνουν να γίνει η κιθαρίστρια του γκρουπ.

Αυθόρμητο, ολοζώντανο και απολαυστικό, το θη­λυκό πρωταγωνιστικό τρίο είναι από μόνο του μια συναρπαστική, γεμάτη εκπλήξεις κινηματογραφική περιπέτεια. Ο Μούντισον το ρίχνει σε μια απλή, αλλά σεναριακά ολόφρεσκη ιστορία ενηλικίωσης και το αφήνει να κολυμπήσει ελεύθερο στα βαθιά, γεμίζοντας τις εικόνες του «We Are the Best!» με την αστείρευτη ενέργεια και τη ρομαντική τόλμη του. Αλλά και με μια απελευθερωτική μουσική, η οποία κουβαλά θορυβωδώς (και απολύτως χιουμοριστικά) όχι μόνο την επαναστατική διάθεση της ηλικίας μα και την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα της εποχής. Όλα τόσο λιτά και ταυτόχρονα τόσο πε­ρίτεχνα, διασκεδαστικά κι αισιόδοξα, μα καθόλου αφελή, σε αυτήν τη feelgood κινηματογραφική έκπληξη της χρονιάς.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΗΤΣΗΣ

 

H Μπόμπο, η Κλάρα και η Χέντβιγκ είναι τρεις μι­κρές επαναστάτριες στη Στοκχόλμη της δεκαετίας του ’80, οι οποίες παρά τις διαφορές τους βρίσκουν το κοινό τους στοιχείο στη μουσική και φτιάχνουν μια μπάντα χωρίς να έχουν μουσικά όργανα, θέλοντας να αποδείξουν ότι η πανκ μουσική δεν έχει πεθάνει και ότι εκείνες είναι «οι καλύτερες», σε μια προσπάθεια ανεξαρτητοποίησης από τους μεγάλους και το σχολείο.

Επιστρέφοντας σε ένα σινεμά που μιλά για την νιότη, την εφηβεία, τον τρόπο που ο κόσμος σου αλλάζει και την ξεκάθαρα προσωπική ματιά που έχεις για όλα όσα σε αφορούν ή όχι, το φιλμ του Λούκας Μούντισον, φέρνει στο νου, την υπέροχη αίσθηση της πρώτης του ταινίας, «Fucking Amal», και τον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίο περιέγραψε εκεί το ξύπνημα ενός εφηβικού έρωτα.

Εδώ η ιστορία του είναι εξίσου κοριτσίστικη, ακόμη κι αν δεν αφορά σε ένα συγκεκριμένο γεγονός που αλλάζει με κοσμογονικό τρόπο την ζωή τους. Η Κλάρα και η Μπόμπο είναι καλύτερες φίλες στο σχολείο και μαζί, δυο όχι ακριβώς δημοφιλείς μα­θήτριες, αφού παρ΄ ότι όπως λένε οι συμμαθήτριές τους, θα μπορούσαν να είναι όμορφες, αν μόνο δεν επέμεναν να κόβουν τα μαλλιά τους κοντά, ή μοϊκά­να, να ντύνονται αλλόκοτα και να ακούνε πανκ.

Στην πραγματικότητα, στην Σουηδία της δεκαετίας τoυ 80, όλοι τους λένε ότι το πανκ έχει πεθάνει, αλλά όχι για τις ίδιες. Κι όταν στο νεανικό κέντρο που περνούν τα απογεύματά τους βρίσκουν την ευκαιρία να εκδικηθούν ένα φασαριόζικο χέβι μέταλ γκρουπ μεγαλύτερών τους εφήβων, κλέβοντας την ώρα τους στην πρόβα, αποφασίζουν να κάνουν οι ίδιες ένα πανκ γκρουπ.

Στην πορεία, θα πάρουν ως τρίτο μέλος μια από­λυτα καθώς πρέπει συμμαθήτρια με ταλέντο στην κιθάρα, αλλά εξίσου απόβλητη λόγω της υπερβολικά σεμνής εμφάνισής της και της αγάπης της οικογέ­νειάς της στον Χριστό και μαζί, θα δοκιμάσουν να κατακτήσουν την δόξα, πεπεισμένες ότι είναι οι καλύτερες.

Ο Μούντισον θα ακολουθήσει την ιστορία τους και τις αστείες, τρυφερές συγκινητικές στιγμές στην ζωή τους, μέσα από μικρές βινιέτες που περιγράφουν τις σχέσεις τους με τους γονείς τους, μεταξύ τους, το φλερτ τους με δυο αγόρια, τους καυγάδες και την αγάπη τους. Μα κυρίως δείχνοντας με απόλυτα πε­τυχημένο τρόπο την ευφορική αίσθηση του να είσαι νέος, αλλά και την αμηχανία που συνεπάγεται, την δύναμη της φιλίας, τους δεσμούς της οικογένειας, την ομορφιά και το άγχος της νιότης.

Και το κάνει υπέροχα, δίχως να επιμένει σε τίποτα υπερβολικά, δίχως να προσπαθεί να περάσει οποι­οδήποτε μήνυμα, με μια ενεργητική, πάντα έτοιμη να συλλάβει την στιγμή κάμερα, με τρία υπέροχα, απόλυτα φυσικά κορίτσια στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και ένα τέλειο σάουντρακ από σουηδική πανκ που δίνει ρυθμό κι ένταση.

Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία που η ενέργειά της είναι απλά μεταδοτική, που δεν σε αφήνει να χάσεις το ενδιαφέρον σου ούτε στιγμή και που κατορθώ­νει ασχέτως της ηλικίας που έχεις, να σε κάνει να θυμηθείς και αν όχι να νοσταλγήσεις, σίγουρα να σκεφτείς ξανά, τις δικές σου μέρες πριν μεγαλώσεις, όταν η μουσική ήταν το παν, όταν οι φίλοι ήταν η οικογένειά σου και το κάθε τι ήταν είτε απόλυτα φανταστικό και απίθανα μοναδικό, ή πολύ απλά το τέλος του κόσμου.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΑΣΣΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

LUKAS MOODYSSON

Γεννήθηκε το 1969 στο Μalmo, Σουηδία.  ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: We Are the Best! 2013, Mammoth 2009, Container 2006, Ett hål i mitt hjärta 2004, Terrorister - en film om dom dömda 2003, Λίλια για Πάντα 2002, Tillsammans 2000, Fucking Åmål 1998, Bara prata lite 1997, En uppgörelse i den undre världen 1996, Det var en mörk och stormig natt 1995.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture