Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Οι θέσεις της Α' ΕΛΜΕ για το ωράριο και την ανάθεση εργασιών

Πάτρα: Οι θέσεις της Α' ΕΛΜΕ για το ωράρ...

Εξέδωσε σχετική ανακοίνωση

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας σχετικά με τα θέματα που αφορούν το ωράριο και την ανάθεση εργασιών, αναφέρει τα εξής:

"Η Περιφερειακή Διεύθυνση ΠΕ & ΔΕ Πελοποννήσου υπέβαλε ένα ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας με υπ’αριθμ.11350/05-12-2014 αν οι διατάξεις του Ν.3986/2011,άρθρο 37,παράγραφος 5 («5. Το τακτικό προσωπικό που απασχολείται στο Δημόσιο, σε Ν.Π.Δ.Δ. και στους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού μπορεί να ζητήσει με αίτησή του τη μείωση των ωρών εργασίας του μέχρι και 50%, με ανάλογη μείωση των αποδοχών του, για χρονική διάρκεια μέχρι πέντε (5) έτη») μπορούν να εφαρμοστούν σε εκπαιδευτικούς α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης.

H προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διοίκησης Προσωπικού της β/βάθμιας εκπαίδευσης εξέδωσε απάντηση στην οποία διευκρινίζει ότι στους εκπαιδευτικούς(α/βαθμιας) και β/θμιας εκπαίδευσης δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι διατάξεις του Ν.3986/2011 άρθρο 37 παράγραφος 5. Επιπρόσθετα, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διοίκησης Προσωπικού της β/θμιας εκπαίδευσης κάνει αναφορά στο διδακτικό και εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, καθώς και στις υποχρεώσεις τους εντός εργασιακού ωραρίου.

Τονίζουμε ότι καμία εγκύκλιος δεν μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με το ισχύον νομικό πλαίσιο. Καλούμε τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να επιληφθεί του θέματος και να προχωρήσει σε μόνιμη και σύννομη επίλυση του. Πιο συγκεκριμένα:

• Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι σαφώς καθορισμένο από το άρ. 14 παρ. 13 ν. 1566/85,  το ν .4152/2013, υποπ. Θ1, παρ.2 και το ν. 2413/1996 αρ.48, παρ.2, που λαμβάνει υπόψη την ιδιότητα του εκπαιδευτικού (π.χ. ως διευθυντή ή υποδιευθυντή) και είναι βεβαίως γνωστό.

• Ο ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί «παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα». (ν. 1566/85 άρ.13. παρ.8 και άρ.14, παρ.20).  
Κατά συνέπεια, σε καμία περίπτωση:

α) δεν μπορεί να αναθέτει κάποιος σε εκπαιδευτικό κάποιο έργο όποτε αυτός νομίζει. Το έργο πρέπει να είναι συγκεκριμένο και να έχει ανατεθεί στη συνεδρίαση του συλλόγου καθηγητών που γίνεται για ανάθεση εργασιών. (Ο νόμος λέει «έχει ανατεθεί», όχι ανατίθεται).

β) δεν επιτρέπεται κανείς να αναθέσει σε συνάδελφο κάποιο έργο που δεν εντάσσεται ούτε στα διδακτικά ούτε στα εξωδιδακτικά του καθήκοντα. Και τα καθήκοντα αυτά παρουσιάζονται στο νόμο με απόλυτη σαφήνεια. Για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα, δεν επιτρέπεται κανείς να υποχρεώσει εκπαιδευτικό να «απασχολήσει» τους μαθητές για να καλύψει το κενό συναδέλφου που απουσιάζει, αφού η «απασχόληση» δεν εντάσσεται ούτε στο διδακτικό έργο ούτε στα εξωδιδακτικά καθήκοντα του εκπαιδευτικού.

Κάποιοι διευθυντές, επικαλούμενοι και ερμηνεύοντας κατά την εκτίμησή τους την παρακάτω υπουργική απόφαση, επιχειρούν να παραβιάσουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των συναδέλφων και προσπαθούν να τους επιβάλουν να καλύπτουν στο κενό τους το κενό συναδέλφου που απουσιάζει και μάλιστα να μπουν σε τμήμα που δεν το έχουν στο ημερήσιο πρόγραμμα ή δεν το έχουν αναλάβει καθόλου κατά το τρέχον σχολικό έτος.

(Υπενθυμίζουμε ότι η κατανομή των τμημάτων και των μαθημάτων γίνεται στην αρχή του σχολικού έτους με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων).

• Σύμφωνα λοιπόν με την επικαλούμενη υπουργική απόφαση Φ. 353.1/324/ 105657/Δ1/02 (ΦΕΚ 1340/16-10-02), το γνωστό «Καθηκοντολόγιο», άρ. 29 παρ. 8 ο διευθυντής «φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας ή αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό» και άρ. 38, παρ. 25 οι εκπαιδευτικοί «αντικαθιστούν εκπαιδευτικό ο οποίος λείπει και ανάλογα με την περίπτωση ή καλύπτουν το κενό ή απασχολούν τους μαθητές, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Διευθυντή».

• Η αντικατάσταση εκπαιδευτικού που λείπει από διαθέσιμο εκπαιδευτικό μπορεί να εφαρμοστεί μόνο α) στην περίπτωση που υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμος εκπαιδευτικός, δηλαδή που δεν καλύπτει ωράριο και τυχαίνει να είναι της ίδιας ειδικότητας με τον εκπαιδευτικό που απουσιάζει ή β) στην περίπτωση που το ΠΥΣΔΕ διαθέσει εκπαιδευτικό για αναπλήρωση. Η ερμηνεία κάποιων διευθυντών ότι διαθέσιμος εκπαιδευτικός για την κάλυψη του κενού είναι γενικά και αόριστα όποιος έχει κενό είναι αυθαίρετη. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση εκπαιδευτικού από κάποιον άλλης ειδικότητας, διότι απλούστατα απαγορεύεται η παραβίαση του αναλυτικού προγράμματος. Ο διευθυντής μπορεί να μετακινήσει ώρα συναδέλφου για να καλύψει ένα κενό, δεν μπορεί όμως να παραβιάσει το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο διδακτικό του ωράριο (όπως το ορίζουν οι νόμοι που αναφέραμε).

• Η παραπάνω υπουργική απόφαση, στο σημείο που αναφέρεται σε «απασχόληση» των μαθητών από διαθέσιμο εκπαιδευτικό, είναι προδήλως παράνομη, αφού είναι αντίθετη με τους νόμους που έχουμε αναφέρει - στους οποίους ορίζονται ρητά το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο και οι εξωδιδακτικές εργασίες των εκπαιδευτικών - και σε καμία περίπτωση δεν υπερτερεί των νόμων.

•Κανείς συνάδελφος δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Εξάλλου, τα κενά του εκπαιδευτικού στο ωρολόγιο πρόγραμμα εντάσσονται στο εργασιακό του ωράριο και αξιοποιούνται από τον ίδιο για διδακτική προετοιμασία (προετοιμασία εποπτικών μέσων διδασκαλίας , φωτοτυπίες, διορθώσεις, προετοιμασία διαγωνισμάτων –τεστ- ασκήσεων-τετραδίων κ.α ), για ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων , δικαιολόγηση απουσιών και για παροχή του συγκεκριμένου εξωδιδακτικού έργου που έχει αναλάβει, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς.

• Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού η αναπλήρωση των κενών ή η ανασύνταξη του προγράμματος μπορεί να γίνεται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στο σχολείο, διαφορετικά πρόκειται για καταστρατήγηση του διδακτικού τους ωραρίου και για υποχρεωτική υπερωρία. (Ο μόνος υπεύθυνος για την ανάθεση υπερωριών σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Σε άλλη περίπτωση μόνο με σύμφωνη γνώμη του ΠΥΣΔΕ μπορούν να ανατεθούν υπερωρίες εγγράφως και οριζόμενες συγκεκριμένα).

• Καλούμε τους συναδέλφους, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής κάλυψης κενού ή υπερωρίας, να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους. Αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή, ώστε να μπορούν να προσβάλουν τη συγκεκριμένη παράνομη ανάθεση με κάθε τρόπο (συνδικαλιστικό, νομικό) και να μην την εφαρμόσουν.

Σύμφωνα με το ν. 1566/85 άρ.13. παρ.8 και άρ.14, παρ.20 (που αναφέραμε παραπάνω), είναι προφανές ότι είναι προδήλως παράνομη η υποχρέωση των συναδέλφων από κάποιους διευθυντές να παραμένουν στο σχολείο 8-2, χωρίς να έχουν να επιτελέσουν συγκεκριμένο έργο. Προδήλως παράνομα είναι και τα διπλά προγράμματα. Δηλαδή, άλλο πρόγραμμα (σύννομο) να πηγαίνει στο Σχολικό Σύμβουλο και τη Διεύθυνση και άλλο – με υποχρεωτικές ώρες παραμονής του εκπαιδευτικού στο σχολείο – να αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου."

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις