#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον

Ο Πατρινός καθηγητής βιοχημείας, που βοηθά τη NASA στην αναζήτηση ζωής στο διάστημα!

Ο Πατρινός καθηγητής βιοχημείας, που βοη...
Πομώνης Γιάννης
[email protected] , Facebook Page

Το βιογραφικό του.. αστρονομικό!

Συνεργάζεται απο το 2006 με τη NASA. Το όνομά του Χρήστος Γεωργίου. Είναι διδάκτορας καθηγητής Βιοχημείας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και οι έρευνές του κέντρισαν το ενδιαφέρον της αμερικανικής διαστημικής εταιρείας. Μάλιστα η NASA βρήκε μια επιστημονική εργασία του ίδιου και επικοινώνησε μαζί του, ενώ τον κάλεσε στην Αμερική για να τους αναλύσει τα δεδομένα της.

Η ερευνα του Πατρινού καθηγητή γίνεται σε διάφορα επίπεδα. Κοινός παρονομαστής, η τοξικότητα των εδαφών όπου αναζητείται ζωή στο διάστημα.

Το Βικινγκ το 1976 και η σχετική διαστημική αποστολή δεν βρήκε ζωή αλλα οι αμερικάνοι βρήκαν πως το έδαφος του Αρη παράγει τοξικά - ελεύθερες ρίζες και ήθελαν να διαπιστώσουν αν αυτό πραγματικά ισχύει.

Από τότε γίνονται πειράματα (στα οποία συμμετείχε και ο Πατρινός βιοχημικός) σε ερήμους - Στην έρημο Ατακαμα όπου εκτιμάται οτι εχει να βρεξει εως και 5 εκ. χρόνια, αλλά και στην έρημο Μοχάβε βρίσκονται εδάφη παρόμοια με εκείνα του Αρη. Η δουλεια  του καθηγητή ήταν να διαπιστώσει αν παράγονται τοξικές ουσίες δεδομένης της ηλιακής ακτινοβολία που λούζει τα χώματα αυτά, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρουσία νερού.

Το επιστημονικό περιοδικό NATURE έχει λάβει ήδη την εργασία του κου Γεωργίου και αναμένεται η δημοσίευση. Κάτι που θεωρείται ως η απόλυτη τιμή για έναν επιστήμονα δεδομένων των διαδικασιών αξιολόγησης που υπάρχουν. Σύμφωνα με τον καθητηγή βιοχημείας, αναπτύχθηκαν εργαστηριακές μέθοδοι και επιβεβαιώθηκαν οι τοξικές ουσίες! Μάλιστα από μέρα σε μέρα αναμένεται η απάντηση του περιοδικού.

Σε 2ο επίπεδο αναμένεται να φτιαχτεί όργανο για να μετρά τα επίπεδα των τοξικών ουσιών. Βασισμένο πάνω στις έρευνες του κου Γεωργίου. Το project αναμένεται να χρηματοδοτηθεί απο τη NASA.

Το 2014 και για 4,5 μήνες ο κος Γεωργίου κλήθηκε στην NASA και εκεί έγινε μια νέα συνεργασία έτσι ώστε να φτιαχτεί νέο όργανο το οποίο θα σταλεί σε επόμενη αποστολή στον Αρη!

Σε προηγούμενο ταξίδι του Πατρινού καθηγητή στη NASA συζητήθηκε εκτενώς το βασικό πρόβλημα της αναζήτησης ζωής στο διάστημα. Στην αμερικανική διαστημική εταιρεία (NASA), αλλα και στην Ευρωπαική διαστημική εταιρεία έχουν ένα σημαντικό πρόβλημα. Δεν ξέρουν πως να αναζητήσουν τη ζωή. Κι όμως! Στο παρελθόν, εψαχναν στο διάστημα χημικές ουσίες απο τις οποίες είναι φτιαγμένη η δική μας ζωή, dna κ.α. Το πρόβλημα όμως είναι πως οι μετεωρίτες ήρθαν για να αλλαξουν τα μέτρα και τα σταθμά των αναζητήσεων. Απο αναλύσεις διαπιστώνεται πως πολλά χημικά στοιχεία τους, προέκυψαν.. αβιογενώς.

Απο τον καθηγητή ζητήθηκε να προταθούν συγκεκριμένες ουσίες για την εξακρίβωση ζωής.

Ο ίδιος σε πρώτη φάση δήλωσε πως για να υπάρχει ζωή, πρέπει να υπάρχει νερό και επίσης να υπάρχουν όρια απο τις κυτταρικές μεμβράνες. Κυψελίδες, ένα κοινο χαρακτηριστικό γνώρισμα της υλης.

Τους προτεινε συγκεκριμένες ουσίες κάτι που έχει δημοσιευτεί και στο επιστημονικό περιοδικό Astrobiology. Συνέστησε συγκεκριμένο τύπο λιπών, και η ιδέα άρεσε στη NASA, αν και κάποιοι ήταν δύσπιστοι. Και αυτοί όμως πείσθηκαν όταν όλοι μαζί συνάντησαν ειδικό απο την Καλιφόρνια -τον Dave Deamer- και ο εκείνος ενθουσιάστηκε με όσα άκουσε απο τον έλληνα καθηγητή.

Σε επόμενο στάδιο και στην κατεύθυνση εύρεσης ζωής στο σύμπαν οι αμερικάνοι θέλουν να στείλουν αποστολή στο φεγγάρι του Δια, στην Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι ένας παγωμένος δορυφόρος. Απο ρωγμές της Ευρώπης έβγαιναν πίδακες νερού. Αν υπάρχει νερό κάτω από την επιφάνειά της, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναπτυχθεί ζωή. Το μέγεθος της Ευρώπης είναι το 1/4 της γής και η απόσταση της περίπου όση της γής απο τον Αρη. Εχει ήδη κατατεθεί πρόταση απο τον κο Γεωργίου για το τι πρέπει να αναζητηθεί ώστε να διαπιστωθούν ίχνη ζωής στον δορυφόρο του ΔΙΑ.

Mέλος διεθνών επιστηµονικών οργανισµών

Μέλος της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και μέλος της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας, της Αμερικανικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης, της Αμερικανικής Φυτοπαθολογικής Εταιρείας, της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για Free Radical Research ( το Ελληνικό τμήμα ), της Εταιρείας Ολοκληρωμένης και Συγκριτικής Βιολογίας, των Ελληνικών Σωματείων Βιολογικών Επιστημών και Βιοχημείας και Μοριακής Βιολογίας, της Διεθνούς Επιτροπής για την Ηλεκτρομαγνητική Ασφάλεια, της επιτροπής σκεπτικισμού και έρευνας, Iδρυτικό μέλος και μέλος του 1ου Διοικητικού Συμβουλίου της Eλληνικής Eταιρίας Eλεύθερων Pιζών και Oξειδωτικού Στρες (Παράρτημα της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για Free Radical Έρευνα).

Διεθνείς επιστημονικές συνεργασίες

1. NASA Ames Research Center ( ARC ) , Space Science Division ( Moffett Field, Καλιφόρνια, ΗΠΑ) : συνεργασία με τον γεωφυσικό Christopher McKay και τον αστροχημικό Ρίτσαρντ Κουίν ( επίσης στο SETI ) , σε θέματα αστροβιολογίας.

Επιστημονική κατάρτιση

• Πτυχίο, Φυσιογνωστικό Τμήμα, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1974).
  • Mάστερ στη Bιοχημεία, Roosevelt University, HΠA (1979).
  • Διδακτορικό στη Βιοχημεία, IIllinois Institute of Technology, HΠA (1985).
  • Mεταδιδακτορικές σπουδές στη Bιοχημεία-Μοριακή Βιολογία, Tμήμα Bιοχημείας, University of Illinois at Urbana-Champaign, HΠA (1985-87).

Ερευνητικές και άλλες δραστηριότητες

Καλύπτουν την περιοχή της Bιοχημείας του Οξειδωτικού Στρες, και της Αστροβιολογίας. Επικεντρώνεται στα ακόλουθα επιμέρους ερευνητικά πεδία:

Μελέτη της βιοχημείας του οξειδωτικού στρες στους οργανισμούς και σχέση του με τη διαφοροποίηση και, γενικότερα, με φυσιολογικές και παθολογικές καταστάσεις βιολογικού και ιατρικού ενδιαφέροντος.

Επίδραση ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών υπερχαμηλών συχνοτήτων (50 Hz) στο οξειδωτικό στρες των οργανισμών. Ανάπτυξη αναλυτικών βιοχημικών μεθόδων για την in vivo/vitro μέτρηση διαφόρων παραμέτρων του οξειδωτικού στρες και άλλων σχετιζόμενων βιολογικών παραμέτρων.

Έρευνα στην Αστροβιολογία: Προέλευση και εξεύρεση ζωής σε άλλους πλανήτες. Ταυτοποίηση οξειδωτών ανασταλτικών μικροβιακής ζωής και επαγωγών οξειδωτικού στρες σε άλλους πλανήτες (π.χ. στον Άρη, χρησιμοποιώντας ως μοντέλο ερήμους όπως Atacama, Mojave, Ανταρκτική κ.α.).

Η έρευνα γίνεται σε συνεργασία με τον αστρογεωφυσικό Christopher McKay (NASA Ames Research Center, Space Science and Astrobiology Division, SST, Moffett Field, California, USA), τον γεωμικροβιολόγο Henry Sun (Desert Research Institute, Las Vegas, Nevada, USA), και τον καθηγητή  Βιοχημείας Dave Deamer (Departments of Biomolecular Engineering, and Chemistry and Biochemistry, University of California, at Davis/Santa Cruz).