Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

«To Χόλιγουντ είναι ένα τσίρκο» τόνισε με νόημα ο Τζορτζ Λούκας σε πάνελ στο φετινό Σάντανς

«To Χόλιγουντ είναι ένα τσίρκο» τόνισε μ...

Ο σκηνοθέτης του «Πολέμου των άστρων» συνομίλησε με τον Ρ. Ρέντφορντ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ανεξάρτητου σινεμά, στη Γιούτα

Σε πάνελ με τίτλο «Power of Story: Visions of Independence – Η δύναμη της ιστορίας, το ανεξάρτητο όραμα» κατά τη διάρκεια του φετινού 31ου Φεστιβάλ του Sundance στην Γιούτα των ΗΠΑ, συναντήθηκαν στις 29 Ιανουαρίου 2015, στο Egyptian Theatre του Παρκ Σίτι και μίλησαν δύο θρύλοι του Χόλυγουντ, ο Τζορτζ Λούκας του «Πολέμου των Άστρων» και ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ που είναι και ο δημιουργός του Σάντανς.

Οι δυο τους που μάλιστα ανήκουν και περίπου στην ίδια γενιά Αμερικανών κινηματογραφικών δημιουργών επικρότησαν την καλλιτεχνική ανεξαρτησία έναντι του "ασφυκτικού" συχνά χολιγουντιανού συστήματος.

«Αυτό που θαυμάζω σε ότι κάνει ο Λούκας είναι ότι είναι ικανός να ελέγχει ολόκληρο το σύμπαν. Όχι μόνο κάνει την ταινία του αλλά βρίσκει και τον τρόπο να ελέγχει το όλο πράγμα ώστε να μην εξαρτάται από οποιονδήποτε», είπε ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ.

Όπως αναφέρει σε ανάρτηση του το σάιτ flix.gr, ο Ρέντφορντ τίμησε τον καλεσμένο του, Τζορτζ Λούκας σε μια συζήτηση με θέμα την ανεξαρτησία στην 7η τέχνη, στο πλαίσιο του  Φεστιβάλ του Sundance που από το ξεκίνημα του αγκάλιασε τις ταινίες και τις προσπάθειες πολλών ανεξάρτητων δημιουργών.

Όπως ανέφερε ο συντονιστής του πάνελ Λέοναρντ Μάλτιν, ο Ρέντφορντ στα 78 του χρόνια σήμερα και ο Λούκας, δημιουργός του περίφημου «Πολέμου των Άστρων», του υπερεπιτυχημένου αυτού κινηματογραφικού franchise επιστημονικής φαντασίας (ήδη μάλιστα ετοιμάστηκε μία νέα ταινία σε σκηνοθεσία αυτή τη φορά J J Abrams), άρχισαν τις πορείες τους στο σινεμά σε μία περίοδο που το παλιό Χολυγουντιανό σύστημα των στούντιο παραγωγής βρισκόταν στο λυκόφως του.

Μάλιστα όπως έγραψε η εφημερίδα Salt Lake Tribune, οι δυο τους είχαν και άτυπα συνεργαστεί, το 1971-72 που ο Ρέντφορντ στην μεγάλη ακμή και νεότητα του τότε γύριζε με τον σκηνοθέτη Μάικλ Ρίτσι την πολιτική σάτιρα "Ο Υποψήφιος" (Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου) στο Σαν Φρανσίσκο και ο Τζορτζ Λούκας είχε προσληφθεί για κάποια τεχνική εργασία στο κινηματογραφικό σετ. Περίπου την ίδια χρονιά ο Λούκας γύρισε στο Σαν Φρανσίσκο την πρώτη του ταινία, μία αλληγορία επιστημονικής φαντασίας, το "THX 1138" όπου παραγωγός ήταν ο Φράνσις Φορντ Κόπολα και η εταιρεία παραγωγής που τότε διέθετε, η American Zoetrope.

H ταινία πάντως που καλλιτεχνικά καθιέρωσε τον Λούκας ήταν το '73 το "American Graffiti". Ο Λούκας θυμήθηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης στο Σάντανς πως όταν έκανε αυτήν την ταινία οι executives του στούντιο αντιδρούσαν θεωρώντας πως η ταινία έμοιαζε και από τον τίτλο και μόνο...Ιταλική.

"Πιστεύω ότι τα μεγάλα αφεντικά και executives των Χολυγουντιανών κινηματογραφικών στούντιο γενικά δεν είναι και οι πιο...σοφιστικέ άνθρωποι στον κόσμο", είπε με νόημα ο Λούκας, ο οποίος με τον "Πόλεμο των άστρων" έφερε επανάσταση στο Χόλυγουντ καθώς κατάφερε ο ίδιος προσωπικά να επιβάλλει να κρατήσει τα δικαιώματα για τα σίκουελ αλλά και την άδεια για παιχνίδια και αναμνηστικά που στην κυριολεξία έφεραν πολύ χρήμα στις τσέπες του Λούκας!

Ο Ρέντφορντ - υπέρμαχος της ανεξαρτησίας σε κάθε επίπεδο (καλλιτεχνικό και πολιτικό) και μάχιμος οικολόγος, μίλησε επίσης και για το πραγματικό όφελος της ανεξαρτησίας. «Αν δουλεύεις ανεξάρτητα, βρίσκεσαι εκτός του συστήματος των στούντιο τα οποία σε περιορίζουν και σημαίνει ότι πρέπει να είσαι πολύ δημιουργικός και εφευρετικός. Μία από τις αρετές των ανεξάρτητων ταινιών είναι ότι σε αναγκάζουν να βρεις λύσεις...», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Λούκας από την πλευρά του, όπως σχολιάζει και το The Hollywood Reporter, ήταν πιο σεμνός. Χαρακτήρισε μεν το Χόλιγουντ ως ένα «τσίρκο» αλλά διευκρίνισε και τα εξής. "Ότι έκανα ήταν μια προσπάθεια να κάνω την όλη διαδικασία ευκολότερη και να αφήσω τη φαντασία ελεύθερη". Ο Λούκας έχει ιδρύσει και την δική του εταιρεία που ασχολείται με το κομμάτι των οπτικών , ηχητικών εφέ, την περίφημη Industrial Light & Magic.

Επίσης όπως γράφει το flix.gr, ο 71χρονος Λούκας ξεκαθάρισε πως ο μοναδικός τρόπος για να βγάλεις χρήματα από μια ταινία είναι «να σου ανήκει ολοκληρωτικά».

Να προσθέσουμε πως ο Ρέντφορντ επίσης κατάφερε πέρα από τις αμιγώς εμπορικές του ταινίες να λειτουργήσει και ως παραγωγός σε μικρότερου βεληνεκούς ταινίες χαμηλού μπάτζετ και ανεξάρτητου προφίλ όπως τον "Πρωταθλητή του Ιλίγγου - Downhill Racer" όπου ήταν πρωταγωνιστής και παραγωγός το 1969 ή το γουέστερν "Τζερεμάια Τζόνσον" με σκηνοθέτη τον Σίντνει Πόλακ, μία από τις προσωπικά αγαπημένες ταινίες της πολύχρονης καριέρας του.

Επιμέλεια - Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture