Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

EVENTS

/

Πάτρα:Προβολή της ταινίας " '71" και κοπή πίτας απο την Κινηματογραφική Λέσχη

Πάτρα:Προβολή της ταινίας " '71&quo...

Τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου

Τη Δευτέρα 26.1.2015 θα προβληθεί από την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας η ταινία "΄71", ένα από τα εντυπωσιακότερα Σκηνοθετικά ντεμπούτα των τελευταίων χρόνων και Χρυσή Αθνηνά στις τελευταίες Νύχτες Πρεμιέρας.

Μεταξύ των προβολών θα υπάρξει η κοπή της πίτας με δύο νομίσματα και δύο τυχερούς.

 

΄71

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Γιαν Ντεμάνζ

Ηθοποιοί: Τζακ Ο΄ Κόνελ, Σον Χάρις, Πολ Άντερσον, Σαμ Ριντ.

Χώρα: Αγγλία (Έγχρωμο)

Διάρκεια: 99΄

 

Πρώτη προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ..

Δεύτερη προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.

Τρίτη προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.

Διακρίσεις:

- Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 2014, Χρυσή Αθηνά στον Yann Demange

- Φεστιβάλ Βερολίνου 2014, Βραβείο-Ειδική Μνεία της Οικουμενικής Επιτροπής στον Yann Demange

- British Independent Film Awards 2014, Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Yann Demange

- Πολλές Υποψηφιότητες σε Διάφορα Φεστιβάλ.

Στο ταραγμένο Μπέλφαστ του 1971 ένας νεα­ρός Βρετανός στρατιώτης βρίσκεται άοπλος και αποκλεισμένος στην καθολική, ελεγχόμενη από τον IRA περιοχή της πόλης. Καταδιωκόμενος από τους Ιρλανδούς μαχητές, προσπαθεί να επι­στρέψει στη μονάδα του.

Απίστευτης έντασης και αγωνίας περιπετειώδες θρίλερ, το οποίο συνδυάζει αριστοτεχνικά την καταιγιστική δράση με το ιστορικοπολιτικό σχό­λιο. Ένα από τα εντυπωσιακότερα σκηνοθετικά ντεμπούτα των τελευταίων χρόνων, βραβευμένο με Χρυσή Αθηνά στις πρόσφατες «Νύχτες Πρε­μιέρας».

Λίγους μήνες πριν από τα γεγονότα του Ιανουαρί­ου του 1972 στο Ντέρι, τα οποία αναβίωσε γλαφυ­ρά η «Ματωμένη Κυριακή» του Πολ Γκρίνγκρας, ο ορφανός τινέιτζερ Γκάρι Χουκ κατατάσσεται στο βρετανικό στρατό και αποστέλλεται στο Μπέλφαστ που κοχλάζει από τις βίαιες συγκρούσεις. Κιόλας στην πρώτη του αποστολή, μια έρευνα στο σπίτι ενός πιθανού συνεργάτη των εθνικιστών, θα γίνει μάρτυρας μιας έντονης αντιπαράθεσης της διμοι­ρίας του με τους οργισμένους πολίτες, η οποία θα καταλήξει στην αποκοπή του ίδιου κι ενός συνα­δέλφου του από την υπόλοιπη βρετανική ομάδα. Όταν ο τελευταίος δολοφονηθεί μπροστά του, ο άοπλος Χουκ θα τραπεί σε φυγή, με τους ανθρώ­πους του IRA στο κατόπι του.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γάλλος, μεγαλωμένος στο Λονδίνο, Γιαν Ντεμάνζ εξιστορεί την ιλιγγιώδη κούρσα επιβίωσης του νεαρού ήρωά του πατώντας εξαρχής τέρμα το γκάζι. Η ταινία του, όπως και ο ασθμαίνων Γκάρι, δεν παίρνει μέχρι τέλους ανάσα, καθώς η καθολική συνοικία της βορειοϊρλανδικής πρωτεύουσας αναδεικνύεται σε τεράστια παγίδα θανάτου για έναν Βρετανό στρατιώτη – ορκισμένο εχθρό των πάντων. Οι τελευταίοι τον αναζητούν σε κάθε πιθανό και απίθανο καταφύγιο, εκείνος προσπαθεί να βρει μέσα στη νύχτα οδό διαφυγής προς τη φιλική στους Βρετανούς προτεσταντική συνοικία και το «’71» περιγράφει αυτό το μοιραίο παιχνίδι γάτας και ποντικού με την αφηγηματική δεξιοτεχνία της πλέον αγωνιώδους χολιγουντια­νής ταινίας δράσης.

Ο 37χρονος Ντεμάνζ καταφέρνει όμως πολύ πε­ρισσότερα από το να μας συστηθεί απλώς με ένα εντυπωσιακό σκηνοθετικό show off. Καθώς ο Γκάρι Χουκ αναζητά το δρόμο της επιστροφής στο «σπί­τι», η κάθε κίνηση και συνάντησή του –με διώκτες, πιθανούς συνεργάτες, πράκτορες ή απλούς κατοί­κους– τον σπρώχνει βαθύτερα σε έναν αναπόδρα­στο νυχτερινό λαβύρινθο. Κάθε βήμα προς το φως (αρχικά καθησυχαστικό) γίνεται κι ένα άλμα στην καρδιά του σκοταδιού (ακόμη μία μεγαλύτερη απειλή εμφανίζεται ).

Με μια χιτσκοκική τεχνική και μια σοφή σημειολο­γία της εκκρεμότητας, η πόλη ζωντανεύει σαν ένα δαιδαλώδες αδιέξοδο γεμάτο πόρτες, δρομάκια, σκάλες, κλειστά δωμάτια και διαδρόμους. Και όχι μόνο σε «φυσικό» επίπεδο, αφού και οι προθέσεις όλων των εμπλεκομένων κινούνται επίσης στο ημί­φως, με τους φίλους να αποδεικνύονται εχθροί και αντίστροφα – ένας κόσμος με κρυφή ατζέντα και θολή πολιτική, επιπλέον ένας λαβύρινθος. Ο με­γαλύτερος όλων όμως δεν είναι παρά αυτός στον οποίο έχει παγιδευτεί η ίδια η Ιρλανδία, κάθε κί­νηση της οποίας προς την εθνική ανεξαρτησία ήσυμφιλίωση καταλήγει σε άλλον έναν κύκλο αίμα­τος, οδυνηρότερο από τον προηγούμενο. Χωρίς να μετατρέπει όλα αυτά σε διδακτική αλληγορία, το βραβευμένο με Χρυσή Αθηνά στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας «’71» εκπλήσσει με την κινη­ματογραφική ωριμότητά του, αποτελώντας ένα από τα εντυπωσιακότερα σκηνοθετικά ντεμπού­τα των τελευταίων χρόνων.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΗΤΣΗΣ

 

Εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γιαν Ντεμάνζ, ο οποίος καταφέρνει να χτίσει μοναδικά την εφιαλτική, μπαρουτοκαπνισμένη ατμόσφαιρα ενός μανιασμένου, πολύ πρόσφατου θρησκευτι­κού πολέμου στη Βόρεια Ιρλανδία τη δεκαετία του ‘70 αλλά και να συλλάβει την απόγνωση ενός νε­αρού Βρετανού στρατιώτη που παγιδεύτηκε στα χαρακώματα κατά τη διάρκεια μιας άτυχης περι­πολίας, με αποτέλεσμα να περιπλανιέται σε άγνω­στο περιβάλλον, σε μια κατοικούμενη ζώνη γεμάτη ανθρώπινες και πραγματικές νάρκες, διάχυτη δυ­σπιστία και βρόμικες παγίδες. Ο Ντεμάνζ ευτύχη­σε στην επιλογή του Τζακ Ο’ Κόνελ στον ρόλο του μη στρατευμένου που ρίχτηκε στη μάχη χωρίς πι­στεύω και ιδεολογία, εκπροσωπώντας το θύμα των δολοφονικών συμφερόντων που παίζονταν εκείνη την περίοδο σε πολιτικό επίπεδο. Η οδύσσειά του είναι συναρπαστική και ουσιαστική, ένα σύμβο­λο των απολωλότων νιάτων που με ένα όπλο, μια σημαία και (ίσως) έναν μισθό βρίσκονται αβοή­θητα στη μέση μιας κατάστασης χωρίς να έχουν ιδέα τι κάνουν και για ποιον λόγο.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

YANN DEMANGE

Πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία. έχει εργαστεί για την τηλεόραση, έχει κάνει ταινίες μικρού μή­κους και ντοκιμαντέρ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View